Kijk, er zijn van die mannen die in het wedstrijdseizoen zitten en droog moeten worden. Omdat ik een van de weinig trainende dames ben op de sportschool, krijg ik vaak veel (ongevraagd maar wel gewaardeerd
) tips. Ik word door hen JUIST gestimuleerd om zo door te gaan, gezien de resultaten. En zo heb ik dus binnen een tijdsbestek van een jaar ‘geleerd’ wat ik beter WEL en wat ik beter NIET kan eten. Qua voeding ben ik denk ik wel goed bezig, het is meestal het aantal Kcal wat ik gewoon niet haal op een dag. En dat is iets waar ik wel beter op moet gaan letten. Gemiddeld kom ik op een dag net aan 2.000 Kcal, sommige dagen wel eens wat hoger en soms wat minder. Ik val dus zeker niet snel af maar bijkomen doe ik ook niet. Nogmaals, nu gaat het ook allemaal niet om afvallen maar juist om een betere vetverbranding met spierbehoud. Ik zeg zelf ook niet dat ik anorexia athletica heb. Er sprak mij laatst iemand aan over mijn sportgedrag naar aanleiding van mijn eerste ½ marathon. En toen kwam de term ter sprake, meer was het eigenlijk niet. Als je veel looptrainingen doet, dan val je altijd wel wat af. Maar dat zit er meestal ook zo weer bij omdat ik nu alleen wat ‘herstel’ loopjes doe van max 5 – 10 kilometer.
En waarom zou ik zoiets stiekem willen doen, ik ben juist trots op mijn resultaten maar begon door deze opmerking me wel even af te vragen of ik mezelf niet wat teveel overvraag. Ik wil namelijk over 10 jaar ook nog kunnen sporten