Meer mensen met een kapper 'fobie'?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Meer mensen met een kapper 'fobie'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:07

De kapster heeft mijn haar verknipt ;( Puntjes en een schuine pony betekend kennelijk de helft eraf en een rechte pony |o

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 17:13

Ik ben zodanig van mijn kapper 'fobie' afgeraakt dat ik volgende vrijdag zelfs model ga staan voor iemand
die in opleiding is. Niets knippen hoor, aangezien dat net gedaan is. Er komen mèches in :) Ben benieuwd!
Als dat niet meevalt kan ik er natuurlijk nog altijd over verven :Y)

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:54

Ik ga niet meer naar de kapper.

Ik heb "gewoon" lang haar, zonder moeilijk model. Het is niet heel erg dik. Elke keer als ik bij de kapper vandaan kwam was het òf scheef (moeilijk joh, in een recht lijntje knippen :=), òf ze knipte er opeens laagjes in die ik helemaal niet wil, òf ze haalden er opeens 25 cm af i.p.v. gewoon de puntjes. De omschrijving "alsof de ratten er aan gevreten hebben" komt mij ook héél bekend voor.

Echt een ramp. Meestal zat ik ook nog geen 5 minuten in die stoel, zo simpel is mijn haar. Natuurlijk moet je dan vóór je aan de beurt bent nog 40 minuten wachten, want een of andere geblondeerde Bertha loopt uit. Dan ben je aan de beurt, knip, knip... en weer even € 25,- vangen. Vervolgens kon m'n moeder thuis weer recht knippen wat ze verrampeneerd hebben.

Nu knipt m'n moeder me. Die kan gelukkig mooi recht knippen en moeilijker dan dat is mijn haar niet.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:13

Whaaa hier nog iemand met een kappers fobie. Ben altijd geknipt door mijn moeder en dat ging eigenlijk prima, moeders heeft het eerste jaar op de kappersopleiding dinges voltooid en is daarna gestopt, which means dat ze gewoon een net basis kapsel kan knippen. Ik heb van mezelf heel veel haar dat ontzettend kroest en mijn mamma kon dat altijd prima handelen.

Toen besloot ik dat ik wel een keer samen met een vriendin naar de kapper wilde om te kijken of ze het een beetje konden uitdunnen, want daaraan waagde mijn mams zich niet. Ik ga de salon binnen met een basiskapsel waarvan alleen wat puntjes afgeknipt hoeven te worden, ik verliet de kapsalon met een hoofd dat zo vet was van de wax dat het leek alsof ik mijn hoofd in de frituurpan gestoken had, en natuurlijk hadden ze daar fors voor gerekend. Kwam erop neer dat ik 30 euro kwijt was.

Thuis mijn haar gewassen, want dat vette, dat hoefde voor mij niet. Terwijl ik het waste voelde ik dat ik aan de ene kant veel minder haar had dan aan de andere, en toen ik onder de douche vandaan kwam kon je ook duidelijk zien dat een kant nog bijna net zo bol was als eerst en de andere kant niet. Verder was het ook nog eens zo scheef als een hork. Het zou allemaal nog wel hebben meegevallen als mijn haar niet was opgedroogd...

Naarmate mijn haar droger werd gingen er steeds meer plukken omhoog staan. Mijn haar is zo licht (als in, niet zwaar), pluizig en krullerig dat het meteen omhoog gaat staan als het te kort is. Kwam erop neer dat de kapster lukraak met de uitdunschaar was gaan knippen en er nu verscheidene korte plukken omhoog stonden. Ik liep echt voor gek! Heb het 2,5 jaar moeten vastklippen voor het weer enigszins normaal was! Voor mij dus ook geen kapper meer, hoe dood het ook is, nooit meer!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:31

knabbelgirl schreef:
De kapster heeft mijn haar verknipt ;( Puntjes en een schuine pony betekend kennelijk de helft eraf en een rechte pony |o

Schuine pony...wat ik ook probeer, ik krijg maar niet duidelijk uitgelegd hoe ik mijn pony wil. Verder word ik echt goed geknipt (en geverfd), maar iedere keer is het eerste wat ik doe als ik thuis kom zelf de schaar pakken :P

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:39

Een echte fobie valt nog wel mee, maar ik kan wel zeggen dat ik lang gehad heb dat ik er echt een hekel aan had om naar de kapper te gaan. Ik ging wel, in de hoop dat er nog wat van te maken viel, maar elke keer kwam ik er weer teleurgesteld vandaan.. De ene keer wou je de puntjes er af, maar knippen ze toch nét iets meer.. De volgende keer is de ene kant langer dan de andere kant (waar ik meestal pas thuis achter kom..). Ik heb al heel wat kappers gehad, op zoek naar díe kapper die het wel kan. En de laatste keer had ik toch wel redelijk geluk en hebben ze me met toch wel een redelijk kapsel naar huis gestuurd. :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:37

Ik heb ook wel een beetje een fobie, te kort wil ik dus echt niet. Dus ik zei; 'puntjes eraf, echt maar een klein beetje want wil ze graag lang laten groeien. En een beetje laagjes'. Nou de puntjes was een heel stuk, had ze over mijn schouders (Weet niet meer precies hoeveel) en erna vielen ze er nog maar net/niet eens meer op. Toen was ik toch wel boos maargoed :Y) En die laagjes waren ookz eer mislukt. Ik had wat dun haar, maar het kon wel gemakkelijk zei ze. En vervolgens had ik dus stro haren :+ Nu ben ik bijna een jaar niet meer naar de kapper geweest. Wou eerst wat anders, maar elke keer als ik denk naar de kapper heb ik zoiets, nee doe maar niet :D

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:49

Mijn haar is een keer geverfd met meerdere plukken cobalt blauw :D was ik heel blij mee want dat was alles behalve de bedoeling; heb er 3 dagen mee moeten lopen voordat ik terecht kon voor een ontkleuring :\

Sinds dien verft m'n vader m'n haar; geen klachten :D haha!

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 07:54

:+ Ik plaatste int begin nog wel een berichtje dat ik niet begreep dat kappers zoveel te kort knippen, En dat LUISTEREN erg belangrijk is..
Ben nu zelf ook geknipt, En ik lijk wel een vent, Heb ook ff een potje gejankt :+ Dus weet heel goed hoe klanten zich voelen ;) Verdorie... :(

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:45

Ik heb geen fobie en mijn moeder betaalt nu nog de kapperskosten, dus het is ook nog geen zonde van mijn geld. Ik denk dat wanneer ik het zelf moet gaan betalen, dat ik dat wel zal gaan krijgen. Niemand ziet ooit dat mijn haar is geknipt, zelfs al is er 10 cm af en uitgedund. Het enige dat nog wel eens opvalt is wanneer ik ineens weer een pony erin heb laten knippen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:18

Oh ja hoor, hier nog een kappersfobie :+ Ik heb lang haar, tot aan m'n taille, en het is wel een beetje in laagjes geknipt maar dat is al een tijdje geleden - ik laat nu heel af en toe alle laagjes iets bijpunten, maar meer wil ábsoluut niet meer dat ze eraan zitten. Op de één of andere manier, zodra je zegt ''Graag wat meer laagjes'' eindig ik met haar tot aan m'n schouders, dat recht overeind staat door de hoeveelheid minilaagjes. Gelukkig heb ik nu een kapster gevonden die dat begrijpt en tijdens het knippen ook af en toe vraagt ''of het zo goed is'' en vóór die tijd er niet meer afknipt dan nodig. :+

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 10:07

Ik had nooit last van aan kapper'fobie', maar dat was tot vandaag!
Voordat er weer iemand aan mijn haar zit... bekijk het!

knabbelgirl schreef:

Hier dus hetzelfde.. vanochtend naar de kapper geweest en gatverdamme! Wat heb ik een spijt.. echt, ik heb nog nooit gehuild om een kapsel maar nú. ;(
Het ziet er echt níet uit bij, echt zooo lelijk. Mis mijn oude kapsel gigantisch.. |(

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 10:15

ik heb pas geleden ook een metamorfose gehad, kwanta kosta ruim 90 euro geloof ik, maar ik heb haar naam op het kaartje en ik vraag haar gewoon elke keer nu :D

verder heeft het haar soms toch echt een kapper nodig, vriendin van mij gaat niet meer omdat de kapper er toen een heel stuk afknipte maar al dat haar was dood, nu heeft ze haar tot iets boven haar bh bandje, dat haar is vanaf haar nek tot beneden helemaal dood, echt dood en vies ook nog, tjah tuurlijk knipt de kapper dat eraf... we zeggen het elke keer ook tegen haar maar ze moet het zelf maar weten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:10

Ik wou in Augustus (2008 ;) ) mijn haar uitdunnen en korter knippen.. het was tot een stuk op m'n rug en ik wou het op m'n schouders.. Om een lang verhaal kort te maken; het was nog korter dan een boblijn ;(

In Februari weer een keer naar de kapper geweest, weer verpest.. ik heb nu een pluk haar die kort is, maar niet bij mijn pony én niet bij mijn gewone haar past. Hij past ook niet in een staart/knotje. Dus stijl ik elke dag m'n haar omdat het los moet ;( En er mocht 5 CM af.. er ging 15 CM af.. :+

ik haat kappers. serieus.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:17

Ik mijd kappers ook het liefste. Mijn haar groeit vrij langzaam, en als ik de puntjes eraf wil is er al snel zo'n 6 cm vanaf. Al een paar keer wat over gezegd; maar het schijnt niet te helpen. Dus ik ga nu 1 keer per jaar en die 2 maanden daarna maar gewoon een staart in. :=

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:33

Ik heb ook een kappersfobie, niet omdat het altijd lelijk is, ik ben gewoon bang dat ze al mijn haren zullen uittrekken :=
Ik knip het dus al sinds 2 jaar zelf, wat best mooi is want ik kan m'n pony precies

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:34

Ik heb ook een kappersfobie, niet omdat het altijd lelijk is, ik ben gewoon bang dat ze al mijn haren zullen uittrekken :=
Ik knip het dus al sinds 2 jaar zelf, wat best mooi is want ik kan m'n pony precíes zo knippen als ik het zelf wil :)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:48

LZP -> MW

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:29

nou ik vind het ook helemaal niks om naar de kapper te gaan.
de laatste keer hadden ze het haar aan de voorkant zo kort gemaakt dat ik geen normale staart in mn haar kon doen,had ik aan beide kanten van mn gezicht 2 losse krulplukken waar ik niks meer kon,echt vreselijk.

sindsdien durf ik niet meer

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 12:19

Ik ben ondertussen nog één keer geweest, om het achteraan bij te knippen. Ik ben ondertussen nog steeds helemaal blij met mijn nieuwe kapsel.
Als ik het terug overal moet laten bijknippen ga ik vast wel weer een beetje zenuwachtig zijn, want ik wil niet dat ze het verknallen!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:03

xDramaQueen schreef:
ik heb pas geleden ook een metamorfose gehad, kwanta kosta ruim 90 euro geloof ik, maar ik heb haar naam op het kaartje en ik vraag haar gewoon elke keer nu :D

verder heeft het haar soms toch echt een kapper nodig, vriendin van mij gaat niet meer omdat de kapper er toen een heel stuk afknipte maar al dat haar was dood, nu heeft ze haar tot iets boven haar bh bandje, dat haar is vanaf haar nek tot beneden helemaal dood, echt dood en vies ook nog, tjah tuurlijk knipt de kapper dat eraf... we zeggen het elke keer ook tegen haar maar ze moet het zelf maar weten...

Hoe kan het dat het haar van je vriendin dan zooo'm groot stul helemaal dood is? Van haar nek totaan BH-bandje. Dat is echt een groot stuk!

Weten andere mensen hoe het kan dat je haar doord gaat en wat je er het beste tegen kunt doen?

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:28

wow wat een dappere mensen hierzo, die hun haar echt van lang naar kort durven knippen :j
Echt bewondering!

Ik heb ook echt en kappersfobie. Hadden jarenlang een erg goede thuiskapster, die nooit iets verprutste aan mijn haar. Toen zij helaas gestorven is moesten we dus op zoek naar een andere. Echt meerdere keren gehad dan mijn mooie lange haar opeens bijna kort was. En laagjes werden in punt geknipt dus dan had ik een korte lelijke punt onderaan uitsteken :n
Toen maar een keertje naar kapsalon geweest maar die mevrouw had zo'n wilde ideeën met mijn haar dat ik het niet aandurfde!

En nu gelukkig weer een onwijs lieve kapster die gewoon thuis komt. Ze knipt netjes iedere 6 weken mn puntjes, pony en laagjes bij. Pakt ook vaker de spiegel erbij en overlegd dan over hoe ze het zou knippen. Heeft afgelopen keer zelfs voor de eerste keer mijn haar geverfd en daar ook weer heel tevreden over :)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:39

Nou mijn haar is nu ook verpest..
Had lang haar tot onder mijn schouders aan de voorkant zat geen model.
Dus ik wilde wat laagjes zodat het wat leuker zou zitten..
Nu is er een groot stuk aan de voorkant eraf niet geleidelijk overlaten gaan. En van de achterkant een beetje in laagjes maar het is echt veeel te kort geworden ;(
Gelukkig groeit het wel weer aan....