Oeps, de arbo-arts....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Oeps, de arbo-arts....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 13:52

Ben gisteren en vandaag 'ziek' thuis.
Kom ik net terug van de hond uitlaten, zit er een man in de auto voor mijn huis te schrijven. Ik doe de deur open, loop naar binnen, deur weer dicht.....hoor de brievenbus...
Was het de arbo-arts Verward

Voel me er toch beetje rot over.
Ga wel weg per 17 september, daar niet van, maar meer eigen gevoel zeg maar.

Animal_ABC

Re: Oeps, de arbo-arts....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:53

Als je een briefje van de dokter hebt dat je het huis mag verlaten, mag je het huis toch verlaten? Je kunt moeilijk de hond binnen laten doen he!
Maar kan me inbeelden dat je je enorm l*llig voelt. Ben je echt ziek?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:54

Tja, je moet je ook niet ziek melden als je niet ziek bent. Maar aan de andere kant, als ik fikse hoofdpijn heb, Vind ik frisse lucht heel fijn en de hond moet toch ook uit!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:54

Wat stond er op het briefje dan? Ik ga er toch vanuit dat je iig je hond mag uitlaten als je ziek bent. Toch? Kan toch moeilijk die hond niet uitlaten.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:56

ook als ik ziek ben zullen de doggies toch uitmoeten hoor Ja

Snap dat t ff banketstaaf was, maar hij heeft denk ik nu een vervolgbezoek ingepland Knipoog

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:57

Aangezien TS ziek tussen aanhalingstekens heeft staan, vermoed ik dat het om een gevalletje van geen zin gaat...

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 13:58

Ziek is niet het goede woord, oververmoeid zeker wel. Op aanraden van de huisarts thuisgebleven. Heb de eerste nacht (ochtend) 13 uur geslapen, afgelopen nacht 10 uur.
Werk al 2 weken onder rare omstandigheden (en mijn collega's ook). 8,5 uur (geen pauze) achter elkaar werken en dan niet 10 kinderen onder je hoede, zoals de regel is, maar 17 of 18 kinderen.
Voor echte interesse pb maar Knipoog

Tsja en de hond moet toch zeker naar buiten ja.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:58

Meestal staat er op het briefje dat je even moet bellen en dan overleggen ze met je wat je precies hebt.
Ik weet niet waarom je ziek thuis bent? Er zijn best 'ziektes' waarmee je de hond even kan uitlaten, maar niet kan werken. Maar ja, als jij hebt verteld dat je je been gebroken hebt Knipoog Ik zou gewoon even de instructies op het briefje volgen, en niet teveel paniek.
Ik ben ook wel eens met griep thuis gebleven, woonde alleen en ja, ook al ben je ziek, je moet toch echt iets eten. Was die controleur net geweest toen ik hondsberoerd naar de groentenboer om de hoek ging. Gewoon gebeld en nooit een probleem van gemaakt.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:59

Ylana schreef:
Aangezien TS ziek tussen aanhalingstekens heeft staan, vermoed ik dat het om een gevalletje van geen zin gaat...

Weet niet of het ook over mijn tekst gaat. Maar die van mij was bedoeld als redenatie. Als je nou met volle tassen van de bijenkorf aankomt is het een ander verhaal.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:59

Oververmoeid, daar kan je ook behoorlijk ziek van zijn.
Aangezien je huisarts je heeft aangeraden om thuis te blijven zal die vast toch wel een briefje willen schrijven, toch?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:00

Ligt eraan waarom je thuis bent. Anders morgen maar weer aan het werk dan kunnen ze je zowiezo niks maken.
Maar wat is de arbo arts dan snel. Ik ben al 10 weken thuis, nog geen arbo arts gezien. ook mag ik wel een dagje weg. Zelfs wel een lang weekend maar dat meoet ik wel melden bij mijn baas

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:02

Hond uitlaten is geen punt hoor, ik zit met zware spit thuis en ik voel me vandaag zowaar iets beter dus ik ga zo proberen om tot de hoek van de straat te komen, en ja de honden lopen dan dus mee!

Overigens ben ik wel tot de ontdekking gekomen dat die honden zich prima vermaken overdag hoor....liggen gewoon de hele dag op bed!!!!

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:04

Tjsa ik snap dat de hond uitmoet. Ik zou zelf ook wel even gaan als het lukt, frisse lucht kan geen kwaad. Maar aan de andere kant zou je de hond ook niet zelf uitlaten als jij wel naar je werk was gegaan? Dus dan klopt het argument 'ik ben ziek maar moet nou eenmaal naar buiten voor de hond' niet. Beterschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:04

Tip: bel zelf de arboarts als je klachten werkgerelateerd zijn. Arboartsen zijn er ook voor jou, niet alleen voor de baas.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 14:05

Arbo is hier altijd heel snel;)

Ylana: onze posts kruiste elkaar Knipoog

Voel me ook niet mega-schuldig, maar eerder ff erg banketstaaf.

Had in december longontsteking en werkte gewoon door (heeeeeel dom om dat te doen trouwens Tong uitsteken ).

Ik wil niet oververmoeid aan mijn nieuwe baan en opleiding, vandaar mijn keuze tot ziekmelding.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:10

Ik zou als ik jou was gewoon even naar je ha gaan voor een briefje, je bent immers op zijn advies thuisgebleven Knipoog En idd wat Sonja zegt, De Arbo is er niet alleen voor je baas, maar ook voor jou. Als de reden van je oververmoeidheid inderdaad te maken heeft met je werk, kun je dit gerust met hem overleggen Lachen Succes ermee!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 14:19

Intervarno en Sonja: jullie hebben gelijk wat betreft dat de arbo-arts er niet alleen voor de werkgever is.
Ik stop daar met ingang van 17 september, voelde me al heel banketstaaf dat ik me ziek ging melden, maar bij het idee dat ik nog 3 dagen 8,5 uur tussen de kids zat, ben ik gaan huilen en niet meer gaan stoppen.

Overigens doe ik verder niks dan de hond uitlaten....weet dat ik thuis moet blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:03

Je had ook even een briefje aan de deur kunnen hangen als jij dan toch weet dat er controle komt?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:07

Ik was een keer zwanger en was erg aan het kwakkelen,melde me dus ziek want ik lag iedere middag een paar uur plat maar moest wel mijn pony gaan voeren.Dus ik snel heen en weer,kom ik achter er in staat er iemand aan de voordeur.Ja hoor controle, dus werd er gezegd dat er erg veel twijfels waren over mijn ziek zijn.Ik kon dus weer aan de slag, ggggrrrrrrr terwijl ik echt ziek was al een paar weken, en ook al weken gewoon had door gewerkt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:09

Wat zijn de regels bij jullie op het werk. Bij ons is het: ten alle tijden thuis zitten. Zo niet? kost het je een vakantiedag.
(sja... ziekteverzuim ligt bij ons op 12 procent Nagelbijten / Gniffelen dus dan moet je wel hardere maatregelen nemen).

Kun je niet gewoon even contact opnemen met je baas?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:10

Ik vind het wel raar dat ze je niet gewoon vertrouwen. Volgens mij word de Arbo arts toch nooit zo snel ingeschakeld? Menig werknemer kan een keer ziek zijn, om dan meteen iemand in te gaan schakelen om het te controleren komt erg wantrouwend over. Bij iemand die vaak afwezig is snap ik het heel goed, het kost de baas natuurlijk veel geld.

Ik denk ook wel dat diegene snapt dat de hond uit moet, ziek of niet. Je kan dat dier moeilijk laten wachten. En als je oververmoeid bent is buiten een frisse neus halen idd wel lekker. Dus dit is zeker begrijpelijk, als je net de auto uitkomt met allerlei nieuwe kledingstukken verandert dat de zaak Clown

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:11

Tja, je hond zal toch ook moeten plassen.....
Maar ik kan me je rotgevoel wel voorstellen! Ik heb dat ook ooit eens gehad. Ik had mijn elleboog uit de kom en daar had ik heel veel last van. Maar na 3 dagen binnenzitten werd ik gek en ben met een vriendin en haar honden een stuk gaan lopen. Toen lag er ook een briefje in de bus van de arboarts. Ik heb hem en mijn baas toen gebeld en het hele verhaal uitgelegd en gelukkig begrepen ze het wel.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:15

magriet schreef:
Maar wat is de arbo arts dan snel. Ik ben al 10 weken thuis, nog geen arbo arts gezien. ook mag ik wel een dagje weg. Zelfs wel een lang weekend maar dat meoet ik wel melden bij mijn baas

Dat ligt aan je baas; die is degene die een arbo-arts op je afstuurt.
Jij hebt dus gewoon een bijzonder prettige baas Pling

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:15

Heb ik ook wel eens gehad, (alleen was ik naar de huisarts toen de arbo aan de deur kwam, maar dat weten zij toch niet) lag een briefje in de bus met een nummer dat ik moest bellen. Meteen gebeld en via hun een afspraak gemaakt bij de bedrijfarts, die gelukkig constateerde dat ik wel degelijk ziek was en dus niets aan de hand.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:16

Zijn het echt artsen die aan de deur komen of gewoon controleurs?