Hooikoorts erger dan andere jaren??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Hooikoorts erger dan andere jaren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:46

Ach ja baat het niet schaad het niet :)
Honing werkte voor mij niet, zat zo weinig stuifmeel in dat ik daar niet resistenter door zou worden :)

Hebben jullie ook last van de neusdruppels die op je stembanden slaan? := ik ben heel vaak mijn stem kwijt daardoor. (1 voordeel: ik hoef dan geen presentaties te houden :P)

Voeding heb ik ook aangepast, maar meer omdat ik een intolerantie heb ontwikkeld voor scherp fruit. Heb verder geen bomenallergie (tenminste, ze zijn nu nog wel aan het testen voor specifieke bomen ipv algeheel)

Blegh, ik kan niet wachten tot mijn neusding er is! Werd wakker met een flinke lading slijm in mijn neus en bijholtes :=

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:52

ook hier nog een hooikoorts slachtoffer helaas
ook ik heb ontzettend last van niezen,snotteren en jeukende en brandende ogen
en niet te vergeten zo af en toe een bloedneus door het niezen.
voor mijn gevoel is het ook erger als de voorgaande jaren, en ook ik heb soms redelijke korte nachten

ben gelukkig niet de enigste :o

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:59

Bloedneuzen heb ik ook regelmatig. Soms gewoon spontaan, zit je voorover boven je buro even iets te lezen: *drup* :r

Homeopathie geloof ik niet in, het helpt iig niets.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:01

Margreet schreef:
Bloedneuzen heb ik ook regelmatig. Soms gewoon spontaan, zit je voorover boven je buro even iets te lezen: *drup* :r

Ja dat heb ik ook! Advies van mijn huisarts: zakdoek met een beetje otrivin neusspray gebruiken om te deppen. daar blijkt een stofje in te zitten dat bloedvaten vernauwd. Moest je wel het merk hebben en niet een huismerk spray.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:03

Ik heb geleerd gewoon even hard te snuiten: dan ben je dat bloedpropje kwijt wat de bloedneus vaak veroorzaakt :)

En anders zijn tampons ook errug handig := Ziet er niet uit, maar houd je huis wel schoon en je kan gewoon doorlopen :P

Homeopathie heeft voor mij ook niet geholpen, heb het wel geprobeerd. :)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:05

Ik kan ze gelukkig vrij makkelijk stoppen (1x goed snuiten, daarna dicht drukken) maar het is wel irritant... Als het 's nachts gebeurt is het helemaal een slagveld op je kussen....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 20:04

Wat doen jullie aan dat gruwelijke rotgevoel alsof er iets in je oog zit wat er eigenlijk helemaal niet is, maar wat wel zorgt voor een dik, rood, tranend en oncharmant oog?? Ik word horendol van dat gevoel..

Bloedneuzen van het niezen en neus snuiten heb ik trouwens gelukkig niet!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:11

ik geloof ook niet in homeopahtie, en zeker niet in verdunningen boven de D6. Maar de andere optie was om anti histaminica te proberen en dat zag ik niet zo zitten :=. Ik stel dat liever nog even uit tot het echt niet meer gaat.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:31

Liever anti-histaminica dan corticosteroïden. (Al vallen de bijwerkingen daarvan bij lokaal gebruik (neusspray) ook wel mee)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:53

Arabesk: is zo'n neusspoelding dan ook niets voor jou? :)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:43

Net weer gedaan. Jammie :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:58

hahha je kan wel de spokeswoman worden voor dat bedrijf! :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 06:12

Hihihi, heb je ook iets voor ontstoken oogjes :D

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:19

Ik ben ook getest op andere allergieën. Ik ben allergisch voor grassen, berken, tarwe, gerst, rogge, soja, pinda's.
Dus, ja ik heb mn voeding wel aangepast :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:57

Goof, heb je geen oogdruppels gekregen van de HA? :) Sinds ik 4 keer per dag druppel, kijk ik een stuk helderder de wereld in hahahaha :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 13:07

Nee, wil ik wel zo even halen bij de drogist, maar zoals ik al eerder zei; ik ben echt fobisch voor dingen in mijn ogen, dus ik krijg al kriebels als ik aan druppels etc denk....
Ben vandaag zelfs eerder naar huis gegaan van werk, het is gewoon dramatisch...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:07

Ik draag contactlenzen, dat is een lastige combinatie met hooikoorts... Als ik kan voorkomen dat m'n ogen geirriteerd raken en ik m'n lenzen dus kan dragen, dan heb ik het idee dat die lenzen best veel tegen houden en irritatie voorkomen. Maar als ze eenmaal geirriteerd zijn en ik doe toch m'n lenzen in, dan wordt het alleen maar erger.

Ik druppel 's ochtends en 's avonds (Livocab) en kom eigenlijk niet buiten zonder zonnebril.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:14

Heb dit jaar ook voor het eerst ontzettende hooikoorts aanval gehad, het begon vlak voor de pinksteren en eerste pinksterdag was wel een hoogtepunt. Alsmaar blijven niezen en hoestentot mijn ribbenkast er pijn van deed, lopende ogen en neus, maar ook echt een gevoel van koorts/griep.
Ben na pinksteren naar HA gegaan en heb Xyzal, nasonex en oogdruppels gekregen. Na een dag of drie voelde ik me wel opknappen. Heb nu wel een duf gevoel in mijn hoofd (ligt dat misschien aan de medicijnen) een droge mond en loop nog steeds met hele dikke wallen onder mijn ogen en een hele schrale mond, maar gelukkig niet meer niezen en wateren :D
Ga topic zo nog even doorlezen, ben benieuwd naar jullie tips.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:25

Ik heb Tilavist oogdruppels gekregen :)

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:21

Welshcobfan schreef:
Hebben er hier ook mensen eczeem door de allergie?
Ik heb sinds dit jaar er ook eczeem bij gekregen namelijk... en dat jeukt :=

Heb ook eczeem boven op de hooikoorts.
Rode jeukende plekken op mijn ogen, mond en handen.
Maar ik heb vroeger ook altijd eczeem gehad. Dus dat is me niet vreemd.
Ik gebruik nu gewoon even een cortistoide zalfje, niet zo best voor je huid, maar hooikoorts is al vervelend genoeg :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:39

ik had vroeger erge eczeem, nu minder, maar voor de eczeem kreeg ik dan nu gratis hooikoorts er voor in de plaats ^)

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:43

Ik heb het ook erger..
Maa rik moet zeggen mijn exceem en allergie voor katten enzo is ook veel erger dan andere jaren...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:01

Ik heb een contactallergie voor lijm en sommige schoonmaakmiddelen. Knap onhandig, ik kan bijvoorbeeld geen pleisters of tape verdragen of zelfs maar bij een ander plakken. Op m'n werk maken ze m'n buro schoon met iets waar ik niet tegen kan, je kan precies zien waar ik met typen en muizen m'n buro raak. Als ik binnenkort weer eens moet overwerken en de schoonmakers tegen kom toch eens vragen....

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:05

Margreet schreef:
Ik heb een contactallergie voor lijm en sommige schoonmaakmiddelen. Knap onhandig, ik kan bijvoorbeeld geen pleisters of tape verdragen of zelfs maar bij een ander plakken. Op m'n werk maken ze m'n buro schoon met iets waar ik niet tegen kan, je kan precies zien waar ik met typen en muizen m'n buro raak. Als ik binnenkort weer eens moet overwerken en de schoonmakers tegen kom toch eens vragen....

Hang anders een briefje op aan je bureau of ze he tniet met iets anders kunnen schoonmaken?

Ik heb oko zoiets raars... heb fysio en ik ben dus allergisch voor het massage spul..
die man die heeft dat ni een zijn carriere niet meegemaakt haha, heb dus maar zelf anti allergisch spul meegenomen haha

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:28

Ik vind het wel zo fris als ze m'n buro schoonmaken, maar ik heb m'n eigen muismat en die berg ik op.