Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:12

haar avondeten staat er nog niet bij benangelique

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:14

Ik mag nu 20 punten per dag.
Mijn avondeten stond nog niet bij dat schema, dus ik ben wel wat verder gekomen dan 11 punten hoor ;)
En eenzijdig met ontbijtkoek...tjah... wat punten is een snee brood idd gelijk, maar ik vind het gewoon lekker en bovendien is het lekker makkelijk als ik 's morgens de ochtendspits moet doen ;)

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:15

woow veel gepost:O.
Was de afgelopen dagen bij mijn vader.
Ongezond gegeten:|.
Dus ik begin morgen weer opnieuw.
Ik zit nu echt iets zieligs te kijken, hmm word denk ik maar vegetarier, alleen lijkt me zo moeilijk af en toe.

afkur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:47

hallo, ik lees dat er zelfs medicijnen zijn om af te vallen??? +:)+

Ik ben ook al een hele tijd aan hetproberen om af te vallen.. alleen lukt het niet geweldig.. ook al bij een dietist geweest enz. ik doen nu mee aan een afslankchallenge alleen stelt dat al helemaal niks voor..:S beetje jammer allemaal

iemand anders advies?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:53

Kon de diëtist je ook niet helpen???!

Miiej schreef:
Ik zit nu echt iets zieligs te kijken, hmm word denk ik maar vegetarier, alleen lijkt me zo moeilijk af en toe.

Hoe lekker vind je vlees?
Ik ben nu een paar jaar vegetariër, maar heb vlees ook nooit heel lekker gevonden.
Tuurlijk wel een hamburger, hotdog, gehaktballetje..
Maar nouja een hamburger laat ik gewoon (ook goed voor dieten haha), hotdog kan je eten met een namaak knakworst en je hebt ook vega gehaktballetjes. Dus ik moet zeggen dat ik er eigenlijk helemaal niet zo'n moeite mee hebt.
Maar als jij een echte vleeseter bent, weet ik niet of het moeilijk is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:54

avondeten had ik ff gemist haha.
als je wilt afwisselen qua ontbijtkoek; neem dan eens een eierkoek, een bammetje etc.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:03

Ik vind vlees inprincipe wel lekker, maar denk dat ik het wel zonder kan.
Maar is het niet moeilijk kwa eten bij andere, uit eten en dergelijke?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:05

Nou dat moet ik wel toegeven ja, als jij ergens bent en er zijn hapjes e.d. is bijna alles vlees. Kijk maar eens naar toastjes bijvoorbeeld. Als je echt bewust gaat eten bij iemand, kun je het aangeven. En in restaurants hebben ze ook wel dingen zonder vlees. Alleen op verjaardagen en dat soort dingen is het wat lastig.
Ik weet trouwens niet of je van plan was wel nog vis te eten?

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:24

vriendin en ik hebben voornemen om met onze honden elke avond een half uur / uur te lopen. Kijken of zij dat wel een keer volhoudt, want ik ken haar wel. MAar het is wel veel gezelliger.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 07:35

Dat scheelt wel inderdaad, zoveel met de hond wandelen.
Toen ik dat nog deed ( :o ) ging het er ook beter af.

Bij mij weer +0,6 vandaag.
Vind het niet erg, heb me gisteravond echt schandalig laten gaan met snacken want we hadden wat te vieren.
Ach ja, moet een keer kunnen :D
Vandaag weer lekker balansen en heb zometeen een half uur priveles dus zal wel flink wat verbranden whahaha!
Gisteren ook soep gehad trouwens, dus zal ook wel vocht zijn waardoor ik zwaarder ben.

Vegetarisch zijn vind ik niet lastig trouwens, ben het al vanaf mijn 11e, als enige in de familie (op een schoonzusje na die zich ook vegetarier noemt maar wel vis eet, tttssss.... :( ). Vlees wordt gewoon apart gebakken als ik bij anderen eet (heb zelf dus geen vlees in huis en vriendlief is er te lui voor dus eet ook vegetarisch want ik kook ;) ) en er zijn genoeg hapjes op verjaardagen enz die je wel kunt eten. Je hebt dan vaak ook meteen de gezondere dingen te pakken zoals komkommertjes enz.
Standaard even op verpakkingen kijken of er geen kippenvet enz in zit, je leert het snel van je favo producten welke wel en niet meer mogen. Er zijn tegenwoordig heeeeeel veel burgers enz verkrijgbaar (toen ik begon maar 3 geloof ik!) en enorm veel recepten om lekker vegetarisch te koken.
Kijk maar eens rond op internet, http://www.vegatopia.nl bijvoorbeeld.
Go for it girl +:)+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:35

begrijp ik goed dat jullie iedere dag wegen? je kan beter 1x per week op een vaste dag en vast moment wegen; dit geeft een veel eerlijker beeld. per dag wisselt je hormonhuishouding, maar ook je vochtbalans. soms moet je nog ontlasten en soms heb je de dag ervoor schandalig veel gegeten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:55

afkur schreef:
hallo, ik lees dat er zelfs medicijnen zijn om af te vallen??? +:)+

Ik ben ook al een hele tijd aan hetproberen om af te vallen.. alleen lukt het niet geweldig.. ook al bij een dietist geweest enz. ik doen nu mee aan een afslankchallenge alleen stelt dat al helemaal niks voor..:S beetje jammer allemaal

iemand anders advies?

ik doe ook mee aan een afslank challenge, en dat werkt voor mij heel goed. Het elke week moeten wegen op de club is voor mij echt een stok achter de deur.

advies, tja... je moet stoppen met proberen af te vallen, en het gewoon gaan DOEN!
makkelijk gezegd natuurlijk. Wat zijn je knelpunten? als je eerst goed van jezelf weet waar je aan kan werken gaat het misschien makkelijker.

Ik doe er eigenlijk niet veel speciaal voor. meer bewegen (fietsen), veel water drinken (2 ltr pd), niet snoepen.. ook niet 1tje.. zolang je de zoete smaak niet proeft heb je ook geen behoefte aan meer.... Ik neem dus ook geen /nauwelijks zoete dingen te eten, geen zoet beleg, geen zoete frisdranken. Het is even afkicken, maar uiteindelijk wordt het steeds makkelijker.
succes!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:02

wat is een afslankchallenge?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:23

Goeiesmorgens :)!

Ik weeg niet iedere dag Benangelique, ongeveer 3 keer per week, maar alleen op vrijdag en zaterdag reken ik als mijn nieuwe gewicht eigenlijk :)!

Goeie hoor Juval, idd niet proberen, maar doen!

Ik ga weer in de bieb werken dus dat is altijd een brave dag:

O: appel en boterham smeerkaa 20+
T: evergreen
L: 3 boterhammen mager beleg
T: evergeen
A: boontjes, aardappeltjes uit oven en een kipfiletje

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:33

3x per week is ook erg veel; 1x per week geeft een veel eerlijker beeld.

je ontbijt vind ik mager en je tussendoortjes bevatten veel toegevoegde suikers. waarom geen boterham extra of een eierkoek of meer fruit of een bakje yoghurt etc...

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:37

Klopt, 1 x per week is beter, maar daar ben ik te obsessed voor :)!

Ja, mijn ontbijt mager? Ik vind een fruitje en een boterham eigenlijk wel genoeg denk ik. Waarom is dat te weinig dan?

En tussendoortjes, omdat dat enige is wat ik in huis heb helaas. Verder vind ik dat af en toe iets suikerigs best moet kunnen, ik hoef geen kilo per week kwijt! Mijn motto is nog steeds beter langzaam en duurzaam, dan snel en tijdelijk :)!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:39

mijn schema van vandaag:
o: 1 dubbele boterham met kaas en tomaat
t: 1 appel
m: 1 dubbele boterham met kaas en tomaat
t: niets(vroeg avondeten en late lunch)
a: koude schotel met brood en kaas denk ik
t: een appel of een toetje

en als ik nog ergens zin in het misschien een soort sultana

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:44

Loess, als je zo'n obsessie heb dan kan je beter proberen het echt maar bij een keer per week laten. Mocht er om wat voorn reden dan ook iets zijn waardoor je zwaarder wordt kan dat je eetgedrag behoorlijk beinvloeden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:47

iets suikerigs mag ook zeker wel, maar het gaat erom dat mensen evergreen en soortgelijke tussendoortjes vaak als gezond zien, terwijl ze dat niet zijn.
je ontbijt is vrij mager ja. je kan beter een extra boterham nemen en de appel als tussendoortje (eventueel naast je evergreen). dit lijkt dan enorm veel, maar veel mensen hier maken de veelbekende fout om rond de 1000 kcal per dag te eten en dat zijn er om af te vallen zo'n 500 te weinig...

te obsessed zijn woorden waar ik net als uk erg van schrik. je gewicht schommelt gedurende de dag zo ontzettend veel en als er dan in ene 300 gram aanzit, zet mensen dit vaak aan tot (nog) minder eten.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:18

Hoho geen paniek dames, te obsessed is misschien de verkeerde uitdrukking, maar als ik in de ochtend 300 gram meer op de weegschaal zie dan de dag ervoor denk ik niet meer dan: oh dat is wat extra vocht, het beinvloed mijn dag niet ofzo hoor :)! Het is zelfs wel eens een kilo m,eer bij mij ivm medicijngebruik.
Verder hecht ik waarde aan het gewicht vabn vrijdag of zaterdag om te kijken hoe het ermee staat :)!

Daarnaast ben ik al 15 kilo kwijt geraakt op een heel gezonde manier, dus geen paniek hoor, ik weet wel hoe het voor mij wel werkt en wat wel en niet crashen is. Ik eet ongeveer 1200 kcal per dag, de ene dag wel 1400 of 1500 en de andere dag dan maar 1200 kcal. En ik eet volgens mij meer dan voldoende, zeker aangezien ik nu niet sport!

Evergreen is inderdaad geen super tussendoortje, maar wel heel lekker en beter dan een stuk chocola of een koekje ofzo, dus vandaar :)!

Maar no worries dames ik crash echt niet! Dat heb ik de afgelopen tijd wel geleerd :)! En dat te obsessed niet zo drastisch nemen, ik denk dat het meerendeel van de lijners hier en overal vaker op de weegschaal staan :)!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:23

Hoor je mij dat zeggen. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat je op moet passen dat het niet je eetgedrag gaat beinvloeden.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:26

Dat doe ik ook niet :)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:31

De ochtend begonnen met 250 ml magere yoghurt, 1 eetlepel jam (light) en 2 eetlepels hagelslag :oo maar wel :9 :D

Gisterenavond nog gezondigd met een stuk frambozentaart.... ach, had toch 5.5 pnt gedurende de week opgespaard dus het mocht :Y)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:45

Hmm ik weeg me bijna dagelijks..
Dat schrijf ik op en dan kijk ik op maandag wat ik nou in die week afgevallen ben. Als ik een dag er iets bij heb, okee shít happens. Als er wat af is, motiveert mij dat weer meer. Ik kan er wel objectief naar kijken.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:54

Precies, ik ook!