Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
romatjuh schreef:Shadow0 schreef:Het is jammer dat hier nog zoveel misverstanden over zijn... want huid- of hoornvliesdonatie wordt op zo'n manier gedaan dat het voor de nabestaanden niet zichtbaar is!
En volgens mij zijn dat juist de dingen die veel mensen niet willen geven, ik heb ook aangegeven het niet te willen afstaan. Hele stom, maar vind het echt een rot idee.
Ik ben trouwens voor deze regeling, bij veel mensen is het laksigheid. Ik heb me al op mn 14e laten registreren omdat ik wist dat áls er iets met me zou gebeuren mn ouders niet in me zouden laten snijden, en omdat het mijn keuze is wilde ik het gewoon zwart op wit hebben en het niet bij nabestaanden neerleggen.
Ik kan me voorstellen dat wanneer een naaste zou overlijden en ik niet zeker weet of diegene wil doneren ik voor de zekerheid nee zou zeggen, daarom is het zo belangrijk om zelf een keuze te maken.
Alet74 schreef:Maar je ligt niet met open ogen in je kist hoor (sorry als het bot klinkt), geen mens die het ziet en misschien is er dan een levende ziel die weer kan zien dankzij jouw hoornvlies!
CandyQueen schreef:op zich is het wel goed, zolang je het zelf nog kan veranderen.![]()
behalve voor bloed en merg zouden ze mij nooit als donor voor iets mogen gebruiken, ik denk er nog niet aan
& dat zijn allebij dingen die je afgeeft terwijl je nog leeft.
en daar heb ik absoluut geen probleem mee, maar om één of andere reden wil ik mijn organen echt niet afstaan.
Shadow0 schreef:CandyQueen schreef:op zich is het wel goed, zolang je het zelf nog kan veranderen.![]()
behalve voor bloed en merg zouden ze mij nooit als donor voor iets mogen gebruiken, ik denk er nog niet aan
& dat zijn allebij dingen die je afgeeft terwijl je nog leeft.
en daar heb ik absoluut geen probleem mee, maar om één of andere reden wil ik mijn organen echt niet afstaan.
Zou jij wel organen willen ontvangen? Of vind je dat ook een naar idee?
CandyQueen schreef:Als dat ooit nodig zou zijn, Ja.
Maar dan zal ik mezelf ook opgeven als donor.
Shadow0 schreef:CandyQueen schreef:Als dat ooit nodig zou zijn, Ja.
Maar dan zal ik mezelf ook opgeven als donor.
Maar vind je dat niet wat laat? Het is duidelijk dat als iedereen het op die manier doet, jij helemaal niets zou kunnen ontvangen als het nodig is.
inge81 schreef:ik ga hier even op inhaken, naar aanleiding wat ik hiervoor al heb gezegd.
Ik vraag me eigenlijk af hoe veel van jullie ook een bezoekje bij de bloedbank brengen. Daar ben ik erg trouw in - zou dat ook betekenen dat ik dan wel recht heb op bloed bij een ongeval. En mensen die geen bloed afgeven dan niet ???
BraveSpots schreef:Bloed is er denk ik genoeg,