Om de 3 weken die ring in en uit doen vind ik nog wel te doen. De pil iedere dag slikken is meer werk.
Zo'n staafje werkt dus voor jaren? Klinkt ook wel interessant, maar ook heel eng.
Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
BrittKitt schreef:Maar hoe weet je dan dat ie diep genoeg zit?
Net als bij een tampon, ja die 'loopt vast' op een gegeven momentMaar dat zal zo'n ring niet doen toch?
*edit; oh dat klinkt al beter Vonnie84; maar hij valt er niet zomaar uit dus?
rowo schreef:Zo'n staafje werkt dus voor jaren? Klinkt ook wel interessant, maar ook heel eng.
Vjestagirl schreef:Tuurlijk, de pil kan kanker veroorzaken, maar dat is een minimaal persentage van de mensen die dat krijgen.
Puchje schreef:Ik weet ook echt nog niet wat ik wél wil als anticonceptie...
Vonnie, jij zegt dus dat je gestopt bent om de hormonen, wat gebruikte je daarvoor dan?
Vjestagirl schreef:Stel dat er een bijsluiter bij een fles wijn zit. De lijst met bijwerkingen zou heel lang zijn. Hoofdpijn natuurlijk, en misselijkheid. Maar ook ernstige bijwerkingen, zoals verslaving, vergiftiging en zelfs leverproblemen met de dood tot gevolg. Uiteraard mag u geen auto besturen of gevaarlijke machines bedienen. Bij zwangerschap zou de wijn sterk ontraden worden. Toch zult u dat glas wijn waarschijnlijk niet laten staan. Want u weet dat u - als u met mate drinkt tenminste - nooit last zult krijgen van álle bijwerkingen. Misschien moet u ook eens zo naar de lijst met bijwerkingen in de bijsluiter van een geneesmiddel kijken?
Misschien is het slim om erover na te denken op deze manier? Tuurlijk, de pil kan kanker veroorzaken, maar dat is een minimaal persentage van de mensen die dat krijgen.
rowo schreef:Iedereen kan het zijn... en als je over alles na moet gaan denken van; ja stel dat dit, of stel dat dat... dan zou ik persoonlijk compleet gestoord worden. Daarnaast kun je dan volgens mij beter op een stoel blijven zitten en er niet meer af komen.
Kimonoo schreef:een minimaal persentage ja, maar dat betekent niet dat jij niet de gene kan zijn die het krijgt. Onder dat kleine persentage kan een moeder zitten, die haar kinderen achterlaat omdat ze dacht het is toch maar een klein persentage. Kinderen die zonder hun moeder zitten omdat het toch maar een klein persentage was......
rowo schreef:Ik gebruik trouwns microgynon. Nog meer mensen hier?
Kimonoo schreef:rowo schreef:Iedereen kan het zijn... en als je over alles na moet gaan denken van; ja stel dat dit, of stel dat dat... dan zou ik persoonlijk compleet gestoord worden. Daarnaast kun je dan volgens mij beter op een stoel blijven zitten en er niet meer af komen.
Ja maar als je weet dat 23 % borstkanker krijgt, en je die kans voor jezelf kan verkleinen door te stoppen met de pil waarom zou je het dan niet doen? omdat je geen zin hebt om een keer in de drie weken die ring te vervangen? Omdat je bang bent voor een paar puistjes? Ik vind het egoistisch maar goed dat is mijn mening