betere conditie en minder eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: betere conditie en minder eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:54

Ongezonde producten zijn goedkoper, omdat.... vet, water en suiker weinig kosten. Dat zit in heel veel normale producten. Wil je 'echte' producten dan moet je voor het hele product betalen, omdat het niet verdund is met vet, water of suiker.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 08-01-09 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:56

Bedoel je niet dat gezonde producten duurder zijn omdat toevoegingen goedkoop zijn?

Of begrijp ik je nu niet goed?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 18:57

Yamcha schreef:
Ik ga vanavond groente grillen in de oven Vork

Met een runderschnitzel erbij, en bruine rijst..... gezond, hè?

En een salade erbij, maar ook gewoon sla en komkommer met zout, peper en een beetje azijn Lachen

Heel gezond Knipoog

Ik heb zuurkool opgebakken en een restje zelfgemaakte erwtensoep gegeten.
Vult als een gek.

Mijn probleem is meer dat ik vaak room gebruik, en graag een glaasje wijn drink. Dat probeer ik niet te doen Cool

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:58

Yamcha schreef:
Ik vind het erg heftig, ik kwam erachter dat mijn armspieren nu niet bepaald sterk zijn Verdrietig Maar om strak te worden zal ik wel wat pijn moeten lijden, vrees ik. Iig deden mijn schouders en triceps (geloof niet dat ik die ooit eerder gebruikt heb Huilen van het lachen ) goed pijn. Maar geen spierpijn nu, maar dat heb ik zelden, had ik van de RPM ook niet. Maar goed, dat is iets van mij, normale mensen hebben dat wel Ja

Maar RPM is heftiger, nog steeds (dat heb ik zaterdag weer).

Het was wel leuk, lekkere muziek, leuke groep, leuke instructeur Ja

Haha dat is wel goed voor mij, een stevige work out. Vork Ik heb altijd vet snel spierpijn dus ik bereid me alvast voor op het ergste. Haha! RPM geven ze hier ook maar dat lijkt me niet zo leuk. Maar ga het denk ik wel eens proberen dan. Hoor wel van meer mensan dat het leuk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:01

RPM is tof Ja
Ik zag er tegenop, en ik vind het echt super! Is heel goed voor de BBB (buik, billen, benen) en je verbrandt 800 calorieën in een uur..... red je met gewone cardio niet, hoor!

Bodypump is idd een stevige workout Ja
Ik vind het wel erg leuk.... maar ik hou ook erg van sporten. Ben altijd lazy, moet me er wel toe zetten, en als ik dan bezig ben vind ik het tof Lachen

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:05

Yamcha, bij welke sportschool sport jij dan? En hoeveel betaal jij daarvoor?
(Aangezien je ook in Leusden woont)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:08

Hmm dan ga ik toch maar een keer RPM proberen!
Ik ben volgensmij net als jij, hou ook heel erg van sporten en bewgen maar moet me er eerst wel even toe zetten. Haha! *LOL*

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:08

Woeij , ik heb vandaag weer een suikerloos dagje gehad!
Behalve op mn werk (bijles aan 10 jarigen) heb ik maar 1 chocolaatje uit een doos van 6 genomen, kindje had de andere 5, hij blij Tong uitsteken Normaal doen we 3/3 Tong uitsteken

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:09

Arabesk schreef:
Ongezonde producten zijn goedkoper, omdat.... vet, water en suiker weinig kosten. Dat zit in heel veel normale producten. Wil je 'echte' producten dan moet je voor het hele product betalen, omdat het niet verdund is met vet, water of suiker.

Inderdaad ongezonden producten zijn goedkoper omdat de opvulsels (zo noem ik het maar even) goedkoper zijn in produceren. Suiker is goedkoop en water wordt in bepaalde producten gestopt om het gewicht meer te lijken.

Kijk maar naar fruit in blik, veel suiker en water of siroop, i.v.m. een stuk heel fruit. De kostenverschillen zijn groot.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 19:10

Puchje schreef:
Woeij , ik heb vandaag weer een suikerloos dagje gehad!
Behalve op mn werk (bijles aan 10 jarigen) heb ik maar 1 chocolaatje uit een doos van 6 genomen, kindje had de andere 5, hij blij Tong uitsteken Normaal doen we 3/3 Tong uitsteken

Winst!!!!

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:17

Goed te horen dat er zoveel fanatiek aan hun conditie gaan werken. Iedereen heel veel succes !

Als 'gezond' tussendoortje kun je bijvoorbeeld ook nog denken aan een handje japanse zoutjes (zonder de pinda's) of een handje pepsels. Is altijd nog beter dan een zak chips. Zelf neem ik 's avonds na het sporten altijd nog een beetje yoghurt met wat fruit. Ook ben ik gek op rijstwafels, zijn ook laag in vet en goedkoop Cool

Ergens las ik nog dat iemand schreef dat de sportschool zo duur is. Veel bedrijven geven 'subsidie' aan personeel dat lid is van een sportschool. Misschien iets om eens naar te informeren.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:19

nou,zomermteen met een bakkie thee en een flesje hero2day
Op bed liggen! Knipoog ananas/banaan zo lekker Tong uitsteken
Volgende week heb ik afspraak met fitness afspraak
Ik ga bodypump en shape doen. Koe
Twee keer in deweek

Fijne avond nog

Oberom;
Dat was ik maarik zit nog lode middelbare school.
Helaas.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:39

Hilde_q schreef:
Oberom;
Dat was ik maarik zit nog lode middelbare school.
Helaas.

O, ja dan wordt het moeilijk Bloos Goed dat je toch gaat sporten ! Bodypump is leuk !!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 19:52

Hilde_q schreef:
nou,zomermteen met een bakkie thee en een flesje hero2day
Op bed liggen! Knipoog ananas/banaan zo lekker Tong uitsteken
Volgende week heb ik afspraak met fitness afspraak
Ik ga bodypump en shape doen. Koe
Twee keer in deweek

Fijne avond nog
Goed zo meis Pling

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:57

Ook ik ben voor de feestdagen, tijdens de feestdagen en na de feestdagen wat kilo's aangekomen Bloos Een paar jaar geleden ben ik zo'n vijftien kilo kwijtgeraakt door fanatiek te sporten. Door drukte en weinig zin door de donkere avonden heb ik het sporten wat links laten liggen.
Maar goede voornemens en gewoon weer drie keer per week naar de sportschool (spinning). Om zo mijn lijf weer wat strakker te krijgen.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:04

Ik wil een aantal keer in de week gaan hardlopen, en goed gezond gaan eten Ja!

sanapril

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:16

Ik ben vanaf november bij de sportschool....
1x in de week spinning en 1x in de week bodypump!
Het bevalt me heel goed en mijn lijf word steeds strakker.
Vooral de bodypump vind ik lekker, je voelt dan al je spieren... heerlijk!
Iedere dag loop ik minstens 1 x een uur en 2x een half uur met de hond.
Alles wat in de buurt is doe ik op de fiets en af en toe ga ik mountainbiken door het bos.
Dit wil ik wel vaker doen, maar moet even iemand vinden die mee gaat. Alleen is zo alleen, er zal maar wat gebeuren...
Verder probeer ik minder te snoepen en gezonder te koken en dat lukt al aardig goed!
Inmiddels lust ik ook thee zonder suiker.
Ben eigenlijk best trots op mezelf!!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:40

Ik wil als reservist bij de landmacht, dus ik ben nu bezig om meer conditie en spierkracht te krijgen voor de keuring. Ik heb daar een heel schema voor en omdat ik echt een doel heb vind ik het nog leuk ook. Het schema is voor krachttraining, fietsen en hardlopen. Hardlopen kan ik nu nog even niet omdat hier nauwelijks straatverlichting is, dus daar wacht ik mee tot m'n stage voorbij is, dan ben ik eerder thuis.
Krachttraining doe ik elke avond, gewoon thuis en fietsen deed ik zowiezo al bijna iedere dag, alleen nu volgens het schema.

Eten probeer ik op te letten, maar niet extreem. Als ik een keer teveel eet (zoals met kerst) hou ik de dag erna een 'ramandan' Haha! Zo ben ik met de feestdagen zelfs nog wat kilo's kwijtgeraakt ipv dat ze eraan kwamen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:46

Nou, ik moet zeggen... heb het vandaag goed gedaan !! Haha!
Heb gewoon de normale dingen gegeten. Alleen het drinken wil nog niet altijd lukken, drink vaak van die vruchtensapjes waar WEET ik hoeveel suikers aan toegevoegd zijn Bloos

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 20:47

ik ga voor de bijl..... heb toch een glaasje wijn genomen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 08:07

Wat is bodypump?
Hoor er zoveel over. Helaas hier in het dorp hebben ze het niet, maar hoorde mijn schoonzusje er ook al over, dus misschien dat het in het dorp ernaast wel hebben. En als het echt zo leuk is, wil ik best wel voor in de auto stappen.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 08:25

bodypump is redelijk zwaard Ja
hier werken ze met gewichten,steps etc . en dan op muziek.
het is echt om je lichaam strakker te maken! Lachen

heel effectief als je het vaker doet

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 08:59

Bodypump klinkt als een erg goede cardio/kracht workout. Bij ons in de buurt wordt het ook niet gegeven dus ben er zelf niet bekend mee.
Ik doe zelf nog aan Shaolin Kung Fu (vechtsport) en dat is ook een echte workout. Je hebt er behoorlijk wat discipline voor nodig en er wordt verwacht dat je ook naast de training op conditie en uithouding traint. Anders houd je die anderhalf uur trainen ook niet vol Knipoog
Wat wellicht nog een waardevolle tip zou kunnen zijn, is het gebruiken van extra eiwitten in het dieet in de vorm van Whey shakes of proteïnerepen. Zijn de perfecte tussendoortjes en kunnen ook best als maaltijdvervanger dienen als je eens geen tijd hebt om te koken. Ik heb altijd een pot whey en diverse proteïnerepen in huis.
Het komt vaak genoeg voor dat ik geen tijd heb om fatsoenlijk te eten en ik wil ook geen maaltijden overslaan, dan is dat een goeie optie. Moet alleen geen gewoonte worden, echt als uitzondering.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 09:27

Volgens mij heb ik ook een keer een proefles bodypump gedaan. Idd zwaar! Maar door t hardlopen kon ik het wel goed volhouden.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:33

Ik zal ook eens kijken voor bodypump hier in de buurt.
Ik wil alleen niet helemaal alleen gaan en vriendinnen wonen niet naast de deur Scheve mond
dus voorlopig zal het wel bij hardlopen blijven..

en ik werk in de zorg, dus onregelmatig dus een vaste sportavond zit er gewoon niet in..