wod gek van blaasontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cerilene_

Re: wod gek van blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:16

Ik moet direct na het onderzoek (s'morgens vroeg) werken tot savonds laat, dus ik hoop maar dat ik er niet al te veel last van heb. Ik ga zeker zoveel mogelijk drinken want ik heb gehoord dat wat jij beschrijft vaker voorkomt na zo'n onderzoek. Ik hoop maar dat het niet al te druk is in de winkel...

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:55

Ik ben net terug van de cytoscopie. Bah, niet leuk. Ik vond het inbrengen nog best wel pijnlijk (niet onoverkomelijk ofzo, maar alles behalve fijn). De arts kreeg hem er ook niet in een keer in, waarschijnlijk omdat ik te gespannen was. Na een paar ademoefeningen lukte het toch. Tijdens het onderzoek zelf voelde ik steken als de arts veel bewoog met dat ding (niet erg vriendelijk uitziende stalen staaf). Op internet had ik trouwens gelezen over pijnstillende gelei die ze zouden gebruiken, maar dat heb ik niet gehad. Nouja ik heb het overleefd. Ten minste, het brand nu wel een beetje en naar het toilet gaan prikt nog behoorlijk. Ik ben aan het cranberrysap geslagen, dus we zien het wel.
Er kwam overigens ook nog eens niets uit. Dit was mijn laatste onderzoek dat ze nog wilden doen en de uitslag is dat er geen lichamelijke oorzaak te vinden is, maar waarschijnlijk een hormonale (waar weinig aan te doen is, behalve preventieve antibiotica)...

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:53

Jeetje zeg, klinkt pijnlijk Ach gut

Ik ben een half jaar blaasontstekingvrij geweest en nu..
Juist, nu heb ik weer een blaasontsteking Verdrietig
Net veel pijn gehad met plassen en ook bloed (kan ook zijn van doorbraakbloeding, pil gisteren vergeten). En dan pijn in mijn onderbuik..
Helaas geen cranberry of jus d'orange in huis, enkel vitamine c pilletjes waarvan ik er net een stuk of zes achterover geslagen heb..

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 10:49

ben ik weer, hbe dus in tussen tijd alweer paar keer blaasontstekling gehad, zo ook deze week, zo erg als ik het nu heb is het nog niet geweest, dag en nacht door aan het heen en weer lopen naar de wc.. en doet me toch zeer.. mmh ikl ben vorige keer door de dokter doorgestuurd naar de uroloog, ben ik inmiddels geweest, voor gesprek. Moet a.s maandag voor echo en foto van de buik. en dan 3 feb. voor uitslag en een flowmetrie en maag en blaasonderzoek. Ze denken aan nierstenen omdat ik tijdens de ontsteking veel last heb van aanvallende pijn in mijn zij/rug.. Dus ik ben heel benieuwd naar hoe het afloopt, en als er wat te vionden is, want dat is ook niet altijd zo.

Hoe gaat het verder met jullie?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:54

Cerilene_ schreef:
Ik ben net terug van de cytoscopie. Bah, niet leuk. Ik vond het inbrengen nog best wel pijnlijk (niet onoverkomelijk ofzo, maar alles behalve fijn). De arts kreeg hem er ook niet in een keer in, waarschijnlijk omdat ik te gespannen was. Na een paar ademoefeningen lukte het toch. Tijdens het onderzoek zelf voelde ik steken als de arts veel bewoog met dat ding (niet erg vriendelijk uitziende stalen staaf). Op internet had ik trouwens gelezen over pijnstillende gelei die ze zouden gebruiken, maar dat heb ik niet gehad. Nouja ik heb het overleefd. Ten minste, het brand nu wel een beetje en naar het toilet gaan prikt nog behoorlijk. Ik ben aan het cranberrysap geslagen, dus we zien het wel.
Er kwam overigens ook nog eens niets uit. Dit was mijn laatste onderzoek dat ze nog wilden doen en de uitslag is dat er geen lichamelijke oorzaak te vinden is, maar waarschijnlijk een hormonale (waar weinig aan te doen is, behalve preventieve antibiotica)...

Dit heb ik dus ook gehad, binnenste buiten gekeerd voor steeds terugkomende blaasontstekingen. De cytoscopie was ook het laatste onderzoek wat ze hebben gedaan, met als uitkomst; alles ziet er goed uit, je bent alleen vatbaar voor blaasontstekingen. Nu moet ik zeggen dat ik er niet zo vaak meer last van heb *klopt af* 1x per jaar hoogstens :)

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 21:27

ik ben vandaag voor Echo en foto's geweest, dokter moest er bij komen, de vrouw die echo deed zag wat raars.. dokter kijken,, en moest nodig naar de wc, moest met volle blaas.. dokter zei dat er vlokken in de blaas zaten. Ik krijg volgende week dinsdag nog een blaas en maag onderzoek en krijg dan ook te horen wat er uit de echo en foto is gekomen..

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:38

Dat lijkt me niet goed, had hij al een vermoeden wat het zou kunnen zijn?
Bij mij deden ze juist de echo na de flowmetrie zodat ze konden zien hoeveel achtergehouden wordt, dus met een zo leeg mogelijke blaas.
Ik heb trouwens geen blaasonsteking meer gehad, maar ik slik dan ook braaf iedere keer mijn preventieve antibiotica. Ik heb alleen sindsdien veel zweertjes in mijn mond, ik weet niet of het daarvan komt, maar ik kan me voorstellen dat die ab echt slecht is voor mijn weerstand...

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 10:58

nee hij heeft verder niet gezegt wat het zou kunnen zijn, krijg ik dinsdag te horen.. Ik moest hier ook met een volle blaas heen, mis dat ze na de flowmetrie ook nog wel een echo doen,, staat wel zoiets in de folder dat het kan, ach we zien het allemaal wel..

Zou inderdaad best kunnen dat je van de ab zweertjes krijgt,, wel goed vervelend..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:34

Wilde niet weer een nieuw topic maken hierover. Hoe is 't nu met jullie en jullie onderzoeken afgelopen?
Ben zelf lange tijd bo-vrij geweest, maar nu, na 1 keertje niet naar de wc te zijn geweest na de sex, heb ik 't gevoel dat ik er toch weer een heb. Erg fijn zo net voor m'n tentamens...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:31

Nou na een heel verleden te hebben gehad met allemaal blaasontstekingen en onderzoeken..... heeft nu mijn dochtertje van 2 haar eerste te pakken... ;(
Ik heb blijkbaar mijn aanleg voor BO doorgegeven... :(

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:31

Wat zielig voor je dochtertje Suzanne... Als je 't zelf hebt is niks, maar als je dochtertje van 2 't heeft lijkt me helemaal vervelend.
Bij mij is 't gevoel weer bijna weg trouwens... Nja misschien dat ik morgenochtend toch maar even urine inlever voor de zekerheid.
Hoe doen jullie dat trouwens meestal, meteen urine inleveren en ab-kuur of gewoon eerst veel drinken zelf?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:39

Ligt eraan hoe erg het voelt. Soms wacht ik het een dagje af maar als ik het niet meer houd dan ren ik meteen naar de huisarts.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:45

Ik kom even lang om te vertellen dat ik het voor mij eindelijk heb gevonden, hét middeltje waarmee ik er vanaf blijf! Eindelijk.

Afbeelding

Solidago van Vogel. Ontstekingremmend maar dan natuurlijik. Zodra ik wat voel neem ik 's ochtends en 's avonds een pilletje en het zet niet door. Fijn idee dat het eindelijk onder controle is. Misschien ook wat voor iemand hier?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:57

Is dat homeopatisch? Dat zou wel heel fijn zijn namelijk. Krijg je wel bij de tuinen neem ik aan?
Heb 't zelf eigenlijk niet zo op die ab-kuur steeds maar als ik pijn heb wil ik er altijd snel vanaf :o

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:59

Ik heb het gewoon bij de etos gehaald, ik weet niet of ze vogel bij de tuinen hebben? :?

Het is idd homeopatisch, want ik werd zelf ook gigantisch ziek van de ab.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:06

Wat bij mij werkt is misschien heel ouderwets maar ik heb er baat bij en ik laat toch niemand mee kijken. Ik ga stomen boven een bakje met kamillethee. Gewoon op de vloer op je knieen zitten. Bakje onder je **** tussen je benen en een flinke handdoek om me heen. Wees wel voorzichtig want je wil niets verbranden. (niet geschikt voor een meissie van 2 dus)
Als ik maar het minste greintje denk dat ik weer en BO krijg dan doe ik dat een paar keer per dag en het helpt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:07

Nja de tuinen is wel een homeopatische/natuurlijke winkel toch? Ab word ik nooit echt ziek van, wel duf enzo. Niet lekker in m'n vel gewoon. Als ik morgen nog last heb ga ik zeker even langs de etos dan! Zit hier toch dichtbij :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:30

Haak ook maar weer even aan hier, had al vanaf zaterdag een zeurende pijn in mijn onderbuik maar niet aan blaasontsteking gedacht, omdat ik niet vaker naar de wc hoefde en ook geen pijn had bij het plassen. Maar gistermiddag voelde het echt als blaasontsteking, alleen toen was ik natuurlijk al te laat om ermee naar mijn huisarts te gaan. Dus ben naar bed gegaan met het idee de volgende ochtend meteen te gaan. Dat heb ik niet gehaald, omdat ik om 2 uur 's nachts nog niet sliep van de pijn, die vooral in mijn rechterzij zat en naar mijn rug omhoog trok (had al 4 paracetamol achter mijn kiezen). Dus zijn we midden in de nacht naar de huisartsenpost gegaan en inderdaad...blaasontsteking, die al hard op weg was naar mijn nieren vandaar de pijn in mijn tug. Zit dus nu aan een forse kuur en voel me net een slappe vaatdoek. Baal er wel van dat ik nu voor de tigste keer blaasontsteking heb en het dus iedere keer erger word, want zoveel pijn als ik nu had heb ik nog niet eerder gehad. Ik denk dat ik als ik van de AB af ben maar eens een tijdje preventief aan de cranberry tabletjes ga.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 16:30

ik ben na de laatste onderzoek tot nu toe vrij van blaasontsteking. Meestal wacht ik wel 2 dagen met urine weg brengen! want heb het niet zo staan op AB. ik drink eerst voldoende en zien of het minder word!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:32

@ Susan: Hoop niet dat 't bij mij nog zo erg wordt... Heb ik ook tot nu toe nog niet gehad.
@ Vronytopper: Gelukkig dat je er geen last meer van hebt gehad :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:37

Meestal wacht ik ook wel wat langer met urine wegbrengen als ik klachten heb, maar had niet verwacht dat ik vannacht ineens zo'n pijn zou krijgen. Is idd geen lolletje. Helaas is AB het enige wat echt schijnt te helpen als je eenmaal een ontsteking hebt, maar ben er ook geen fan van.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:52

dames!! ik lees hier allerlei ellende. Gelukkig heb ik er zelf geen last van. Maar ik ben onlangs de opleiding klassiek homeopathie begonnen en daar kwam de blaasonsteking die regelmatig terugkwam bij vrouwen voorbij.
Nu is het bij klassieke homeo niet zo dat voor elke "ziekte" hetzelfde middel geldt maar vaak komt het wel overeen.

Als ik jullie was zou ik een goeie humane homeopaath zoeken in je buurt (ik doe alleen dieren) en dan kan je er met 1 !!!! behandeling vanaf zijn.

Mijn docent komt uit Den haag en doet ook eventueel een consult via mail, je moet dan heeel veel vragen beantwoorden om zo tot een goed middel te komen.

Ik kan je haar email geven via pb

sterkte meiden!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:56

Na 1 behandeling nooit meer een blaasontsteking? Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn :=

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:00

dat dacht ik ook maar ik heb meer "wonderen" gezien met homeopathie

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:53

ik heb volgens de mensen om mijn heen ook vormen van Blaasontsteking. ik kan het nog niet testen aangezien ik op praktijk school in Horst zit.
vrijdag laat ik het denk ik testen.

dit zijn mijn 'klachten'
- veel naar de wc.
- ik moet altijd op het laatste moment naar de wc anders moet ik nog ik een keer. op een beurs van half 11 tot 2 uur ben ik 3 keer naar de wc gegaan.
- ook ben ik laatst in 2 uur tijd 7 keer naar de wc gegaan.
ik heb geen pijn, maar ik plas best veel.
ook heb ik net geplast en sta ik op. meteen heb ik het gevoel dat ik weer moet. en dan komt er misschien 1 druppeltje uit of niets.
zijn dit klachten? ik ben een half uur geleden nog geweest en moet nu weer.. ik drink niet abnormaal veel, wel wat. maar het is elke keer veel naar de wc. en mijn urine is iets donkerder als gemiddeld. ook niet veel, maar het ruikt wel sterker vind ik. ook niet abnormaal meer.. pb mag ook! voor tips?