Wanneer reden jullie weer voor 't eerst na je bevalling??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marcato

Wanneer reden jullie weer voor 't eerst na je bevalling??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 13:44

Ik ben 25 juli bevallen van ons 1e kindje en ik heb afgelopen zondag voor t eerst weer op mijn paard gezeten. Dus na 4 weekjes. Ik heb alleen gestapt, maar dat ging hartstikke goed. Als het mooi weer is, ga ik morgen een klein buitenritje maken. Ik kan niet wachten!!

Uiteraard ligt het er natuurlijk helemaal aan hoe je bevalling is gegaan en hoe je je lichamelijk voelt, maar ik ben erg benieuwd wanneer jullie weer voor 't eerst zijn gaan rijden nadat je bevallen bent en hoe dit ging.

romy46

Re: Wanneer reden jullie weer voor 't eerst na je bevalling??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:51

Ik ben ongeveer 5 weken na mijn bevallig er weer op gegaan(ik was ook niet ernstig toegetakeld). Maar ik ben de eerste periode niet op mijn eigen paard gegaan, zij is nogal een stuiterbal en was ook bijna een jaar niet bereden.

Het ging allemaal prima, maar ik heb het voor de zekerheid wel rustig aan gedaan. Liever wat langer wat rustiger aan doen, dan er uiteindelijk iets aan overhouden!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:24

[PP] > [MW]

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 20:00

Mocca schreef:
[PP] > [MW]

Thanks!

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:04

na de bevalling van mijn dochtertje heb ik ook nog 3 of 4 weekjes gewacht voor ik weer te paard ging.

duren die paar banketstaaf weekjes dan lang he? Bloos

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:11

na mijn eerste zwangerschap heeft het ongeveer 7 weken geduurd voordat ik weer op mijn paard stapte,had een zware bevalling achter de rug,met een vacuum pomp,en een flinke knip
de hechingen deden nogal zeer vandaar dat het langer duurde voordat ik weer kon rijden.
na mijn tweede zwangerschap zat ik er na 3 weken al op,deze bevalling ging een stuk makkelijker dan de eerste,was wel ingescheurd,en gehecht maar geneesde deze keer veel sneller en had minder pijn,had wel wat last van mijn bekken,maar dat is gelukkig naar een paar maanden over gegaan,
moet er wel bijzeggen dat ik na alle twee mijn bevallingen het wel weer heel rustig heb op gepakt en het toch wel een paar maanden duurde voordat we weer terug op nivo zaten.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:22

Ik zat er na 4 weken al weer op. Eerst alleen gestapt om te checken of mijn "onderkant" het wel kon hebben na 5 hechtingen. Het voelde goed en inmiddels rijd ik al weer drie keer per week een half uur tot een uur. Alleen met doorzitten heb ik nog wat moeite maar ook dat gaat al weer beter.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:59

13 dagen Nagelbijten / Gniffelen
Ik hield het niet meer vol na 9 maanden!
Heb alleen gestapt en gedraaft,en had erna heel veel spierpijn Clown

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 10:57

sabine1985 schreef:
na de bevalling van mijn dochtertje heb ik ook nog 3 of 4 weekjes gewacht voor ik weer te paard ging.

duren die paar banketstaaf weekjes dan lang he? Bloos

Zo echt wel! Ik heb tot ong. 6,5 - 7 maanden nog doorgereden, dus ik rij nu zo'n 3,5 maand al niet meer. En dat duurt idd errug lang!

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 11:00

amazone77 schreef:
na mijn eerste zwangerschap heeft het ongeveer 7 weken geduurd voordat ik weer op mijn paard stapte,had een zware bevalling achter de rug,met een vacuum pomp,en een flinke knip
de hechingen deden nogal zeer vandaar dat het langer duurde voordat ik weer kon rijden.

Ik ben ook bevallen met een pomp en een knip. Best heftig allemaal ja. En wat voel je je daarna vreselijk zeg. Leek wel overreden door een trein, haha! Zoals ik al in de beginpost schreef, ik kon afgelopen zondag (dus na 4 wkn) al zitten op m'n paard zonder pijn. Dan is 7 weken best lang!

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 11:01

karijn schreef:
Ik zat er na 4 weken al weer op. Eerst alleen gestapt om te checken of mijn "onderkant" het wel kon hebben na 5 hechtingen. Het voelde goed en inmiddels rijd ik al weer drie keer per week een half uur tot een uur. Alleen met doorzitten heb ik nog wat moeite maar ook dat gaat al weer beter.

Oh, jij bent dus ook nog maar pas geleden bevallen? Gefeliciteerd! En wat goed om te lezen dat je toch al weer lekker ah rijden bent. Ik kan ook niet wachten om vanmiddag m'n 1e echte ritje te maken. Hopelijk kan ik dan vanaf volgende week weer wat regelmatiger gaan rijden. Doorzitten lijkt mij idd geen pretje. Hoe is dat met galopperen dan bij je?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:03

Ik ben 11 december bevallen en eerste kerstdag ben ik er weer opgeklommen. Iedereen sliep nog dus ik heb t paard opgezadeld en wat gestapt en gedraafd.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 11:04

_Tivoli_ schreef:
13 dagen Nagelbijten / Gniffelen
Ik hield het niet meer vol na 9 maanden!
Heb alleen gestapt en gedraaft,en had erna heel veel spierpijn Clown

13 dagen??? Wow! Dat is echt heel snel! Kan me heel goed voorstellen dat je toch erg veel spierpijn had, haha!

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 11:05

Charaz schreef:
Ik ben 11 december bevallen en eerste kerstdag ben ik er weer opgeklommen. Iedereen sliep nog dus ik heb t paard opgezadeld en wat gestapt en gedraafd.

Haha! Jij dacht; ik doe het mooi stiekem, dan kunnen ze me niet tegenhouden! Heb je het thuis wel verteld...??!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:05

Met 30 weken had ik mn laatste wedstrijd en daarna ben ik gaan minderen, maar ik ben dus niet heel lang gestopt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:06

Marcato schreef:
Charaz schreef:

Haha! Jij dacht; ik doe het mooi stiekem, dan kunnen ze me niet tegenhouden! Heb je het thuis wel verteld...??!!

Ja dat wel, de paarden staan aan huis en ze waren net wakker toen ik aan het afzadelen was.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:40

Ik ben wel meteen met 12 weken zwangerschap gestopt met rijden,maar dat was ook wel zo verstandig met een onbeleerde dekhengst Schijnheilig

Zie,ik ben niet de enige vroege..Charaz was er ook weer vroeg bij!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:47

Ik ben 24 juni bevallen, en heb na 6 weken weer gereden.
Ik was flink geknipt naar opzij en ook nog gescheurd, dus aardig gehecht. M'n zoontje is nu 9 weken, maar heb nog best last van de hechtingen.
Het verbaasde me ook dat ik er met rijden geen last van had, want ik heb nog steeds het gevoel dat m'n onderkant een halve meter lager hangt dan voorheen. Bloos

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:10

Samantha: grappig, ik ben ook de 24 juni (10:30 uur) bevallen! Zitten bij jou de hechtingen er nog in dan? Bij mij hebben ze die na een week eruit gehaald, dat was een enorm verschil (prettig dan). Ik heb daarna nog een week last gehad van een gekneusd schaambot maar dat heb ik prima opgevangen met Ibuprofen.
Marcato: galopperen gaat wel goed, zit prima. In draf doorzitten gaat nogal moeizaam omdat hij ten eerste heel hoog opgooit en ten tweede mijn buikspieren nogal slap zijn geworden van 5 maanden niets doen i.v.m. rugklachten. Gewoon doortrainen, dan moet het wel weer goed komen.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:54

IK ben blijven rijden tot ik 39 weken zwanger was en zat 1 week na de bevalling weer op mn paard. Ik had geen hechtingen

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:58

2 weken na de bevalling, en had wonder boven wonder helemaal geen spierpijn...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:03

bij mij is het alweer bijna 10 jr geleden,maar heb gereden tot 2 weken voor de bevalling en na 3 weken zat ik er weer op
had een kwpn van 167cm maar het viel tegen
ik had een groot en zwaar kind gehad veel hechtingen en lopen ging na de bevalling wat moeizaam
ik wilde zo graag ff op mijn paard en heb er 2 rondjes opgezeten en toen nog 3 weken gewacht en een Action seatsaver gekocht voor op mijn zadel en weer rustig gaan opbouwen

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:10

Ik de eerste keer na vier weken even en ik voelde me net of ik nog nooit had paardgereden! De 2e keer had ik veel bekkenklachten gehad en heb ik zo'n 6 weken gewacht. Maar toen reed ik zo weg!

Rij nu nog heel weinig, is toch wel druk met 2 en je paard niet naast de deur. Ik mis het wel heel erg! Maar dat komt wel weer.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 22:45

Wat leuk om al die reacties van jullie te horen! Grappig dat er zo'n verschil is tussen iedereen!

Ik heb gister weer voor de 2e keer op m'n paard gezeten en zijn ong. 3 kwartier naar buiten geweest. Heb voornamelijk gestapt en een paar stukjes gedraafd om te proberen, maar het ging hartstikke goed. Zondag dus weer en dan maar even in de bak proberen te rijden. Het enige waar ik last van had, was de binnenkant van m'n benen, omdat je ineens weer zo wijduit zit, haha!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:13

Marcato schreef:
amazone77 schreef:

Ik ben ook bevallen met een pomp en een knip. Best heftig allemaal ja. En wat voel je je daarna vreselijk zeg. Leek wel overreden door een trein, haha! Zoals ik al in de beginpost schreef, ik kon afgelopen zondag (dus na 4 wkn) al zitten op m'n paard zonder pijn. Dan is 7 weken best lang!

het ergste was nog dat ik na een paar dagen de helft van de hechtingen verloren ben,
en met een open wond kwam te zitten zeg maar haha,kan er nu mee lachen,maar was echt wel zeer pijnlijk,die klossen onder mijn bed waren er zo onderuit,anders scheurde het steeds weer open,
maar het is gelukkig weer helemaal goed gekomen hoor,heb alleen een groter litteken. Rolleyes