Soa

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: Soa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:14

Oke mooi, dan ga ik morgen even langs.. Bloos

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:02

Ik heb sinds de bevalling ook wel eens schimmelinfectie,en ik mag niks kopen zonder doktersvoorschrift.
Het is bij mij alleen uitwendig,en niet eens erg,maar beginnend.
Nou moet ik dus kennelijk tóch naar de dokter en daar zit ik niet op te wachten...

Overigens is iets me nog steeds niet duidelijk:
op internet stat dat schimmelinfectie vanzelf wel weer over gaat.
Maar nog geen twee regels verder staat dat je er créme voor moet hebben.Wat is het nou?
Gaat het wel over,of blijft het net zo lang zitten tot je er iets aan doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:33

Relaxed schreef:
Ik snap het probleem met die eendenbek trouwens niet zo hoor.. Ff heel plat gezegd, maar als er een piemel in en een kind uit je vagina kan komen, dan kan zo'n eendenbek er ook heus wel pijnloos in.. Zo enorm is dat ding niet? Knipoog Die gyn waar ik toen was zei dat het pijnlijk is als je je spieren aanspant, maar ja, dan is sex ook pijnlijk als je dat doet, dus vrij logisch Knipoog

Als je niet kan relaxen -om wat voor reden ook- kan het gewoon pijnlijk zijn. De 'setting' bij sex is toch vaak wel heel anders dan bij een dokter liggen Knipoog

_Tivoli_ schreef:
Overigens is iets me nog steeds niet duidelijk:
op internet stat dat schimmelinfectie vanzelf wel weer over gaat.
Maar nog geen twee regels verder staat dat je er créme voor moet hebben.Wat is het nou?
Gaat het wel over,of blijft het net zo lang zitten tot je er iets aan doet?

Het ontstaat bij een verstoring van de balans van schimmels en bacterien, dacht ik. Dat kan zich bij lichte klachten zelf herstellen (menstruatie schijnt het vaak te herstellen), als je er veel last van hebt kan je er echter wel een middeltje voor halen.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:49

Relaxed schreef:
GGD werkt anoniem geloof ik. Maar geef het daar iig ff aan voor de zekerheid.

okee dankje, zitten er trouwens dan ook kosten aan verbonden ?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:50

nee het is bij de ggd gratis!

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:51

suuzepuus schreef:
nee het is bij de ggd gratis!

okee dankje! dan ga ik binnenkort ff langs de ggd:D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 22:17

Ik heb ook wel eens zo'n schimmelinfectie gehad, ben er wel voor naar de dokter geweest, maar kreeg een receptje voor een creme. Volgens mij precies dezelfde creme die ze ook voorschrijven als je voetschimmel hebt, want dat staat op de tube geloof ik haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 23:03

In grote lijnen de zelfde bestanddelen ( miconazol wss. ) maar niet dezelfde crème...
Zou Miconazol voor de voetjes maar niet tussen je benen gaan doen *auwie* Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 23:37

Kanelly schreef:
In grote lijnen de zelfde bestanddelen ( miconazol wss. ) maar niet dezelfde crème...
Zou Miconazol voor de voetjes maar niet tussen je benen gaan doen *auwie* Knipoog

Nou ik had laatst in de apotheek ook een vrouw aan de balie die dat had gedaan! Hoe verzin je het Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 23:46

Tja, schimmel = schimmel, creme = creme? Clown
Ze had beter éérst even kunnen vragen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 23:51

Volgens mij staat er in de bijsluiter duidelijk dat je dat niet op je muts moet smeren Tong uitsteken

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 00:23

IvysToeter schreef:
ohh dus mocht ik het willen kan ik om zo'n zelftest vragen?
ik stop er liever zelf een wattenstaafje in Clown

Ik weet niet of je er om kunt vragen, dat hangt van de situatie af, maar de gangbare situatie is idd een zelftest wanneer je aangeeft geen klachten te hebben. Ze gaan er dan nl van uit dat je niet iets uitwendigs hebt (schimmel, wratten, noem maar op Clown) waar ze naar moeten kijken om te constateren wat het is. Met zo'n zelftest neem je namelijk zelf een kolposcopisch biopt (weefsel afnemen uit de baarmoedermond door middel van een uitstrijkje), waardoor de arts dat niet meer hoeft te doen dmv een eendenbek.
Het gaat in elk geval zo bij Dermatologie, geen idee hoe dat gaat bij de GGD bijvoorbeeld. De huisarts maakt volgens mij altijd zelf een uitstrijkje, maar wellicht kan dit ook dmv een zelftest.

Verder is het nemen van een uitstrijkje in de meeste gevallen meer 'pijnlijk' voor een patiënt omdat het als genant kan worden ervaren dan dat het daadwerkelijk fysiek pijn doet. Dit kan natuurlijk wel gebeuren doordat men niet ontspant.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 08:08

Maar als je zo'n zelftest doen, hoe weten ze dan zeker of je het wel goed hebt gedaan. Straks zeggen ze dat er niks is, maar omdat ze het zelf verkeerd hebt gedaan heb je misschien wel wat, maar zien ze het niet.
Of is het zo als je een soa hebt, dat je het altijd wel ziet, ook al ben je niet ver genoeg naar binnen gegaan ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 08:27

Waarom zou je geld uitgeven aan een zelftest als je gewoon naar de huisarts kan gaan waar het vergoed wordt?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 09:39

Relaxed schreef:
Waarom zou je geld uitgeven aan een zelftest als je gewoon naar de huisarts kan gaan waar het vergoed wordt?

Misschien omdat sommigen liever niet met hun benen wijd en hun blote muts op tafel gaan liggen? Haha!
Zoals ik?
En nou niet zeggen: 'dat heeft een HA echt wel vaker gezien' .
Ik heb een hele aardige huisarts,maar ik pieker er geen moment over om met mijn benen wijd bij hem op tafel te gaan liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 09:43

Dan ga je langs bij het inloopspreekuur van de GGD Lachen
Gratis en anoniem...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 09:52

Voor mij niet nodig,ik heb een gehele SOA en aids test gehad Knipoog

Ik wilde gewoon even reageren op de vraag waarom mensen niet naar hun HA gaan. Lachen

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 09:57

nog nooit een test gedaan, ook niet echt reden toe. ik ben voor mijn vriend de eerste en hij bij mij ook.. en ga er vanuit dat hij niet vreemd gaat dus..

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:43

rockwitch schreef:
Maar als je zo'n zelftest doen, hoe weten ze dan zeker of je het wel goed hebt gedaan. Straks zeggen ze dat er niks is, maar omdat ze het zelf verkeerd hebt gedaan heb je misschien wel wat, maar zien ze het niet.
Of is het zo als je een soa hebt, dat je het altijd wel ziet, ook al ben je niet ver genoeg naar binnen gegaan ofzo?

Voor een goede biopt heb je echt weefsel uit de baarmoedermond nodig. Dus het zou eventueel niet goed kunnen gaan omdat men het niet goed doet. Er zit overigens wel een hele duidelijke beschrijving bij. Maar zo'n test wordt niet voor niets gedaan natuurlijk. Dat is uitvoerig onderzocht.

Relaxed schreef:

Een zelftest is kostenloos. Lachen Bij de huisarts wordt het wel vergoed, maar valt het wel onder je eigen risico dus dien je het alsnog zelf te betalen. Knipoog

_Tivoli_ schreef:
Misschien omdat sommigen liever niet met hun benen wijd en hun blote muts op tafel gaan liggen? Haha!
Zoals ik?
Ik heb een hele aardige huisarts,maar ik pieker er geen moment over om met mijn benen wijd bij hem op tafel te gaan liggen

Misschien een stomme vraag hoor, maar bij een bevalling gebeurt toch exact hetzelfde?? Clown
Ik begrijp je punt overigens wel hoor en dat is ongetwijfeld voor veel mensen ook een reden om zich niet te laten testen of te kiezen voor een instantie waar je een zelftest krijgt (volgens mij gebeurt dat ook bij de GGD, wellicht niet overal) en waar het anoniem kan. Dit kan dus wel in een ziekenhuis of bij de GGD, maar bij de huisarts natuurlijk niet.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:45

Relaxed schreef:
Kanelly schreef:

Nou ik had laatst in de apotheek ook een vrouw aan de balie die dat had gedaan! Hoe verzin je het Knipoog

niet zo raar hoor, als je canesten Skin (geen canesten Foot dus) hebt, kan je dat best wel gebruiken.

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:52

Het middel wat je voor een vaginale schimmelinfectie word gebruikt is Clotrimazol.
Dat werkzame stof zit in Canesten Gyno of Parvamaxol dus en is alleen op dokter recept verkrijgbaar.

Wel de Canesten voor voetschimmel en huidschimmel zit ook Clotrimazol in kun je gewoon bij de drogist kopen. Maar echt niet geschikt voor vaginale schimmelinfectie,s.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 13:00

ook vaag, dan ga ik toch eens kijken wat ik heb gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 13:59

_Tivoli_ schreef:
Relaxed schreef:

Zoals ik?

Zoals ik al zei hoef je voor een schimmelinfectie niet met de benen wijd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:01

beantsje schreef:
Relaxed schreef:

niet zo raar hoor, als je canesten Skin (geen canesten Foot dus) hebt, kan je dat best wel gebruiken.

Klopt, maar deze mevrouw had echt de canesten foot erop gesmeerd Knipoog

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:10

Relaxed schreef:
Klopt, maar deze mevrouw had echt de canesten foot erop gesmeerd Knipoog

Hahahaa dat meen je?! Ongelovelijk he.. dat dat in mensen op komt, om dat er maar gewoon op te smeren..

Ik heb me nog nooit laten testen, alleen een of andere test die je verplicht moet doen voor een spiraaltje word geplaatst. kwam niks uit natuurlijk, daar twijfelde ik ook niet aan.

Maar zou het echt zo zijn dat je met soa's rond kan lopen waar je echt helemaal niets van merkt? Ik zie voor mezelf geen enkele reden om me te laten testen, ik heb nergens last van, en mijn vriend ook niet. Terwijl we niet elkaars eersten zijn. Maar ik krijg wel altijd het idee dat iedereen zich tegenwoordig zou moeten laten testen, omdat zoveel mensen een soa hebben.