het condoom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sandyislief

Re: het condoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:23

Mijn vriend en ik waren elkaars eerste dus geen ziektes en verder ben ik gewoon aan de pil dus gebruiken we geen condooms.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:30

chipieke schreef:
@Equida: dan heb jij wel een heeeeel actief seksleven Haha! Een condoom kost hier geloof ik €4 voor 6, €2.50voor 3, dus ik vind dat dat echt geen kost is, liever een centje extra in de automaat voor een condoom dat een heleboel centjes op de spaarrekening omdat er een kindje op komst is Knipoog

Ik heb ook al jaren een vaste relatie, maar we willen beide in geen geval een kind op het moment!

Ben het met Equida eens.
Zo lijkt het niet duur als je het zo beschrijft maar hoeveel jas je er in een week doorheen die koste lopen ook aardig op. Huilen van het lachen
Naja bij mij wel ROFL

Maar ja je hebt ook wel gelijk. Ja

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:16

Nee, ik ben aan de pil en heb een 'vaste' relatie. Ik ben er ook 100% zeker van dat we beide gee SOA hebben.
En dan is het gewoon veel fijner, zowel voor mij als voor hem Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:49

mensen die altijd zo 100% zeker zijn van iets wat ze niet getest hebben zijn niet zo slim, maar dat is mijn mening, kom eerst maar met je papiertje wapperen en daarna zien we verder.
voor mij 100% safe, of ik er extra geld voor moet neerleggen maakt me dan geen hol uit. stond vorige maand in de girls heel heftig verhaal, misschien moet dat maar eens doorgelezen worden.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:52

pil en condoom.
en bij vaste relatie eerst testen en dan zonder condoom.
het valt mij op dat mannen altijd proberen om onder condoom uit te komen (geen condoom geen sex)
in iedergeval dat is mijn ervaring

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:22

ik slik de pil Lachen zonder condoom zijn gelukkig bijde vrij van soa's.
we wonen samen zijn niet van plan zwanger te raken maar als het gebeurd is dat geen ramp Lachen

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:23

Ik heb een vaste relatie en ben aan de pil... maar zodra ik meer dan 1x mijn pil vergeet dan niet zonder condoom Bloos

Bovendien vind ik een condoom ook wel handig... heb je niet van die vieze zooi Bloos

Tong uitsteken

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 06:53

Ik slik de pil.. en gebruik eigenlijk altijd wel een condoom.
Soms heb ik geen condoom gebruikt.. heel dom.. maar als je in een steegje of dergelijke staat.. heb je niet altijd een condoom bij de hand. Bloos

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 08:43

Oja voor mn pil, zet ik mn wekker op mn telefoon, ideaal!

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 08:43

take_one schreef:
Soms heb ik geen condoom gebruikt.. heel dom.. maar als je in een steegje of dergelijke staat.. heb je niet altijd een condoom bij de hand. Bloos

In een steegje? Vork

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 08:48

Elma_ schreef:
je kunt ook een aantal condooms vergoed krijgen trouwens..
ik dacht 50 per jaar?

haha meen je dat? bonnetjes insturen? Tong uitsteken
x_Mliss schreef:
chipieke schreef:
@Equida: dan heb jij wel een heeeeel actief seksleven Haha! Een condoom kost hier geloof ik €4 voor 6, €2.50voor 3, dus ik vind dat dat echt geen kost is, liever een centje extra in de automaat voor een condoom dat een heleboel centjes op de spaarrekening omdat er een kindje op komst is Knipoog

Ik heb ook al jaren een vaste relatie, maar we willen beide in geen geval een kind op het moment!

Ben het met Equida eens.
Zo lijkt het niet duur als je het zo beschrijft maar hoeveel jas je er in een week doorheen die koste lopen ook aardig op. Huilen van het lachen
Naja bij mij wel ROFL

Maar ja je hebt ook wel gelijk. Ja

idd, maar eigenlijk mag dat natuurlijk niet opwegen tegen je gezondheid he Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 08:55

Ik heb nooit een condoom gebruikt.
Mijn vriend was mijn eerste. Hij had wel bij de gene voor mij wel een condoom gebruikt.

Ik weet van een vriendin van mij, dat zij en haar vriend zichzelf hebben laten testen op SOA's voordat ze met elkaar naar bed gingen. Extra veilig dus.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:08

Danielle005 schreef:
take_one schreef:

In een steegje? Vork

Hihi, verder geen commentaar. Vork

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:31

Ik vraag me trouwens echt af hoeveel vrouwen die nu levenslang met een soa rondlopen als reden hebben "Jamaar hij verzekerde me dat ik zijn eerste was" en "Ik weet echt wel honderduizend procent zeker dat mijn lieve vriendje nooooit vreemdgaat"(daarvoor moet je alleen maar even een pagina terug lezen.

Er is ooit een aidspatient komen praten op school (en dat is echt geen pretje). Wist ook 1 keer in zijn leven heel zeker dat hij geen condoom nodig had omdat de partner niet bedroog. 1 keer te veel dus...

Nee, het is uiteraard je eigen lichaam en net als met roken is het gewoon eigen schuld dikke bult wanneer je toch iets oploopt, maar zelf zou ik nooit of te nooit het zonder doen omdat mijn vriendje lieve oogjes heeft en vertelt dat hij het nog nooit gedaan heeft(aids kan je btw ook door bloedcontact krijgen of je te prikken aan het besmette naald), omdat hij zo lief voor mij is dat hij heel zeker nooit vreemdgaat (vreemdgaan is juist dat de partner met iemand anders gaat zonder dat de vriend(in) er ook maar een idee van heeft dat hij er toe in staat zou zijn) of omdat ik toevallig geen bij heb, dan wordt er helaas pindakaas gewoon niets gedaan.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:47

xkatleentjex: in de girls stond een verhaal van een meisje die met jan en alleman naar bed ging zonder condoom, ging altijd goed, ook met haar beste vriend, wat ze niet wist was dat haar beste vriend homo was en dus seksueel contact had met mannen ook zonder condoom, hij was dus HIV besmet, en toen vertelde hij dat tegen haar terwijl hij daarvoor had gezegd dat hij het altijd veilig deed, en ja hoor ze was ook HIV positief, toen pas besefte ze hoe goedgelovig ze was geweest, daarom zei ik al ik vind hier echt hele stomme mensen tussen zitten!
je kan niet zeggen dat je niets hebt als je NIET getest bent.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:52

xDramaQueen schreef:
mensen die altijd zo 100% zeker zijn van iets wat ze niet getest hebben zijn niet zo slim, maar dat is mijn mening, kom eerst maar met je papiertje wapperen en daarna zien we verder.
voor mij 100% safe, of ik er extra geld voor moet neerleggen maakt me dan geen hol uit. stond vorige maand in de girls heel heftig verhaal, misschien moet dat maar eens doorgelezen worden.

Wie zegt dat we niet getest zijn?
Misschien hebben we hiervoor alletwee wel helemaal niets gedaan Knipoog

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:04

mmh ik vind het inderdaad ook vrij naief, mijn vriend en ik zijn ook mekaars eersten en zijn al super lang bij elkaar... maar dan nog! WAT ALS, je zwanger wordt.. het gebeurt erg vaak dat meiden zwanger worden door de pil heen, omdat ze even diaree hebben gehad of hebben overgegeven en er dan geen rekening meer mee houden! Ook komt het vaak voor dat bij alleen een condoom gebruiken, het knapt...en dan! Die ziektes en soas.. ja dat is zoals eerder al gezegd eigenschuld dikke bult! Maar een kind krijgen als je er nog niet klaar voor bent vind ik zo hypocriet en zielig voor het kind! Ik woon in een stad waar mensen over het algemeen erg gelovig zijn, en sex voor het huwelijk echt niet kan, er wordt dus op scholen ook geen voorlichting gegeven! Hoeveel kinderen hier al geboren zijn... van die jonge meiden, met een kind...

Uiteraard mag iedereen doen waar hij/zij zich goed bij voelt.. maar ik weet wel dat IK aan de nuvaring blijf en dat mijn vriend gewoon een condoom blijft gebruiken totdat we allebei klaar zijn voor een kleine!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:05

Brennivin schreef:
xDramaQueen schreef:

Wie zegt dat we niet getest zijn?
Misschien hebben we hiervoor alletwee wel helemaal niets gedaan Knipoog

je voelt je aangesproken, ik wil niet banketstaaf zijn hoor, maareh HIV krijg je niet van alleen seks Huilen van het lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:29

xKatleentjex schreef:
Ik vraag me trouwens echt af hoeveel vrouwen die nu levenslang met een soa rondlopen als reden hebben "Jamaar hij verzekerde me dat ik zijn eerste was"

Misschien heb ik net iets te veel meisjes gezien in mijn leven die wel ooh zo zeker waren dat vriendlief de liefste van de wereld was die nooit zou liegen en bedriegen, dat wisten ze wel 100% zeker en als je ze durfde aanspreken dat zelfs degene die doen alsof je een hele wereld bent je kunnen bedriegen worden ze alleen maar heel boos, want vriendlief deed zoiets echt niet of vriendlief zou echt nooit dingen verzwijgen.
Maar..de schok en de woede dat je zo naïf had kunnen zijn achteraf kan je je wel inbeelden.
(ik zeg hier niet bij dat iedere vriend systematisch liegt over de eerste of dat hij vreemdgaat, maar dat er wel genoeg zijn die dat wèl doen, en je zou maar eens de pineut zijn, en er iets aan overhouden waar je hele leven letterlijk mee verwoest wordt...het aantal soa's stijgt nog elk jaar helaas, en ik durf ervoor te wedden dat dit niet alleen komt door mensen die onveilige one-night stands hebben...)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:36

Ik slik de pil en we gebruiken condooms.
We zijn er allebei heel erg op 'gebrandt' om die dingen dus wel degelijk iedere keer te gebruiken.
En als er een beetje lucht in zit zeg ik of hij al: "laat maar, volgende regenjasje aan"

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:48

Ik slik de pil, maar ik heb tijdens de relatie met mijn ex-vriend geen condooms gebruikt. Hij was namelijk vlak voor dat wij wat kregen nog getest op soa's. En ik vertrouw hem dusdanig dat ik hem geloof als hij zegt dat hij na de soa test geen seksueel contact heeft gehad met andere meiden.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:59

Ik moet echt niks van die dingen hebben, maar das mijn persoonlijke mening Lachen Mijn ex die was verminderd vruchtbaar en we vonden het beide niks, ik slikte de pil en heb nu de nuvaring, vandaar dat we alleen de eerste keer en als ik een keer ziek was geweest aan hebben gedaan. Met mijn andere ex wel met condoom overigens, maar dat was om een andere reden niet altijd een succes Clown Edit: bij die ex zonder waren we allebei elkaars eersten, toen het later nog eens aanging toen had ik een ander gehad, maar hij nog niet.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:06

Sandyislief schreef:
Mijn vriend en ik waren elkaars eerste dus geen ziektes en verder ben ik gewoon aan de pil dus gebruiken we geen condooms.

dat is dan erg dom denken want je kan t al hebben voordat je uberhaupt sex heb gehad..

mijn vriend en ik hebben al lange relatie gebruiken nu geen condoom meer....
maar voorheen altijd .... Bloos hoe doen jullie dat eigenlijk wat betreft opruiming van Bloos ik gooide t altijd in een zakkie in de prullenbak.. Bloos

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:13

Ik liet vriendlief het opruimen Haha! . Gewoon in de vuilzak dan, meestal ook ergens discreet in, iig zodat je het niet in 1 2 3 zag liggen of eruit kon vissen.
En tja het waren soms wel ondingen, niet altijd even romantisch en soms zelfs de oorzaak dat het helemaal in het water viel, maar nadat ik mensen heb ontmoet die omdat ze die 'ondingen' niet nodig vonden een levenslang abbonnement bij het ziekenhuis hebben, heb ik het er toch graag voor over Lachen .

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:16

heb een vaste relatie en woonsamen.
Gebruik dus daarom nooit condoom, weet ook 100% zeker dat ik me nergens zorgen om meot maken Lachen