Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Armaris schreef:nickyu schreef:erger nog , ben positief geboren![]()
over de R- met baby
heb een kleine , kan me geen prik herrinneren , kan best zijn dat ik m gehad heb
heb behoorlijk wat tijd in ziekenhuis doorgebracht tijdens de zwangerschap maar dat had andere reden
de vader heeft a positief ik a negatief , dus neem aan mijn kleine nu ook R-
Sorry hoor maar dat is haast onmogelijk om ineens van bloedgroep te wisselen?
Waarom zou je kind R- zijn? Aanwezigheid domineert op afwezigheid
nickyu schreef:of kan een -moeder een +kind krijgen zonder problemen?
viefdepief schreef:Mas schreef:Ik heb geen idee wat mijn bloedgroep is,
zou het wel willen weten want dat lijkt me toch wel handig
Ik heb ook geen idee
texeenmaikey schreef:Armaris schreef:Voor de moeders onder ons die R- hebben, kregen jullie geen spuit bij de zwangerschap? Voor als je een R+ foetus zou hebben?
Ik heb er inderdaad een spuit voor gehad. Volgens mijn was dat met ongeveer 30 weken, en na de bevalling kreeg ik er nog 1 omdat mijn zoontje een andere bloedgroep heeft dan ik.
1 voordeel die hoeft alleen bij je eerst zwangerschap.
BraveSpots schreef:nickyu schreef:of kan een -moeder een +kind krijgen zonder problemen?
Voor zover ik weet kan dat wel! De problemen starten pas als er bijvoorbeeld een (klein) scheurtje is in de placenta waardoor jou bloed en die van de baby vermengen, of bij de bavalling als jou bloed in aanraking komt met die van de baby.
BraveSpots schreef:nickyu schreef:of kan een -moeder een +kind krijgen zonder problemen?
Voor zover ik weet kan dat wel! De problemen starten pas als er bijvoorbeeld een (klein) scheurtje is in de placenta waardoor jou bloed en die van de baby vermengen, of bij de bavalling als jou bloed in aanraking komt met die van de baby.
Armaris schreef:Dus daarom zou ik preventief een spuit laten zettenEen scheurtje is zo gebeurd.
Daarbij, je baby krijgt toch je bloed via de navelstreng? Ze zeggen niet voor niets dat je geen alcohol mag drinken of roken tijdens de zwangerschap.