Afvallen, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Afvallen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 15:15

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kwam niet verder dan haflingers met een grasbuik, dus open ik zelf maar een topic..

Ik ben 23 jr, 188 lang en weeg nu ongeveer 74 kg. Tot vorig jaar zomer woog ik 68/69 kg en zat toen vele malen beter in mn vel.. Ik had meer energie, meer zelfvertrouwen, mn kleding zat lekkerder ed. nu 6 kg zwaarder ben ik constant moe en baal gewoon van mezelf!

Even mij standaard dagindeling aan eten en beweging:

's ochtends:
een liga
warme chocomelk op mn werk
16 km fietsen naar kantoor

's middags:
broodje kaas
klein bakje yogurt en
of een bakje fruit of een kopje soep

's avonds:
klein stukje vlees
veel groente
geen aardappelen of rijst ofzo..
weer 20 km fietsen

de ene dag rij ik mn paard een uur, de andere dag ga ik er een uurtje mee wandelen.. verder drink ik iedere dag veel limonadesiroop met water en ik snoep wel eens, maar dat is dan een koekje ofzo, maar echt niet iedere dag

normaal zou ik meer gaan sporten aangezien je dan al snel beter in je vel zit, meer energie krijgt en je lekkerder voelt.. Nu viel het hardlopen erg tegen (lees 3 weken mank lopen omdat mn oude knieblessures de kop weer op staken) is het mij erg afgeraden om dat te doen.. toch wil ik iets doen, hebben jullie tips of ideeen!?

brand los Haha!

_Eef

Re: Afvallen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:18

Drink je light limonade? Of gewone? Want in de gewone zit heel veel suiker.
maar een heleboel mensen (ik eerst ookt) denken van niet. misschien kan je de limo vervangen door
een light drank,

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:20

Ik denk dat je te weinig eet, je gaat zo op "winterstand"

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:26

Zo te zien, eet je echt weinig!!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 15:35

nee is geen light ofzo (is carvan sevatan)..

Ik eet echt al meer dan vroeger hoor!! Toen at ik geen brood en eet 's avonds wel echt heel veel groente.. en heb ook geen hongergevoel ofzo..

Ow, de reden dat ik moe ben komt denk ik trouwens door mn matras die slecht is! heb een nieuwe gekocht die ik over een paar weken krijg, hoop dat ik dan wat meer nachtrust krijg..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:37

Laatst bijgewerkt door Tanja op 31-08-08 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag alles in 1 bericht of gebruik de editknop.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:39

Stoppen met die limonade siroop!!!
En wat meer eten is ook wel verstandig..

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:48

je eet veel te weinig!! je moet so wie so meer tussendoortje eten.
smorgens
2 broodjes of kom yoghurt

tussendoor
fruit/ mager koekje

smiddags
2/3 broodjes

tussendoor
fruit/ mager koekje

savonds
prak warm eten, met veeeel rauwkorst
en water drinken! en af en toe een glas cristel clear, dubbelfris etc.

beter kan je na 6 uur savonds niet meer eten, als je erge trek hebt dan eet je plakjes wortels, komkommer (vult goed)

Je bent vrij groot en je beweegt best veel, dan heb je meer nodig dan wat je nu op je lijstje heb staan.

qua sporten is zwemmen erg leuk en gezond en niet belastend.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:50

chocolademelk is ook heel heftig qua calorieën. En je mag best meer eten maar dan Calorie arm. Neem bijvoorbeeld twee stuk fruit op een dag!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 15:52

zoveel!? Daar heb ik niet eens tijd voor! hahahaha

wat je zegt over de tijd zit wel wat in, avodn eten is vaak pas 's avonds na half 9 en dan ga ik douche, leren en mn bedje in.. dus beweeg niet meer na het eten zeg maar!!

en zal stoppen met de limo hahaha van de chocomelk had ik al een vermoeden (maar suiker is wel lekker als je 's ochtends weinig eet zodat je een beetje wakker word..)

kan dus beter 's ochtends een broodje eten he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:16

Je eet idd te weinig, een ontbijt met alleen liga en chocomelk en dan wel meteen 16 km fietsen is echt te weinig.
Verder is het een fabeltje dat je aankomt als je na 20 uur 's avonds eet, alleen zit er bij jou waarschijnlijk daardoor wel veelsteveel tijd tussen je maaltijden. Dan gaat je stofwisseling omlaag, je motor blijft niet aan de gang omdat er tussendoor niks bijkomt.
Check anders eens http://www.valtaf.nl, daar kan je bijhouden wat je eet en beweegt aan calorieën, kun je ook zien wat er voor jouw lengte nodig is. Ik ben zelf 180 en moet per dag geloof 2100 kcal eten, jij zou dus nog meer kunnen hebben qua lengte.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 13:07

ahh wat een leuke site!! Ik ga daar eens mee aan de slag voor een paar weken, misschien dat het wat opleverd!! thnxx wijffiej Knipoog

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:09

je eet echt veel te weinig!

ga eens naar www.voedingscentrum.nl en kijk daar naar de calorieen. minimaal 1500 per dag, max 1800 en dan val je verantwoord af!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 13:57

aan 2000 cal kom ik denk wel per dag hoor.. simpelweg omdat gewoon boter eet, sausje bij het eten, suiker drink ed. of heb ik echt een vertekend beeld van mn eigen voedign!? hahaha

vind het wel tof dat jullie allemaal zoveel tips hebben, thnxxx Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:58

Hou het om die reden maar eens een weekje bij op die site Knipoog En dan ook alles invullen he, dus de sausjes en alles Tong uitsteken Waarschijnlijk ben je verrast wat er uitkomt Knipoog

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 14:00

eerlijk gezegd ben ik dat nu al!! Was laat wakker dus begin mn dag met mn lunch zeg maar en dat was al 600 cal!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:05

Ik denk dat je een behoorlijk vertekend beeld van je eigen voedingspatroon hebt. Heb ik ook een tijdlang gehad, had geen hongergevoel en dacht dat ik prima at, maar toen een diëtiste het voor me had uitgerekend bleek ik nauwelijks 1300 kcal binnen te krijgen per dag. Dat betekent inderdaad dat je lichaams op 'spaarstand' gaat, en inderdaad, dan heb je vaak weinig/geen hongergevoel.
Je fietst echt héél veel, dus lichaamsbeweging lijkt mij eerlijk gezegd in jouw geval al prima. Het zal dus van je eten moeten komen.
Je zou een keer een diëtiste op kunnen zoeken. Heb ik ook, na lang twijfelen, gedaan en geloof me; het helpt wel. Als je daar om wat voor reden dan ook niks voor voelt zou ik beginnen met wat meer gaan eten. Verwacht geen wonderen, je lichaam zal dan eerst van die spaarstand af moeten en dat betekent dat je misschien eventjes iets aankomt of in ieder geval dat je gewicht hetzelfde blijft, maar uiteindelijk zul je zien; je kunt niet afvallen door niet te eten.
Eet drie maaltijden per dag, probeer niet ál te veel koolhydraten + vetten binnen te krijgen (maar onthou; je hebt ze wél in bepaalde mate nodig!), drink water (probeer als dat niet lukt in ieder geval een lightdrank, limonadesiroop is minder handig Clown ), eet voldoende fruit en eet bijvoorbeeld om 5 uur nog een bakje rauwkost ofzo. 's Avonds kun je best bij het avondeten eens een beetje pasta of een aardappel nemen, maar alles met mate.
Succes!

Edit: Je moet vooral jezelf niet vastpinnen op 'calorieën tellen'. Want je kunt wel aan de 2000 kcal per dag komen, maar 1) dat is een gemiddelde, dus dat hoeft niet per sé voor jou het goede aantal te zijn en 2) Het gaat vooral om wat je eet. Je komt namelijk ook aan 2000 kcal als je op een dag gewoon alleen maar Marsrepen eet, maar dat betekent nog niet dat je goed bezig bent. Met sausjes en boter kom je inderdaad wel aan je 2000 kcal, natuurlijk, maar dat doe je dan vooral via vetten. Dat is niet per sé de goede manier om aan je 2000 kcal te komen Haha!
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 30-08-08 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 14:08

ik heb er wel heel vaak aan gedacht hoor!! Zeker omdat het ook gepaard gaat met vermoeidheid, futloosheid, consentratieproblemen ed. wat echt lastig is in mijn leven omdat ik en fulltime werk naast een voltijd opleiding (kortom, heel busy!) maar heel eerlijk gezegd weet ik niet of ik daar zomaar binnen kan lopen, of ik een verwijzing moet hebben van mn huisarts en of ik die ook echt krjig dan! haha

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:09

Voor een diëtiste heb je over het algemeen geen doorverwijsbrief nodig. Je kunt wél een keer met je huisarts overleggen of die misschien in jouw buurt eentje weet die aan te raden is. Dat geeft misschien een wat vertrouwder gevoel dan zomaar ergens binnenlopen.

(Ik heb mijn vorige bericht overigens nog ge-edit, maar zag net dat je al weer gereageerd had)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 14:13

goed dat je het zegt, anders had ik je edit niet gelezen hahaha

maar daar hebje wel gelijk in!! Daarbij beweeg ik geloof ook wel wat meer dan het gemiddelde en ben lang..

Ik voel er toch wel wat voor om langs een dieetiste te gaan ja! Maar het is denk wel slim eerst even te proberen met alles bij te houden (dan heb ik ook materiaal wat ik eventueel mee kan nemen) en alle tips hier toe te passen want jullie bij elkaar zijn volgens mij ook wel een aardig volwaardig dieetiste Knipoog

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:16

De meeste diëtistes vragen inderdaad om een 'eetdagboekje', dus het is inderdaad handig om dat eens bij te houden. Gewoon een paar dagen achter elkaar álles opschrijven dat je eet of drinkt (en dan natuurlijk helemaal eerlijk zijn Vork )

Qua bewegen zou ik eerlijk gezegd niet zo snel meer gaan doen als ik jou was, je fietst bovengemiddeld veel en je hebt paarden (even offtopic, wat staan er prachtige paarden in je profiel!). Omdat je lang bent denk ik overigens dat jouw energiebehoefte iets hoger ligt dan de 2000 kcal, maar goed, dat zijn dus dingen die je het best met een diëtiste of je huisarts kunt bespreken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:16

Ik ben alleen bang dat de dietiste zegt dat je niet eens te zwaar bent, gezien je lengte/gewichtverhouding is je BMI prima volgens mij.. Ja

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:19

Het is beter als je iets meer voor ontbijt neemt en dan geen liga oid, een goede bak muesli, cornflakes, bruine boterham. Ontbijt is belangrijkste maaltijd van de dag dus neem daar tijd voor. Verder eet genoeg fruit, probeer tussen normale maaltijden kleine 'maaltijdjes' te hebben en niet snacks. Doordat je minder gaat eten gaat je lichaam meer opslaan voor 'hongersnood' net zoals iemand hierboven ergens zegt. Doorhet te blijven voeren met gezond voedsel blijf je energie houden en slaat je lichaam niets op.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:21

Relaxed schreef:
Ik ben alleen bang dat de dietiste zegt dat je niet eens te zwaar bent, gezien je lengte/gewichtverhouding is je BMI prima volgens mij.. Ja

Dat is waar, maar als jij duidelijk aangeeft dat je toch niet tevreden bent en graag een paar kilo'tjes eraf wilt, zal een goede diëtiste je echt wel helpen. Heb ik ook gedaan.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:22

zolang je ze betaald helpen ze je overal mee Knipoog