Help!, ik voel me te dik!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Help!, ik voel me te dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:04

Hallo Lachen.
Een paar maanden geleden is er een probleem bij mij opgespeeld.
Ik voel mezelf namelijk enorm te dik.
Ik heb het idee dat ik een of andere dikke pad ben, terwijl ik toch echt van alle kanten verteld krijg dat, dat niet zo is.
Voor geinteresseerden, ik ben zo rond de 1.75m en 47 kilo.

Dat laatste is als ik gegeten heb en met kleren aan.
In mijn lengte-gewicht verhouding ben ik 37% te licht.
Mijn BMI is te weinig, maar toch blijf ik me te dik voelen.

Verder schaam ik me ook voor mijn hele uiterlijk.
Mijn haar zit altijd pluizig (iemand die hier tips voor heeft?. Cremespoeling gebruik ik al, maar het blijft gewoon heel erg raar zitten, door mousse en haarlak wordt het alleen maar erger Boos! ), ik heb altijd puisten (waar ik al een creme voor heb gekocht, werkt niet optimaal maar ok. ).

Ik eet de laatste tijd bijna niks meer.
Ik sport 2 keer in de week op school bij gym, rijdt paard en probeer zo vaak mogelijk na schooltijd even naar de sportschool te gaan.
Mijn conditie is nog steeds bagger, maar dat even achterwege.

Op een dag eet ik ongeveer;

een bakje chocopops.
soms een broodje op school.
een koekje ofzoo als ik thuiskom (biscuitje)
en een klein beetje avondeten.

Iemand die mij kan helpen?

kallipooh

Re: Help!, ik voel me te dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:08

Meid je bent echt niet te dik!
Praat er aub over met je ouders, of met je leraar/ andere vertrouwenspersoon. vertel iemand hoe je je voelt (behalve dan op bokt).
probeer een beetje meer te eten, maar sporten is gezond, maar bij jou niet om af te vallen!
over pluishaar: ik heb een crèmespoeling van het kruidvat, wordt je haar superglad van!
Echt meisje praat er over, doe er iets aan! je bent NIET te dik! Je bent zelfs te mager!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:08

je bent echt niet te dik!
ik zou hulp zoeken als ik jou was.
het klinkt een beetje als een eetstoornis.. of in ieder geval hulp zodat je weer tevreden bent met jezelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:09

Soet schreef:
Dromen aandacht nodig? 1m75 en 47 kilo, jij weet net zoals alle anderen dat dit alles behalve dik is.
En nu wil je wellicht horen: meid je bent helemaal niet dik. Bij deze... Rolleyes

Dat heb ik al vaak genoeg te horen gekregen hoor.
Als je alleen maar zulke reacties kan geven - reageer dan niet.

Wordt ik ook heel vrolijk van hoor.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:11

Soet schreef:
Dromen aandacht nodig? 1m75 en 47 kilo, jij weet net zoals alle anderen dat dit alles behalve dik is.
En nu wil je wellicht horen: meid je bent helemaal niet dik. Bij deze... Rolleyes

Mensen met een eetstronis denken zo, daar kunnen ze niks aan doen. een beetje botte reactie dit! Ik ken mensen die een eetstoornis hebben gehad en dat is alles behalve leuk! Denk dus eerst na voor je wat plaatst Rolleyes

Meid zoek maar proffesionele hulp, wij kunnen je hier niet bij helpen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:14

Soet schreef:

Ik weet precies hoe dit meisje zicht voelt en met dit soort opmerkingen zul je haar echt niet helpen.

Je moet echt hulp gaan zoeken, praat met iemand die je vetrouwd...

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:18

@ Soet, lekker aardig. Nors opkijken

Meid, je bent echt te mager...
Zoek alsjeblieft hulp! dit klinkt idd echt als een eetstoornis. Echt niet te lang mee wachten!

Succes!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:19

Soet schreef:

Nounou, Ach gut
Zulke mensen bestaan idd, maar het lijkt me niet dat de TS dit ook doet.

Ik zou er met iemand ove rpraten, wij kunnen je niet helpen!
Citaat:
In mijn lengte-gewicht verhouding ben ik 37% te licht.
Mijn BMI is te weinig

Je bent zelfs te licht,
probeer alsjeblieft niet meer af te vallen hoor!!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:20

pluklief schreef:
Soet schreef:

Mensen met een eetstronis denken zo, daar kunnen ze niks aan doen. een beetje botte reactie dit! Ik ken mensen die een eetstoornis hebben gehad en dat is alles behalve leuk! Denk dus eerst na voor je wat plaatst Rolleyes

Meid zoek maar proffesionele hulp, wij kunnen je hier niet bij helpen.

Mensen die echt een eetstoornis hebben gooien dat echt niet allemaal zo open en bloot op internet

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:20

Ik kan me ongeveer voorstellen welke leeftijd je momenteel hebt, veel jonge meisjes in de puberteit hebben vaak met zulke problemen te kampen, niet tevreden met uiterlijk, zichzelf te dik vinden en noem maar op.
Ik zou kunnen zeggen wacht enkele jaren dan gaat het wel over maar bij jou gaat het blijkbaar wel ver, je moet echt werken aan je zelfvertrouwen, waarschijnlijk ben jij een hele mooie meid maar geloof je het gewoon zelf niet.
Praat hierover met je ouders of als je met hun liever niet praat met je beste vriendin (of je vriendje?) evt met een vertrouwenspersoon op school of met je huisarts, zoveel ondergewicht is niet echt gezond misschien heb je er nu nog niet veel last van maar als er complicaties optreden en iedereen zich gaat moeien in je leventje om het maar even zo te zeggen ga je je nog veel ongelukkiger voelen.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:21

Als ik dit zo lees, ben je zeker niet te dik!

voor pluizig haar: misschien helpt cremespoeling dat je er niet uit hoeft te wassen, misschien helpt dat??
voor puistjes: ganier heeft ook iets wat goed helpt, maar dat is best prijzig. van essence heb je datzelfde alleen den 3x zo goedkoop Knipoog

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:21

Emma! Ik maak me echt zorgen om jou!

Ik heb in ons eigen topic net ook al een berichtje geplaatst!

Je bent absoluut niet dik en ook niet lelijk! Ik zag je zondag en dacht 'hey, Emma wordt echt een leuke meid!'.

Emma, je ben pas TWAALF!, je zit net in de pubertijd. In die periode veranderd je lichaam heel erg. Je krijgt puistjes, opeens kom je erachter dat je je broek neit meer dichtkrijgt, dit omdat je heupen breder zijn geworden. Je schrikt je rot en denkt, gadverdamme wat ben ik dik. Maar dit is niet zo, je heupen worden breder zodat je op een dag kinderen kan baren. Dit neit alleen, het is ook gewoon mooi, die vrouwelijke vormen. (om een voorbeeld te noemen).

Maak je ook niet druk om de grote van je boezem, deze groeit door tot je 16/18 bent. En mochten ze klein blijven, bedenk dan maar klein is fijn, je schoonheid en aantrekkelijkheid zit hem echt niet in je borsten!

Emma, nogmaals je bent echt niet te dik. Volgens mij is 47 kilo zelfs ondergewicht. Dames met jouw lengte en een gewicht tussen de 60/70 kilo vind ik mooi!

Emma, je bent in de groei en ookal zal je in de lengte niet meer (veel) groeien, je hersens hebben nog heel wat te groeien. Daarnaast heb je als puber veel energie nodig.

Je moet echt drie maaltijden per dag eten! Dus niet af en toe een broodje als lunch. Emma, je hebt dit echt nodig!

Ik ben echt bang dat jij anorexia krijgt en dan ben je heel ver van huis!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:22

Meid als je 47 kilo weegt bij jou lengte heb je een heel erg groot probleem.

Mijn advies: zoek alsjeblieft zo snel mogelijk hulp! Zo via internet kunnen we jou niet helpen..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:23

Tja, volgens mij weet je zelf wel dat dit niet gezond is, lijkt me dat je hulp moet zoeken, of jezelf serieus herpakken.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:24

Ahtnamas schreef:
Emma! Ik maak me echt zorgen om jou!

Ik heb in ons eigen topic net ook al een berichtje geplaatst!

Je bent absoluut niet dik en ook niet lelijk! Ik zag je zondag en dacht 'hey, Emma wordt echt een leuke meid!'.

Emma, je ben pas TWAALF!, je zit net in de pubertijd. In die periode veranderd je lichaam heel erg. Je krijgt puistjes, opeens kom je erachter dat je je broek neit meer dichtkrijgt, dit omdat je heupen breder zijn geworden. Je schrikt je rot en denkt, gadverdamme wat ben ik dik. Maar dit is niet zo, je heupen worden breder zodat je op een dag kinderen kan baren. Dit neit alleen, het is ook gewoon mooi, die vrouwelijke vormen. (om een voorbeeld te noemen).

Maak je ook niet druk om de grote van je boezem, deze groeit door tot je 16/18 bent. En mochten ze klein blijven, bedenk dan maar klein is fijn, je schoonheid en aantrekkelijkheid zit hem echt niet in je borsten!

Emma, nogmaals je bent echt niet te dik. [b]Volgens mij is 47 kilo zelfs ondergewicht.[b/] Dames met jouw lengte en een gewicht tussen de 60/70 kilo vind ik mooi!

Emma, je bent in de groei en ookal zal je in de lengte niet meer (veel) groeien, je hersens hebben nog heel wat te groeien. Daarnaast heb je als puber veel energie nodig.

Je moet echt drie maaltijden per dag eten! Dus niet af en toe een broodje als lunch. Emma, je hebt dit echt nodig!

Ik ben echt bang dat jij anorexia krijgt en dan ben je heel ver van huis!

Behoorlijk . ongeveer zo'n 20 kilo ?

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:26

Emma je bent helemaal niet te dik hoor !

Vam weinig eten wordt je alleen maar ongezond,
en begint je lichaam zich zelf te verteren.

Hoe kan je conditie krijgen als er geen energie gemaakt word ?
En van eten krijg je energie dus leg mij is uit hoe je dan conditie krijgt ?

Je spieren vallen weg als je weinig eet.

En je eet ook al niet veel fruit

als je sochtends nouw begint
met je cornflakes

Kwartiertje pauze een appel of iets
en dan tussende middag 2 boterhammen of meer !

Na school een koekje of iets

savonds minstens 200 gram groenten en 1 schep van alles.

en ergens over de dag nog een stuk fruit.
Dan eet je gezond en heb je ook niet het idee dat je te veel eet.
En meer eten kan natuurlijk altijd Haha!
ALs je stopt met eten of weinig eet.

Wordt je gewoon niet meer ongesteld,
kan zelfs zo erg worden dat je haar uitval krijgt.

Je haar is pluizig omdat het te weinig vitamines krijgt.

Ja haar heeft dat ook nodig.

Bij paarden zeggen ze ook glans komt van binnen uit !

zo zet ik het ook hier neer..

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:27

@ Sabine, inderdaad! Daarom zeg ik ook dames met een gewich tussen de 60/70 kilo met een lengte van 1.75 is volgens mij gezond! En dan is 60 ook echt een ondergrens!

_Kimmm

emmaa zat jij ook niet in het modellentopic even?? Scheve mond hebben wij niet een tijdje over en weer gepmt.. Scheve mond

Anoniem

Kimmie_girl schreef:
emmaa zat jij ook niet in het modellentopic even?? Scheve mond hebben wij niet een tijdje over en weer gepmt.. Scheve mond

Ik heb geen idee.
Zat wel in het fotografen topic waar jij je al een hele poos niet meer meld Tong uitsteken Lachen

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:28

En ik bedoel het helemaal niet bod of gemeen je moet het zelf echt in gaan zien ! Lachen

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:28

Ja sorry. Beetje druk voor fotograferen enzo maarja ik spiek der nog wel mee hoor Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:31

Tja dat is de pubertijd he. Dat je onzeker wordt over je lichaam. Alleen slaat het bij jou wel een beetje de verkeerde kant op. Lijkt me verstandig als je eens met je ouders of een vertrouwenspersoon gaat praten.

Verder heb je een zeer slecht eetpatroon. Wat je eet op een dag is echt veelste weinig waardoor je niet alle benodigde voedingsstoffen binnen krijgt.

Ga eerst eens normaal, gezond eten. Zoals ontbijten, lunchen (zeker 2-4 broodjes!) en avondeten. Verder tegen 11 en drie uur nog een tussendoortje zoals een fruitje, broodje etc.
Van gezond eten wordt je niet dik Lachen.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:32

Als er wat is kun me altijd pb'en Lovers.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:37

je haar kan slecht worden door je eetgewoonte. zo ook je huid. ik denk dat je toch wat meer moet eten, gezond eten wel te verstaan Lachen ik denk dat je eens moet kijken naar wat je anders kunt doen in je eetschema. iets waarbij je je nog wel gewoon goed voelt. misschien als je haar en huid beter gaat zitten dat je dan ook inziet dat je een knappe meid bent die er echt wel mag wezen?

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:40

Meis, als je erover wilt praten/mailen kan je me pb'en. Ikzelf bespreek dit liever niet in een topic vandaar.

Maar dat je haar pluizig is en je huid niet echt meewerkt komt (buiten het feit dat de puberteit natuurlijk ook meewerkt Knipoog) doordat je ondergewicht hebt.

Als je te licht bent, gaat dat zich ook uiten in dof/pluizig haar, donsbeharing op je lichaam enz.

Meis, alsjeblieft ga met je ouders hierover praten of iemand in je omgeving!