Bezoek aan spoedeisende hulp voor eigen risico no-claim?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:21

Betteke schreef:
xDramaQueen schreef:
dat is wat ik dus aan het zeggen ben hoor al vanaf het begin, geeft niet hoor tis al laat :')
ze vroeg of je een rekening krijgt van een HA bezoek en ik zeg nee, wat ben je nou aan het mierenjeweetwellen :(:)

Wat een niveau heb jij. :roll:

meid, zoals ik dat hier noem ben je aan het mierenne*ken, echt serieus heel erg gewoon, en waarom eigenlijk? ben ik nog niet eens achter, en omdat je geen gelijk krijgt heb ik maar geen niveau? jeetje wat ontzettend hoog van jou :)

verdere klachten doe je maar lekker via pm :wave: hier ONtopic.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:21

MonsterInc schreef:
xDramaQueen schreef:

en dat zeg ik ook alleen dan anders,niet zo netjes als jij :D maar schijnbaar word dat opgevat als een HA die gratis werkt?? :')

hihi ik werk bij 1 van de grootste zorgverzekeraar in Nederland .

Dit topic is mijn dagelijks werk bijna ,, ik werk op de klantenservice en beantwoord dit soort vragen .

dat verklaard een hoop :D

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:25

Ben dan benieuwd, ik ben ca 2,5 maanden geleden door de HA naar röntgen doorgestuurd na val van mijn paard voor foto's van mijn ribben en duim. HA was ervan overtuigd dat rib(ben) gebroken waren en voor de zekerheid ook maar even van de duim om fractuur uit te sluiten. Heb nog geen rekening ontvangen.

xDramaQueen

Re: Bezoek aan spoedeisende hulp voor eigen risico no-claim?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:27

ik zelf weet niet hoelang t duurt, het staat op mn moeders rekening (omdat ik student ben en mn moeder niet wil dat ik voor verassingen sta) ik maak elke maand agisgeld naar haar over maar eigen risico betaald zij voor me, moest toen namelijk persee naar de oogarts en dat werd er ook pas heel laat afgetrokken kwanta kosta 95 eurie..

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:28

marlies85 schreef:
Nou, die kreeg ik toch nooit terug i.v.m mijn medicatie enzo. :+

Nee, ik ook niet meer, want ik moet sinds 1 jaar ook dagelijks medicatie slikken ivm mijn schildklier. (heb ik dit jaar trouwens ook nog geen rekening van ontvangen. Mijn zorgverzekeraar is wat traag dit jaar. Hopelijk krijg ik straks niet alle rekeningen tegelijk :(:)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:29

Margreth schreef:
Ben dan benieuwd, ik ben ca 2,5 maanden geleden door de HA naar röntgen doorgestuurd na val van mijn paard voor foto's van mijn ribben en duim. HA was ervan overtuigd dat rib(ben) gebroken waren en voor de zekerheid ook maar even van de duim om fractuur uit te sluiten. Heb nog geen rekening ontvangen.

Ik heb in November toen die echo moeten laten maken met spoed door die maag koliek.
En heb dit jaar Maart de rekening ontvangen! :Y)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:31

Margreth schreef:
marlies85 schreef:

Nee, ik ook niet meer, want ik moet sinds 1 jaar ook dagelijks medicatie slikken ivm mijn schildklier. (heb ik dit jaar trouwens ook nog geen rekening van ontvangen. Mijn zorgverzekeraar is wat traag dit jaar. Hopelijk krijg ik straks niet alle rekeningen tegelijk :(:)

ehww dat hoop ik ook niet nee dat zou wel heul erg zijn :(:)

MonsterInc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:32

hoi margreth een zorgverlener ( ziekenhuis , fysio , tandarts enz enz ) heeft wettelijk gezien 5 jaar de tijd om een nota in te dienen bij de desbetreffende zorgverzekeraar van de client ,
Wat ze vaak doen ( vooral grote zorgverlenaars zoals ziekenhuizen ) die sturen 1 keer in de zoveel tijd een grote bundel met nota`s op ,
Zodra jou zorgverzekeraar dit ontvangt en er kan een verplicht eigen risico in rekening worden gebracht , dan krijg jij hier bericht over ,

dus dit kan betekenen dat je soms een half jaar later pas een nota krijgt van je zorgverzekeraar ,

zo hebben we bv nog apothekers die nu van vorig jaar nog bij ons declareren en wij dit door declareren naar de klant ,
die vervolgens ons opbellen waar de nota overgaat want dat kunnen ze vaak niet meer herrineren ,
erg vervelend voor zowel ons als de klanten

groetjes ,,

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:34

manie schreef:
Ikkletsmaarwat......

goh en dan maak ik persoonlijke sneren he ;)

:')
de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:35

Ja ik vond dat ook vervelend.
Ik dacht dat het al allemaal was afgerekend bij de vorige " eind rekening"
Nou niet dus.
Of ik nu ff binnen 7 dagen was het geloof ik 155 euro wilde overmaken???

Nou ik heb rustig gewacht totdat mijn loon binnen was.

MonsterInc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:36

Margreth schreef:
marlies85 schreef:

p,s mischien een tip , bij het CAK kan je eventueel een Verplicht eigen risico compensatie regeling aanvragen voor `chronisch zieken `die dagelijks een hoeveelheid medicijnen nodig hebben

http://www.hetcak.nl/

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:38

Wendy schreef:
manie schreef:
Tuurlijk, al onze premie gaat in de auto van de baas van de zorgverzekering :roll:
Wat een onnozel gewauwel zeg :Z

Ikkletsmaarwat......

Nee, naar het ministerie... :roll: :+

ja ik zei dus ook al ministerie ,maar sommige mensen moeten van lezen nog hun vak maken ;)

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:56

Citaat:
hoi margreth een zorgverlener ( ziekenhuis , fysio , tandarts enz enz ) heeft wettelijk gezien 5 jaar de tijd om een nota in te dienen bij de desbetreffende zorgverzekeraar van de client ,
Wat ze vaak doen ( vooral grote zorgverlenaars zoals ziekenhuizen ) die sturen 1 keer in de zoveel tijd een grote bundel met nota`s op ,
Zodra jou zorgverzekeraar dit ontvangt en er kan een verplicht eigen risico in rekening worden gebracht , dan krijg jij hier bericht over ,

dus dit kan betekenen dat je soms een half jaar later pas een nota krijgt van je zorgverzekeraar ,

zo hebben we bv nog apothekers die nu van vorig jaar nog bij ons declareren en wij dit door declareren naar de klant ,
die vervolgens ons opbellen waar de nota overgaat want dat kunnen ze vaak niet meer herrineren ,
erg vervelend voor zowel ons als de klanten

groetjes ,,

,,p,s mischien een tip , bij het CAK kan je eventueel een Verplicht eigen risico compensatie regeling aanvragen voor `chronisch zieken `die dagelijks een hoeveelheid medicijnen nodig hebben

Hartelijk bedankt voor het antwoord en de tip.
Als ik vragen mag, wat is het CAK en is er een minimum bedrag vereist voor het aanvragen van die compensatie regeling?

edi"; oei ik had over de link heen gekeken. Bedankt! :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:59

Moderatoropmerking:
Willen jullie opletten op de manier van reageren? Het is niet de bedoeling persoonlijk aan te vallen, dat draagt ook niet echt bij aan de sfeer en aan een zinvolle discussie.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:11

ikdoemaarwat schreef:
Wendy schreef:
Nee, naar het ministerie... :roll: :+

ja ik zei dus ook al ministerie ,maar sommige mensen moeten van lezen nog hun vak maken ;)

En jij zou je eens moeten verdiepen in de materie, want dan zou je weten dat het ministerie er dus nul komma niks mee te maken heeft. Zij bedenken de regels, maar het geld wordt verdiend door de zorgverzekeraars. En door de zorginstellingen (waar er ook een aantal van in de financiele problemen zitten op het ogenblik). Maar het ministerie heeft er verder qua geld niks mee te maken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:14

Ik ben vorig jaar oktober in het ziekenhuis opgenomen geweest en geopereerd, door een val met mijn paard.
Vorige week ben ik opnieuw geopereerd.

Ik heb er nog geen rekeningen thuis van ontvangen, dus ik denk dat dit buiten je eigen risico valt.
Medicijnen die erbij kwamen moest ik volgens mij wel eigen risico over betalen...

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:28

JulienSVU schreef:
Ik heb vorige week een bezoek aan de spoedeisende hulp gebracht omdat ik dacht dat mijn hand was gebroken na een ongelukje met mijn paard. (was gelukkig zwaar gekneusd)
Ik vroeg mij af of dit bezoek word gerekend onder het eigen risico.. en of ik dit dus moet betalen.

Wie weet hier antwoord op? Ik kan het op internet niet vinden..

Bij mij valt dat niet onder het eigen risico. Tenminste dat werd mij in het ziekenhuis verteld. Zou het ook echt te gek voor woorden vinden. * zoekt even in haar polis voorwaarden*

Per 1 januari 2008 heeft de overheid een wettelijk verplicht eigen risico ingesteld voor personen van 18 jaar en ouder. Dat wettelijk verplichte eigen risico bedraagt in 2009 € 155,-. per jaar.

Vrijwillig eigen risico
Wilt u de premie van uw basisverzekering fors verlagen? Kies dan bij Univé voor een vrijwillig eigen risico naast het verplichte eigen risico. U heeft de keuze uit € 100,- € 300,- of € 500,- per jaar. Het totale bedrag aan eigen risico komt hiermee respectievelijk uit op € 255,- € 455,- of € 655,- per jaar. En hoe hoger uw eigen risico, hoe lager uw premie.

Vrijstellingen eigen risico
Het eigen risico geldt niet voor:

de zorg door een huisarts
de zorg door een verloskundige
de zorg door een kraamzorginstelling
tandheelkundige jeugdzorg tot 22 jaar
hulpmiddelen in bruikleen en
de vergoedingen uit de aanvullende verzekeringen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:23

Sinelia schreef:
Bij mij valt dat niet onder het eigen risico. Tenminste dat werd mij in het ziekenhuis verteld. Zou het ook echt te gek voor woorden vinden. * zoekt even in haar polis voorwaarden*

Dat klopt dus niet. Het valt wel degelijk onder je eigen risico, in je eigen tekst kan je ook al zien dat het niet genoemd word bij de dingen die niet onder je eigen risico vallen. Het is ook voor iedereen gelijk, het is namelijk wettelijk vastgesteld wat wel en niet onder het eigen risico gerekend mag worden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:25

Denk dat Ts inmiddels wel antwoord gekregen heeft op haar vraag.

Het loont wel om wachttijdbemiddeling aan te vragen is mijn ervaring. Ik heb dit aangevraagd en zodoende is het eigen risico van 155 euro kwijtgescholden, nu gaat dat volgens mij wel op voor bepaalde aandoeningen, maar niet geschoten is altijd mis!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 20:38

Ja ik houd het haast niet eens bij.. :D zo snel wordt er gereageerd op het topic :)
Denk dus dat ik inderdaad de haas ben wat betreft de kosten.. hoeveel het zal worden is nog even de vraag.. Ben benieuwd wanneer de rekening op de mat valt ;)