Het leven met een koortslip :(

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

waterval123

Re: Het leven met een koortslip :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:51

Mijn vader heeft daar last van en gebruikt die pleisters van de reclame.. helaas voor hem dat ze vaak aan de binnenkant zitten en niet echt aan de buitenkant van zijn lip zeg maar dus blijven ze niet echt goed plakken maar ze schijnen wel te helpen

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:54

Die heb ik geprobeerd maar daar krijg ik lelijke (nu nog steeds zichtbare) littekentjes van op m'n lip Scheve mond

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:22

hm dat is idd vervelend.. je hebt geloof ik ook speciale zalfjes die je erop kan smeren

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:01

Ik doe er altijd zo snel mogelijk knoflook op,
helpt ook echt super goed Vork

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:40

Knoflook? Knoflookpoeder of gewoon puur knoflook?

Ik heb er ook weer meerdere gehad op vakantie Boos!

Krijg ze normaal altijd van de zon, dus ik zonnebrand-spul voor de lippen gekocht en flink gesmeerd. Op een avond voel ik hem aankomen en zie ook wat, dus een pleister erop. De hele avond geen last van gehad, naar bed gegaan, wordt ik 's-morgens wakker, koortslip onder de pleister weg en 2 ernaast erbij Nagelbijten / Gniffelen Dus weer flink geplakt, kreeg toen vervolgens in de mondhoek ook wat blaasjes die ik met Akolip (dacht ik) heb ingesmeerd en nu ben ik er na 5 dagen bijna vanaf. Maar wat een ellende....

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:20

Ja van de zon, daar krijg ik ze ook wel eens van.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:14

Hier nog iemand die er veel last van heeft.
Hier een paar middeltjes gelezen die ik nog niet heb geprobeerd, zo snel mogelijk uitproberen.
Zelf gebruik ik nu Prevner, dat helpt wel. Verder probeer ik het altijd zo vet mogelijk te houden dat het niet kapot gaat.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:17

Ik heb het een keer gehad en wel zo erg dat het over mijn hele gezicht zat.zelfs bij mijn ogen was het schraal.ver-schrik-ke-lijk

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:17

Ik krijg het meestal van viezigheid. Op een warme zomerdag actief bezig zijn in de zon is succes verzekerd :'-(

Niet zozeer door de zon , maar je krijgt dan steeds zo'n zweterige bovenlip en die veeg je dan af...en bij dat afvegen elke
keer komt er toch wat vuil bij (je bent immers buiten bezig Tong uitsteken ) en dat vegen maakt het ook wat schraal...nou dat zijn de
perfecte omstandigheden. Of als ik de poezen / hond / paardje een zoen op het koppie geef , dan komt er ook vaak een koortslip van.

Daarom doe ik dat ook nooit maar soms zijn ze ZO schattig Lovers dat ik denk : acht barst. *smek*
En ja hoor dan begint het 9 v/d 10 keer 's nachts te kriebelen en kan ik licht in paniek op zoek naar de Akolip Tong uitsteken

Nouja nu de Hotkiss dan , want dat werkt tenminste echt zodat hij helemaal niet doorkomt.

Iedereen zegt dat het niet kan , want het is een virus , zit in die zenuw , komt op bij verminderde weerstand...dat zal allemaal wel ,
maar ik heb zo'n 25 jaar ervaring met koortslippen dus ik heb nu echt wel het patroon ontdekt hoor waar het bij mij aan ligt Ja

Constant allerlei middeltjes innemen lijkt me niet echt gezond , ik grijp liever gericht in op het specifieke moment met die Hotkiss Ja

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:40

Ik heb de Acciclovir tabletten van de HA. Eerst om ze in te nemen als ik iets voelde opkomen, maar omdat ik een jonge baby heb slik ik ze nu preventief.
Ze werken super, er is nog nooit een koortslip doorgebroken bij mij, maar tis idd wel troep..

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:02

Ik heb hem nog steeds!! Gaat een beetje los zitten. Maar zit er al een week mee!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:05

Doe nou de oorsmeer tip en na 2 of 3 dagen ben je er vanaf.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:48

Grmblbgrmgrmbl, ik zit verdorie het hele weekend al weer met
zo'n lekkere koortsuitslag in mijn neus Boos! Het trekt en jeukt en ik
wordt er niet goed van. Heb er wel al vectavir opgesmeerd en het
is helemaal droog en zo, maar wat een rotgevoel zeg Verdrietig

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 17:58

Ik ga echt geen oorsmeer op mn lip smeren Ziek
Ook als het heel goed help.. vind ik vies Knipoog

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:18

Ik heb daar echt niet genoeg oorsmeer voor hoor.. ROFL

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:23

ik heb hem nou 3dagen en hij begon met 6 blaasjes naast elkaar! Hij is nu zo goed als weg eigenlijk, thnx to the plakkersssss Haha!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:30

echinavorce lippenbalsem mijn wondermiddel heb het best vaak en als ik dat spul gebruik zijn ze binnen 2 dagen weg...

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 00:17

ik heb het echt veel. ook door men blokjes en men lippen die dan superpijn doen.
Ik heb ook al zoveeeeeel zalfkes gekocht, niets helpt echt.

Toen hebk iets homeopatisch gekregen, gwn kleine pilletjes, die het virus 'doden'
hielp echt goed! vanaf toen (3maanden geleden) hebk nog altijd geen blaasje gehad!

is zelfgemaakt is geen merk ding Tong uitsteken

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:17

Net 2 weken last gehad, krijg ik een nieuwe! Baal...

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:51

NessaX schreef:
ik heb het echt veel. ook door men blokjes en men lippen die dan superpijn doen.
Ik heb ook al zoveeeeeel zalfkes gekocht, niets helpt echt.

Toen hebk iets homeopatisch gekregen, gwn kleine pilletjes, die het virus 'doden'
hielp echt goed! vanaf toen (3maanden geleden) hebk nog altijd geen blaasje gehad!

is zelfgemaakt is geen merk ding Tong uitsteken

Hoe heet het? Kun je het ergens kopen of zelf maken?

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:05

Ik heb er ook last van. Ik heb een stick zodra ik het voel, smeer ik het erop en dan komt die niet meer door. Je kan ook thea three olie gebruiken, en daar heb ik dus die stick van.
Ik heb ook de tabletten van L-lycine (ik weet niet zeker of ik het helemaal goed schrijf) Maar op het doosje staat erook bij dat het speciaal is voor koortslippen.

Ik ben er in iedergeval erg blij mee.

Want het doet vooral zeer als je hem in het midden van je onderlip heb, als je dan lacht ofzo dan krijg je ook wel eens zo'n sneetje in je onderlip, vreselijk zeer doet dat.

Ik heb het vooral als ik erg moe ben, dus weinig weerstand of stress situaties. En als ik op vakantie ben dus echt uitgebreid in de zon lig, dan gebruik een een stick met een superhoge factor voor op mijn lippen en kin. En dan krijg ik geen koortslip.

Hoop dat jullie er wat aan hebben.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:59

daffodil schreef:
Leedebee schreef:
Rhus Tox update 2:

Koortslip is weg!!! joehoe Go jij! Go jij!

Zie je wel! Echt werelds spul hoor! Vandaag nog een collega verwezen ernaar, die ging er ook voor op pad! Ik zweer er echt bij....

Als je het nou al gebruikt, die Rhus, en je krijgt alsnog een koortslip, kan ik er dan van uit gaan dat t bij mij niet werkt? Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:27

he grappig ik wist niet dat rhus daar ook voor werkte!
ik bestel het vaak voor patienten in de apotheek.

mijn advies is meestal zo gauw als je t voelt tintelen(dus echt meteen)aciclovir creme(merk zovirax,is wel duurder)ruim smeren,maar als er al blaasjes zijn,flink smeren met akolip,dat droogt goed uit en zorgt dat ze sneller weg zijn.
het is namelijk zo dat als het blaasje er al is,het virus al 'uitgebroken' is,en dan heeft een virusremmende creme geen zin meer,en kan je het beste zo snel mogelijk zorgen dat het blaasje indroogt.

het herpesvirus wat de koortslip veroorzaakt draag je je leven lang bij je,daar kom je niet meer vanaf als je t hebt.
waarom een koortslip soms wel opkomt en dan een hele tijd niet,weet ik niet zeker.
ik dacht dat het met weerstand te maken had

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:39

Ik heb er ook geregeld last van! Echt klote is dat! Vaak heb ik er ook nog last van als er foto's gemaakt worden enzo! Je ziet me dan ook echt vaak met zo'n ding op me waffel! Vind het echt zo vervelend! Zie hier allemaal tips zijn en ga ze mooi proberen! Ik gebruik ook L-lycine tot nu toe werkt het nog steeds! Het is vooral ook om je weerstand in stand te houden zodat je geen koorstlip krijgt!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:57

Er zijn nu zoveel merken genoemd, kunnen jullie even alles op een rijtje zetten? Haha!