Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ilsje_007 schreef:Ja echt vreselijk, ik geloof dat ze het niet helemaal heeft begrepen :S. Ik heb me vreselijk lopen ergeren.
Die meneer van de RIVM was trouwens erg duidelijk, helemaal geen slecht idee als iedereen zijn verhaal te horen kreeg, dat voorkomt een hoop paniek en onnodige voorzorgsmaatregelen.
Marije_jiplover schreef:Maar om het even uit te zetten in getallen:
Er zijn nu iets van 100 mensen dood aan die griep, op 22 miljoen inwoners van heel Mexicostad.
Dat zijn meer inwoners in 1 stad, dan in heel Nederland bij elkaar en daarvan is nu ongeveer 0.00045% overleden aan waarschijnlijk die griep..
Neemt niet weg, dat men deze griep in de gaten moet gaan houden en moet proberen om er vaccins tegen te ontwikkelen, zodat de griepprik ertegen beschermd.
Maar het zijn ook nog geen heel schokkende hoeveelheden met mensen die al met bosjes aan het bezwijken zijn.
xKatleentjex schreef:Wat ik mij wel afvraag, ik weet niet als iemand dat weet: er zijn gevallen bekend dat er mensen reeds gestorven zijn. Die gevallen, waren dat ook gezonde sterke jonge mensen, of gaat het hier alleen maar om mensen die bv al in hygiënische zwakke omstandigheden leefden, ouder waren, sowieso al een zwakke weerstand, geen fatsoenlijke medicatie...?
xKatleentjex schreef:Wat ik mij wel afvraag, ik weet niet als iemand dat weet: er zijn gevallen bekend dat er mensen reeds gestorven zijn. Die gevallen, waren dat ook gezonde sterke jonge mensen, of gaat het hier alleen maar om mensen die bv al in hygiënische zwakke omstandigheden leefden, ouder waren, sowieso al een zwakke weerstand, geen fatsoenlijke medicatie...?
magda_90 schreef:Tulandro schreef:Ja, mensen zullen daar toch minder hun handen wassen. Ik geloof dat het plan was om vanaf donderdag de waterleidingen dicht te doen voor een paar dagen. Ik ben benieuwd of dat doorgaat..
Serieus? Met welk doel
xKatleentjex schreef:Dit is de Spaanse griep niet, dus het wil niet zeggen dat het hetzelfde verloop heeft als de Spaanse griep. Maar ik vind het wel een licht verschil uitmaken op de paniek-meter als blijkt dat vooral de zwakkeren sterven maar de mensen met een gezonde weerstand zich toch redelijk kunnen weren. Wil niet zeggen dat je dan gerust kan zijn, maar het geeft toch een klein beetje meer hoop dan als het daadwerkelijk om een Spaanse griep heropstanding gaat waaraan ook de zeer sterke mensen geen verhaal hebben.
En ik heb nergens gezegd dat je te nochalant moet reageren. Maar het heeft gewoon geen zin om nu vol stress en angst te gaan zitten wachten omdat je er zeker van bent dat je binnenkort zelf aan de beurt bent. Wees gewoon voorzichtig in je handelen en hou het angstzweet voor het moment dat het in je naaste buurt is. Maargoed, hoe je reageert moet je uiteraard zelf weten, ik ga me er iig voorlopig nog niet druk om maken, totdat het in mijn buurt is opgedoken, ik kan alleen maar hopen dat dat nog niet voor morgen is en tot die tijd volg ik het goed op en ga ik geen gekke dingen doen.
mexico city, hangt er vanaf. Kleine groep welstand, grooootee grooooote groep sloppenwijken van armtierige hutjes.