Heimwee erg extreem.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Heimwee erg extreem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 12:32

ik zit sinds vorige week in spanje sinds het eerst weer in3 jaar, de eerste paar dagen ging het goed, maar de laatste 2 dagen heb ik niets meer gegeten en ben al dik 48 uur wakker, ik heb zo´n verschrikkelijke heimwee naar mijn beesten (katten) toe, ik huil alleen maar en wil naar huis, dus nu zijn mijn ouders naar de reisorganisatie om me thuis te krijgen, als het goed is zit ik vanavond op de bus of vliegtuig dat hoor ik straks.
Mijn broer verzorgd mijn dieren maar imo doet hij het gewoon niet goed, ik voel me er niet lekker bij al vanaf het begin dat ik vertrok, heb me er redelijk overheen kunnen zetten maar trek het nu gewoon niet meer. ik ben 6 jaar geleden mijn andere kat verloren omdat mijn broer ze vergat binnen te laten en daar heb ik heel erg veel verdriet van gehad.

mijn moeder blijft herhalen dat ze goed verzorgd worden maar als ik het woord poezzies al hoor barst ik in tranen uit. als ik thuis ben en me ouder zijn op vakantie mis ik ze eigenlijk nooit maar als ik weg ben van huis is het een heel ander verhaal, is het nou zo raar dat ik 19 graden verkies boven 30 graden volle zon?

nog meer mensen zo´n heimwee of gehad?

Shattered

Re: Heimwee erg extreem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:43

Ik slaap overal, maar dan ook werkelijk overal. Slapen Dromen
Ik was een keer op uitwisseling naar Oslo, we moesten overstappen in Kopenhagen ivm technische problemen van het vliegtuig zaten we daar midden in de nacht vast. Het was 4 uur toen we op bed lagen en om 6 uur moesten we inchecken voor Oslo. (De vorige avond had ik ook niet veel geslapen) In het vliegtuig lag ik knock out, in de bus, in de auto, bij die mensen op de bank, bij vrienden van die mensen op de bank en natuurlijk in m'n bed ook. Huilen van het lachen Gewoon ogen dicht, relaxen en niet nadenken. Dromen Dan zzzlaaap je zo weg.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 17:46

ik heb net even een dutje gedaan en ga vanavond gelukkig op de bus naar huis Go jij! Go jij!

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:39

Ik ken het, echt een vreselijk gevoel. Fijn dat je vanavond naar huis kunt!
Ik heb een toeristische opleiding gedaan en daarvoor moesten we geregeld een weekje naar het buitenland. Al mn klasgenoten verheugden zich er op, ik keek er alleen enorm tegenop.. Als we er waren ging het overdag goed, zolang ik druk bezig was dacht ik er niet aan maar heb geregeld 's avonds huilend in mn bed gelegen.
Ook als ik op vakantie was met mn ouders had ik er last van, dan wilde ik het liefst zsm naar huis Bloos

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:08

Je bent niet de enige met heimwee, ik heb er ook last van, alleen niet zo erg meer nu. Ik heb een tijd gehad dat ik echt helemaal gek werd als ik er alleen al aan dacht dat ik aankomende nacht niet thuis zal slapen.
Als je vind dat je broer je katten niet goed verzorgd kun je dan niet iemand anders vragen?
Veel sterkte ermee, en het is zeker niet raar Ach gut

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:16

Ik heb het juist andersom.
Als ik zelf weg ben (met of zonder ouders, dat maakt niet uit) heb ik nergens last van, maar als ik thuis ben en de rest is weg vind ik het maar niks. Bloos
Het lijkt me altijd heerlijk om een paar weken het huis voor mezelf te hebben, maar als het moment komt dat iedereen in de auto stapt en ik niet, dan is het even drama hoor. En moet er dan de daaropvolgende weken zo min mogelijk aan denken, anders trek ik het niet. En het is ook niet dat ik ze het niet gun, dat ik me in de steek gelaten voel of dat ik me niet vermaak, maar ik weet niet, ik vind het vreselijk. Maar ik heb het ook alleen maar bij mijn ouders thuis, want zit nu alleen op mijn studentenkamer en heb nergens last van. En het is ook niet zo dat ik denk dat de beestjes niet goed verzorgd worden, want die gaan altijd mee op vakantie. *LOL*

Iig heel fijn voor je dat je naar huis kunt!

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:21

Mocca schreef:
Ik heb het juist andersom.
Als ik zelf weg ben (met of zonder ouders, dat maakt niet uit) heb ik nergens last van, maar als ik thuis ben en de rest is weg vind ik het maar niks. Bloos
Het lijkt me altijd heerlijk om een paar weken het huis voor mezelf te hebben, maar als het moment komt dat iedereen in de auto stapt en ik niet, dan is het even drama hoor. En moet er dan de daaropvolgende weken zo min mogelijk aan denken, anders trek ik het niet. En het is ook niet dat ik ze het niet gun, dat ik me in de steek gelaten voel of dat ik me niet vermaak, maar ik weet niet, ik vind het vreselijk. Maar ik heb het ook alleen maar bij mijn ouders thuis, want zit nu alleen op mijn studentenkamer en heb nergens last van. En het is ook niet zo dat ik denk dat de beestjes niet goed verzorgd worden, want die gaan altijd mee op vakantie. *LOL*

Iig heel fijn voor je dat je naar huis kunt!

Dat had ik ook altijd toen ik nog thuis woonde (en nu nog steeds een beetje als ik m'n ouders op schiphol af zet)
Lijkt me eccht vreselijk om heimwee te hebben, kan me er ook niets bij voorstellen. Als ik op vakantie ga en ik trek de voordeur achter m'n dicht vergeet ik alles van thuis. Vind het ook vaak vreselijk om weer naar huis te gaan.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 18:01

ik ben weer veilig thuis! het is hier erg stil op mn spinnende katten na, ik ben zo blij, me eigen bedje, me beestjes, me eigen douche en heb net ook weer gegeten Haha!

@ sas er zaten bij mij in de bus dames die 5 maanden in spanje waren gebleven (stage) dan denk ik wow HOE doe je dat? ik hield het niet eens een week uit...

@aline, ik dus ook, als ik niet mee kon met de bus was ik in een vliegtuig gestapt hoe bang ik ook was maar ik wilde gewoon naar mn eigen thuis, en wel nu. ik blijf lekker in dit kikkerlandje Haha!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:23

Ik heb wel, als ik samen met iemand anders ergens anders slaap lukt het wel. Maar als ik bij een vriendin moet slapen, nee dan raak helemaal van streek... Ik lig gewoon het liefst in mijn eigen bedje snachts Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:14

xDramaQueen schreef:

Ik zie dat je weer terug bent, ja ik herken het...Wat vervelend zeg dat je ooit een keer een kat wijt bent geraakt toen je op vakantie was!
Ik heb zelf dus ook enorm last van heimwee, ziek, rillen, huilen niet willen eten tot overgeven aan toe.
Kortom ik ga ook liever niet.

Twee jaar geleden naar Turkije gegaan, een week was blij toen ik weer thuis kwam en super om mn katten weer te zien, mn eigen bedje alles.
Mijn ene kat was erg van de rel, niet eten en wilde niets meer, ook zat ze onder de klitten dus je begrijpt wel ik ga ok liever niet meer.
Weet niet hoe het bij jou zat toen je kind was DQ?
Ik heb hier dus als kinds af aan al last van, ik kon niet eens drie huizen verder slapen dan moesten ze
me diep in de nacht naar huis brengen omdat ik helemaal overstuur was.
Dacht dat ik mn moeder miste, maar die is inmiddels al 16 jaar overleden maar de heiwmee is nog
net zo groot, mss nog wel erger.

Hoe heb je het in Spanje gehad heb je de heimwee een beetje kunnen handelen?

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:19

Chiqa schreef:
xDramaQueen schreef:

Ik zie dat je weer terug bent, ja ik herken het...Wat vervelend zeg dat je ooit een keer een kat wijt bent geraakt toen je op vakantie was!
Ik heb zelf dus ook enorm last van heimwee, ziek, rillen, huilen niet willen eten tot overgeven aan toe.

Twee jaar geleden naar Turkije gegaan, een week was blij toen ik weer thuis kwam en super om mn katten weer te zien, mn eigen bedje alles.
Mijn ene kat was erg van de rel, niet eten en wilde niets meer, ook zat ze onder de klitten dus je begrijpt wel ik ga ok liever niet meer.
Ik heb hier dus als kinds af aan al last van, ik kon niet eens drie huizen verder slapen dan moesten ze
Dacht dat ik mn moeder miste, maar die is inmiddels al 16 jaar overleden maar de heiwmee is nog

Pff... Bij mij precies hetzelfde, ik moest vroeger ook altijd naar huis gebracht worden als ik alleen maar bij een vriendin ging logeren... Gelukkig gaat het bij mij wel steeds iets beter, maar heb er nog steeds wel last van. Ik dacht ook dat ik mijn ouders miste, maar zelfs als ik met mijn ouders op vakantie ben heb ik ook de hele tijd het gevoel dat ik naar huis wil.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:20

Ik kan met je meeleven,

Al vanaf mijn 9e heb ik extreme heimwee.
Bij mijn vriend slapen gaat goed, als ik de dag erna maar weer naar huis kan.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:23

Ik herken het niet..al heb ik het 2wkn op vakantie ook wel gezien en verlang ik naar huis!

Wat ik me af vraag..waarom laat je je broer op je katten passen als je dat vanaf het begin al niet lekker zit?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:29

Misschien omdat dr broer toch nog het betrouwbaarste is?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:39

SteffiiY schreef:

Nou blijkbaar dan toch niet? Aangezien dr broer al eens vergeten is de poezen binnen te laten..zou ik eerder kiezen voor een pension, daar gebeurd je dat iig niet!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:45

Misschien is het gevoel voor haar broer toch nog iets beter dan een pension, dit zou je echt aan de Ts moeten vragen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:10

SteffiiY schreef:
Misschien is het gevoel voor haar broer toch nog iets beter dan een pension, dit zou je echt aan de Ts moeten vragen.

Dat vroeg ik ook Knipoog maar jij reageerde vandaar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:12

Jeanine84 schreef:
Nou blijkbaar dan toch niet?

Ik denk niet dat TS hier verders wat mee kan, dus lijkt me ook niet belangrijk om het daar
Nog langer over te hebben denk dat ze het er al moeilijk genoeg mee heeft dit kan iedereen
overkomen.
Heimwee is verschrikkelijk en dat soort insinuaties en 'wat als' berichten maken het er niet beter op.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:15

Chiqa schreef:
Jeanine84 schreef:
Nou blijkbaar dan toch niet?

Ik denk niet dat TS hier verders wat mee kan, dus lijkt me ook niet belangrijk om het daar
Nog langer over te hebben denk dat ze het er al moeilijk genoeg mee heeft dit kan iedereen
overkomen.
Heimwee is verschrikkelijk en dat soort insinuaties en 'wat als' berichten maken het er niet beter op.

Misschien dat wanneer ze de zekerheid had gehad dat dr poezen het goed hebben ze al minder last zou hebben van dr heimwee? Ik ben ook erg gehecht aan mijn hond en daarom gaat die van mij niet meer naar het pension Lachen dus vandaar dat ik het vroeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:25

Jeanine84 schreef:
Misschien dat wanneer ze de zekerheid had gehad dat dr poezen het goed hebben ze al minder last zou hebben van dr heimwee?

Dat zijn allemaal achteraf dingen, en zelfs bij iemand met de beste bedoelingen kan er iets mis gaan met een huisdier.
Laten we dr van uit gaan dat ze op dat moment voor haar de beste beslissing heeft genomen?
En tuurlijk is het beter voor je gemoedstoestand om iemand er voor te laten zorgen waar je veel vertrowuen in hebt maar dan nog is het geen pleister op de wond.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:58

Meid wat naar dat je zo'n heimwee had daar, ik herken je verhaal heel erg. Als
ik op vakantie ben met mijn ouders is er niks loos, maar als ik op een onbekende
plek ben met mensen die ik niet goed ken (vorig jaar introductiekamp) dan heb ik er
ook verschrikkelijk veel last van, zelfs de kleinste dingetjes mis ik dan, kan niet eten en
ben trillerig en zenuwachtig/onrustig. Het is pas weer goed als ik weer thuis ben en
vertrouwde dingen en mensen om me heen heb.

Ik vind het heel erg vervelend dat ik hier last van heb, maar ik denk dat hier niet heel
veel aan te doen is, helaas.
Voor jou is het nog eens extra moeilijk door het verliezen van je kat tijdens de vakantie,
ik kan me voorstellen dat je je dan extra snel rot voelt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 08:35

Chiqa schreef:
xDramaQueen schreef:

als kind heb ik het ook gehad maar moet zeggen hoe ouder ik werd hoe erger het word.
Na 4 dagen stopte ik met eten en werd ik knorrig en idd de dag voordat ik naar huis ging had ik nog niet gegeten en alleen maar huilen huilen ik word dan heel zenuwachtig en ga lopen ijsberen, en als je dan al dagen niets eet word ik ook erg duizelig.
mijn ouders zitten nu nog zeker dik 4 dagen in spanje ik ben blij dat ze er begrip voor op maakte en dat ik van ze naar huis mocht, maar ik weet nu zeker ik ga niet meer op vakantie.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 08:37

Jeanine84 schreef:
SteffiiY schreef:

Nou blijkbaar dan toch niet? Aangezien dr broer al eens vergeten is de poezen binnen te laten..zou ik eerder kiezen voor een pension, daar gebeurd je dat iig niet!

dat was me oudste broer dit is me jongste broer, omdat hij thuis woont en me moeder geen vreemde hier binnen wilde, hij bleef thuis dus kon hij voor de dieren zorgen
en een pension? HA never, nooit, niemand komt aan mijn katten nee echt niet
het idee al bezorgd me rillingen...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:16

Bij mijn was het ook altijd, als ik eenmaal huilde moet ik naar huis. hoe ouder ik word hoe beter het gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:24

Heimwee is gewoon hardstikke lastig, heb het vroeger ook gehad.
Maar .. Je kan er wel iedere keer aan toegeven maar toch moet je je er een keer overheen zetten.
In jou geval vind ik het iets anders, omdat je dieren waarschijnlijk niet optimaal verzorgd worden.
Stel dat dit wél had geweest, had je dan geen heimwee gehad ?
Gewoon zomaar een vraagje hoor Knipoog Want als ik gewoon zeker wist dat ook mijn dieren niet goed verzorgd zouden worden terwijl ik in Spanje zat .. Had ik het eerstvolgende vliegtuig naar huis gepakt. Niet vanwege de heimwee, maar vanwege de conditie van m'n dieren.