Bang voor bevalling?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 16:35

Jeetje Marius... als je je insteld om een 'normale' bevalling te hebben en je beland ineens op de operatietafel dan kan ik me goed indenken dat je van een koude kermis thuiskomt!

Is het nu verder achteraf wel goed met je?

En als ik dan 4 weken te vroeg lees en me bedenk dat ik nog 4 weken moet, dan vind ik het echt vreemd dat ik ook elk moment mama kan zijn :=

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:39

Cyntje schreef:
Tja... en in welke zin moet je dat dan ook als probleem zien?
Ik heb ook paardgereden, de laatste jaren niet meer intensief... dus ik voorzie dat niet als een probleem :n

Ik denk omdat de angst voor bevallen al erg groot was, toen ik dit hoorde gingen mijn nekharen overeind staan.
Het is maar net hoe je het opvat. Bij de ene doet dit niets bij een ander heel veel.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:49

even een .
Ben erg benieuwd naar verhalen, maar geen tijd meer om verder te lezen dan pagina 2.
Hier wel een kinderwens, maar nog even afwachtend door ziekte.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:57

Cyntje schreef:
Jeetje Marius... als je je insteld om een 'normale' bevalling te hebben en je beland ineens op de operatietafel dan kan ik me goed indenken dat je van een koude kermis thuiskomt!

Is het nu verder achteraf wel goed met je?

En als ik dan 4 weken te vroeg lees en me bedenk dat ik nog 4 weken moet, dan vind ik het echt vreemd dat ik ook elk moment mama kan zijn :=

Met mij gaat alles prima, ik ben met 35 wk in het ziekenhuis beland en precies met 36 wk bevallen..
Heb op woensdag een keizersnede gehad en liep de dag erna alweer rond...
Ons dochter heeft nog 2 weken in het ziekenhuis gelegen waarvan 1 week op de baby ic maar is nu een dikke week weer thuis gelukkig.. :)
Maar het ging inderdaad heel raar.. ik heb dr pas vast kunnen houden toen ze een paar dagen oud was.. en dan met allemaal slangen en toestanden...
Nee ideaal is anders.. maar ik ben zeker blij dat ze er is... :)

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:06

Ylana schreef:
Maar was je dan ook veel aangekomen?
Ik was bij de tweede 8 kilo aangekomen en deze was er na de bevalling direct weer af.

bijna 30 kilo....heb er nog 13 te gaan....
was wel heel veel vocht op het laatst, was echt zo'n opgeblazen pad...

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:46

*\o/* Nog maar 4 weekjes, Cyntje! :D

Ik vind de pijn van de bevalling geen reden om niet zwanger te raken. Waar ik wel tegenop kijk is dat je tijdens de bevalling weleens kakt, dat lijkt me zo gênant! :roll:

Lijkt je dat nou niet veel erger?!
Het zal je maar overkomen, zeg!

Cyntje

Re: Bang voor bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 19:59

Ik heb toch al darmproblemen dus daar heb ik lekker scheit aan :Y) Ik denk ook niet dat ik me daar op dat moment druk om maak :+

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:06

De bevalling leek me erg eng, heb ik toen zwanger was ook zo weinig mogelijk aan proberen te denken. Maar dat werd de laatste weken wel erg moeilijk.. :). Ik wilde al in het ziekenhuis bevallen (leek me wel zo safe - alle zorg bij de hand), achteraf ook maar goed; tijdens de bevalling liep de hartslag van onze dochter terug, gelukkig een gynaecologe bij de hand en ik ben blij dat het toch geen keizersnee hoefde te worden!
Het was dus wel even spannend, maar daar heb ik niet eens zoveel van mee gekregen (helemaal in mezelf gekeerd). Na de bevalling riep ik wel 'dit doe ik nooit weer', dat was ik overigens ook al niet van plan. Bij ons is het dus bij 1 superkind gebleven.
Maar ach, het doet wel zeer en leuk is anders, maar als je ziet wat het 'oplevert' (om het even oneerbiedig te zeggen), is het het meer dan waard!! Het zou geen reden moeten zijn om niet zwanger te willen worden, want die pijn ben je zo weer 'vergeten'.

@TS: het gaat nu wel snel zeg! Spannend! Wens je leuke laatste zwangere weken toe!

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:06

Ik vind de bevalling op zich geen rede om niet aan kinderen te beginnen :) Ik denk vaak aan hoe het zou zijn moest ik een kind hebben en stiekem kijk ik er wel naar uit om zwanger te zijn en samen met mijn vriend een nieuw leven op de wereld zetten :j

Uiteraard als ik naar programma's als 'babyboom' of 'de bevalling' kijk gruwel ik soms ook wel eens bij het zien van een bevalling en denk ik van oh neeh :Y) Maar toch wil ik een kindjes :j

Heel veel succes al met je bevalling en zeker met je toekomstig kindje :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:40

Ik denk er ook wel vaak over na,voor de bevalling op zich zou ik ook wel flink bang zijn.
Nu ben ik er nog niet helemaal over uit of ik kinderen wil........

(inderdaad,als je aan het bevallen bent,dat je dan moet poepen......lijkt me idd wel genant)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 11:43

Alet74 schreef:
De bevalling leek me erg eng, heb ik toen zwanger was ook zo weinig mogelijk aan proberen te denken. Maar dat werd de laatste weken wel erg moeilijk.. :). Ik wilde al in het ziekenhuis bevallen (leek me wel zo safe - alle zorg bij de hand), achteraf ook maar goed; tijdens de bevalling liep de hartslag van onze dochter terug, gelukkig een gynaecologe bij de hand en ik ben blij dat het toch geen keizersnee hoefde te worden!
Het was dus wel even spannend, maar daar heb ik niet eens zoveel van mee gekregen (helemaal in mezelf gekeerd). Na de bevalling riep ik wel 'dit doe ik nooit weer', dat was ik overigens ook al niet van plan. Bij ons is het dus bij 1 superkind gebleven.
Maar ach, het doet wel zeer en leuk is anders, maar als je ziet wat het 'oplevert' (om het even oneerbiedig te zeggen), is het het meer dan waard!! Het zou geen reden moeten zijn om niet zwanger te willen worden, want die pijn ben je zo weer 'vergeten'.

@TS: het gaat nu wel snel zeg! Spannend! Wens je leuke laatste zwangere weken toe!

Bedankt :D alhoewel ik niet opzie tegen de bevalling ben ik wel een beetje nerveus... welk moment komt het :P Ik ben nogal een controlfreak en houd niet zo van verrassingen die ik dus op voorhand niet kan plannen :+ :')
Wordt nog wat :P

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:12

Je kunt ook vragen of je BIJ VOORBAAT een keizersnede mag? Net als Britney Spears.. :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:17

Ja maar ik snap het niet dan zou je mooiere buik krijgen maar dat maakt toch niet uit het is de bult dat het maakt. Of hebben ze het over een keizersnede/plastie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:08

Bij mijn eerste zwangerschap was ik totaal niet bang voor de bevalling. Het ging ook echt heel erg goed. Het enige moment wat ik vreselijk vond was het moment dat de ontsluitingsweeën overgingen in persweeën... Weet je eindelijk hoe je die rottige weeën de baas bent, en dan zijn ze ineens van een heeeeeeel ander kaliber!

Bij mijn tweede was ik dan ook bang voor dat omslagpunt, dat hulpeloze moment. Toen dat eenmaal voorbij was heb ik weer een prima bevalling gehad. Vijf dagen later is ons meisje echter opgenomen in het ziekenhuis.

Die kraamtijd was zo heftig dat ik bij mijn derde niet zozeer bang was voor de bevalling als wel voor de kraamtijd. Dus bevallen wilde ik eigenlijk niet, want binnen was hij 'veilig'. Ik liep de boel ontzettend tegen te houden, maar uiteindelijk was m'n paniek van 'in de steek gelaten worden' toen mijn verloskundige even weg liep om mij de ruimte te geven groter dan m'n angst om te bevallen en toen liet ik de weeën dan toch maar toe.

Wat ik bij mijn derde erg vervelend vond was dat ik bij mijn eerste twee na het hoofdje niet meer hoefde te persen, dat ging vanzelf. Mijn derde had echter brede mannen-schouders :') Dus na het hoofdje dacht ik hèhè klaarrrrrrrrrrrrr en toen moest ik ineens nog verder persen, en met zijn heupen nóg een keer persen.

Toen zat ik er echt wel doorheen hoor, maar dat was ook een negenponder :')

Verzakkingen en grote rupturen gelukkig geen last van, wel een streepjescode op mijn buik.

En ik ga zelfs nog een stapje verder... Ik wil nu zelf verloskunde gaan doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:18

Voor mij is dat absoluut een belangrijke reden. Zwanger zijn lijkt me al doodeng, maar bevallen helemaal!Brrrr
Ik wil wel kinderen (denk ik) dus zoals ik er nu over denk ga ik ooit een kindje adopteren :) (als dat allemaal kan)
Ik ben 21 en nog alleen dus alles kan nog veranderen, maar dit is wel zoals ik er nu over denk :)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:24

Toen Ruben op mijn buik lag zei ik: is dit alles _O-

nikkigioa schreef:
Je kunt ook vragen of je BIJ VOORBAAT een keizersnede mag? Net als Britney Spears.. :+

Nou ik denk dat een ziekenhuis daar echt niet op in gaat :P :D
En als ik mocht kiezen, ging ik toch op de natuurlijke manier. Een keizersnede is ook niet alles, zeker niet daarna. Je mag gewoon de eerste 5 dagen niks en als je eenmaal thuis komt is het ook nog weken van rust. Zo'n wond vergt een heleboel van een mens ;)

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:55

keizersnede is zeker geen pretje hoor...heb daarna nog 4 dagen in het ziekenhuis gelegen, het enige wat ik kon was mijn zoon eten geven.
uit bed komen en lopen dat was echt een hell...
daarna nog zeker 2 weken erg weinig kunnen doen, kon amper de trap op..

moet zeggen dat het herstel na die 2 weken erg snel vooruit ging, maar met een natuurlijke bevalling ben je gewoon veel sneller weer op de been

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:44

idd, keizersnede is heftig..... dat doet pas zeer...
Mijn herstel heeft maar slecht 14 maanden geduurd.

Bang voor bevallen? Joh je groeit er naar toe en als het eenmaal zover is zit je toch wel in een soort van roes (die best lekker is..)

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:34

Keizersnede hoeft niet zoveel pijn te doen..
Ik ben woensdag 25 maart bevallen met een keizersnede, liep die donderdag alweer heb toen zelf gedouched en alles was die zaterdag erop thuis, en liep dus toen ook alweer de trap op en af en ging 1 x per dag in de auto een ritje naar Groningen doen..
Dit is ook zo'n 70 km heen en 70 km terug..
Ben nu inmiddels 3,5 week verder en ik doe alles alweer.. van het huishouden tot boodschappen tot flinke wandelingen maken met de kinderwagen..
Wond? Helemaal geen last meer van.. dit was eigenlijk de week na de keizersnede weer over..
Zou ik met de 2e weer een keizersnede krijgen zou ik het geen ramp vinden..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:43

Heel eerlijk moet ik toegeven dat ik inderdaad een zwangerschap zo lang mogelijk wil uitstellen omdat ik echt schrik heb van de bevalling := Ik hoor wel altijd zeggen van 'je bent het vergeten van zodra dat hoopje mens op je buik ligt' maar toch, het ziet er zo verdomd pijnlijk uit! Echt respect voor alle mama's op bokt! Maar kom, ik doe het al in mijn broek als ik een naald zie ;) Daar zou ik ook tegenop zien! Die baksters die je moet hebben

Ik weet nog dat mijn mama bij de bevalling van haar 8ste kindje tijdens de bevalling sudoku's aan het invullen was, zonder epidurale :+

Mijn collega is op Kerstmis bevallen met een keizersnede, wat schrok ik toen ik haar die avond zag! Lijkbleek en een humeur om donder en moorden... Zeg het zo, ik heb er inderdaad schrik van ;)

@Cyntje: het komt héél dichtbij nu he :D

Monrisque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:53

Bevallen, ach ja, het hoort erbij he! :D Achteraf viel het bij mij (2 kids, 2 bevallingen) best nog wel mee in vergelijking bij anderen. Maar ik ben nu echt toch wel super blij dat ik noooooooit meer zwanger hoef te zijn en al helemaaaaal noooooooit meer hoef te bevallen!!! *D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:54

Snoevie schreef:
(inderdaad,als je aan het bevallen bent,dat je dan moet poepen......lijkt me idd wel genant)

Geloof me, daar ben je op het moment zelf helemaal niet mee bezig!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:06

Ik ben er eigenlijk helemaal niet bang voor. Het is ook mijn eerste kindje dus ik heb geen idee wat ik kan verwachten, dat zie ik dan vanzelf wel. En het zal er toch uitmoeten he ;) .

Die van mij ligt nu trouwens in een stuit en ik hoop zo dat hij nog wel van plan is om te draaien want een keizersnee zie ik minder zitten dan een gewone bevalling. Ik doe het liever zelf.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:59

Diablo schreef:
Snoevie schreef:

Geloof me, daar ben je op het moment zelf helemaal niet mee bezig!

Nee zeker niet _O- Ik moest tijden een perswee poepen. Dus ik zo: sorry maar kan me niet meer inhouden :D Zei de arts: ach meid je bent niet de enige hoor die moeten poepen tijdens de bevalling :P

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:10

Ik heb geen ervaring met zelf bevallen maar werk nu al 8 jaar op de afdeling verloskunde en kraam van het ziekenhuis dus ik heb al heel wat bevallingen mogen meemaken. Angst om zelf te gaan bevallen heb ik totaal niet. Ik heb zelden een echte zware bevalling meegemaakt of een bevalling waarvan ik dacht: OMG. De echte horror verhalen van mensen komen vaak van mensen met een zogenoemde Vroege start. Dat zijn mensen die zich bij het eerste het beste krampje zichzelf al in partu (aan het bevallen) verklaren en daar ook naar handelen: op bed kruipen of juist uit bed gaan en meezuchten vanaf wee nummer 1. Die beweren uiteindelijk dat ze 72 uur in de weeen hebben gezeten. Geloof me, geen enkele vrouw zit 72 uur in de weeen. Wanneer er na 2 uur geen verandering zit in de ontsluiting wordt je ingestuurd naar het ziekenhuis en wordt de bevalling verder doorgeleid met medicijnen. Of je heb nog geen weeen maar voorweeen. Voorweeen kunnen best vervelend zijn (voelen als menstruatiekrampen in je onderbuik) maar zijn nog een eitje in vergelijking met de echte weeen.

Een keizersnede is geen eitje. Mensen die zonder indicatie vragen om een keizersnede weten niet waar ze aan beginnen. Die liggen uiteindelijk altijd te piepen in bed dat ze er niet uit kunnen om maar iets simpels te doen om te plassen. Laten we wel zijn: je vraagt wel iemand een mes in je buik te zetten. Het is een geweldige uitvinding in noodsituaties maar ik noem het altijd maar de nooduitgang en zo is het gewoon...

Mijn tip voor je bevalling: Zolang je kan doorgaan met wat je normaal ook doet moet je dat ook doen. Aan het begin van je weeen kan je nog best een goede film kijken, slapen, een wandeling maken, origamien, breien, winkelen, autoritje maken (heel goed voor je weeen) of wat dan ook. Pas als je merkt dat je te snel gaat ademhalen, moeite heb met ademhalen of gaat kreunen/steunen tijdens de wee, moet je pas meezuchten. Denk steeds dat de pijn nog veel erger gaat worden dan valt het uiteindelijk mee. Zoek manieren om je te ontspannen: bad of douche, op de wc zitten, lekker hangen op tafel of je man, muziek luisteren enz. Probeer in beweging de blijven of rechtop te zitten. Regelmatig plassen verzacht de pijn en geeft ruimte voor de ontsluiting.
Niet in de slachtofferrol kruipen maar verheugen op je kindje. Denk maar zo: er zijn vele mij voorgegaan, als die het redden dan red ik het ook wel.

De verloskundige hulp hier in Nederland is hartstikke veilig. De verloskundige of de gynaecoloog laat je echt niet langer doorlopen als nodig en zijn er niet om je te pesten. Vraag waarom dingen gebeuren of juist niet gebeuren als jij van mening bent dat het anders moet. Over het algemeen is overal een verklaring voor. Mocht je het echt niet redden: hoera, er is heel veel mogelijk wat betreft pijnstilling.

And last but not least: laat je moeder thuis! Tenzij je een waardeloze man heb die echt geen steun kan geven. Moeders roepen altijd al bij wee nummer 1 dat het zo niet verder kan of halen hun eigen horrorbevalling boven. Het mooiste moment om je moeder op de hoogte te stellen van je bevalling is na de bevalling als je al lekker met z'n 3en kennis heb kunnen maken, je gehecht ben en je kindje heeft gedronken.

Heel veel succes, vertrouw op jezelf, je kan meer dan je denkt. Sluit je oren voor verhalen van anderen en geef de controle 1 dagje uit handen.