Gebroken bovenarm / schouder.. wie nog meer / ervaring??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Gebroken bovenarm / schouder.. wie nog meer / ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:23

vegen ging vrij snel goed, poetsen begint nu pas echt weer zonder enig probleem te gaan (is 9 maanden later). Trailerwieltje ook zoiets, springzadel een maand of 6 denk ik.
Opstappen was ook echt een ellende in het begin, terwijl ik nota bene altijd al met krukje opstap. De eerste keer heb ik echt lopen hangen en sleuren, en paard (van de val in kwestie trouwens) bleef braaf staan wachten tot ik zat. Daar was ik wel trots op, drie maanden daarvoor moest je met drie man zijn om erop te komen. Dat heeft ook lang geduurd, met een beentje opstappen was zelfs nog erger.

Paard rijden op zich ging vrij snel goed, alleen begrenzen met de (gebroken) buitenhand/arm heeft lang pijn gedaan, toch zeker een maand of vier. Maar ik heb dus vier maanden na mijn val mijn 1e wedstrijd gestart met hem, L1 (paard was niet veel meer dan zadelmak toen hij kwam, zes weken voor ik viel) en we hadden meteen een wp :j

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 16:45

Ik heb nu een soort van katrol gekregen, dan kan ik mijn arm omhoog trekken. Doet nog wel veel pijn moet ik zeggen. Mag pas over drie weken kracht ermee gaan zetten, dus dan kan ik die oefeningen gaan doen die jullie opnoemden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:52

Ik had inderdaad ook een oogje in een balk aan het plafond zitten, touwtje erdoor, beide uiteinde vast pakken, en dan met je goede arm het touwjte naar beneden trekken (rustig en voorzichtig uiteraard!!!). Op dit manier rekte je stukje bij beetje de boel weer op, en kan je slechte arm steeds een stukje verder omhoog. En ik moet zeggen, af en toe oefen ik dat nog, want mijn schouder heeft af en toe nog wel de neigin om wat stijf te worden.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 17:04

Ja best handig! Ik kon geen plek vinden om het op te hangen, dus heb het nu aan de gordijnroede gehangen. Hopen dat die het niet begeeft :') . Sta ik leuk voor de hele wijk met mijn arm te zwaaien, ze zullen wel denken dat ik gek geworden ben.

millabilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:02

Hey hey
Ik word vrijdag geopereerd aan mijn bovenarm die op drie plaatsen gebroken is. Ik zie er erg tegen op heeft er nog iemand ervaring mee?
Ze raden mij aan om ook mijn gehele arm te verdoven hebben jullie dat ook gedaan?

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:47

Ik heb je een pb gestuurd

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:51

Ja ik heb in 2010 mijn bovenarm gebroken, 6 weken een sling gedragen
Helaas is er na dat ongeluk blijvende schade in mijn schouder ontstaat wat niet opgemerkt is waardoor ik minder kracht in mijn linker arm heb en krakende schouder die naar paar uur pijnlijk wordt

Geen operatie gehad

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:52

millabilla schreef:
Ik word vrijdag geopereerd aan mijn bovenarm die op drie plaatsen gebroken is. Ik zie er erg tegen op heeft er nog iemand ervaring mee? Ze raden mij aan om ook mijn gehele arm te verdoven hebben jullie dat ook gedaan?

Ik zou als ik jou was wel je arm mee laten verdoven. Tijdens de operatie maakt dat niet zoveel verschil, dan zal je vermoedelijk toch slapen als ik het goed begrijp, maar vooral na de operatie zorgt het voor een betere pijnstilling.