'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:13

Ik zou echt eens gaan denken aan de mirena spiraal. Ik moest er eerst ook niks van hebben maar god wat ben ik blij dat ik hem heb! bijna een jaar alweer. Sinds ik hem heb ben ik me alleen maar beter gaan voelen en ben nog maar 3 keer ongesteld geweest. Ik ben van zoveel klachten af! Het plaatsen is even niet fijn als je nog geen kids heb gehad maar zoveel voordelen!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:15

CarolShadow schreef:
Kimmie_girl schreef:
ik ben overgezet van de micro. naar ethinylestradiol ..

Dat is de pil waar ik ook over op ben gezet.

Voordelen, ja ok, maar zelfs de pil is niet betrouwbaar.
Ik, degene die hier achter de laptop zit, ben door de pil gebroken Clown

Het veiligst is gewoon helemaal niets doen.

Zie je wacht ik ga je even pm.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:15

CarolShadow schreef:
Ik ben geen paar kilo aangekomen, in totaal al bijna 15 kilo!!!!!!
Mijn borsten zijn ook lichtelijk groter geworden (ramp), ja want ik was trots op mijn kleine dingen haha, wil geen grotere.
Hopelijk gaat er langzaamaan weer iets van mijn gewicht af.

Edit: met de pil was ik maar 1 dag ongesteld, ook niet helemaal goed volgens mij.

Zoveel aangekomen nadat je gestopt was met de pil of toen je begonnen bent met anticonceptie?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:18

mijn pil is ook veranderd, overgenomen door een andere fabrikant.. ging over femodeen..

maar ik had hetzelfde als jou, werd trouwens ook steeds zieker en zieker tijdens m'n menstruatie. Ik heb nu sinds 3 maand een nieuwe pil, voel me veel en veel beter.

Nu ik er over na denk.. had ik hetzelfde als jou.. alleen geen acne.
En ik ben ook iets van 10/15 kg aangekomen.. Verdrietig

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:25

Ik zet hier even een stipje. Verhalen zijn ZO herkenbaar, heb echt precies hetzelfde. Ga vnvnd thuis eerst eens ff kijken wat de naam van mijn vervangende pil is.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:38

Soo heej!
Nooit hierover nagedacht!!
Ik voel me ALTIJD moe, als ik om 9 uur sávonds in bed ga liggen ben ik om 11 uur smorgens nog moe.. Voel me zeer vaak niet lekker, sex doe ik al 2 mnd niet meer aan...even als op stap gaan.. ik heb ook dat emotionele en stemmingswisselingen, en ook ik heb veel last van mn buikje dat voelt als "menstruatiepijn"..
Ik heb de afgelopen 2 keer dat ik mn pil op ben wezen halen, 2 verschillende gekregen, 1 doosje was een andere kleur, maar weet eigelijk niet meer of t ook een andere naam had, en een week of 3 terug heb ik Stediril gekregen.. met als reden dat het dezelfde stoffen waren maar goedkoper allemaal..

nu ik goed nadenk heb ik idd vanaf mn eerste verandering van pil deze veranderingen..

Ik heb eigelijk altijd gedacht dat het aan andere dingen lag dat ik me zo voelde.. maar ik weet wat ik nu ga doen... mooi stoppen met die rotpil!!! en even naar mn huisarts.. eerst mn lichaam weer wat frisse lucht laten geven, en dan zien we wel verder...

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:41

Dit klinkt allemaal erg bekend!
Ben ook aangekomen, geen zin meer in seks, stemmingswisselingen, vaak erg down...
Komt bij mij misschien ook wel door de pil..?
Ga ik toch maar eens laten checken denk Lachen

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:46

Ik ben gestopt en mijn menstruatie is meteen weer super regelmatig.. wel meteen weer een stuk pijnlijker helaas, net als voor ik de pil slikte maar dat neem ik maar op de koop toe!

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:49

klinkt bekend, ik had eerst ook microginon en toen rigevidon. Bij mij begonnen echter de klachten toen ik ipv rigevidon een merkloze kreeg. Daar kreeg ik ook hardstikke veel acne van en pijn in mijn buik tijdens de stopweek terwijl ik met eerdere pil en zonder zelfs geen last ervan had. Volgens de dokter kon dat niet waar zijn dat het daar van was, maar toen ik de bijsluiter las, las ik dat dat een (acne) van de bijwerkingen konden zijn. Hij heeft me wel over gezet naar een merkloze dianepil. Ik heb nooit echt stemmings wisselingen gehad, maar met de laatste pil ben ik kwa emoties wel heel oppervlakkig geworden..

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:51

Petulan schreef:
Mijn zorgverzekeraar (VGZ) heeft ook een 'nieuwe' pil genomen ter vergoeding. Ik had dus ook eerst Microgynon 30, maar slik nu Stediril. Nog helemaal nergens last van gehad, en wat ik heb kunnen vinden op Internet hebben weinig mensen last van deze pil!!

heb ik ook *LOL* , prima pil toen ik mn slikte (ben nu gestopt)

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:52

Ow wat erg:S
Ik heb geen last van gewichtsgroei, of stemingswisselingen enzo, Gelukkig!
Maar ik het zo'n last van mijn buik:(, in de stopweek is het weg, de eerste week pil slikken gaat het nog.. daarna is het echt heel erg... Verdrietig En ik maar zoeken waar het door zou komen, allemaal enge dingen in het hoofd gehad.. het begon toen ik verkering kreeg met mijn vriend, en hij wees me er vorige week op dat ik in die periode ook van pil ben gewisseld... Over gegaan op Stediril.. Zal toch eens wat info zoeken, had met microgynon 30 nergens last van!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:06

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:14

Deze bijwerkingen staan bij elke pil trouwens hoor.
Alleen Yasmin zegt dat de zin in sex bij de Yasmin wel blijft of zelfs beter wordt.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:15

Hier hetzelfde verhaal...

Ben ook overgezet van Microgynon 30 naar 1 van de bovengenoemde merken.

Heb hezelfde...Moe, geen zin in sex...alles...

Heb nu de 'oude' Diane pil....maar ook deze helpt niet...de problemen gaan niet weg. (heb hem genomen vanwege problemen met puistjes.)

Ik zou graag een pil willen die net zo fijn is als de Microgynon 30...

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:16

Edit:Reactie op de link van Neverstop....
----------------------------------------------------------------

De volgende bijwerkingen komen zelden voor:

Droge vagina, waardoor irritatie en jeuk kunnen ontstaan, soms met afscheiding. Als u dit merkt neem dan contact op met uw arts.

huidafwijkingen, zoals bruine vlekken op de huid of huidirritatie onder invloed van zonlicht, vette huid en vet haar, acne. Als u hier last van heeft, raadpleeg dan uw arts.

stemmingsveranderingen, zoals depressie. Als u dit merkt neem dan contact op met uw arts.
vrouwen met diabetes: lichte stijging van het bloedglucosegehalte. Soms is een aanpassing van de dosering van uw bloedglucoseverlagende middel nodig. Overleg hierover met uw arts.

meer of minder zin in vrijen. De hormonen in de pil kunnen invloed hebben op uw zin in seks. Als u hier problemen mee heeft, overleg dan met uw arts.
------------------------------------------------------------------------------

Ja, nu lezen we het.. dit komt ZELDEN voor..
wel raar dat dan heel dit topic onderhand met van zulke klachten vol staat...
Laatst bijgewerkt door First_Unique op 01-12-08 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:17

Suzanne F. schreef:
Alleen Yasmin zegt dat de zin in sex bij de Yasmin wel blijft of zelfs beter wordt.

Dat is echt onzin of ik ben frigide geweest, kan ook nog...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:18

Das toch wel vreemd dan he...

Volgens mij komen deze bijwerkingen juist het meest voor...

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:18

dat bedoel ik FU...
maar is blijkbaar met meerdere dingen wel zo Knipoog wordt gezegt komt maar 1x in de zoveel tijd voor ofzo, en zijn dr meerdere dingen met 't zelfde

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:19

Ik kreeg trouwens wel bruine vlekken van de Diane35 pil. Maar pas NA mn zwangerschap. Voorheen nooit last van gehad. Misschien omdat je lichaam toch veranderd is door de hormonen??
Nu met de Yasmin zijn ze weggetrokken. Heb sowieso geen klachten. Of ja heb ik wel maar die wijt ik niet aan de pil. Half Nederland is moe en depressief, dat ligt niet aan de pil hoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:20

dingetje schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat is echt onzin of ik ben frigide geweest, kan ook nog...

Ja ik merk geen verschil eigenlijk. Zin in sex is hetzelfde gebleven eigenlijk.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:21

eigelijk te belachelijk voor woorden.. dat deze dingen nog in onze tijd kunnen he...

ik denk als er genoeg mensen klagen dat t dan wel veranderd gaat worden.. wie weet

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:26

Suzanne F. schreef:
Ik kreeg trouwens wel bruine vlekken van de Diane35 pil. Maar pas NA mn zwangerschap. Voorheen nooit last van gehad. Misschien omdat je lichaam toch veranderd is door de hormonen??
Nu met de Yasmin zijn ze weggetrokken. Heb sowieso geen klachten. Of ja heb ik wel maar die wijt ik niet aan de pil. Half Nederland is moe en depressief, dat ligt niet aan de pil hoor.

Je kunt niet iedereen over 1 kam scheren.
Ik was ook ontzettend moe, down en had vaak migraine. Bij mij kwam het dus wel door de pil.
Sinds ik gestopt ben (12 weken geleden) heb ik geen migraine meer gehad. Wel een beetje hoofdpijn maar lang niet meer zo erg als toen ik nog aan de pil zat.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:52

Suzanne F. schreef:

Dat kan een zwangerschaps masker zijn. Als je tijdens je zwangerschap in uv licht komt (zon/zonnebank) dan kun je pigmentvlekken krijgen.
Dat hoeft dus niet door de pil te komen,

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:57

Breitling schreef:
Dat kan een zwangerschaps masker zijn. Als je tijdens je zwangerschap in uv licht komt (zon/zonnebank) dan kun je pigmentvlekken krijgen.
Dat hoeft dus niet door de pil te komen,

Ik kreeg het een jaar NA mijn zwangerschap of kan het met terugwerkende kracht?? Clown

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:57

Aha jou topic verklaart veel!

Ik voelde me ook niet happy na de overstap op Rigevigon (?) en ben er dus mee gestopt. Niet met een arts overlegd, maar misschien moet ik dat nu alsnog gaan doen, dan geven ze me nu maar weer een ander merk