ELECTROSTRESS! Ook jij hebt daar mee te maken! Lees maar.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Re: ELECTROSTRESS! Ook jij hebt daar mee te maken! Lees maar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:30

Je ontkomt niet aan straling en verontreiniging de hele dag door, ik probeer dat ook niet tegen te houden want dat is niet te doen.
Wat ik wel doe is zorgen dat als we hier slapen dat we zo min mogelijk aan alles bloot gesteld zijn, dus decttelefoon uit, mobieltjes uit, router uit, en in onze slaapkamer alle stekkers eruit en een wekker die met de hand op te laden is.

Je lijf heeft tijd nodig om te ontladen en bij te komen, wij doen dat 's nachts, ontstressen zeg maar.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:33

_Tara_ schreef:
Heb net even gezocht. Wat me ten eerste op viel was dat er maar weinig onderzoek naar word gedaan, er zijn maar relatief weinig artikelen over te vinden. In een aantal artikels wordt een link tussen deze straling en leukemie bij kinderen genoemd. In één artikel wordt genoemd dat het ook wel andere effecten kan hebben. Heb ook een artikel gevonden waarin wordt geconcludeerd dat straling van GSM's een effect hebben op het balans tussen DNA schade en DNA repair. Dit effect was zichtbaar bij mensen die gevoelig zijn voor straling en mensen die er ongevoelig voor zijn.
Laatste artikel gaf weer aan dat mensen die zeiden gevoelig te zijn niet meer/minder last van straling hadden dan ongevoelige mensen.

wanneer je meer voor deze materie open gaat staan, zal je ook meer mensen ontmoeten die zich hiermee bezig houden. Er zijn in elke gemeente wel groeperingen die bijde gemeente aandringen op de gevaren van bijv. een umtszender. Weet je wat het de gemeente oplevert om die masten te plaatsen ? Genoeg om vervolgens je kop in het zand te steken en net te doen of je gek bent.
Het wordt tijd dat mensen zich meer bewust zijn van dit soort dingen, dit is dan electrostress, wat dacht je van de kwaliteit van de lucht die we dagelijks inademen en wat dacht je van het drinkwater ?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:37

@Tara: waar heb je die artikelen gevonden? Ik heb ff op web of science gekeken, maar kom alleen artikelen tegen van natuurkundigen, niet van medici. Maar misschien gebruik ik de verkeerde databank, ik ben niet zo thuis in de betawetenschappen Knipoog

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:38

Ik weet dat er heel veel troep in ons eten enzo zit. Ben nu het boek 100 jaar medische leugens aan het lezen, daar staat heel veel over dat onderwerp in Ja

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:38

erleyne schreef:
@Tara: waar heb je die artikelen gevonden? Ik heb ff op web of science gekeken, maar kom alleen artikelen tegen van natuurkundigen, niet van medici. Maar misschien gebruik ik de verkeerde databank, ik ben niet zo thuis in de betawetenschappen Knipoog

Ik heb via pubmed gezocht.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:40

Ik had pubmed ook geprobeerd ondertussen, maar kan het niet vinden. Welke zoekterm gebruik je? Als ik op electrostress alleen zoek, krijg ik alleen een artikel uit 1967.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:42

erleyne schreef:
Ik had pubmed ook geprobeerd ondertussen, maar kan het niet vinden. Welke zoekterm gebruik je? Als ik op electrostress alleen zoek, krijg ik alleen een artikel uit 1967.

Denk niet dat het een officiele naam is, zou meer zoeken of effect of phone radiation on the brain

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:45

Thanks, web of science geeft daarop ook wat artikelen, ga eens een beetje grasduinen ( en wanneer begin ik dan met mijn eigen onderzoek, haha! Mijn afstudeerscriptie ligt me al een paar uur aan te staren Bloos )

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:48

Ik heb net gezocht op 'radiation health GSM' en dat leverde 55 artikelen op (bij PubMed).

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:08

Is die banner nou toeval of......... Huilen van het lachen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:11

Ik zocht op health en umts. Toen kwam ik terecht bij een term die was EMF (electromagnetic fields). Daar heb ik toen verder mee gezocht.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:18

Geloof inderdaad dat er nog niet veel onomstotelijk bewezen is omtrent de invloed van alle straling om ons heen. Ben zelf dus ook nog niet volslagen in paniek bij dit soort berichten. Maar stop bij voorkeur de gsm toch maar in de tas en 's-achts uit, computer uit als ik 'm wat langer niet gebruik. Die straling is er, lijkt me totaal niet ondenkbaar dat dat invloed kan hebben. Dat dat niet bewezen is, is voor mij geen reden om niet op mijn hoede te zijn. Vooral niet als de aanpassingen van die kleine dingen zijn waar ik eigenlijk helemaal geen last van heb. Maar net wat je gewend ben.

Dacht trouwens dat als je je dect telefoon gewoon op het basisstation terugzet iedere keer, dat je dan dus niet continue die straling hebt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:22

Klopt Sosha, dat er nog niet bewezen is of het wel/niet slecht is zegt niks. Vroeger dacht men dat radioactieve straling goed voor je was. Stopten ze het overal in, in je brood, water Nagelbijten / Gniffelen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:22

wat ik tot nu toe heb gevonden is dat er bij volwassenen geen effect is geconstateerd, en dat mensen die de straling zeggen te voelen, dit niet kunnen bij een dubbelblind experiment. Ik heb één literatuurstudie gevonden, die een kans geeft dat er enige effecten zouden moeten kunnen bestaan ( beetje lastige formulering, maar de correlatie was in ieder geval heel erg zwak ) en dat verdere lab-studie nodig was te kijken of het daadwerkelijk aan elkaar gerelateerd was.
Oftewel: ik ben zeker niet overtuigd Detour, maar wie weet heb je zelf andere studies Knipoog

@Sosha: die dingen doe ik ook, maar meer uit gewoonte ( en uit energiekosten/milieuoverwegingen ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:24

detour schreef:
halleluja, wat kan jij het goed verwoorden, HF, thanks, ik voel me beetje meer begrepen, da's ook wel fijn hier.

Thanks Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-11-08 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:25

garny95 schreef:
wanneer je meer voor deze materie open gaat staan, zal je ook meer mensen ontmoeten die zich hiermee bezig houden.

En dat is tegelijkertijd het gevaar, want je wisselt informatie uit en dat is goed, maar je kunt elkaar ook een beetje aansteken met je angsten en complottheorieën. Lachen

garny95 schreef:
Er zijn in elke gemeente wel groeperingen die bijde gemeente aandringen op de gevaren van bijv. een umtszender. Weet je wat het de gemeente oplevert om die masten te plaatsen ? Genoeg om vervolgens je kop in het zand te steken en net te doen of je gek bent.

Nee, dat weet ik niet, leg uit! Haha! Volgens mij zijn gemeenten gebonden aan regels over het verlenen van vergunningen. Blond En hoe kan 'een gemeente' profiteren, aangezien 'een gemeente' geen persoon is die je kunt verleiden? Suggereer jij dat ambtenaren en/of gemeenteraadsleden steekpenningen aannemen om het plaatsen van zulke torens mogelijk te maken? Zo ja, dan moet je dát zeggen en geen vage zinnen gebruiken als 'wat het de gemeente oplevert', want als het klopt wat jij suggereert is dat een ernstige zaak! Ik hoor graag waar jij je vermoedens op baseert, aangezien mensen die steekpenningen geven of ontvangen daar over het algemeen niet mee te koop lopen.

Citaat:
Het wordt tijd dat mensen zich meer bewust zijn van dit soort dingen, dit is dan electrostress, wat dacht je van de kwaliteit van de lucht die we dagelijks inademen en wat dacht je van het drinkwater ?

Bewustwording is goed, maar je kunt jezelf en elkaar ook onnodig gek maken. Volgens mij is de lucht in Nederland (na een periode van industrialisatie en vervolgens toenemende regelgeving) juist weer veel schoner dan vroeger. Als ik me niet vergis heeft Nederland ook ongeveer het schoonste drinkwater ter wereld.

Lees dit eens, niet omdat ik denk dat deze man de waarheid in pacht heeft maar omdat het misschien een andere kijk biedt:
http://www.eur.nl/professionals/postaca ... icle/2687/

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:31

Persoonlijk nog nooit geld gezien van de plaatsing van de masten ( en werk al weer zo'n drie jaar bij de gemeente Tong uitsteken ).
Ik heb dat artikel ( of een bewerking ervan ) volgens mij in het EM gelezen, erg interessant.

Overigens, Garny: de constatering dat er ergens belangengroepen voor zijn, lijkt me nou niet bepaald een argument om het voor waarheid aan te nemen. Er zijn ook overal groepen die beweren dat de Holocaust niet gebeurt is, ik neem aan dat je die ook niet gelooft ( mag het eerlijk gezegd hopen van niet ).

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:41

erleyne schreef:
wat ik tot nu toe heb gevonden is dat er bij volwassenen geen effect is geconstateerd, en dat mensen die de straling zeggen te voelen, dit niet kunnen bij een dubbelblind experiment. Ik heb één literatuurstudie gevonden, die een kans geeft dat er enige effecten zouden moeten kunnen bestaan ( beetje lastige formulering, maar de correlatie was in ieder geval heel erg zwak ) en dat verdere lab-studie nodig was te kijken of het daadwerkelijk aan elkaar gerelateerd was.
Oftewel: ik ben zeker niet overtuigd Detour, maar wie weet heb je zelf andere studies Knipoog

@Sosha: die dingen doe ik ook, maar meer uit gewoonte ( en uit energiekosten/milieuoverwegingen ).

Die van dat dubbelblinde experiment had ik ook gevonden Ja Maar het bleef allemaal nog een beetje vaag en de conclusie was meestal dat er geen effect was.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:10

Sosha schreef:
Geloof inderdaad dat er nog niet veel onomstotelijk bewezen is omtrent de invloed van alle straling om ons heen. Ben zelf dus ook nog niet volslagen in paniek bij dit soort berichten. Maar stop bij voorkeur de gsm toch maar in de tas en 's-achts uit, computer uit als ik 'm wat langer niet gebruik. Die straling is er, lijkt me totaal niet ondenkbaar dat dat invloed kan hebben. Dat dat niet bewezen is, is voor mij geen reden om niet op mijn hoede te zijn. Vooral niet als de aanpassingen van die kleine dingen zijn waar ik eigenlijk helemaal geen last van heb. Maar net wat je gewend ben.

Dacht trouwens dat als je je dect telefoon gewoon op het basisstation terugzet iedere keer, dat je dan dus niet continue die straling hebt.

die dinge stralen om de zoveel tijd dect uit, waar het toestel zich ook bevind

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:13

erleyne schreef:

Ik heb ook geprobeerd om zo onbevangen mogelijk naar de literatuur te kijken en mijn bevindingen zijn:

1) Er is erg veel onderzoek gedaan en er zijn wel degelijk onderzoekers geweest die geprobeerd hebben om een effect van straling te vinden, in tegenstelling tot wat eerder werd beweerd.
2) Wat betreft correlationeel onderzoek zijn de resultaten niet eenduidig. Bij correlationeel onderzoek wordt gekeken of er verbanden te vinden zijn tussen variabelen. Het nadeel is dat je strikt genomen niets kunt zeggen over oorzaak en gevolg omdat je niet weet of er nog andere factoren meespelen. Zo zul je bijvoorbeeld een relatie kunnen vinden tussen het lezen van autobladen en het uitblijven van zwangerschap. Iedereen doorziet natuurlijk meteen dat dit te maken heeft met het geslacht van de lezers van autobladen, maar zo simpel is het meestal niet te zien. Sommige studies vonden een verband tussen straling en bepaalde ziektes, vooral amyotrophic lateral sclerosis (ALS), waarvan ik niet weet wat dit in het Nederlands is. (Ik heb geen medische achtergrond.) De proefpersonen in deze studie stonden echter ook bloot aan asbest, wat de uitkomsten natuurlijk vertroebelt. Er zijn redelijk wat studies die kleine significante effecten of grotere maar niet significante effecten vonden. In het eerste geval is er een aanwijzing dat straling effect heeft maar is dit effect klein, in het tweede geval is het 'effect' groter maar is het niet duidelijk of dit door straling of door toeval komt. Veel studies vonden helemaal geen effecten.
3) Experimenteel onderzoek is lastig vanwege ethische overwegingen en omdat er geen proefpersonen te vinden zijn die nooit aan straling zijn blootgesteld. Desondanks zijn er een aantal experimentele studies gedaan. Ik heb geen studie kunnen vinden die een effect van straling vond.
4) Er is al zoveel onderzoek gedaan dat er inmiddels ook een aantal metastudies zijn verricht. Bij een metastudie wordt gekeken naar een groot aantal studies en worden uitkomsten vergeleken. Een soort onderzoek naar het onderzoek dat er al is verricht dus. De algemene conclusie die ik heb gevonden is dat er weinig overtuigende aanwijzingen zijn dat straling een effect heeft op de gezondheid. Amyotrophic lateral sclerosis wordt in dit verband wel genoemd als een ziekte die mogelijk (mede) kan worden veroorzaakt door straling. Van veel ziektebeelden waarvan gezegd wordt dat ze veroorzaakt kunnen worden door straling (bv. borstkanker, hart- en vaatziekten, depressie en zelfmoord) weten we echter gewoon niet of er een effect is. Vanwege het feit dat er ondanks de grote hoeveelheid onderzoek geen effecten op deze ziektebeelden gevonden zijn kun je zeggen dat het onwaarschijnlijk is dat straling een effect heeft, maar het is minstens net zo terecht om te zeggen dat het gewoon erg moeilijk is om dit goed te onderzoeken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:31

Niemand heeft gezegd weinig onderzoek is naar gedaan. Het gaat meer om bepaalde leemtes die nog onderzocht moeten worden. Binnen twee maand (denk ik) komt er een nieuw groot uit die ons veel gaat leren. Dus even wachten Lachen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:33

goeroe dat er betaald wordt door kpn en de andere aanbieders is geen geheim, umts masten leveren de gemeente geld op, net als de reclameborden die je plaatst bij een bushalte etc.

De reden dat ik hierin gedoken ben is dat wij een vriend als huisarts hebben en die zich al jaren zorgen maakte om een bepaalde wijk in ons dorp, daar waren meer kankergevallen dan in ander woonwijken, hij had het over electrosmog en werkte nauw samen met iemand die meetingen deed op dit gebied, ik ben toen in de materie electrosmog gedoken en ben ook wel geschrokken, als je hier op zoekt zal je wel meer vinden op internet.
Wij hadden andere vrienden die vond ik toen er wat in door slaan, deze hadden bij de bouw van hun nieuwe huis alle electraleidingen laten isoleren voor een bedrag waar een normaal mens een nieuwe auto voor koopt, verder dronken ze gezuiverd water en lieten hun lucht in huis ioniseren. Ik vond het wat ver gaan toen maar toch boeide de materie mij wel enorm.
En toen kreeg mijn zus een hersentumor... en dan ga je heel anders tegen de dingen aankijken. Electrosmog, voeding, lucht, water, toxine's, e-nummers, amalgaamvullingen, artecaine in verdovingen etc.
Ik kan jullie alleen maar meegeven dat alles wat je hiervan leest, onderzoekt en doet een investering is in eigen gezondheid en dat van je gezin, want wat je ook leest of onderzoekt, je gaat er toch dingen van meenemen of toepassen. Het is nu al een feit dat 1 op de 5 kanker krijgt en het wordt al gekker en erger. Vanmorgen zag ik op de tv dat ze nu weer twijfelen over de vaccinatie tegen baarmoederhalskanker die ze bij jonge meisjes willen gaan vaccineren, terwijlhet eerst al een feit was. Ik ben bijna een dochter verloren aan die vaccinaties ( hib met 2 maanden oud) en daarvan heb ik geleerd dat je niets voor zeker aan moet nemen en alles zelf moet onderzoeken voor zover mogelijk natuurlijk.
Electrosmog kan je meeten trouwens, ons hele huis is ook doorgelicht en aangepast.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:38

Ik heb in m'n mobieltje een sticker zitten. Net zoals alle andere gezinsleden. Zij beweren dat hun hoofdpijn is verdwenen na het plaatsen van de sticker.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:48

katiavl schreef:
Niemand heeft gezegd weinig onderzoek is naar gedaan. Het gaat meer om bepaalde leemtes die nog onderzocht moeten worden. Binnen twee maand (denk ik) komt er een nieuw groot uit die ons veel gaat leren. Dus even wachten Lachen

Het ging mij er om dat er werd gesuggereerd dat onderzoekers niet neutraal zouden zijn en dat onderzoeksresultaten in de doofpot zouden worden gestopt. Dat is in mijn ogen dus onzin. Er is serieus onderzoek gedaan en iedereen die dat echt wil kan de resultaten daar van vinden.

Ik ben net zo benieuwd als jij naar dat nieuwe onderzoek, kun je er alvast iets over vertellen?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:03

garny95 schreef:
goeroe dat er betaald wordt door kpn en de andere aanbieders is geen geheim, umts masten leveren de gemeente geld op, net als de reclameborden die je plaatst bij een bushalte etc.

Als dat geen geheim is, vermeld dan tenminste even een bron zodat ik het ook kan lezen. Ik heb even vlug gegoogled maar dat leverde weinig op. Wat ik wel vond zijn berichten over gemeentes die vergunningen weigeren of intrekken onder zware druk van de bevolking en bedrijven die een vergunning proberen af te dwingen via de rechter. Natuurlijk strijkt de gemeente wel geld op voor het verlenen van de vergunning, maar dat geldt net zo goed voor een carport om maar iets te noemen. Mijn eerste vraag is nog niet beantwoord: waarom zouden mensen die de beslissingen nemen zich laten overhalen door geld wat zij niet zelf ontvangen?