Wat als je vandaag zou ontdekken zwanger te zijn...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

Re: Wat als je vandaag zou ontdekken zwanger te zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:29

Ik zou er heel blij mee zijn! Voorlopig staat een 2e kindje nog niet op de "planning", maar welkom zou het zeker zijn!

En mss even off topic... het valt me op hoeveel mensen er hier meteen roepen dat ze abortus zouden laten plegen....
IK snap wel dat als je jong bent, het "niet goed uit komt", maar aan de andere kant denk ik dat als je jezelf oud genoeg vind om te sexen, je ook volwassen genoeg moet zijn om de verantwoording te dragen voor evt. gevolgen.
Daarnaast denk ik dat een abortus toch écht wel heel veel impact heeft...

Maar dat is mijn mening, en ook nog eens offtopic Lachen

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:31

pfoe moest dat nu gebeuren.. zou het waarschijnlijk ook niet houden. ik heb nooit geen kinderen gewild dus waarom zou ik het nu houden? ik ben niet zo kindjesgezind... weet ook niet waarom maar dat is altijd al zo geweest...

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:32

sans6 schreef:
Ik zou er heel blij mee zijn! Voorlopig staat een 2e kindje nog niet op de "planning", maar welkom zou het zeker zijn!

En mss even off topic... het valt me op hoeveel mensen er hier meteen roepen dat ze abortus zouden laten plegen....
IK snap wel dat als je jong bent, het "niet goed uit komt", maar aan de andere kant denk ik dat als je jezelf oud genoeg vind om te sexen, je ook volwassen genoeg moet zijn om de verantwoording te dragen voor evt. gevolgen.

Dat bedoelde ik eigenlijk ook Sans.
Ik weet niet, ik zit er niet op te wachten, maar een kindje weg laten halen lijkt me ook niet alles. Eigenlijk niets.
Het lijkt me (maarja, ik ben nogal een gevoelsmens/tobber) dat je daarna toch een 'leeg' gevoel blijft houden, over hetgene wat er had kunnen zijn..

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:33

sans6 schreef:

dus als je jezelf volwassen genoeg vind om te sexen, je neemt je pil altijd op hetzelfde tijdstip ongeveer en je raakt zwanger (pil is ook niet 100% veilig) dan moet je je kind maar houden? wat met mensen die geen kinderen willen (en die zullen er ook zijn) die mogen dus gewoon nooit meer seks hebben? want er moest maar eens een ongelukje gebeuren...

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:35

x_Marr schreef:
Ik zou direct in god geloven ROFL
Zwanger zijn zonder seks gaat volgens mij een beetje moeilijk namelijk Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb er tot mijn 16e echt wel nachtmerries van gehad dat ik onbevlekt ontvangen zou raken (ik kom uit een rooms katholiek nest).

Ik wilde nooit een kind, tot ik het rond mijn 28e ineens heel erg op mijn heupen kreeg. Mijn eerste zwangerschap was ongepland, maar niet ongewenst. Ze waren heel welkom. Ik was altijd degene die het hardst geroepen heeft dat ik ze niet wilde en was er stellig van overtuigd dat het ook niet zou gebeuren. Ze zijn nu 8 en 9 en ik ben heel trots op ze. Gezien mijn situatie niet ideaal was op dat moment was een van de dingen die ik met mezelf heb afgesproken: als het nodig is ben ik bereid om in mijn eentje voor mijn kindjes te zorgen en ik ga ervoor zorgen dat ze opgroeien tot twee fijne, verantwoordelijke mensen, die goed voor zichzelf kunnen zorgen en ook nog eens wat voor een ander kunnen betekenen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:36

ik zou schrikken, maar ik zou het zeker niet weg laten halen!
qua studie zou het niet uitkomen, maar mijn vriend en ik zijn bijna 5 jaar bij elkaar, en we hebben een eigen huisje dus dan zouden we er wel uitkomen,

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:49

Het zou van harte welkom zijn Ja

Ook als ik 10 jaar jonger geweest zou zijn. Mijn moeder zei altijd dat ALS het gebeurde, dat het dan wel groot zou worden (werd overigens wel op m'n 15e mee naar de dokter gesleept voor de pil).

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:51

Ik zou helemaal gek worden, ik ben absoluut geen kindervriend en wil ook helemaal geen kinderen, daarnaas ga ik dit jaar (eindelijk) afstuderen en wil ik eerst carriere maken.
Ik zou naar de dokter gaan en een abortus laten plegen, ik weet zeker dat dat uiteindelijk voor mij en ook voor het kind het beste is Knipoog

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:51

Ik zou huilen. En hard ook. Ik wil echt nog een paar jaartjes wachten.
Maar mocht het zo zijn, zou het even omschakelen zijn, mijn toekomst ziet er zoals ik me nu voorstel toch iets anders uit. Maar dan zou ik er (gelukkig samen met mijn vriend) wel helemaal voor gaan. Hier hebben we het laatst al over gehad, hij zou het zelfs heel erg vinden als ik het weg zou laten halen. Beter had hij niet kunnen antwoorden voor mij Lachen Gepland of niet, het is wel óns kindje.
En stel dat ik dan later wél kinderen wil... en dan moet weten dat ik een broertje of zusje heb laten weghalen omdat het 'mij even niet zo goed uit kwam'.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:53

ik zou toch wel erg blij zijn. het zou financieel niet helemaal juist uit komen maar daar is altijd wel een mouw aan te passen Haha!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:54

Ik zou dan momenteel een serieus probleem hebben Bloos
Heb geen vaste relatie en een duur huis dat ik in m'n eentje moet opbrengen. Plus mijn werk. En de persoon waarvan ik zwanger zou kunnen zijn zou 'not amused' zijn.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:55

Kristie schreef:
Ik zou helemaal gek worden, ik ben absoluut geen kindervriend en wil ook helemaal geen kinderen, daarnaas ga ik dit jaar (eindelijk) afstuderen en wil ik eerst carriere maken.
Ik zou naar de dokter gaan en een abortus laten plegen, ik weet zeker dat dat uiteindelijk voor mij en ook voor het kind het beste is Knipoog

*slik*
Jij hebt absoluut recht op deze mening. Maar naar mijn mening is dit écht heul erg hard.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:59

Hammeke schreef:
sans6 schreef:

dus als je jezelf volwassen genoeg vind om te sexen, je neemt je pil altijd op hetzelfde tijdstip ongeveer en je raakt zwanger (pil is ook niet 100% veilig) dan moet je je kind maar houden? wat met mensen die geen kinderen willen (en die zullen er ook zijn) die mogen dus gewoon nooit meer seks hebben? want er moest maar eens een ongelukje gebeuren...

Er bestaat naast de pil ook nog een condoom, ben je dubbelop veilig bezig.

En misschien was mijn opmerking wel erg generaliserend, maar ik verbaas me er toch écht over hoeveel jonge meiden zó makkelijk over abortus praten.
En daar was mijn opmerking ook eigenlijk voor bedoeld, ik snap wel dat dat niet helemaal zo overkwam als ik het nu terug lees.

En uiteraard vind ik het een goed iets dat abortus kán en mág hier in Nederland, want natuurlijk zijn er ook gevallen waar ik er helemaal vóór ben, maar dat is weer een ander topic denk ik Ja

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:01

Kristie schreef:

Je kunt niet alles plannen in het leven, helaas.

Als jij morgen per ongeluk onder een vrachtwagen komt, dan kun je ook niet je handje opsteken en zeggen: 'hee, ik moet eerst nog carriere maken!'.

Dat heb ik wel geleerd door de jaren heen, sommige dingen overkomen je en de meeste dingen niet zonder reden.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:05

Wij zouden een gat in de lucht springen als we zouden ontdekken dat we zwanger zijn Haha!
Liever gister dan vandaag.....

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:06

JE kunt het idd niet plannen, maar ik pas dan ook errug op dat ik niet zwanger wordt (een ongelukje zit natuurlijk altijd in een klein hoekje)
Maar ik ben gewoon geen kindervriend, ik zou dood en dood ongelukkig worden met een kind, en dat is gewoon ook niet bevordelijk voor het kind.
Het staat er idd best wel 'hard' en dat bedoel ik niet zo, maar het is wel hoe ik er over denk.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:06

Ik zou heel blij zijn en tegelijk heel erg bang aangezien mijn zwangerschappen in het verleden.
Na 1 overleden kindje en 1 gezond kindje is dit het mooiste wat er is. Lovers
Enne abortus ben ik radical op tegen Stoom uit je oren maar dat komt denk ik door mijn verleden Bloos

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:10

Ik heb een gat in de lucht gesprongen.. mijn vriend plat geknuffeld Haha! bij ons was het meer dan gewenst en waren we al een tijdje bezig.. Ben nu 36 weken zwanger

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:12

Enorm schrikken en twijfelen.... Ik en mijn vriend hebben het er al over gehad, we zijn er nog niet klaar voor, maar als het ooit zo ver zou zijn is het wel welkom.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:12

sans6 schreef:

Ik ben het helemaal met je eens.... daar wordt echt veel te gemakkelijk over gedacht. Hup, abortus, en je bent er vanaf. Niemand meer ooit last van. Yeah right.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:15

melanie_h schreef:
Ik zou heel blij zijn en tegelijk heel erg bang aangezien mijn zwangerschappen in het verleden.
Na 1 overleden kindje en 1 gezond kindje is dit het mooiste wat er is. Lovers
Enne abortus ben ik radical op tegen Stoom uit je oren maar dat komt denk ik door mijn verleden Bloos

Abortus kan toch ook een oplossing zijn?
Als je verkracht bent, en zwanger blijkt te zijn van de dader?
EN zo zijn er wel meer redenen, maar ik blijf er wel bij dat het niet als "makkelijke uitweg" gezien moet worden

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:15

ik zou echt helemaal niet goed worden zeg.. pfff moet er niet aan denken. wil nu en nooit geen kinderen, heb m'n handen al vol aan mezelf haha Haha!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:17

Heino schreef:
Negerzoen schreef:
want om op je 16e nou al met zo'n ding rond te lopen..

Als je zo over kinderen denkt is geen enkele leeftijd geschikt denk ik Tong uitsteken

Ho! verkeerd gezien! Tong uitsteken ik ben gek op kinderen Lachen 'ding' was niet echt de juiste benoeming Nagelbijten / Gniffelen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:17

Lindy1982 schreef:
Ik heb een gat in de lucht gesprongen.. mijn vriend plat geknuffeld Haha! bij ons was het meer dan gewenst en waren we al een tijdje bezig.. Ben nu 36 weken zwanger

Gefeliciteerd! Haha!

Ik zou even 3 keer slikken denk ik.. Mn zoontje is net 1 geworden, en t valt (ja eerlijk is eerlijk) nu maar NET te doen.. ook financieel trouwens.. Ik weet niet wat ik zou doen nee.. ook ik ben tegen abortus.. maar dit is wel t beroerdste moment wat ik maar zou kunnen hebben.. Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:19

Ik ben niet per definitie tegen abortus, want er zijn gevallen dat ik 100% begrijp waarom iemand een zwangerschap afbreekt.

Als je iets niet wilt, dan moet je inderdaad heel goed oppassen en ik denk dat 90% van de mensen die hier 'abortus' roepen het uiteindelijk niet zouden doen als ze tijdens een echo iets zien wat van hun is (vriendin van me wilde absolúút geen kinderen, werd zwanger door de pil heen en heeft abortus nooit overwogen).