Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flappie30

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:28

Viel mij gewoon op dat er verder geen reactie kwam. Kon ook niet direct iets verzinnen. Hoop dat we haar nog kunnen helpen als ze wil. Kan je je nu verder bezig houden vandaag want kan me voorstellen dat je heel je dag er naar inplanned ?

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:35

PW wat raar dan dat het zo is misgelopen. Hopen dan dat na morgen alles weer goed is. Door een slechte kennismaking ga je ook al heel anders daar heen. En met dat creatief zijn, pak gewoon een kwast en wat verf. Ook een paar krasjes of klodders op papier is wat. Of pak eventueel de kleur van hoe je je voelt. Meestal gaat het dan vanzelf iets verder. (misschien heb je hier iets aan :))

Hoe zijn jullie eigenlijk bij de haptonoom terecht gekomen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:14

Bedankt voor het meedenken RodeaoRoxy :j

Ik ben even gaan sporten toen het hobbieën niet doorging. Ik had er eerst helemaal geen zin meer in en wilde het liefst m'n bed induiken, maar ben toch maar even naar de sportschool gegaan. Dat geeft me wel weer een goed gevoel.

Ik kwam via dit topic op het idee dat een haptonoom misschien wel iets voor mij kon zijn. Toen ben ik op internet gaan zoeken naar een haptonoom hier in de buurt. Zo ben ik er terecht gekomen ;)

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:35

Flappie30 schreef:
bokjebok: welkom en misschien moet je hier eens met je huisarts over gaan spreken. Er zijn inderdaad wel symptomen die bekend klinken maar ik ben geen arts/psycholoog dus ga daar geen uitspraken over doen. Maar klinkt allemaal niet lekker iig.
Is er iets gebeurd dat je je plots zo onzeker voelt en/of dat je geen zin meer hebt om naar je werk te gaan ?

nee eigenlijk niet,
ik ben wel altijd al heel onzeker geweest over hoe ik dr uitzie enz
ik vind mezelf heel lelijk en vooral heel dik, als ik dat tegen andere mensen zeg
zeggen ze altijd dat ik gewoon wil horen dat ik wel knap ben en dat ik niet moet zeuren
Maar me uiterlijk speelt een hele grote rol, ik deed altijd de grapjas uithangen en maakte dan ook
graag grapjes over mezelf
Maar de laatste tijd ben ik niet meer zo grappig en lach ik amper

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:38

Zou ook een depressie kunnen zijn bokjebok. Maar ook ik ben geen deskundige.
Ik zou als ik jou was een afspraak maken bij je huisarts. Die kan je verder helpen. Hier in dit topic hoop ik dat je wat steun vind.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:46

Pollewoppy schreef:
Ik moet het morgen met mijn persoonlijk begeleider bespreken. Dan moet het goed komen. Baal er wel enorm van. Heb geen prettige eerste kennismaking gehad en daar ben ik goed ziek van. Ze zei namelijk dat ze me vorige week donderdag gemist had. Toen zei ik dat ik op woensdag in mijn schema had staan.
Zei zij (i..m.o. een beetje bitcherig) dan had je er woensdag moeten zijn. Ik half jankend, nee hoor, want ik kon donderdag pas beginnen. Nou ja goed, geen fijne eerste kennismaking en dat neem ik (onbewust) mee naar morgen.

Jeetje je zou toch verwachten dat mensen die zulk werk doen wat meer begripvol zijn :| :(:)

Mijn kont doet echt nog enorm zeer , kan niet fatsoenlijk zitten of liggen wat een ellende :+

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:52

Arme crossmonster. Ik heb met je te doen.
Ik ben een keer met skeeleren heel hard op m'n kont gevallen en heb weken niet normaal kunnen zitten (stuitje), weet dus een beetje hoe je je voelt. :(:)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:57

bokjebok: zou idd ook iets in de depressieve aard kunnen zijn maar wij zijn jammer genoeg geen experts op dat vlak. Heb je een goede huisarts wat dat betreft of kan je er met je ouders over spreken ?

crossmonster: heb je geen opblaasbare zwemband thuis liggen, mijn broer heeft nl ooit zijn staartbeentje gebroken en die heeft toen wekenlang op zoiets gezeten misschien dat het dan wat comfortabeler is allemaal.

PW: super dat je bent gaan sporten, zou eigenlijk ook iets dergelijks moeten doen. Was gisteren nl wat gaan skeeleren met mijn vriend en ik merk dat mijn conditie echt weg aan het zakken is. Geen paardje om te rijden, door het werk was ik altijd wel nog fysiek bezig maar ook dat is dus weggevallen en zit hier in een appartement dus even in de tuin iets doen zit er ook al niet in (heb sowieso geen groene vingers hoor). Maar kan maar niet de moed verzamelen om naar de sportschool te gaan (trekt mij om de 1 of andere manier echt niet).

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:59

Graag gedaan PW. ik weet niet wat voor crea bea spullen er zijn maar anders kan je miss ook wel een blikje ofzo gaan beplakken? Waar je later elke dag een briefje ik kan doen met positieve dingen over jezelf?

Ahhh crossmonster :(:) van een stuitje kan je lang last houden...

ik ga nu eten :evaw:

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:02

De sportschool trok mij eerder ook niet, maar nu ik een heel persoonlijk trainingsschema heb, ben ik meteen veel gemotiveerder en kan ik mezelf er dus ook toe zetten wanneer ik niet zoveel zin heb. Ik probeer braaf 3x in de week te gaan om op die manier mijn energie niveau weer wat op te bouwen. Door de burnout was mijn energie niveau tot beneden het nulpunt gedaald zeg maar.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:29

Vrees dat ik er dan ook beter aan kan geloven. Heb wel al de sportschoenen gekocht een tijdje geleden, maar lijk maar niet verder te komen. Ik moet ook wel toegeven dat ik nu gewoon erg oppas met wat ik uitgeef, ben het nl niet gewoon om zonder werk te zitten en weet ook niet wat er mij te wachten staat daaromtrent...
En ik weet het het is een flauw excuus want moet gewoon mezelf helemaal herpakken daaromtrent. Heb vandaag echt amper iets gedaan en voel mij daar dan best slecht onder. Maar alleen naar stal gaan en even wat aanmodderen met 1 van de paarden (paard van mijn vriend of mijn veulen) durf ik niet echt owv heel de problemen met de familie van mijn vriend. Schrik dat ze mij erover gaan 'aanvallen' (verbaal dan) en dan niet weten wat te antwoorden.
Vroeger zou ik mijn paard gepakt hebben en een heerlijke buitenrit zijn gaan maken in het bos en dat kan nu allemaal niet en heb echt moeite om alternatieven te verzinnen hier in de stad...

Iemand leuke ideeën, buiten de sportschool dan, altijd welkom iig !!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:35

Moeilijk is dat.
Ik heb geen tips voor je...

Weet wel precies wat je bedoeld met dat je je slecht voelt omdat je amper iets gedaan hebt. Ik heb dat ook vaak. Dan is er weer een dag om zonder dat ik iets nuttigs heb gedaan. Vandaag ook weer en ik ben nu hartstikke moe. Dan denk ik; waarvan in hemelsnaam? Het liefst zou ik zo al mijn bed in duiken en misschien dat ik dat over een half uurtje ofzo ook wel doe.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:35

Hoi dames, hoe is het hier. Het is even druk geweest, het lukt me even niet om bij te lezen dus het wordt een keertje egoposten. Met mij gaat het wel, ben 's avonds wel erg moe en heb wat last van een zere borst, neem nu dagelijks een paracetamol in en dan gaat het wel. Vanavond nog lekker wat in de tuin gerommeld, liever zou ik even lekker gaan zitten maar het moet ook gebeuren. Voordeel is dat ik dan nog lekker buiten ben en bruin wordt. Morgen mn 1ste training op het werk, ben benieuwd, daardoor ben ik weer wel pas laat thuis. Had het liever niet gehad maargoed zulke trainingen zijn daar wel vaker, misschien valt het mee. Met mn vriend gaat het goed dus dat is wel een geruststelling.

Zag nog wel dat iemand vroeg wat voor aquarium we hebben, we hebben een zoetwater van 80L met diverse visjes, kreeften en garnalen. Vind het wel leuk en ontspannend werken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 08:27

Goeiemorgen mensjes

Het was niet mijn stuitje, maar echt mijn bil, er zit een ei net onder mijn linkerbil :+
Dus een zwembandje zal dan ook geen uitkomst bieden.

Gelukkig heb ik Reiki en is daarmee de pijn een deel weggehaald.

Dat moe zijn is idd echt heel vervelend, ik kan maar een ding per dag doen.
Of paard rijden, of wat leuks.
Zo was ik vd week in de stad, maar de drukte van die mensen maakte me panisch, dus dat was ook geen succes.

Maar het is dus of-of , echt niet leuk.
Nu heb ik zondag concours, dus moet ik paardlief wel rijden/longeren.
Maar volgende week krijgt ze een paar dagen vrij :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:40

Even een snelle reactie op dat wat ik onthouden heb:
Ik heb 1x in de week haptonomie :o En ik geniet er ook gewoon van, gek he? Lijkt me echt stom om telkens zo lang te moeten wachten.

Mooi om te zien dat je gevoel zo sterk is he? Eigenlijk een veel sterker en krachtiger zintuig dat alle andere!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:43

Ik had 1 keer in de week haptonomie, en nu dus om de week. :)
PW: had ze nu vakantie dat je zo lang moet wachten?
En hoe was het vandaag?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:53

Ik ga eens per maand naar de hapto.
Moet eerlijk zeggen dat ik er meer van verwacht had, ik kijk er niet speciaal naar uit. Hoewel het wel altijd fijn is ff je verhaal kwijt te kunnen.

Oh men ik heb me een spierpijn, mijn slechte schouder doet ontzettend pijn, daar ben ik ook op een of andere manier op gevallen.

Mijn kont is blauw en stijf , maar we overleven het wel.
|Verder ben ik echt weer heel erg moe, balen hoor, ik fiets wel elke dag even naar de paarden en doe ik de voerronde zo te fiets,ff lekker de wind door de haren en toch hopelijk ook de conditie iets verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:21

Crossmonster: Wat had je van je haptotherapie verwacht? Gewoon nieuwsgierig hoor! :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:03

Ja, ze had idd vakantie. En straks is ze nog langer weg. Maar goed, dat vertelde ze van te voren al dus kon ik daar rekening mee houden.

Vandaag was een vermoeiende dag. Heb eerst maar even op de bank liggen slapen toen ik thuis kwam. Had me voorgenomen om vanmiddag mijn werkpunt te doen. Elke week neemt iedereen uit de groep namelijk een werkpunt om in die week aan te werken. Mijn werkpunt was de badkamer en ik moet zeggen dat ik het wel een beetje onderschat heb. Ik dacht: "Dat doe ik wel even"
Maar dat was dus niet zo. Eerst een hele tijd voor me uit lopen schuiven, maar morgen komt er ook niks van en dan is de week al weer om. Ik wilde het natuurlijk wel doen, anders voelt het weer als falen en dat kan natuurlijk niet. Dus net even snel de badkamer gedaan. Kan ie er weer even tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:27

PW: ik vind het ontzettend knap dat je het toch gedaan hebt! Super meid! Hoe was je hobbytherapie?

Ik heb vanmiddag weer parelli-les gehad en wat me het meeste aansprak was het aanspreken van je eigen energie. Ik denk dat ik een hele goede keus heb gemaakt om voortaan zo met paarden om te gaan! :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:36

Leuk angela dat het zo'n positieve ervaring is! Ga zo door!
Kinkt goed. Wat vindt je paardje er van?

Mijn hobby therapie was wel leuk. Ik heb zitten kleuren, heel kinderachtig misschien, maar het was gek genoeg een hele mooie afleiding. Muziekje op de achtergrond. Ik kon zelf kiezen en heb bewust voor zoiets simpels te kiezen. Nu voel ik me 'veilig' in de groep en daardoor durf ik de volgende keer wel wat uitdagenders te gaan doen. Ik heb er dus een goed gevoel bij :j Jammer genoeg is ze nu twee weken op vakantie en gaat het niet door. Maar daarna kan ik weer creatief bezig zijn ;)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:40

Hoi iedereen,

even een berichtje van deze kant uit. Ik ga waarschijnlijk enkele dagen niet echt op het topic komen omdat ik vanavond met vriendlief enkele dagen naar mijn ouders ga. De situatie tussen mijn schoonouders en vriendjelief gaat nl van kwaad naar erger. Hij is vandaag met zijn manager gaan spreken en die heeft hem naar huis gestuurd om even enkele dagen bij te komen.
De ene mail na de andere komt hier binnen met inhoud waar je niet goed van wordt en de ene 'pestactie' na de andere volgt ook al. Dus wij gaan er even tussen uit en even voor onszelf de puntjes op de i zetten. Maandag trouwt zijn zus maar daar ben ik niet welkom (omdat ik de schuldige ben van alles natuurlijk) dus mijn vriend heeft gezegd dat hij ook niet komt dan.
Het steunt mij wel enorm dat hij zo achter mij blijft staan en ik moet zeggen dat de reacties uit onze omgeving er ook niet om liegen om ons te helpen (reacties a la: zijn zijn ogen eindelijk open gegaan horen we nu van verschillende kanten), maar toch is het weer een emotionele rollercoaster waar je door heen gaat. Alles in eens zullen we maar zeggen en dan kan het vanaf nu alleen maar beter gaan hopen we.
Sorry voor egobericht maar moest het even kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:42

Flappie: Ik ga je heel, heel veel sterkte wensen, ik weet precies hoe je je voelt en ik vind het heel dapper van je vriend dat hij zo achter je staat. Dat moet je toch wel een goed gevoel geven.

Ik dacht dat schoonfamilie het contact wilden verbreken? Waarom sturen ze dan nog wel emails? En als er zo'n strijd is, wil zijn zus hem dan wel op haar bruiloft? Ook een beetje achterlijk van haar dan! En pestacties, lijkt me helemaal vreselijk! Kunnen ze jullie iets maken, bv met jullie paarden?

Ik wens je veel rust toe de aankomende dagen meid!

PW: Paardje veranderd van een heel introvert paard, naar een extravert, speels dier. Fijn dat het zo meeviel, en kleuren is toch ook leuk om te doen? Tenminste, dat vind ik wel, hahaha.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:07

Dat mijn vriend zo achter mij staat steunt mij idd enorm, maar is vooral voor hem nu erg moeilijk.

Via de mails wordt er ineens vanalles geëist. Laat het mij hier op houden dat ze vinden dat zij niets verkeerd hebben gedaan (en dat kan ik nog enigsinds begrijpen want zij doen zoals ze al jaren doen, maw dure dingen geven en daar dan dingen/aandacht voor terug 'eisen' anders kan ik het niet noemen) maar dat ze in mijn ogen en de rest van de buitenwereld erg respectloos om gaan met hun zoon dat zien ze zelf niet in. Mijn vriend heeft een enorm goed karakter en heeft dit alles jarenlang geslikt en roept dit nu dus een halt toe door dat hij zelf dingen is gaan inzien. En daar komt dan nu enorm veel verzet op terug. We krijgen nu de rekening gepresenteerd in 1 keer voor dingen waar hij al tijden achter vraagt en waar er altijd werd gezegd dat komt nog wel. Maar financieel komen we dit ook te boven...

Van de zus kan ik maar 1 ding zeggen: trouw w door ouders betaald dus zij bepalen wie er komt. En zoals een vriendin daarstraks zei: van wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. Is hier letterlijk op van toepassing...

De pest acties gaan vooral over allerlei dingen die nu ineens opgeëist worden en kast op stal die ineens voor de helft leeg is en dat soort dingen... Maar hier komen wij als koppel alleen maar sterker uit dat is 1ding dat zeker is...

In ieder geval bedankt voor de steunende woorden en ik spreek jullie nog!

En gelukkig hebben we allebei ons eigen paard en daar kunnen ze niets mee doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:10

Pffff... Heftig...