Alet74 schreef:Interessant!
Wat ik me nu zit af te vragen is of je het echt zult merken als het doorslaat. Zouden de grenzen niet steeds meer opschuiven zonder dat je het merkt en op een dag merk je (of merk je niet meer) dat je je eigen leven niet meer onder controle hebt?
Zou kunnen, ik weet het niet. Ik heb gelukkig wel mensen in mijn omgeving die mij in de gaten houden, en die echt wel aan de bel trekken als het mis gaat of dreigt te gaan.
Alet74 schreef:Want is het iets wat constant is, of wordt het groter met het verstrijken van de tijd? Of is het echt afhankelijk van hoe je je voelt?
Het is iets constants, ik kan niet zeggen dat ze er nu meer zijn dan een jaar geleden, want ze zijn er altijd...
Alet74 schreef:Persoonlijk heb ik niet tegen psychiaters en psychologen, het lijkt me wel interessant te weten wat voor 'oorzaak' hier eventueel aan te koppelen valt. Zou het over zijn zodra je je sociale contactstoornis verholpen zou hebben? (ben je daarvoor in therapie? Begrijp uit je posts van niet)
Ik heb wel wat tegen mensen die in mijn hoofd gaan wroeten, en na 1 gesprek al denken te weten wie ik ben en wat alles voor oorzaak heeft. Bij het riagg krijg je je voorlopige diagnose na 15 (!!!!) minuten gesprek!
Nee, ik ben niet in therapie. Vind k niet nodig.
Alet74 schreef:Persoonlijk vind ik het ergens wel een beetje treurig dat je gezelligheid moet halen uit gesprekken met niet-bestaande vrienden in je hoofd. Terwijl je dan eigenlijk gewoon met jezelf praat, want je kunt geen kennis uit je hoofd halen die er niet in zit, of ben ik nu mis? Maar misschien zie ik het wel verkeerd en is het niet treurig en moet ik het zien als een kans, iets positiefs.
Het lijkt me in ieder geval wel prettig te weten dat er meer mensen zijn die dit hebben. En normale mensen bestaan niet hoor! Het is maar net hoe je het omschrijft!
Maar ik hoef mijn gezelligheid niet te halen uit gesprekken in mijn hoofd. Ik woon in een heel gezellig studentenhuis met nog 5 meiden, ik ga naar een gezellige school, heb het leuk op msn. Ik vind het alleen óók fijn dat de mensen in mijn hoofd me gezelschap houden. Zoals nu, het is leuk op msn, de tv staat aan, muziekje aan, en ik klets lekker in mijn hoofd bij met degene die me nu gezelschap houdt. Treurig? Ik vind van niet, ik heb het prima hier
.