En dan...........na 10 weken opname....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:16

Wat fijn om te lezen dat je weer uit het dal aan het klimmen bent +:)+
Vind het erg knap dat je zo doorzet ondanks je stemmingswisselingen :j
Leuk dat je ook weer aan het rijden bent.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 21:35

De stemmingswisselingen zijn erg zwaar soms maar ik probeer er gewoon niet bij stil te staan. Daar raak ik alleen maar somberder van.
Tuurlijk heb ik wel eens een dag dat de stemmingswisselingen sterker zijn en ik meer somber ben dan vrolijk, maar gelukkig heb ik dan ook de mogelijkheid om te zeggen dat ik het op zo'n dag lekker rustig aan doe. En met die mogelijkheid ben ik toch wel erg blij!
En de steun van mijn vriend is zó ontzettend groot, daar haal ik een hele hoop kracht uit...

Pollewoppy

Re: En dan...........na 10 weken opname....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:47

Steun van je vriend is idd heel belangrijk. Het is fijn dat je daar een hele hoop kracht uit haalt. Ook wel fijn dat je op mindere dagen lekker rustig aan kan doen, dat heb je op dit moment gewoon nog nodig.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:57

Wat knap van je dat je dit hele verhaal op Bokt zet!
Dit is al een hele grote stap in de goede richting!En gelukkig dat je veel steun hebt aan je vriend. Ik zie dagelijks op mijn werk hoeveel het met mensen met problemen van deze orde doet als familie en vrienden ze steunen.Sterkte!!!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:07

kvind het heel dapper van je dat je dit hebt verteld.
Ik wil je heel veel sterkte en steun wensen.
Pb box staat voor je open

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 21:31

Dank jullie wel!! :)

Die steun heb ik inderdaad echt nodig. Het geeft heel veel kracht en om de een of andere reden ben ik pas trots op mezelf als hij het ook is. (helaas hoort dat ook bij de problemen, dat ik gewoon niet trots op mezelf kan zijn, maar ook dat komt vast goed!)

Bedankt voor de lieve berichtjes! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:33

Na lang getwijfeld te hebben toch maar reageren :)

Ik woon best dichtbij je en heb zelfs ooit even bij je op stal gereden :)

Ik heb echt diep respect voor je, en vind dat je ontzettend veel zelfkennis hebt!

Keep it up en houdt ons op de oogte!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:20

Ik wou je even heel veel sterkte toewensen.
En dat je bent weggestuurd voor je eerlijkheid..tsja.. dat ken ik. Maar op zo'n moment kunnen zij niks voor je doen en moet je je daden onder ogen zien. Ze stellen eisen en als je daar over heen gaat kan je vertrekken. Het is ook zo oneerlijk, en je voelt je in de steek gelaten, maar bedenk maar dat zij je daarbij verder toch niet hadden kunnen helpen, en waar je nu naar toe gaat kunnen ze dat wel.
Ik ben bij mijn opname ook weggestuurd omdat ik weer begon met automutilatie. Er zat daar een vrouw die het elke dag deed, ik niet elke dag maar werd wel weggestuurd. Thuis gezet. Dat is nu bijna 2 maanden terug, en ik heb in die tussentijd nog steeds geen hulp gehad omdat de wachtlijsten te lang zijn. Ze stuurden mij dus naar huis omdat ik slechter werd van de opname en te zwaar werd voor bij hun, maar ze dumpten mijn wel thuis neer.
Hou jezelf onder controle, ook je drinken. Je kan het wel. En de psychologen enzo daar, stuur ze een kaartje met je bedankjes. Zo kan je ze toch bedanken, zullen ze waarderen!

Sterkte, liefs van mij.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:28

Ben onder de indruk van je verhaal....
En ik heb er diep respect voor dat je jouw verhaal zo open en eerlijk op bokt durft te zetten. Dat lijkt me al een ongelooflijk grote stap, niet gemakkelijk... Je lijkt me een hele intelligente meid, die haar gevoelens heel goed kan verwoorden. Ik hoop dat je genoeg kracht blijft vinden om je leven weer op de rit te krijgen en te houden. Je hebt nog zo'n enorme toekomst voor je... Ga d'r voor meid! Heel veel succes!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 20:30

Gevoelens verwoorden lukte me op het moment van de opname absoluut niet. Maar na zoveel gesprekken en therapieën, begin je jezelf een stuk beter te begrijpen. :) En dat is heel makkelijk eigenlijk.... Op het moment van opname had ik geen idee waar al die gevoelens vandaan kwamen. Nu kan ik er veel beter mee omgaan, weet ik wanneer ik teveel gedaan heb, rust moet nemen etc. :j

Frozenstar, ik heb jou verhaal toenertijd ook gelezen... Wat idioot dat ook jij bent weggestuurd. Ik vind het eigenlijk gewoon echt niet kloppen. Ik had persoonlijk heel veel aan de opname, en was echt nog niet klaar om zo terug in de 'grote boze wereld' gezet te worden... Maarja gebeurt is gebeurt.
Ik ga overigens geen kaartjes sturen. Mijn psychiater heeft me weggestuurd en de verpleegkundigen die op dat moment aanwezig waren hebben me ook zo als een baksteen laten vallen voor mijn gevoel.
Mijn persoonlijk begeleider heb ik toevallig een tijdje terug via hyves gevonden en die heb ik wel nog een berichtje gestuurd om te bedanken. Aan haar heb ik heél erg veel gehad.
En om andere verpleging & therapeuten nu na 4 maanden nog wat te sturen, vind ik een beetje laat. :D

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. :) Doet me altijd goed.
Drinken doe ik trouwens ook absoluut niet meer, maarhet is niet altijd even makkelijk. Toch kan ik me niet voorstellen dat ik weer zou gaan drinken.
Tijdje terug was ik bijv op bezoek bij vrienden en zij zeiden dat ze nog een fles alcoholvrije likeur hadden staan. Ze hadden hem open gemaakt en ik heb eerst de hele fles bestudeert en kwam er dus achter dat er 0,5% in zat. Dat heb ik ook eerlijk gezegd. Ik had ook net zo goed kunnen doen alsof ik het niet wist. ;) Maar ik wil gewoon niet meer terug bij af komen... Het is wel klaar geweest.
Ik kom er wel! :) Het is alleen soms heel hard vechten..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:01

Goed van je dat je niet hebt gedaan alsof je het niet zag. Daaruit blijkt hoe sterk je bent. Ik heb daar respect voor.

Wat je schrijft over gevoelens verwoorden herken ik wel. Heb ook veel gesprekken en therapieën gehad 9en nog) en kom ook al veel beter bij mijn gevoel, waardoor ik het ook beter kan verwoorden. Ik wist eerst ook totaal niet waar ze vandaan kwamen en dat was behoorlijk lastig. Dat heb je maar mooi vast gewonnen!