Vrouwen zonder make-up

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:55

Ik draag alleen make up als ik ga stappen. Op school/werk zien ze me dus eigenlijk nooit met make-up. Foundation heb ik nog nooit gehad. Ik koop dan vast de verkeerde kleur en dat is dan zonde van mijn geld.

Ik gebruik wel elke dag dagcreme en ik ga ook de deur niet uit zonder mijn lippenbalsem (kleurloos).

Ik vind trouwens bij meiden met hele lichte wimpers een beetje mascara wel mooier, anders zien ze er vaak toch wat kleurlozer (moe) uit. Zelf heb ik pikzwarte wimpers dus voor mij heeft het weinig nut.

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:57

Draag meestal alleen make up naar feestjes en met uitgaan. Eerst werkte ik in een drogist in de weekenden en vakanties, deed toen wel altijd make up op als ik moest werken.
Heb nu ook nog genoeg make up thuis liggen voor de rest van mijn leven denk ik, kregen vaak wat van vertegenwoordigers en als er iets nieuws was wilde ik het altijd hebben... heb nu ongeveer alle kleurtjes oogschaduw, lipglosjes enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:00

Saskiaatje schreef:
daniella74 schreef:
Im mijn vrije tijd heb ik ook vaak helemaal niets op, vooral als ik met de paarden bezig ben maar naar mijn werk altijd een flinke laag.
Kan het niet maken naar mijn werkgever om er onverzorgd uit te zien en heb niogal wat weg te werken en op te leuken.

Hoezo is naturel onverzorgd?

Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens, naturel hoeft absoluut niet onverzorgd te zijn. Er zijn ook vrouwen die door make-up, hoe licht ook, zowat omlaaggehaald worden. Het zijn er niet veel, maar zo af en toe kom je zo'n natural born beauty tegen.

Maar wat ik wél vind Sas, is dat je in sommige beroepen make-up heel goed kunt gebruiken. Ik merk dat ik zelf bijvoorbeeld (nog) sterker overkom als ik wél make-up gebruik; ik kan die grote donkere ogen dan gewoon beter uitbuiten :D . Net even wat volwassener, professioneler, en misschien zelfs wel afstandelijker. Mij geeft het ook een zekerder gevoel trouwens. Best handig als je regelmatig als enige vrouw tussen een hoop kerels staat.
Maar dat is natuurlijk ook een psychologisch effect op jezelf. Als ik een belangrijke bespreking of presentatie heb moet ik ook mooi ondergoed aan. Voel ik me sterker. Tja....

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:02

Ja hoor, ze bestaan. Hier; in levende lijve.
Ik draag nooit make-up. Ik krijg dikke ogen wanneer ik mascara/eyeliner/oogschaduw op doe.
Heb licht haar, een lichte huid en blonde wimpers. Voor mijn gevoel is het al heel snel overdone en dan vind ik het alleen maar lelijker.
Ik vind het prima zo.
Laatst bijgewerkt door Sjaad op 09-03-09 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:03

verschillend, leg aan me bui

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:04

Dan ben ik blijkbaar onverzorgd. :)
Mijn fohn kan ik niet missen, maar make-up draag ik helemaal geen. Heb er ook niets van. Ik krijg er net als enkele andere hier dikke en rode ogen van. Dan ga ik dat niet op smeren natuurlijk.
Mijn huid ziet er gewoon uit, niet vet en niet droog. Pukkels heb ik nooit.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:05

daniella74 schreef:
Saskiaatje schreef:
Hoezo is naturel onverzorgd?

Zeg ik dat dan????
Ik zeg alleen dat ik er zonder onverzorgd uitzie.

Sonja, ik quote mijzelf maar even. Ik zeg nergens dat iemand er per definitie onverzorgd uitziet, ik heb het puur over mijzelf met een kop vol littekenweefsel, vlekken, putten en bulten en allerlei andere huidproblemen en dingen die je als klant echt niet wilt zien.

Anoniem

Re: Vrouwen zonder make-up

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:08

Ik reageerde eigenlijk ook vooral op de conclusie die Sas trok, en waarvan ik ook de aanleiding niet zag.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:09

Ik gebruik ook geen make-up. Krijg al de kriebels als ik er alleen maar aan denk, laat staan dat ik er wat erop smeer :o :+

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:19

Ik gebruik doordeweeks nooit make-up. Nooit tijd voor.
En meestal haal ik ook alleen een paar vingers door m´n haar + elastiekje erin. Op het werk kam ik het dan pas door als ik ff tijd heb. Het is hier nu eenmaal altijd spitsuur voor het werk.

En och, de mannen van de fabriek hebben hun ogen dan toch nog half dicht, die zien het niet :+

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:25

Ik heb nooit make-up op. Ten eerste omdat ik er alergisch aan ben, ten tweede omdat ik er nooit geen tijd voor heb. Mijn huid is normaal en gezond en daarom vind ik het niet nodig om make up op te doen. Ik moet wel toegeven dat ik oog potlood en mascara gebruik als ik een feestje heb maar anders nooit, ik het speciale oog potlood en mascara zodat ik er niet alergisch op reageer.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:28

Sonja, dan begrijpen wij elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:30

:j

Ik vraag me trouwens af of iedereen die hier jeuk en andere gekke dingen van make-up krijgt wel GOEDE make-up geprobeerd heeft :?

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:30

Sjaad schreef:
Ik draag nooit make-up. Ik krijg dikke ogen wanneer ik mascara/eyeliner/oogschaduw op doe.

Ook van vichy en/of clinique? Als je dat nog nooit geprobeerd hebt is dat wel de moeite waard. ;)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:31

Heerlijk topic dit. Ik draag echt nooit make up.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:35

Ik moet het hele topic nog doorlezen, maar om op de eerste vraag een antwoord te geven: ook ik draag zelden of nooit make-up. Nou ja, misschien twee keer per jaar maar dan moet het wel voor een heel bijzondere gelegenheid zijn.
Juist van die dure troep kreeg ik in het verleden veel last, Vichy staat met alle producten met stip bovenaan als garantie voor ellende. Bodyshop doet het nog het best bij me.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:36

ik heb als enige een dun laagje oogpotlood op. op me werk op een feest en als ik ga stappen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:36

Sientje, als je maar 2x per jaar make-up gebruikt, ben je je er dan van bewust dat je altijd met oud spul werkt? Of koop je elke keer nieuw?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:40

Sonja schreef:

Ik vraag me trouwens af of iedereen die hier jeuk en andere gekke dingen van make-up krijgt wel GOEDE make-up geprobeerd heeft :?

Ja hoor. Make-up die bekend staat als dat er maar weinig mensen zijn die er niet tegen kunnen.
Potloodje van een prijs waar je van achter over slaat, dus geen eigen merk.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:41

Ja ben ik me van bewust, soms koop ik wat nieuws, al heb ik van dat 'oude spul' dan weer helemaal geen last. :D Puntenslijpertje doet wonderen. :) Oogschaduw is vrij lang houdbaar volgens mij en de mascara krijg je vanzelf niet meer open als 'ie over datum is. :')

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:44

Ik heb niet eens make-up :o. Zelfs geen oogpotlootje oid.
Ik geef er zelfs helemaal niets om, nooit gedaan ook. In mijn werk heb ik het zeker niet nodig, ben hoefsmid en smeer dus eerder bagger op mijn gezicht dan dat make-up blijft zitten ;).

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:45

Ik gebruik eigenlijk altijd wel make-up.
Vind ik veel mooier eruit zien.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:48

soms wel, maar meestal niet. alleen een dagcremetje tegen droge huid.
als ik mn best doe heb ik heel af en toe wat mascara op, maar de dag daarna heb ik dan meestal rode/traanogen, dus ik kan er slecht tegen. En ik heb een roze labello, dat is nog iets haha.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:49

Sonja schreef:

Goede make up is voor mij make up die niet op dieren is getest.. en de grote merken die dus jezus duur zijn die zijn bijna allemaal wél op dieren getest. Dus neeeeee ik heb geen Goede make up! ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:50

juval schreef:
En ik heb een roze labello, dat is nog iets haha.

Ohja, die heb ik ook liggen, maar vind hem niet fijn. Heb liever de gewone of blistex uit een potje.