Trouwens ik moest toen m'n paard een hap uit z'n knie had (gat van 4cm doorsnee) ook daar calendula op smeren, omdat betadine ook de goede bacterien dood en calendula niet
ik heb het ook gehad , bij mij smeerde ze er verkoelende zalf op en daarna deden ze er een brandwonden plijster erop, en een stuk verband erom heen na 2 dagen mocht ik het oude eraf halen en een nieuwe plijster erop doen met verband, ik heb het al1 wel op mijn been gehad, maar ze moeten wel hoofd plijsters hebben lijkt mij,
Eevn snel een update voordat ik zo op vakantie ga. Mijn gezicht is zoals gezegt helemaal in orde! Ik zal straks een foto maken en deze volgende week plaatsen. Alle huid is al verveld. Voor de zekerheid gaat een niet syntetische factor 30 mee naar Tjechie.
Bedankt voor jullie lieve berichtjes en heb meedenken van allerlei smeersels!
Jeetje erg zeg, ik lees deze topic nu pas, gelukkig dat het nu erg goed gaat.
Wat zul je n pijn hebben gehad zeg en erg geschrokken zijn.
Moelie
Geplaatst: 18-07-09 16:03
Calendula zalf werkt héél goed tegen brandwonden. Ook zou ik daarbij lavendelolie gebruiken, beide elke dag erop smeren! De lavendelolie gewoon puur, dus niet gemengt met iets anders... Mijn moeder studeert homeopatische kruiden en van haar heb ik dat lavendelolie heel goed werkt tegen brandwonden omdat het ervoor zorgt dat de wond 'rust' en ook vermindert het de littekens! Echt een aanrader.. had zelf laatst ook een brandwondje op mijn hand en smeerde die olie er elke dag op.. en nu zit er bijna geen litteken meer. Calendula zalf om de wond soepel te houden o.a.