Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:35

Spiraaltje lijkt me idd ook niet wat

Om de 3 weken die ring in en uit doen vind ik nog wel te doen. De pil iedere dag slikken is meer werk.

Zo'n staafje werkt dus voor jaren? Klinkt ook wel interessant, maar ook heel eng.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:36

Babeth; oh bah dat is ook akelig! Ik heb ook nooit puistjes gehad, hoop dat ik er dan niet in een keer last van ga krijgen Clown

Vjestagirl; dat is wel een hele goede Ja

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:37

BrittKitt schreef:
Maar hoe weet je dan dat ie diep genoeg zit? Tong uitsteken
Net als bij een tampon, ja die 'loopt vast' op een gegeven moment Clown Maar dat zal zo'n ring niet doen toch?

*edit; oh dat klinkt al beter Vonnie84; maar hij valt er niet zomaar uit dus? Haha!

Nee, die ring loopt niet vast. Maar m'n vingers houden dan op Clown En nee, hij valt er niet zomaar uit. Hij zal z'n eigen toch zetten op de een of andere manier, omdat het een ring is. Maar nogmaals, ik heb echt geen flauw idee hoe het er van binnen uit ziet.
Maar als ik geen last had gehad van die hormonen, dan was ik zeker doorgegaan met die Nuvaring.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:38

Gaat de nuva ring ook op doktersrecept?

Wildgirl

de nuvaring heeft wel degelijk de vorm van een ring; als hij ontspannen staat zeg maar.
als het goed is zit hij om/rond/tegen je baarmoedermond aan en voel je hem niet, je partner tijdens de sex ook niet.
bij het inbrengen knijp je hem dubbel waardoor hij langwerpig wordt en makkelijker in te brengen is, laat je hem inwendig los dan 'plopt' hij in de juiste vorm

ik ben erover aan het nadenken, ik wil ook van de pil af(stederil) maar beslist niet over op de mirena aangezien 3 bekenden van mij daar ziek(1zelfs kanker) van zijn geworden met 2 die nu onvruchtbar zijn op hun 25e....

Maris89

Ik ben nu ook ongeveer een half jaartje gestopt. Zelf werd ik heel zwaar van de pil en ben nu inmiddels 10 kilo afgevallen. Ook is mijn cyclus nog niet helemaal op orde, ik ben nu ook alweer 3 weken over tijd. Mijn libido is ook weer gestegen en daar ben ik echt heel blij mee.

Jorissie

rowo schreef:
Zo'n staafje werkt dus voor jaren? Klinkt ook wel interessant, maar ook heel eng.

haha ja ik vind het ook eng klinken en me tante die heeft hem nu 2 maanden en die vertelde dus dat je verdooft word(plaatselijk) voor dat ze het inbrengen in je arm. Als de verdoving uitgewerkt is blijft het 1 a 2 dagen gevoelig zei ze en daarna heb je er geen last meer van.

Ohja ze had wel 3 pukkels ervan gekregen Clown , maar die waren zo weer weg.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:39

Oef dat is ook geen prettige info Wildgirl! Toch iets om in gedachten te houden Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig lag die toch al niet binnen mijn wensen..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:40

Ik heb nog nooit puistjes gehad, iig niet ernstig. K hoop niet dat die er zullen komen als ik stop Scheve mond

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:41

Ik weet ook echt nog niet wat ik wél wil als anticonceptie...
Vonnie, jij zegt dus dat je gestopt bent om de hormonen, wat gebruikte je daarvoor dan?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:44

Ik gebruik trouwns microgynon. Nog meer mensen hier?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:44

Ikke, nouja, die goedkopere versie nu dus Clown Was eerst wel de microgynon.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:45

Vjestagirl schreef:
Tuurlijk, de pil kan kanker veroorzaken, maar dat is een minimaal persentage van de mensen die dat krijgen.

Een groot deel van de kanker gevallen door pilgebruik worden niet rechtstreeks veroorzaakt door de pil, maar door het laat kinderen krijgen. Het niet of laat (boven 30) kinderen krijgen en het niet geven van borstvoeding geeft een veel groter risico op borst en baarmoederhals kanker risico dan de pil.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 16-10-08 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:46

Ja ik hoor er meer over die goedkopere versie. Heb zelf alleen nog wel 'de dure'..

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:46

Jep MG30 hier.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:47

Puchje schreef:
Ik weet ook echt nog niet wat ik wél wil als anticonceptie...
Vonnie, jij zegt dus dat je gestopt bent om de hormonen, wat gebruikte je daarvoor dan?

Sinds m'n 13e de pil. Maar op een gegeven moment werd dat merk niet meer gemaakt *zucht, dat ik altijd als iets goed bevalt* en toen heb ik wat gerommeld met pillen. Ik wist ook niet dat die angst/paniekstoornissen zo te maken hadden met de pil (ik heb die stoornissen vanaf m'n 15e). Maar door internet ben ik daar 3 jaar geleden (21 jaar) achter gekomen. Toen ben ik gestopt met alles (geen verkering) en voelde me kiplekker. Daarna weer verkering gekregen, weer met pil begonnen. En weer die ellende. Afgelopen jaar de Nuvaring gevonden en die uitgeprobeerd.

Over die Nuvaring, hij plopt inderdaad terug in je vagina. Maar ik geloof niet dat hij er zo netjes in zit, zoals geschetst wordt. Maar misschien ook wel.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:51

Zoals jij er over praat Vonnie lijkt het me echt wel wat Lachen

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:51

Vjestagirl schreef:
Stel dat er een bijsluiter bij een fles wijn zit. De lijst met bijwerkingen zou heel lang zijn. Hoofdpijn natuurlijk, en misselijkheid. Maar ook ernstige bijwerkingen, zoals verslaving, vergiftiging en zelfs leverproblemen met de dood tot gevolg. Uiteraard mag u geen auto besturen of gevaarlijke machines bedienen. Bij zwangerschap zou de wijn sterk ontraden worden. Toch zult u dat glas wijn waarschijnlijk niet laten staan. Want u weet dat u - als u met mate drinkt tenminste - nooit last zult krijgen van álle bijwerkingen. Misschien moet u ook eens zo naar de lijst met bijwerkingen in de bijsluiter van een geneesmiddel kijken?

Misschien is het slim om erover na te denken op deze manier? Tuurlijk, de pil kan kanker veroorzaken, maar dat is een minimaal persentage van de mensen die dat krijgen.

een minimaal persentage ja, maar dat betekent niet dat jij niet de gene kan zijn die het krijgt. Onder dat kleine persentage kan een moeder zitten, die haar kinderen achterlaat omdat ze dacht het is toch maar een klein persentage. Kinderen die zonder hun moeder zitten omdat het toch maar een klein persentage was......

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:53

Iedereen kan het zijn... en als je over alles na moet gaan denken van; ja stel dat dit, of stel dat dat... dan zou ik persoonlijk compleet gestoord worden. Daarnaast kun je dan volgens mij beter op een stoel blijven zitten en er niet meer af komen.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:55

Je kunt ook nog van je stoel afvallen of erdoor zakken he!

Clown

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:55

rowo schreef:
Iedereen kan het zijn... en als je over alles na moet gaan denken van; ja stel dat dit, of stel dat dat... dan zou ik persoonlijk compleet gestoord worden. Daarnaast kun je dan volgens mij beter op een stoel blijven zitten en er niet meer af komen.

Ja maar als je weet dat 23 % borstkanker krijgt, en je die kans voor jezelf kan verkleinen door te stoppen met de pil waarom zou je het dan niet doen? omdat je geen zin hebt om een keer in de drie weken die ring te vervangen? Omdat je bang bent voor een paar puistjes? Ik vind het egoistisch maar goed dat is mijn mening

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:57

Kimonoo schreef:
een minimaal persentage ja, maar dat betekent niet dat jij niet de gene kan zijn die het krijgt. Onder dat kleine persentage kan een moeder zitten, die haar kinderen achterlaat omdat ze dacht het is toch maar een klein persentage. Kinderen die zonder hun moeder zitten omdat het toch maar een klein persentage was......

Denk je op dezelfde manier als je bewust boven de 30 jaar kinderen zou willen of borstvoeding te onhandig vind?

Ik heb trouwens een veel betere stemming gekregen sinds ik begonnen ben een aantal jaar geleden. Bij mij zijn de depressies er juist door verdwenen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:58

rowo schreef:
Ik gebruik trouwns microgynon. Nog meer mensen hier?

Ik...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:58

Kimonoo schreef:
rowo schreef:

Ja maar als je weet dat 23 % borstkanker krijgt, en je die kans voor jezelf kan verkleinen door te stoppen met de pil waarom zou je het dan niet doen? omdat je geen zin hebt om een keer in de drie weken die ring te vervangen? Omdat je bang bent voor een paar puistjes? Ik vind het egoistisch maar goed dat is mijn mening

Sja dat is jou mening. Ik ga er niet voor stoppen met de pil. Maar na de verhalen van de Nuvaring lijkt me die wel interessant, maar dus niet om die reden.

Ik drink ook alcohol, dat is ook slecht. Ik sta in ruimtes waar gerookt wordt, is ook slecht. En zo kan ik nog wel ff door gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:04

Mensen die graag een taartje eten moeten zich dan helemaal schuldig gaan voelen:
Bij vrouwen na de menopauze is overgewicht een risicofactor. Het risicoverhogend effect van overgewicht na de menopauze wordt geschat op 30 tot 50%. Vóór de menopauze hebben vrouwen met overgewicht geen verhoogd risico om borstkanker te krijgen (KWF, 2005c).