Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) 
highwaykind schreef:Vind het altijd nogal vervelend als oorzaak/gevolg omgedraaid wordt omdat dat wat beter uitkomt:
Je wordt depressief omdat je ziek bent, en je wordt niet ziek omdat je depressief bent.
Jeskim schreef:Ik lees hier wel een hoop neeslachtigheid.. Ook al heb je ME, je kunt jezelf wel degelijk een schop onder je kont geven, alleen door de grens op te zoeken en die te tarten kom je verder..
En ga je te ver, ben je een poosje ziek, maar alles is beter dan je er zomaar bij neer te leggen!!
Ik ken het gevoel hoor, ik noem het altijd het 'algehele spaghetti gevoel'.. Zo slap en zo moe.. Maar een trap onder je eigen kont is prima!! Ik ben wat deze ziekte betreft ook wel een vechter en een doorzetter. Heb erg moeten leren doseren, ging snel te ver..
Maar mijn leven krijgt nu toch een wat positievere wending. Ik kan soms erg veel energie krijgen door juist dingen te doen, frisse buitenlucht, beetje met de paarden omtutten..
Jeskim schreef:Ik lees hier wel een hoop neeslachtigheid.. Ook al heb je ME, je kunt jezelf wel degelijk een schop onder je kont geven, alleen door de grens op te zoeken en die te tarten kom je verder..
En ga je te ver, ben je een poosje ziek, maar alles is beter dan je er zomaar bij neer te leggen!!
Ik ken het gevoel hoor, ik noem het altijd het 'algehele spaghetti gevoel'.. Zo slap en zo moe.. Maar een trap onder je eigen kont is prima!! Ik ben wat deze ziekte betreft ook wel een vechter en een doorzetter. Heb erg moeten leren doseren, ging snel te ver..
Maar mijn leven krijgt nu toch een wat positievere wending. Ik kan soms erg veel energie krijgen door juist dingen te doen, frisse buitenlucht, beetje met de paarden omtutten..
Citaat:En ga je te ver, ben je een poosje ziek, maar alles is beter dan je er zomaar bij neer te leggen!!

- en die ik leuk vind.
)
highwaykind schreef:En nu ga ik languit op de bank voor de TV.
Ik denk dat ik hetzelfde ga doen...
Marilla schreef:Ik ben zeker wel positief over mijn ziekte. Zeg ook altijd wel van 'Ik ben gewoon gezond, maar heb beperkingen'.
Angie_ke schreef:highwaykind schreef:En nu ga ik languit op de bank voor de TV.
Haha, daar kan ik nu ook zooo van genieten... Filmpje kijkenIk denk dat ik hetzelfde ga doen...
Angie_ke schreef:Marilla schreef:Ik ben zeker wel positief over mijn ziekte. Zeg ook altijd wel van 'Ik ben gewoon gezond, maar heb beperkingen'.
Ik mis het allemaal wel hoor... Niet naar de universiteit kunnen gaan, het zotte studentenleven missen, ik beleef echt niks in m'n leven en dat is allesbehalve leuk.
Ik ben niet positief over mijn ziekte want ik snap eerlijk gezegd niet hoe je positief kan zijn over een ziekte die gans je leven kapot maakt?
Zonder mijn ouders stond ik nu mooi op straat, ik kan me niets veroorloven, ik zou geen studio kunnen huren, geen auto kunnen betalen en al helemaal m'n medische kosten niet.
"Ik ben gezond, maar heb beperkingen"... gaat denk ik niet op, want iemand die zooo uitgeput en ziek is dat hij niet eens een tiende kan doen wat een normale mens kan, die is héél ziek...
superwoman schreef:Angie_ke schreef:
Haha, daar kan ik nu ook zooo van genieten... Filmpje kijkenIk denk dat ik hetzelfde ga doen...
Ik heb zo'n vermoeden dat highwaykind op de bank moet gaan liggen en dat dat geen genieten is, behalve dan dat het beter is dan op bed
Jeskim schreef:Met een schop inder je kont bedoel ik, ook al ben je nog zo moe, probeer even die frisse neus te gaan halen, ik zeg heus niet dat je moet gaan oefenen voor de marathon..

Angie_ke schreef:Die resultaten heb ik ook gelezen ja... Ik was bij de hoeveelheid die verslechterde
Zijn er hier trouwens nog mensen die bij extreme vermoeidheid last hebben van hartkloppingen? (extrasystolen of hoe ze het ook alweer noemen)
Ik vind het echt eng als ik dat heb... In september is gebleken dat m'n mitralisklep niet goed afsluit...
superwoman schreef:slecht tegen warm weer idd.
maar kou kan ik ook niet hebben, want dan word ik niet meer warm