Wie doet er nog meer aan Yoga?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SummerRemedy

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:00

Dit klinkt wel goed! Ik wil het ook gaan proberen, weet iemand waar je dat het beste kan doen in Groningen?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:02

Ik vond het vrij pittig moet ik zeggen maar dat komt omdat ik ook echt een houte plank ben (zei me wi fit ook haha)

Ik heb nog niet veel gedaan (kwartiertje)
Ik ga zondag even uitgebreid alles bekijken!

enige probleem is ik ben vrij lang, mijn dak vrij laag ik kan mijn armen dus niet omhoog strekken.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:13

Ik heb gister een kar mest staan scheppen en dan zit dus alles vast.
Daardoor doet het zeer en ga ik nog meer verkrampen.

Even m'n matje uitgerold, paar oefeningen gedaan en alles is weer los en ontspannen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:40

Die matjes zijn echt wel absurd duur trouwens! :oo Ik wil er ook een, heb nu als ik thuis oefeningen doe steeds een dikke handdoek op de grond liggen maar het is nog steeds blauweplekkenwerk }:0 Maar ja, 45 Euries voor een matje, minimaal...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:57

Pas kon je zo'n yoga matje met boek, dvd en zo'n rekband kopen bij de Kruidvat voor nog geen € 10.-
Dus dan gaat het nog wel en het is een fijn matje.
Maar idd ze zijn anders best prijzig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:55

De rugpijn is hier nog steeds niet over... Voornamelijk het goed rechtop staan en mn bekken naar voren kantelen doet best pijn (of als ik in bed op mn rug ga liggen), krijg echt steken door mn onderrug en bil op het moment dat ik een verkeerde beweging maak. Rechtop zitten gaat nu wel, maar als ik ga staan, moet ik echt met mn bovenlichaam licht naar voren gebogen staan en mn kont bij wijze van naar achter te steken. Zou ik spit hebben?? Wat zouden jullie met deze klachten doen..? Ik werk namelijk in een winkel en ik moet bijna de hele dag staan en een vriendin van mij word morgen geopereerd en ik doe haar paard de komende 3 weken, terwijl zij herstelt. Fysio morgen maar bellen?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:06

Heb je veel oefeningen met een buiging naar achteren gedaan, Joyce?

Ik krijg daar ook last van in m'n onderrug en dan zet ik er altijd wat buigingen naar voren tegenover, vooral de ploeg rekt bij mij die spieren weer mooi op waardoor ze los komen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:41

Ik denk dat het met een buiging naar achter en/of opzij is gebeurd. Heb wel vaker dat het er even in schiet zeg maar, maar na een paar uurtjes of hooguit een dag word het dan wel beter, maar heb nu dus al sinds woensdag last en het word er deze keer niet beter op.

Heb al tijgerbalsem gesmeerd en een paar keer onder een flink warme douche naar voren staan buigen, met de massagestraal op mn rug en gister hoopte ik dat ik het met een avondje stijldansen eruit zou dansen, maar niets helpt... Ook paracetamol verlicht niets tot nauwelijks (slik het ook liever niet te veel). Echt balen!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 02:08

Vientje: matjes kun je soms bij de lidl of een drogist halen. helemaal niets mis mee met die dingen!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 08:44

Ik vind de matjes wel een beetje dun :=
Leg er nu 2 op elkaar als ik thuis fff bezig ben :P

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 10:20

Ik zag ook matjes te koop op plutosport.nl. Fijne webwinkel, heb er pas ook yoga kleding gekocht :D

Ik ben vrijdag van mn paard gevallen en zaterdag zo'n 30 keer van een snowboard. Wordt dus een hele uitdaging om de boel los te maken vanavond.

Joyce2: misschien toch even langs de fysio en de boel daar wat losser laten maken?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:36

Ik heb zo mn eerste motorrijles, moet even kijken of dat gaat en gelijk daarna loop ik langs de fysio (zit tegenover de rijschool), in de hoop dat ik binnenkort langs kan komen en dan zal het wel weer goed komen!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:42

En, heeft de fysio weten te helpen? :)

Ik heb verleden week een boek gekregen over Ashtanga yoga, dat is ook wel erg leuk :D Echt de gekste knoopjes waar je jezelf in kunt wringen, ik vraag me af wanneer ik voor het eerst iemand mag bellen om me weer uit de knoop te komen halen omdat het me zelf niet meer lukt :') :))

Vorbeeldje: http://www.yogasoo.org/images/ashtanga.jpg :=

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 15:52

whahaha... jaaa hooor....

Ik ga 28 feb met mijn nichtje een dagje naar de zwaluwhoeve, lekker sauna-en en bijkletsen. We hebben ook een uur yoga in ons arrangement, maar nu zag ik dat ze hot yoga besteld heeft... ben erg benieuwd

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:35

Ik ben al enige tijd bezig met yoga en dat bevalt me goed. Zowel geestelijk als lichamelijk kom ik meer in balans. De chaos in m'n hoofd wordt een stuk minder en ook m'n lichaamshouding wordt beter. Heb scoliose, lordose, wervelrotatie en een scheef bekken met daardoor beenlengte verschil (en nog tal van andere lichamelijke en psygische klachten maar dat is teveel om op te noemen :Y)), voor dat loop ik dan ook nog bij een klassiek homeopaat ), maar sinds ik aan yoga doe (icm chiropractie) lijkt vooral m'n rug allemaal veel rechter en losser te worden.
Man, ik zit nu letterlijk een stuk beter in m'n vel en te paard! :j

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 22:54

Ik herken het scheve bekken met beenlengte verschil... Woensdag moet de osteopaat zn werk weer doen, maar mijn yoga instructrice heeft me ook al wat fijne oefeningen beloofd voor thuis!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:33

Toch dit topic even nieuw leven in blazen hoor! Ik ben sinds kort geïnteresseerd in Yoga, maar heb er dus totaal nog geen verstand van ... :+ Hebben mensen hier ervaringen met Kundalini Yoga?

Mijn doelen zijn vooral: betere nachtrust, leniger worden en geen last meer van rugpijn na het paardrijden :Y) .

Als jullie denken dat ik daar een heel ander soort Yoga voor nodig heb dan hoor ik dat graag.

Dank alvast!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 11:35

Wat is kundalini yoga? :D

Ik slaap ook als een blok na poweryoga. Leniger wordt je sowieso wel. "De grens respecteren is hem verleggen" (Hoorde gisteren van iemand dat dat een van de yoga logica's is :))

Rugpijn na het paardrijden kan allemaal oorzaken hebben. Ik ben gisteren weer voor mijn rugklachten naar de osteopaat geweest. Die was wel erg positief over het feit dat ik yoga deed. Was erg goed voor me zei ze.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:43

Kundalini Yoga schijnt de Yoga van het bewustzijn te zijn.. :D

Wel behoorlijk.. ehm.. spiritueel als ik het zo lees.. :o

Citaat:
Kundalini yoga is één van de hoofdtakken van yoga. Het wordt beoefend als een manier om de latente kracht van het zenuwstelsel (kundalini) op te wekken door zich op energiecentra (chakra's) te concentreren. Hierbij gebruikt men dynamische lichaamsoefeningen gecombineerd met verschillende ademtechnieken, vooral met de vuuradem. De adem neemt een centrale plaats in.

Kundalini yoga wordt ook wel de yoga van het bewustzijn genoemd. Met een regelmatige beoefening van kundalini yoga zou men zich bewust worden van zijn menszijn; het bewustzijn van iemands eigen acties en de gevolgen ervan. Vervolgens zou men met het verworven bewustzijn beter communiceren vanuit het hier en nu.

Van kundalini yoga wordt beweerd dat het heel direct inwerkt op zowel het zenuwstelsel als het klierensysteem van de mens, waardoor men het effect van de oefeningen meteen aan den lijve zou ervaren in de vorm van toegenomen ontspanning, vitaliteit en alertheid. Beoefenaars beschouwen kundalini yoga als de meest krachtige vorm van yoga.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kundalini_yoga

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 12:04

ik houd het toch maar bij poweryoga denk ik...

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:08

Ja, ik denk dat dat voor mij ook een betere Yoga is, in ieder geval om mee te beginnen :D.

Heb wel oprecht interesse, denk dat ik maar even een proeflesje ga inlassen binnenkort :j.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:23

Kundalini Yoga is de yoga die ik altijd doe :D Is inderdaad vrij spiritueel gericht, en het stukje zoals hierboven gequote klopt (voor mij iig) helemaal. Maar heeft qua oefeningen dan weer meer weg van poweryoga dan een meer "statische" yoga als Hatha, tenminste zoals ik het zie.

Ik slaap normaal gesproken heel slecht/weinig/moeilijk, maar als ik naar les ben geweest maf ik altijd een nachtje als een beer in de winter :+ Wanneer ik zelf een setje gedaan heb thuis verbetert het ook wel iets, maar ben denk ik te lui aangelegd om zelf écht gedisciplineerd de oefeningen vol te houden waardoor het effect meteen ook een stuk minder is.

Ik merk vooral duidelijk verschil in mijn onderrug qua lenigheid, die was eerst volledig gefixeerd maar inmiddels kan ik zelfs voorzichtig aan oefeningen als de ploeghouding :D

Lijkt me met jouw doelen dus een prima soort yoga voor je, maar je moet inderdaad wel open durven/kunnen/willen staan voor het zweverige aspect ervan. Je ziet dat veel mensen daardoor na een lesje of wat afhaken. Was voor mij in eerste instantie ook wel een flinke drempel ondanks dat ik van mezelf stiekem al vrij zweverig ben :D Maar zoals wel duidelijk is ben ik inmiddels helemaal om en *\o/* voor Kundalini :+

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:03

Ha Vientje, thanks for the information!

Zoals jij het nu omschrijft denk ik dat het wel wat voor me is eigenlijk. Kundalini Yoga wordt bij mij sinds kort om de hoek gegeven (vandaar ook mijn interesse opeens :) ), dat is ook een punt dat meespeelt. Ik ga er volgende week toch eens even binnenwaaien :j.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:26

Gewoon eens een keer openminded heengaan inderdaad, zo heb ik het ook gedaan :) Ik ben erg benieuwd wat je ervan gaat vinden! Om de hoek is iig wel lekker laagdrempelig, geen wereldreis voor nodig alleen al om er te komen :P Groooooot voordeel voor bij het sporten...

Heb trouwens nog steeds af en toe wel zoiets van "volgens mij wordt het tijd dat ik hier eens wat touwtjes aan enkels ga knopen zodat ik ze weer wat met de voeten op de aarde kan trekken" hoor :+ Maar waar een ander te ver in zweeft voor mijn idee, wil niet zeggen dat ik daar geen passende stukjes voor mezelf uit kan halen. Hoef niet meteen volledig mee te zweven :) :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:13

Even een update: Ik loop nu 2x per week bij de fysio en mag voorlopig even geen gekke dingen meer doen. Door het fanatieke wii fit yoga gedoe is mn bekken finaal vast komen te zitten en ze probeert het nu uit alle macht los te krijgen. Wel een giller, door je rug gaan met de wii fit ;)