Pfeiffer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Re: Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:52

Ik raad een homeopaat aan!
Klinkt heel stom, maar ik heb het nu zelf ervaren.
Ik wist op een gegeven moment gewoon niet meer wat ik moest, en heb tot slot dat geprobeerd.
Zij verwachte dat mijn lichaam niet uitzich zelf genoeg antistoffen aanmaakte, ik heb een korreltje gekregen, zodat mijn lichaam een opdonder kreeg van hej joh doe er is wat aan, dus eerst zou ik zieker worden, maar ik voel me nu al héél véél beter Lachen
Ik merkte het dezelfde avond nog Lachen

Mensen denk niet van dit zit tussen de oren, want ik ben zelf een heel nuchter iemand.
Mijn moeder heeft me er heen moeten slepen, omdat ik het eerst onzin vond, maar daar denk ik nu dus heel anders over!

Niet bij iedereen wordt dezelfde methode gebruikt, dat is per persoon verschillend

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 01:30

Stipje. Al op pagina 1 staat dat je een regelmatig slaappatroon moet koesteren, het is nu half twee geweest, oeps! Ga nu dus eerst maar slapen en morgen het topic doorlezen. Zal al wel vast mijn tip neerzetten: vertel aan mensen dat je pfeiffer hebt (gehad) zodat ze je een beetje kunnen afremmen als je te veel doet. Dan ben je ineens ook niet meer die zeur die steeds maar moe is Vork

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 08:26

gister bloed wezen prikken, ben benieuwd

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 09:49

Ik lees even mee, ik krijg dinsdag de uitslag van Pfeiffer.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 09:50

Ik krijg volgende week uitslag of het nog actief is

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 09:52

met mij gaat het nu ondertussen al een stuk beter
ben niet meer zo vaak echt kapot enz...
kan wel nog maar beperkt dingen doen :S
ik ga in februari weer proberen om naar school te gaan (gedeeltelijk).

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:11

Zelfde hier, ga zo naar een pardje kijken (kopen word het waarschijnlijk wel Lachen )
ik ga na me uit slag kijken of ik weer even kan gaan werken ook gedeetlijk

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 12:46

Bij mij gaat het echt met vlagen, heb dagen dat het prima gaat, maar ook dagen dat het echt totaal niet wil gewoon, erg vervelend..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:20

Nog steeds niet alles gelezen Bloos ... deze week krijgen er mensen uitslagen, spannend, ik duim voor jullie! Mijn eigen uitslag op bloedonderzoek heb ik in oktober gekregen, ik was naar het ziekenhuis geweest om een dikke bult lymfeknopen in mijn hals te laten scannen. Dat moest ik een maand later een tweede keer laten doen en toen zat er bij het formulier van de huisarts een briefje met de eerste uitslag waar dit op stond: "resultaat past bij besmetting met EBV in het verleden" Daar had de ha niets over gezegd! Ook de radioloog gaf geen echt antwoord, hij vertelde alleen hoe het virus voluit heet maar niet wat het doet, dat heb ik zelf moeten opzoeken... ik schrok me een ongeluk toen bleek dat dat virus pfeiffer veroorzaakt, al was wel meteen duidelijk waarom ik steeds zo moe was. Zeker anderhalf jaar had ik tegen de ha lopen "klagen" over vermoeidheid en een bult in mijn hals, hij zei dat de moeheid psychisch was (wat gedeeltelijk misschien ook zo is) en die bult waren wat lymfeklieren die reageerden op een infectie. Jaja. Toen in augustus mijn verstandskies linksonder (de lymfenbult zit ook links) op nogal primitieve manier uit mijn mond was gewrikt was dat niet leuk maar het meeste last had ik toen van de toestand in mijn hals, de pijn was erger geworden door het gepeur in de buurt en was groter dan die in mijn mond. Toen na een paar weken de pijn niet veel minder was geworden ben ik voor de zoveelste keer naar de huisarts gegaan en hem iets duidelijker uitgelegd dat ik het allemaal een beetje beu was. Pas toen mocht ik eindelijk naar het ziekenhuis.

Tot op heden heeft hij niets over het virus gezegd en houdt nog steeds vol dat mijn vermoeidheidsklachen in eerste plaats psychisch zijn. Ook heb ik nog geen sorry gehoord Vork Dankzij hem heb ik me ruim anderhalf jaar zwaar over mijn grenzen gewerkt, ik was moe maar de huisarts vond me een zeur dus ik weet de moeheid aan andere dingen, stress e.d. En nu zit ik fijn met de nasleep. Of nou ja, fijn? Ik ben altijd moe. Als ik wakker word ben ik al moe en in de loop van de dag komt daar de hoofdpijn bij. Het begint onderaan mijn hoofd en verspreidt zich langzaam naar boven tot je een helm van pijn draagt. Van keelpijn heb ik verder niet zo veel last, wel van de lymfenbult en de afgelopen twee keer (ieder jaar in het najaar, dus de afgelopen twee jaar) dat ik verkouden ben geweest zijn heftiger geweest dan de verkoudheden ervoor, compleet met stemverlies en inmiddels een zich maandenlang voortslepende hoest en een naar gevoel in mijn longen plus minder uithoudingsvermogen.

Tot vorige maand studeerde ik zelfs nog gewoon, in september was ik voor de tweede keer afgestudeerd, ook al was ik doodop, en daarna aan een master begonnen. Het achterstallige huiswerk stapelde zich al gauw op en in november vond ik dat het zo niet verder kon, de studie die ik volgde deed ik omdat ik het leuk vond, ik had meer dan een jaar uitgekeken om aan die master te beginnen, maar als ik gewoon keer op keer mijn werk niet afheb en me in de collegezalen niet kan concentreren hoeft het voor mij niet Verdrietig Docenten hadden ook wel in de gaten dat er wat was maar kenden mij niet goed genoeg om dat zeker te weten (voor de master had ik me bij een andere universiteit ingeschreven dan waar ik in de bachelor was afgestudeerd) Momenteel werk ik 36 uur per week voor een uitzendbureau, dat is veel en vooral op donderdag en vrijdag ben ik doodop, vandaag lig ik bijvoorbeeld alweer uitgeteld in bed en daar zijn ze niet zo blij mee (ik ook niet) Heb ik dan keus? Niet echt, het enige alternatief is de bijstand en vooralsnog pieker ik daar niet over, dan maar liever moe, hoe stom dat ook mag zijn. Ik ben al bijna twee jaar altijd moe en nu ik niet meer studeer en daarnaast een bijbaan heb ben ik ten minste in het weekend en 's avonds vrij om bij te kunnen komen. Ik vind het heel moeilijk om te accepteren dat ik minder energie heb en dat ik de fut die ik heb moet leren verdelen. Momenteel rijd ik 1 keer in de week in de les en daarnaast rijd ik een paardje bij en dat kost heel veel energie. Mijn bijrijdpaard wordt momenteel elders getraind, heb haar al bijna 2 weken niet gezien en hoe naar ik dat ook vind, aan de andere kant ben ik wel heel blij dat ik meer kan rusten. Het lukt me gewoon niet om lang actief te zijn, als ik anderhalf uur uitmest dondert uiteindelijk de kruiwagen uit mijn handen omdat ik hem niet meer vast kan houden Clown Als het paard weer terug is wil ik kijken of het lukt om dat soort activiteiten meer te verdelen. Ook is het even slikken dat ik na een paar uur op stal echt even thuis moet gaan zitten of zelfs slapen, als ik met de paarden bezig ben vergeet ik even de moeheid en eenmaal thuis komt die dubbel en dwars terug Clown Voel me net een bejaarde Verdrietig

Nou ja, dat is dus mijn verhaal en ik ben blij dat ik het hier even kwijt kan. Zal het topic zeker blijven volgen, wie weet hebben we wat aan elkaar en ik heb ook al goede tips gelezen Lachen

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:55

jeetje .. ik ga ook naar de huis arts.. heb weer last van blaas.. dus volgende week weer naar de huisarts voor me uitslag

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:12

Ik heb/had pfeiffer, nu al een tijdje lijst van.. Heb het ongeveer een jaar geleden 'gehad' en heb nu nog last van. Ben snel ziek enzo. De moeheid moet je gewoon even doorheen. Hoe meer je er mee bezig bent hoe meer last je er van hebt.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:06

CoriienRN schreef:
Ik krijg volgende week uitslag of het nog actief is

Kunnen ze dat zien in je bloed dan of het virus nog actief is?

Hoe lang zijn jullie uit de running geweest met studie/school en / of werk?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:19

Ja dat kunnen ze Ja

Ik ben nooit uit de running geweest, was gewoon vaak af en toe een weekje ziek.. Vaak moe en hielt/hou lange dagen gewoon moeilijk vol.. Maar ik probeer altijd gewoon door te gaan, want ik hou er niet van om vaak de gene te zijn die eerder weggaat of wat dan ook

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:41

ze gaan (bij kijken of nog actief) het verschil tussen de rode en witte bloedplaatjes tellen om te kijken of de ontsteking nog steeds daar is.
Als alles goed is kan het nog een hele tijd duren eer het voorbij is...
ik ben nu sinds de tweede week van september niet meer naar school geweest, maar van die eerste 2 weken heb ik ook niet veel meegekregen
Wel ben ik blijven werken, echter heb ik mijn langste werkdag (9 uur) verminderd tot maximaal 4 uur werken.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:53

Idd kijken of het nog acuut is, en ja dan ga ik kijken welk werk ik ga krijgen..

Ik zit nu vanaf half okt al thuis Nagelbijten / Gniffelen

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:15

CoriienRN schreef:
Idd kijken of het nog acuut is, en ja dan ga ik kijken welk werk ik ga krijgen..

Ik zit nu vanaf half okt al thuis Nagelbijten / Gniffelen

Ik zit vanaf begin oktober in de ZW, maar was al in september ziek. Huilen
Werk wel een aantal uren op therapeutische basis en hoop volgende maand weer een paar uur "gewoon" te werken.
Misschien dat ik over een tijdje ook wel zon test laat doen, maar aangezien ik nog niet fit ben weet ik genoeg. Knipoog

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:16

Ja ik heb het ook sinds kort, echt harstikke balen want ik moest hierdoor stoppen met me bijrijdpaard! Verdrietig

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:57

Das jammer suus Boos!

ik krijg morgen de uitslag

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:48

CoriienRN schreef:
Das jammer suus Boos!

ik krijg morgen de uitslag

Ja zeker jammer Scheve mond
Ik duim voor je! Knipoog

hihi word beetje een HK topic hier Tong uitsteken

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:00

Ja idd Tong uitsteken

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:32

Ik heb er ruim 1,5 jaar last van gehad, maar net toen het bijna over was kwam ik er pas achter. Nam dus wel eens een verzuimdagje, maar verder heb ik er gewoon mee rondgelopen. Had wel vaak hoofdpijn(van de vermoeidheid), keelpijn, koorts en bijna-flauwval-momenten, heb zelfs een dag gehad waarop ik zo geel was als een boktsmiley ook zat ik dat jaar onder de heel oncharmante pukkels, maar verder heb ik gewoon door gefietst, paardgereden en gewerkt. Ook ging ik gewoon naar school en deed ook mee met gym. Ben dat jaar wel een niveau gezakt Bloos En net toen ik me weer beter voelde vertelde de dokter aan de hand van een bloedtest die ik had laten doen vanwege die flauwval momenten dat ik pfeiffer had, maar te zien aan de hoeveelheid virussen in mijn bloed er al bijna overheen was. Of ik ook last had gehad van vermoeidheid. Nou dat antwoord was niet zo moeilijk Tong uitsteken Maar goed, ik heb zelf ervaren dat het voor mij beter was om gewoon door te pezen, want daardoor ben ik mijn conditie niet zo gek veel kwijt geraakt en kon ik ook erna redelijk normaal door.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:22

Nou ik heb totaaal geen conditie Nagelbijten / Gniffelen

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:25

ik heb ook echt geen conditie meer...
ook heb ik nog steeds het probleem dat ik nergens tegen kan, is er iets ga ik meteen huilen ofzo en ik wordt snel kwaad.....
vandaag ook weer omdat mijn gsm alweer vertraging heeft opgelopen

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:26

Conditie heb ik ook niet (maar kan misschien ook komen doordat ik amper 'echt' sport). En zit nu al sinds zondag met enorme hoofdpijn, die steeds erger word als ik ga rennen of lopen. Verward

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:35

Zo hier nog 1!
Ik loop er nu al 2 jaar lang mee.
Ene keer heb ik nergens last van gaat alles perfect en dan in eens kan ik niks meer...
Me klieren in me keel zijn ook altijd opgezet ik voel het niet meer.
En minstens wel 1x in de maand dat ik echt met een dikke keel ontsteking loop en alles pijn doet wat ik eet drink of slik....
En antibiotica krijg ik niet meer omdat het zo ontiegelijk slecht is en ik er zo vaak last van heb.
Dus voor de genen die dit ook hebben tranichol is echt een hele uitkomst.
En zijn nog lekker ook smaakt naar pepermunt. Huilen van het lachen