Zelfbeeld: hoe denk jij over jezelf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mopske08

Re: Zelfbeeld: hoe denk jij over jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:37

Dan moet je dat doen!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:40

Elessar schreef:
katiavl schreef:
Ik vind mezelf helemaal niet knap, als ik in de spiegel zie kan ik alleen maar fouten zien. Zie dus liever niet in de spiegel.
Maar is waarschijnlijk omdat ik een verkeerd beeld heb door heel hard af te vallen in korte tijd.
Is normaal volgens de psycholoog

Terwijl ik jou juist een hele mooie jonge meid vind om te zien. En daarnaast (wat ik van je zie/lees op Bokt) vind ik je een heel wijs iemand.

Dankje, het is gewoon dat ik heel lang als dit heb geleefd http://www.bokt.nl/verkleind/dsc02927.jpg en http://www.bokt.nl/verkleind/dsc02925.jpg en dan ga je op een half jaar naar een maatje medium.
Je bent zo gewoon om in die negatieve cyclus te blijven dat je gewoon echt iets anders begint te zoeken.

Weet aan de andere kant dat ik niet "lelijk" ben. Maar aan de andere kant is zelfbeeld zoveel meer. Nu is mijn huid bv goed verstopt door correctieondergoed maar wat als ik een vriend neem?
Die gaat zich rondschrikken als ik me uitkleed. Daarvoor zou ik kan ik me ook niet aanzetten om wat dichter bij iemand te zijn.

Qimm zeker doet, go for it!
Laatst bijgewerkt door lesilla op 02-02-09 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:41

Qimm schreef:
hihi ja, kleren doen me vaak meer recht dan geen kleren hoor. Ik ben nog niet enorm overtuigd, maar ik wil dat nou verdorie ook een keer! *statement maakt*

Lieverd ik heb ook cup D/E zou je bij mij niet zeggen. Ik maak me ook wel druk om in bikini te verschijnen, maar als het zonnetje schijnt en de lucht is blauw, dan wil ik ook gewoon zonnen dus doe ik het gewoon :P En ik weet zeker dat jij het echt kan hebben!

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:42

Katiavl: hoe heb je da gedaan op een half jaar tijd?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:44

Bij mij verschilt het nog wel eens.
Soms vind ik mezelf een mooi meisje. Leuk gezichtje, mooie ogen, mooie lippen, mooi haar.
Andere dagen vind ik mezelf er totaal niet uitzien. Maar over het algemeen ben ik tevreden. Mijn oorlellen hadden wat kleiner mogen zijn en k had graag een iets andere hoofdvorm, langere wimpers enz.enz :o mijn neus daarentegen vind ik wel weer leuk. Ik heb écht iets met neuzen. Let er altijd verschrikkelijk erg op. Zoals ik al zei, mijn ogen en lippen vind ik ook mooi. Mijn haar.. sja, verschilt zeer ernstig. Soms is er niets mee te beginnen en soms zit het gewoon leuk. en oja, ik had graat een iets grotere cupmaat willen hebben :Y) heb nu 70B, een Ctje zou leuk zijn.
Mijn lengte vind ik perfect eigenlijk. Zou niet langer of kleiner willen zijn. Ik ben 1.65 :)
Ik ben 49 kg, maar vind dat mij buik wel iets strakker mag en dat ik iets minder lovehandles zou ook fijn zijn :o

daniella74

Ik heb ongeveer bouw als Katiavl op de foto's, dan hebben jullie een beetje een beeld van mij.

lesilla

Mopske08 schreef:
Katiavl: hoe heb je da gedaan op een half jaar tijd?

Gastric bypass (gewichtsoperatie) ik kom er gewoon lekker voor uit. Als je hulp nodig hebt vind ik het niet erg om dat te aanvaarden.
Al is het nog altijd een redelijk stroef onderwerp bij veel mensen.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 02-02-09 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:45

Mloei schreef:
Qimm schreef:
hihi ja, kleren doen me vaak meer recht dan geen kleren hoor. Ik ben nog niet enorm overtuigd, maar ik wil dat nou verdorie ook een keer! *statement maakt*

Lieverd ik heb ook cup D/E zou je bij mij niet zeggen. Ik maak me ook wel druk om in bikini te verschijnen, maar als het zonnetje schijnt en de lucht is blauw, dan wil ik ook gewoon zonnen dus doe ik het gewoon :P En ik weet zeker dat jij het echt kan hebben!

oh ik maak me druk om mijn lovehandles in de bikini, niet mijn tieten. Dat zijn juist prima afleiders :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:47

Bij mij verschilt het echt wat me bui is
Ik ben over t algemeen wel tevreden met mn figuur.
ben slank en word nergens dik van :) dus ik hoef niet op te letten met wat ik eet of drink.
Mijn ogen zijnblauw en dat vind ik wel mooi.
Alleen mijn enkels en polsen zoudem misschien wat steviger mogen ( heb hele dunne botten ).
En ja qua gezicht, de ene keer ben ik te vreden de andere keer niet, ligt erg aan mn bui van die dag. Wel heb ik heel snel wallen dat vind ik wat minder! maar voor de rest vind ik t prima hoor hoe ik eruit zie :)

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:48

Amai, ik heb daar enorm veel schrik voor hoor.. Ik vind het echt sterk da je er zo voor uit komt. Heb ik ook wel veel respect voor.
Ik ben nu momenteel met weight watchers aant proberen. Maar ik mag bijna niet sporten door voetoperatie dus maakt het al beetje moeilijker eh

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:49

katiavl schreef:
Dankje, het is gewoon dat ik heel lang als dit heb geleefd http://www.bokt.nl/verkleind/dsc02927.jpg en http://www.bokt.nl/verkleind/dsc02925.jpg en dan ga je op een half jaar naar een maatje medium.
Je bent zo gewoon om in die negatieve cyclus te blijven dat je gewoon echt iets anders begint te zoeken.

Weet aan de andere kant dat ik niet "lelijk" ben. Maar aan de andere kant is zelfbeeld zoveel meer. Nu is mijn huid bv goed verstopt door correctieondergoed maar wat als ik een vriend neem?
Die gaat zich rondschrikken als ik me uitkleed. Daarvoor zou ik kan ik me ook niet aanzetten om wat dichter bij iemand te zijn.

Qimm zeker doet, go for it!

Onwijs knap dat je zo bent afgevallen, heb ik echt bewondering voor. Zelfbeeld is inderdaad veel meer dan alleen je uiterlijk.
Als je echt een jongen vindt die jou waard is en waarbij je jezelf kan zijn, dan denk ik dat dat vanzelf wel komt.. Maar goed, daarvoor moet je wel zo zeker/tevreden over jezelf zijn dat je initiatief durft te nemen en je daarbij goed voelt. Kan me voorstellen dat je er erg veel moeite mee hebt om je over die 'drempel' te zetten. :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:38

Katia ik heb diepe bewondering voor je.

ik baal vreselijk van mezelf soms,te meer omdat het ook grotendeels gewoon mn eigen schuld is

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:40

dat ken ik.
het probleem is bij mij de stap zetten er iets aan te doen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:42

ja,en dat vind ik zelf zo stom klinken.
ik moet eigenlijk eens een hele harde schop onder mn dikke kont hebben,want het is ook gewoon veel beter voor mijn pony.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:45

Iedereen maakt in zijn leven fouten, het is inderdaad het moeilijkste om je erover te zetten en iets aan te doen.
En dieten is gewoon ook moeilijk op zich!
Hopelijk vind je jouzelf terug snoevie

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:47

SCHOP
Bij deze is dat geregeld :)
Neenee, je moet dat doen als je er klaar voor voelt, anders lukt dat toch niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:55

haha dankje!
ik ben ook voor mn gevoel hard bezig,er is wel iets af,maar zo vreselijk weinig...........grom ik wil ook mooi slank zijn :P

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:57

ik ken het gevoel... Ik zou eens graag uit kunnen gaan en net zoveel aandacht krijgen als men friends... Niet mijn hoofdreden, maar zou het wel eens fijn vinden ;)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:01

Mopske08 schreef:
ik ken het gevoel... Ik zou eens graag uit kunnen gaan en net zoveel aandacht krijgen als men friends... Niet mijn hoofdreden, maar zou het wel eens fijn vinden ;)

Gewoon het idee dat een man aandacht aan je besteed en dat je niet " de oja jij bent er ook nog bij" vriendin bent van het object waar 5 mannen de meest waanzinnige acties voor uithalen omhaar telefoonnummer te krijgen en haar te daten (hebben het nog niet eens over de rest wat ze eigenlijk met haar willen en ja ik weet dat dat ook niet altijd leuk is kerels om je nek)

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:03

jah idd... dat idee... Als ik alleen weg ben of met vrienden, gebeurt het vaak dat jongens naar men vriendinnen komen vragen... Maar "hey hoe is het met jou?" komt er niet uit hoor...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:04

aandacht van mannen tijdens het stappen +:)+ Heerlijk voor je ego

Heeft minder met je uiterlijk te maken dan je denkt! Ik heb gewoon een keer een oud en lelijk tshirt aan gehad, mijn haar in een suffe staart een geen make up. Want ik had geen zin in tutten... Heb wel de hele avond vrolijk lopen stuiteren en ik heb nog NOOIT zo veel sjans gehad als op die avond.

freaky!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:05

Mopske08 schreef:
jah idd... dat idee... Als ik alleen weg ben of met vrienden, gebeurt het vaak dat jongens naar men vriendinnen komen vragen... Maar "hey hoe is het met jou?" komt er niet uit hoor...

En dan kun je zien wie je echte vriendinnen zijn.... Vergeten ze je compleet of trekken ze je er gewoon bij van ken je mijn vriendin.... al? X dit is ...., .... dit is X en dat dan op een toon dat de meneer in kwestie alleen nog maar "normaal" durft te doen tegen je.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:06

Dat bewijst maar weer wat een leuke, spontane uitstraling al wel niet doet, toch? :D

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:08

ik draag nooit make up... dus dat valt al weg;)
maar het zou wel eens leuk zijn natuurlijk, maar voor zo eens af en toe. Zeker niet elke keer.

Maar ik wil ook afvallen voor mijn eigen gezondheid en gevoel. Als je je beter voelt, straal je dat ook uit he

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:09

Ik merk het wel dat ik al een kilo of 5 kwijt ben.