Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:34

Ze zeggen ook over dat aspartaam dat dat juist 'lust in zoetigheid/eten' opwekt, omdat het een chemisch 'nep'-stofje is.. En je lichaam word dus voor de gek gehouden.. waardoor je meer van een bepaalde stof gaat aanmaken en dit zorgt juist als je die trek niet kan weerstaan dat je dikker word Knipoog
Sinds ik geen light meer eet/drink heb k ook veel minder trek in zoetigheden Lachen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:36

Jaime_ schreef:
Sinds ik zelf op let of er aspartaam in producten zit en dat vermijd, heb k minder last van hoofdpijn..

Heb ik ook Ja . Ik ben van 1,5 liter Cola Light naar 0 liter gegaan, drink nu alleen nog maar thee (zonde zuiker/zoetjes), water en wat vruchtensappen.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:18

Ik heb ook migraine en heb daarvoor ook die maxalt smelt tabletten..
Bij mij treed migraine vaak op als ik slaapgebrek heb of weinig goede dingen, zoals avondeten of in de middag een stevige boterham heb gegeten.
Ik heb het niet echt gemerkt met wat je wel en niet zo goed kan eten.. hou dit topic ff in de gaten

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 20:12

Ik denk dat je iig al uit dit topic kunt concluderen dat regelmaat en structuur voor ons belangrijk is. Je ziet het mensen , die druk zijn en stresserig hebben er vaak meer last van. Is ook wel een feit denk ik.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:03

ja regelmaat en structuur zijn inderdaad erg belangrijk...helaas heb ik dat veel te weinig en daardoor ook zo ongeveer iedere week een aanval en soms 2 in een week...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 17:23

ja dat heb ik ook , en het weer van de afgelopen dagen is ook niet echt bevorderlijk.....

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:41

eroslover schreef:
ja dat heb ik ook , en het weer van de afgelopen dagen is ook niet echt bevorderlijk.....

Heb jij daar last van?

Ik heb juist veel eerder hoofdpijn als het erg warm en drukkend is ...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:16

bij mij is dit weer ook niet echt bevordelijk...in de herfst en de winter heb ik bijna het dubbele aantal aanvallen in vergelijking met de zomer...dat geraas van die wind en dat gekletter van die regen...pff...das me veel te druk aan de kop...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:02

Ik heb in de zomer altijd als ik migraine heb, dat ik dan zo baal van de zon, dat felle licht .... als ik dan hoofdpijn heb en het is een druilerige dag, prima!

Heb sowieso niet zo veel met warme/hete zomerdagen, dus mijn instelling is dan al niet zo positief vrees ik.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:41

In de zomer loop ik toch al vaak met pet en zonnebril op, ivm mijn fotofobie (overgevoeligheid voor licht aan de ogen), en hierdoor heb ik dan ook niet extra veel migraine aanvallen ofzo.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 18:20

Ik heb het met dit rotweer , vaker/heviger dan als het echt mooi weer is. Misschien ligt het er ook aan dat ik in de winter veel drukker , actiever met vanalles ben. En als het hoog zomer is , heb je ook 3 A 6 weken rust/vakantie.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:09

Nou...ik dacht er deze week aan te ontkomen...maar niet dus, heb nu een aanval...duizelig, vlekken voor de ogen en gigantische hoofdpijn...gelukkig helpen de 2 ibuprofens en de imigran neusspray nu...de aanval begint gelukkig weer wat af te zakken...pff...gelukkig maar want ik bennu aan het werk en kan onmogelijk weg hier. ik hoop niet dat de oorzaak is wat ik denk dat het is.......

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 19:12

he balen lammie! Beterschap , wilde zeggen kruip onder de wol en zet iig je computer uit maar dat werkt natuurlijk niet als je aan t werk bent. Hoop ook voor je dat de oorzaak is wat jij denkt dat het is Tong uitsteken

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:27

het is voor mij nu kiezen of delen, of naar het flikkerende beeld van de tv kijken of naar het rustgevende blauw van bokt. Helaas komt de oorzaak door vanmiddag, ik had de hele week namelijk mijn hoofd en nek en schouders vastzitten en kon daardoor niet rechtop zitten of staan ofzo en nu heeft de fysio die spieren gemasseerd, dus die zijn nu ineens los en moeten wennen aan het feit dat ik mijn hoofd weer recht kan houden...dus ik denk dat daar de oorzaak ligt...
het liefste zou ik nu ook in bed duiken maar ja ik kan moeilijk de bewoners helemaal alleen laten...nu weten ze dat ik op het kantoor zit en dat ik niet fit ben dus ze weten me te vinden...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:14

GELUKKIG de aanval is weer bijna weg, met dank aan de goede medicijnen.....anders had ik er nu echt nog giga last van.....helaas lijkt het wel weer of mijn nek, hoofd en schouders weer vast gaan zitten...tenminste zo voelt het nu...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:17

Fijn hoor dat het weg is. Heb jij nou ook dat je wel meteen zodra je het voelt opkomen je iets moet innemen, omdat het anders (bijna) niet meer helpt?

Ik had het gistermiddag. Heb een halve immigran ingenomen en even rustig aan gedaan en toen zakte het gelukkig ook weg. Ik vind het alleen nog moeilijk om het tijdstip waarop ik moet ingrijpen te bepalen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:19

ja ik moet zodra ik de vlekken voor mijn ogen krijg (die komen als eerste) 2 ibuprofens, van 500mg per stuk, slikken en 1 imigran 20 mg neusspray gebruiken...en dan zakt het gelukkig meestal geleidelijk aan weg...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:23

Ik heb geen duidelijke vlekken, maar ik ga ontzettend gapen en als ik op de botjes van m'n oogkassen bij m'n neus (snap je het nog Ziek ) duw doet het ontzettend gemeen pijn. En ik merk dat m'n humeur vreselijk achteruit gaat. Als het niet zo heel erg op komt zitten neem ik vaak eerst een halve, als ik (te) laat reageer of het komt erger opzetten een hele.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:24

Ik heb helaas ook migraine. Volgens mamie aanstellerietus, volgens de arts zware aanvallen. Heb nu maxalt smelttabletten (wat zijn die krengen duur zeg!) en hoop dat die gaan helpen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Bij mij is er geen touw aan vast te knopen, ook niet qua voeding. Laatst in de krant gelezen dat stress geen risico factor is voor migraine... daar is onderzoek naar gedaan ofzo. Ik vind het maar vaag. Om een aanval te voorkomen zegt mijn gevoel dat ik vooral goed moet drinken. Krijg morge ook mn bril om de rest van de dagen hoofdpijn te verminderen. Verder eet ik gewoon chocola omdat ik niet het gevoel heb dat het daar van komt.

fijn om te lezen hoe andere mensen ermee omgaan! en dat er mensen zijn die weten wat het is en het begrijpen!:)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:26

ik snap het zeker nog, als ik twijfel of het echt migraine is druk ik daar ook op, doet het pijn dan weet ik dat het dus echt migraine is....maar als ik er niet op druk dan doet het op zich geen pijn, mits ik mijn medicijnen op tijd in neem...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:29

Ik heb ook maxalt smelt en vind ze wle goed helpen.

Heb momenteel ook erge hoofdpijn, geen migraine maar scele hoofdpijn en ben zo duidelig als een gek.
Heb vandaag 2 tramadols ingenomen en een xanax, vrees dat dat niet de juiste combinatie is geweest.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:31

stress is bij mij dus zeker wel een trigger, ik heb meerdere triggers maar stress is er dus zeker 1 van. vorig jaar rond deze tijd had ik hartkloppingen en oververmoeidheid door stress en als gevolg daarvan had ik ook ong. 3 tot 5 keer per week een migraine aanval, die periode ben ik ook overgestapt van 1 naar 2 depakine tabletten per dag om de aanvallen te voorkomen en is de ibuprofen erbij gekomen. ik ben nu zover dat ik weer op mijn oude dosis depakine zit maar de ibuprofen blijft nodig...helaas...

met maxalt heb ik geen ervaring, dus daar kan ik niks over zeggen...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:23

Wow 3 tot 5 keer per week is echt een aanslag op je. Ik heb het gemiddeld 1x per 2 weken (echt hormonaal helaas), en dat vind ik al veel.
Wel maf dat jij dat ook hebt met die botjes. Als ik er tijdens een (beginnende) migraine aanval op duw doet het pijn, als ik het niet doe voel ik ze ook niet. Maar als ik er op duw als ik geen migraine heb voel ik ook niets.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:47

Laurabram schreef:
Wow 3 tot 5 keer per week is echt een aanslag op je. Ik heb het gemiddeld 1x per 2 weken (echt hormonaal helaas), en dat vind ik al veel.
Wel maf dat jij dat ook hebt met die botjes. Als ik er tijdens een (beginnende) migraine aanval op duw doet het pijn, als ik het niet doe voel ik ze ook niet. Maar als ik er op duw als ik geen migraine heb voel ik ook niets.

ja 3 tot 5 keer per week is ook echt geen pretje, die periode heeft ook geduurd van september 2007 tot februarie 2008. Op 14 februarie kreeg ik een autoongeluk en moest daardoor de ziektewet in (whiplash) en met een week werd alles al beter. Ik kreeg meer energie, minder hartkloppingen en de migraine kwam ook weer in het oude patroon. 1 nadeel de aanvallen bleven nog wel even heftig. Nou ja alles werd beter moet ik ook eigenlijk niet zeggen want ik liep ondertussen wel met een whiplash waardoor ik niks kon...maar de stress (veroorzaakt door het werk) was weg...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 09:07

Iemand vroeg of de maxalt smelt goed werken , ik denk dat dat per persoon verschillend is. Voor mij werken ze wel aardig , maar je moet er wel op tijd bij zijn want anders werkt t wat minder snel (maar dat is denk ik bij alle medicijnen zo) Als ik echt een hele hevige aanval voel opkomen en ik moet weg die dag. Neem ik er 2 kort na elkaar. Met een half uur/uur ertussen. En dan mag ik daarna dus geen maxalt meer. En duur zijn ze zeker , maar die worden gewoon vergoed hoor door je zorgverzekering.

En Stress is voor mij ook echt een trigger.

Ik heb dat met die botjes trouwens ook. Als ik dat voel en ik ga gapen weet ik al hoelaat het is.