bang dat ik mijn been gebroken heb..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: bang dat ik mijn been gebroken heb..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:47

Ze zeggen inderdaad dat je beter kunt kneuzen dan breken.. Qua pijn scheelt dat zeker.. Maar ik kan je vertellen dat als je pech hebt en 20 weken gips en 2 operaties voor alles aan elkaar was teruggegroeid hebt gehad ( alles bij elkaar ) dat je dan echt wel zou willen dat het dan "alleen maar" een verzwikking had geweest

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:53

crossmonster schreef:
Gebroken zal het idd niet zijn, dan kun je er niet meer op staan Knipoog

Dat is dus NIET waar.
Ik heb de hele dag met een gebroken voet rondgelopen en ik kon er gewoon op staan, alleen ging het steeds zeerder doen.
Dat je erop kan staan is dus geen graadmeter of iets wel of niet gebroken is Knipoog

Citaat:
Ze zeggen inderdaad dat je beter kunt kneuzen dan breken.. Qua pijn scheelt dat zeker..
Dat is andersom hoor Knipoog
Een breuk heelt en is daarna over het algemeen sterker of even sterk als daarvoor.
Een kneuzing blijf je veel langer last van houden, vaak omdat je het toch de rust niet geeft wat een breuk wel krijgt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:57

Nouks schreef:
magriet schreef:
Nou gelukkig is het een kneuzing. Ben je vaak sneller van hersteld dan van een breuk. ook al kan een kneuzing pijn doen. Goed parascetamol slikken (max 8 op een dag en per 2 tegelijk innnemen) Voet ontlasten en hoog houden + koelen Heeft de arts verder nog iets gezegd?

Maar niet heus. Een breuk is met 6-8 weken volledig genezen, over een kneuzing zullen we 't maar niet hebben.

ook dat is bepaald niet waar helaas. Ik ben na zes maanden nu 95% genezen van een bovenarmbreuk maar na 6 weken kon ik net mijn arm weer een beetje gaan gebruiken. Je kunt geen appels met peren vergelijken.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:59

Sabbientje schreef:
crossmonster schreef:

Dat is dus NIET waar.
Ik heb de hele dag met een gebroken voet rondgelopen en ik kon er gewoon op staan, alleen ging het steeds zeerder doen.
Dat je erop kan staan is dus geen graadmeter of iets wel of niet gebroken is Knipoog

Inderdaad. Toen een paard heel erg hard in mijn hand had gebeten, vroegen ze op de manege ook of ik nog mijn hand kon bewegen. Ja, dat kon ik. Maar omdat het toch echt ontzettend pijn deed, die avond even naar de HAP gegaan en daar zeiden ze ook dat dat geen graadmeter was voor wel of geen botbreuk. Sommige mensen kunnen wel bewegen en vergaan dan van de pijn, sommige mensen kunnen niet zo goed tegen pijn en zeggen dat ze het niet kunnen bewegen. Ik had gelukkig geen breuk.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:00

Bij mijn eerste breuk heb ik 10 weken gips gehad, een week of 3 daarna brak de plaat weer geopereerd, ben nu een half jaar verder en loop op krukken en mag max 50% belasten.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:08

Sorry maar ik geloof weinig van dit topic. Dit is echt al het zoveelste pijntjes-topic geopent door deze TS. Altijd is er iets dat ze niet meteen naar de dokter gaat, of kan. Nu dit weer, een huisarts stuurt toch niet iemand weg, omdat het te druk is terwijl jij zo'n pijn hebt?!!?
En hoe ben je eigenlijk naar huis gekomen dan, als je zo'n pijn hebt?

Kan natuurlijk nu ook wel echt zijn, maar komt op mij erg ongeloofwaardig over.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:17

Sabbientje schreef:
crossmonster schreef:

Dat is dus NIET waar.

Citaat:
Ze zeggen inderdaad dat je beter kunt kneuzen dan breken.. Qua pijn scheelt dat zeker..
Dat is andersom hoor Knipoog
Een breuk heelt en is daarna over het algemeen sterker of even sterk als daarvoor.
Een kneuzing blijf je veel langer last van houden, vaak omdat je het toch de rust niet geeft wat een breuk wel krijgt.

Hahahaha, klopt, breken is beter dan kneuzen Nagelbijten / Gniffelen Kneus ( ROFL ) ben ik joh, haal ik ze nog door elkaar Huilen van het lachen Bedoelde ook breken ipv kneuzen hoor Haha!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:20

Daphne__ schreef:
heb mijn been zwaar gekneusd zei de huisarts.
zit nou te janken van de pijn.. k weet niet hoe ik zo de dag doorkom..
damn.. heb nog nooit zoveel pijn gehad :'(

Zit je lekker mee zo voor de feestdagen!
Hoop voor je dat de pijn snel af neemt!
Pijn is erg om te hebben, wat pijn betreft had je beter iets kunnen breken, was je sneller klaar mee geweest.
Beterschap Ach gut

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:23

Mee eens Tanja als haar moeder dacht dat het ernstig was was ze wel naar de dokter gegaan met haar.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:24

Lielle schreef:
Nouks schreef:
Maar niet heus. Een breuk is met 6-8 weken volledig genezen, over een kneuzing zullen we 't maar niet hebben.

ook dat is bepaald niet waar helaas. Ik ben na zes maanden nu 95% genezen van een bovenarmbreuk maar na 6 weken kon ik net mijn arm weer een beetje gaan gebruiken. Je kunt geen appels met peren vergelijken.

6-8 weken is zeker geen graadmeter voor het genezen van een breuk iddd.. Het ligt er maar net aan of het netjes gerepareerd word. Zoals eerder gezegd hadden mijn botjes 20 weken gips, 2 operaties, een week ziekenhuis en een donorstukje bot uit mijn heup nodig om aan elkaar te groeien.. En toen had ik nog bijna 2 jaar nodig om mijn onderbeen weer op normale sterkte te krijgen en nog mis ik in mijn ene been wat kracht.. Het is inmiddels al 4 jaar terug Knipoog

Het enige verschil wat je hebt met een kneuzing en een breuk is dat een breuk een paar dagen zeer doet. De eerste operatie heeft toen plaatsgevonden direct na de val, heb 2 dagen pijn gehad. de 2e operatie was na 13 weken ( ja, het zat dus niet vast en wilde niet vastgroeien ) en heeft 1 dag pijn gedaan en na ruim 2 jaar hebben ze het ijzer uit mijn voet verwijderd en daar heb ik ook 1 dag pijn van gehad.. Uiteraard had ik af en toe blauwe tenen en ook af en toe kramp enzo.. Maar gekeusde enkels hebnben mij meer pijn gedaan, eerlijk is eerlijk Bloos

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:28

normaal geneest een bot wel in 6-8 weken. Zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals jij Tallie-ho, maar gemiddeld is bot wel genezen in die tijd...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:32

tanya89 schreef:
Sorry maar ik geloof weinig van dit topic. Dit is echt al het zoveelste pijntjes-topic geopent door deze TS. Altijd is er iets dat ze niet meteen naar de dokter gaat, of kan. Nu dit weer, een huisarts stuurt toch niet iemand weg, omdat het te druk is terwijl jij zo'n pijn hebt?!!?

Onvoorstelbaar inderdaad als je haar aangemaakte topics geschiedenis bekijkt op medisch Bloos!

Meid je bent ècht voor het ongeluk geboren als het allemaal waar is Bloos! Of je studeert voor arts en probeert alles uit Knipoog

Sterkte maar weer met dit pijntje Bloos

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 17:34

i wil geen arts worden hor Knipoog

al vanaf datik klein ben ben ik zo'n kluns....

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:34

Daarom ook mijn vraag hoe het nu met haar ribben ging Clown

TS, is het daar al beter mee?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:43

slimmerik schreef:
tanya89 schreef:

Onvoorstelbaar inderdaad als je haar aangemaakte topics geschiedenis bekijkt op medisch Bloos!

Meid je bent ècht voor het ongeluk geboren als het allemaal waar is Bloos! Of je studeert voor arts en probeert alles uit Knipoog

Sterkte maar weer met dit pijntje Bloos

Ach, op deze manier krijg je wel aandacht en dat zal de bedoeling wel zijn...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:45

Sja, ik heb ook zo'n beetje al mn ledematen een keer gebroken of gekneust of iets anders ermee gehad. Betekent toch niet dat het niet waar is?
Ik maak alleen idd geen topic overal over Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:46

De TS heeft in ieder geval waar voor d'r geld met d'r ziektekostenverzekering.... Ik betaal altijd braaf maar heb al 5 jaar geen huisarts gezien... Tsja.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:46

En wrs niet elke 2 weken Clown

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:58

En duurt het ook niet eerst nog uren voor je naar een dokter kan....

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:01

Ik denk persoonlijk dat de enige diagnose die gesteld zou kunnen worden bij de Daphne, Hypochondrie is..

Sorry, er zijn zoveel meer topics geweest die ik gevolgd heb van je, heb je geschiedenis in M&W bekeken en ik geloof er niets meer van Daphne.
Hypochondrie is ook een ziekte en je kan er ook voor behandeld worden, misschien is dat geen verkeerd idee.

En sorry voor het geval je werkelijk zo'n pechvogel bent en het allemaal echt waar is, maar op mij kom je niet geloofwaardig meer over, mede ook door je reacties.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:06

Roos_s schreef:
normaal geneest een bot wel in 6-8 weken. Zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals jij Tallie-ho, maar gemiddeld is bot wel genezen in die tijd...

spijt me, maar dat is gewoon echt niet waar. dat hangt helemaal van het bot en de breuk af, ik ben echt voorspoedig hersteld (volledige bovenarm fractuur) en dan nog duurde dat 4 maanden (waarbij dus een pin is geplaatst voor stabilisatie).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:08

Nymphadora schreef:
Ik denk persoonlijk dat de enige diagnose die gesteld zou kunnen worden bij de Daphne, Hypochondrie is..

Sorry, er zijn zoveel meer topics geweest die ik gevolgd heb van je, heb je geschiedenis in M&W bekeken en ik geloof er niets meer van Daphne.
Hypochondrie is ook een ziekte en je kan er ook voor behandeld worden, misschien is dat geen verkeerd idee.

En sorry voor het geval je werkelijk zo'n pechvogel bent en het allemaal echt waar is, maar op mij kom je niet geloofwaardig meer over, mede ook door je reacties.
pfoei.... dat is idd wel heel erg ja. Het was me nog niet erg opgevallen. Dat red ik zelfs niet in mn leven ROFL

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:12

Lielle schreef:
Roos_s schreef:

spijt me, maar dat is gewoon echt niet waar. dat hangt helemaal van het bot en de breuk af, ik ben echt voorspoedig hersteld (volledige bovenarm fractuur) en dan nog duurde dat 4 maanden (waarbij dus een pin is geplaatst voor stabilisatie).

herstellen is wat anders dan hoe snel bot geneest... Bot geneest toch gemiddeld 6-8 weken, tenzij je natuurlijk complicaties hebt. Herstel duurt natuurlijk langer...

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:19

auw kneusing
doet zeerder dan breken kan ikje zeggen Knipoog
pf weet wat je voelt ikkon snachts niet slapen van de pijn en vooral sochtends waas het erg

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:20

Zo dat is idd wel héél veel wat zij meemaakt.
En dan nog maar 13/14 jaar.
Zoveel kun je toch niet al hebben op die leeftijd Verdrietig ?
Ik ben 16 en heb nu voor de 2e x in mn leven iets gekneusd en niks gebroken ooit. Kom ook vrijwel noooit bij de dokter.

En idd een kneuzing doet heel wat zeerder. Heb zelf nu al 4week last van mn gekneusde knie en ontplofte slijmbeurs ofzo ? Maar ik kan je vertellen dát doet zeer:)