Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:43

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:43

Ik ben echt als de dooood voor insecten en andere vieze beesten (muizen, kikkers, slakken).
Ik kan echt helemaal gek worden als die in de buurt zitten, bah..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:44

Janine1990: het is inderdaad maar net hoe je er zelf mee omgaat!

Lach gerust om mijn doodsangst voor levende standbeelden, want het is natuurlijk ook belachelijk om daar bang voor te zijn :D

Chiqa: maar wij zetten hier bewust onze fobieen en angsten neer omdat wij er wél om kunnen lachen en andere mogen er ook gerust om lachen. Dus wat is dan het probleem :?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:45

Me vriend is écht bang voor muggen en bijen enzo.
Hij is er alergisch voor. Als ie er een ziet word i echt panisch. Je kan schreeuwen wat je wilt hij hoort en zie je dan gewoon niet echt zielig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:46

Chiqa schreef:
Judith_M schreef:
ach, jullie snappen toch wel dat het niet over een echte -fobie- gaat, maar gewoon iets dat je eng/griezelig vindt..

Nee dat begreep ik er niet echt uit, in de titel staat toch degelijk het woord fobie, mss een verkeerde woordkeus?
Ik heb een fobie die mijn leven beheerst, ik dagen ziek van kan zijn (Niet kunnen eten en drinken) mij opsluiten kan in huis, niet bepaald grappig.

Het gaat duidelijk niet alleen om grappige fobieën, maar ook normale. GRAPPIG STAAT NAMELIJK TUSSEN HAAKJES, MOCHT JE HET NIET OP HEBBEN GEMERKT.

Ik weet niet wat voor fobie je hebt, maar als ik mijn fobie zwaar op zou nemen, zou ik geen leven hebben. Dan zou ik me verschrikkelijk opsluiten. Alle ramen gesloten houden, nooit buiten komen.
Het is maar net wat je eigen instelling is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:47

Welshcobfan schreef:
Janine1990: het is inderdaad maar net hoe je er zelf mee omgaat!

Lach gerust om mijn doodsangst voor levende standbeelden, want het is natuurlijk ook belachelijk om daar bang voor te zijn :D

Chiqa: maar wij zetten hier bewust onze fobieen en angsten neer omdat wij er wél om kunnen lachen en andere mogen er ook gerust om lachen. Dus wat is dan het probleem :?

_/-\o_

Waarom zou je je mengen in een discussie als het volgens jou toch geen kloppende titel heeft.
Je interpreteerd het verkeerd.

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 16:48

Chiqa schreef:
Judith_M schreef:
ach, jullie snappen toch wel dat het niet over een echte -fobie- gaat, maar gewoon iets dat je eng/griezelig vindt..

Nee dat begreep ik er niet echt uit, in de titel staat toch degelijk het woord fobie, mss een verkeerde woordkeus?
Ik heb een fobie die mijn leven beheerst, ik dagen ziek van kan zijn (Niet kunnen eten en drinken) mij opsluiten kan in huis, niet bepaald grappig.

Fobies (vind ik) heb je in verschillende maten. Fobies die je leven overheersen zijn inderdaad geen lachertje. Toch hebben sommige mensen een fobie in een iets lichtere mate. (Ik noem dat ook fobie, misschien vind jij dat eerder een 'gewone' angst) Soms helpt het om het tegen anderen te vertellen en te luisteren naar hun fobie, zodat je je eigen fobie wat kunt verwerken. En geeft toe: het is soms wel grappig! Maar het is niet dat er uitgelachen of beledigd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:48

Janine1990 schreef:
Ik vind dit zo'n onzin he?
Ik heb een erkende fobie, ik ben doodsbang voor vlinders.

LAch em dood, bang zijn voor vlinders...geloof je toch zelf niet :D

Janine1990 schreef:
weet niet wat voor fobie je hebt, maar als ik mijn fobie zwaar op zou nemen, zou ik geen leven hebben. Dan zou ik me verschrikkelijk opsluiten. Alle ramen gesloten houden, nooit buiten komen.

Ik sluit mij op ja. En ik heb wel een leven, alleen heb ik dit wel moeten leren.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:49

M_VE schreef:
Vrijdag was het weer zover. Ik wou netjes gestijld haar voor het schoolbal. Mijn vriendin wou krullen dus we hadden afgesproken om elkaars haar dan maar te doen. Dus ik met de fiets naar haar. Toen ze op het punt stond mijn haar te doen, was het toch wel het moment iets op te biechten, nmlk mijn
-steiltang dicht bij het oor-fobie. :+ Telkens als een stijltang ook maar iets in de buurt komt van mijn oor, trek ik mijn hoofd weg. Mijn vriendin al helemaal humeurig van : 'Zit nou eens stil'. Ik dan: 'Sorry, kan er niets aan doen! |( ' Mijn andere fobie is even belachelijk als de andere. Het geluid dat je maakt wanneer je op een slak trapt kan ik haast niet verdragen! Zo'n 'Quuetsch' geluid. Ik krijg er de rillingen van!

Mijn vraag: Welke fobies hebben jullie?

Ik heb zelf mijn oor gestyld :( Hij was helemaal bruin krokant haha (kan er nu om lagen)
Mijn fobieën: Ik kan niet tegen mensen die kotsen of dieren, dan flip ik um! En ik ben bang in het donker, ik flip voor vlinders.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:49

Als ik er zo over na denk heb ik er wel wat, in de categorie "kan ik niet tegen" vallen:
- Mensen die met hun nagels zitten te spelen (dat geluid brrrr, zo onder elkaar bij lange nagels)
- Het geluid dat tanden over elkaar gaan, brrrr kippenvel.
:o - Van die parachute stoffen broeken, is een tijd heel "hip" geweest, maken ook eng geluid als het langs elkaar komt.
- Oogdruppels indoen, altijd lastig :+
- Balonnen vind ik helemaal niks, ze knallen zomaar opeens. Balonnen blazen doe ik ook niet.

Echte fobieën voor mij?
- Vissen, ik vind ze walgelijk om aan te raken, dode vissen te zien.Bah bah bah!
- Clowns vind ik gewoon eng, die mogen wegblijven.
:Y)
- Schokken krijgen van statisch geladen dingen, dan het liefst wanneer je het niet verwacht, vreselijk :=
- Deurklinken van openbare wc's blegh blegh *wast handen nog een x*

Hele lijst, kom vast nog wel op meer :+
Laatst bijgewerkt door Eydis op 02-06-09 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 16:49

Judith_M schreef:

Ik heb een fobie die mijn leven beheerst, ik dagen ziek van kan zijn (Niet kunnen eten en drinken) mij opsluiten kan in huis, niet bepaald grappig.[/quote]

Het gaat duidelijk niet alleen om grappige fobieën, maar ook normale. GRAPPIG STAAT NAMELIJK TUSSEN HAAKJES, MOCHT JE HET NIET OP HEBBEN GEMERKT.

Ik weet niet wat voor fobie je hebt, maar als ik mijn fobie zwaar op zou nemen, zou ik geen leven hebben. Dan zou ik me verschrikkelijk opsluiten. Alle ramen gesloten houden, nooit buiten komen.
Het is maar net wat je eigen instelling is.[/quote]

Inderdaad, tussen haakjes!
En het staat niet voor niets tussen haakjes. :Y)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:50

Chiqa schreef:
Janine1990 schreef:
Ik vind dit zo'n onzin he?
Ik heb een erkende fobie, ik ben doodsbang voor vlinders.

LAch em dood, bang zijn voor vlinders...geloof je toch zelf niet :D

Janine1990 schreef:
weet niet wat voor fobie je hebt, maar als ik mijn fobie zwaar op zou nemen, zou ik geen leven hebben. Dan zou ik me verschrikkelijk opsluiten. Alle ramen gesloten houden, nooit buiten komen.

Ik sluit mij op ja. En ik heb wel een leven, alleen heb ik dit wel moeten leren.

He, ook bang voor vlinders! Dat kan zeker wel hoor, vlinders zijn doodeng.

vuurneon

Re: Welke (grappige) fobie heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:51

Ik vind hoogzwangere mensen eng := Ben altijd bang dat ze gaan ontploffen :+ (was ook echt een grote steun voor mijn zus hahahaha, ik kon alleen maar: iieeeee uitbrengen bij het zien van de enorme buik en jukkie uitstekende navel :P)

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:51

Er wordt gevraagd naar fobieën, dingen waar je bang van bent, maar waarvan je (mss) zelf weet dat als je rationeel denkt, je helemaal niet bang hoeft te zijn.

Ik kan best lachen om mijn wespenfobie, maar op het ogenblik dat ik er een zie, breekt het angstzweet me uit. Het zou niet het eerste feestje zijn waarbij er filmpjes zijn gemaakt dat ik panisch gillend wegren van iets wat op beeld niet eens te zien is(en blijf rennen)...
Achteraf gezien hilarisch, toch? :+ :')
Laatst bijgewerkt door Zitaswoon op 02-06-09 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:52

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:52

Waar ik niet tegen kan is als nagels over het bord bij ons op school gaan. Of soms heb je dat ook bij een krijtje.
Daar krijg ik echt rillingen van.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:53

ik ben echt bang voor spinnen en andere insecten :=
eerst zei ik trouwens ook altijd; wie is er nou "bang" voor een clown?
maar toen ik gister langs een clown ergens liep, kreeg ik er toch een raar gevoel bij :P

vuurneon

Re: Welke (grappige) fobie heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:54

Clowns zien er gewoon wat scary uit, totaal niet vrolijk :=

InezFlip

-kots (ik ben 2 dagen ziek geweest van iemand die ik zag kotsen)
-vlinders (vreselijke beeste ze fladeren alle kanten op en voor je het weet zitten ze op je of erger nog in je mond!
-donker (voel ik me machteloos net alsof ik niks meer kan als er wat begeurt)
-insecten(niet extreem, maar vind ze totaal niet fijn!)
-in nauwe ruimtes
-kietelen of me laten schikken, schijnbewegingen (schik ik heel erg van)
-op meer kan ik niet komen

tante_trien

Ik kan niet tegen kikkers, écht niet.

Als ik een kikker zie, kunnen er 3 dingen gebeuren:
- Ik ren keihard gillend weg.
- Ik verstijf in mijn héle lichaam, en durf ook niks meer te zeggen, kan alleen nog maar stilstaan.
- Ik verstijf, begin keihard te janken, en ga heel hard schreeuwen dat dat beest weggehaald moet worden.

Sta je dan met je date......... :Y)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:55

Vjestagirl schreef:
Sorry, maar een fobie is nóóit grappig. Wat jij hebt is gewoon dat je iets minder prettig vind, zeker dat 'op de slak trap geluid'. Kijk uit waar je loopt en dan heb je er geen last van.

Een fobie is iets wat echt je leven verziekt, waar je echt last van hebt. Zelf heb ik agorafobie, pleinvrees. Doodsbang voor mensen, voor groepen mensen, voor mensen die tegen me praten...

Sorry, maar ik vind dat je het veel te makkelijk fobie noemt.

Ben je dan ook bang voor je ouders 0_0?
Of heb je nog wel enig sociaal contact dagelijks?
Of alleen via internet? Dat zijn eigenlijk ook groepen mensen, en hier op het forum, praten ze allemaal :D:P

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:57

Ik heb een papier"fobie" en al behoorlijk lang!
Als leerkracht ga ik de ware hel tegemoet! :+

ik leg het even uit:
beeld je in dat iemand met zijn nagels over het bord krast...
=> dat gevoel krijg ik wanneer ik met iets van mijn lichaam; handen, armen ... over papier wrijf.
Zeker met mijn nagels word ik helemaal gek en krijg ik overal 'kippevel'.
Vroeger in het secundair (België) wreef mijn buurman altijd papier tegen mijn hoofd als ik even onoplettend was... Dan ging ik echt dood van binne!!!! ^)

dus oplossing: alles plastificeren of vingers nat maken... :o

Ik lach er nu wel mee, maar tis wel behoorlijk serieus!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:57

Ik heb een échte insectenfobie. Met uitzondering voor vliegen, lieveheersbeestjes en vlinders.
En met nadruk op spinnen.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:58

Vroeger was ik doodsbang voor het geluid van de wc in het vliegtuig :+ Het was zoo klein en zo'n raar licht en als ik dan naar de wc moest deed ik eerst de deur van het slot, ver naar voren rijken dat ik net bij de doorspoelknop kom, snel drukken, handen tegen mijn oren en wegsprinten.... Ik kon er echt niet tegen! Werd helemaal bang en panisch van dat slurpende geluid...ik dacht serieus dat als ik te lang zou wachten met wegsprinten dat ik meegezogen zou worden.. Ben er wel zelf weer overheen gekomen :D waar ik ook echt niet tegen kan is als iemand met een bezem de stoep veegt, ik krijg daar net zo'n kriebels van als sommige sommigen mensen een nagel over een schoolbord horen krassen.. ik vind dat bezem geluid zo vreselijk dat ik super snel door loop en zoveel mogelijk het probeer te vermijden :P

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:58

ik vind fobieen echt wel wat anders als "gewone" angsten!
als al mijn gewone angstjes fobieen waren geweest had ik echt een probleem gehad!
(bang voor alle dieren die kunnen springen, vliegen of andere onverwachte bewegingen kunnen maken met uitzondering van koeien,katten en sommige insecten)