uitverkocht bij de apotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

uitverkocht bij de apotheek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 19:33

Wat ik net toch weer had. Ik wist niet eens dat het kon.

Ik ben sinds 3 maanden aan de prikpil. En moet aanstaande woensdag de tweede weer hebben. Dus ik vanmiddag langs de apotheek met me recept om hem op te halen.
Zegt dat vrouwtje ja die hebben we niet op voorraad. Dus ik vraag wanneer kunnen die binnen komen.
Dus zij gaat in de computer kijken. Blijken ze niet meer leverbaar te zijn. Dus zei nog na gevraagd maar echt niet leverbaar en ze wisten ook niet wanneer het weer leverbaar was. Dat kan wel een paar weken duren.
Nu is er afgesproken dat morgenochtend de apotheek mijn huisarts belt en dat ik dan terug gebeld word door de apotheek of de huisarts voor een oplossing.

Je had mijn gezicht moeten zien. Vind het zo iets mafs een 'medicijn' niet leverbaar.

Het is niet de nieuwste spelcomputer die ik bij de intertoys wil kopen Verward

Sigrid

Re: uitverkocht bij de apotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:36

Huh, dat is zeker apart! Maar het zal waarschijnlijk wel leverbaar zijn, alleen is het vast niet meer de goedkoopste die ze kunnen krijgen. Aangezien apothekers de goedkoopste voor moeten schrijven van de verzekeringen.
Wel héél erg raar dat er ook geen alternatief was.

Maaruh, beetje domme vraag misschien. Maar moet je met de spul naar de dokter(sassistente) en spuit die het dan in, of kan je dat zelf doen? Heb er geen ervaring mee!

Zou trouwens ook verzekering ff opbellen en laten weten wat je hier van vind. Is echt belachelijk!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 19:45

Ik moet hem zelf bij de apotheek ophalen. En dan er mee naar de huisarts of assistente en die spuit hem dan in.
Vroeger hadden de huisartsen dat op voorraad maar dat is dus niet meer zo.
Morgen hoor ik meer. Maar vind het zo ontzettend raar.
Zou de verzekering daar iets mee kunnen?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:48

Ja, je verzekering moet in principe voor je bemiddelen en helpen als je ergens mee zit. Zou in ieder geval denk ik wel verstandig zijn om dit te melden. Apotheek heeft in ieder geval een fout gemaakt, want medicijnen moet gewoon leverbaar zijn. En is het niet vandaag, dan toch zeker wel morgen! Kan je ook niet bij een andere apotheek terecht?

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:08

Ik werk in een apotheek en ben nu 3 weken op vakantie

Maar voordat ik op vakantie ging, was de depo provera ook al in nazending

Medroxyprogesteron
Productomschrijving
Depo Provera 150 injsusp 150 mg/ml wegwerpspuit 1 ml, Pfizer BV.

Reden voor niet-beschikbaarheid
Wegens productieproblemen was dit product tijdelijk niet beschikbaar [1]

De te verwachten datum voor beschikbaarheid
Het product is inmiddels weer beschikbaar [1].

dit vind ik op www.farmanco.knmp.nl (site van alle naleveringen)

Hij is weer beschikbaar staat er op die site maar het kan zijn dat er veel vraag naar is van de apotheken naar de groothandel toe
Wat je ook nog kan proberen is dat de apotheek rechtstreeks besteld bij de fabrikant..

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:13

_Sigrid_ schreef:
Ja, je verzekering moet in principe voor je bemiddelen en helpen als je ergens mee zit. Zou in ieder geval denk ik wel verstandig zijn om dit te melden. Apotheek heeft in ieder geval een fout gemaakt, want medicijnen moet gewoon leverbaar zijn. En is het niet vandaag, dan toch zeker wel morgen! Kan je ook niet bij een andere apotheek terecht?

De apotheek heeft geen fout gemaakt, sommige medicijnen staat soms op nalevering, dit kan verschillende oorzaken hebben

Bij de depo provera zijn er productieproblemen die de fabrikant maakt
Wij bestellen bij een groothandel en als de groothandel ook niks meer heeft, dan staat het dus in nazending..
Totdat de groothandel weer binnenkrijgt en dan krijgen de apotheken ook weer

Maar meestal kun je rechtstreeks bij de fabrikant bestellen, die hebben als het goed is een "voorraadje"'

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 20:26

Uhm ja die die depo provera heb ik nu eenmaal gehad. En nu dus even niet leverbaar.
Ik wacht morgen maar even af. En dan horen we het vanzelf.
Maar ik vond het zoiets mafs. 'Medicijn' niet leverbaar. Ik had er nooit aan gedacht of rekening mee gehouden dat dat ook weleens kon gebeuren. Stond dan ook met mijn mond vol tanden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:44

helaas gebeurd het wel vaker,is niet maf.

de fabriek had productieproblemen,en kon daarom niet leveren.
je hebt ook losse ampullen

ik begrijp niet dat mensen het zo raar vinden als iets eens niet te leveren is,kan je apotheek niks aan doen hoor!
het heeft geen zin daarover te gaan klagen,want als de groothandel/fabriek niet levert kan je niks

dit soort dingen veroorzaakt helaas ook wrijvingen aan de balie,gelijk uitgaan van de schuld van de apotheek en dan willen klagen

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:48

Misschien is het dan ook niet echt een fout, maar ik vind het niet helemaal correct. Het lijkt me dat er inderdaad zoiets moet zijn als een nood-voorraad om problemen zoals deze te ondervangen?

Wat nou als mensen die medicijnen harstikke snel nodig hebben? Dan hebben ze toch geen boodschap aan productieproblemen? En hadden ze niet voor haar kunnen informeren bij andere apotheken in de buurt (als service)...lijkt me eigenlijk wel zo netjes.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:51

ja maar als de productie helemaal stilligt dan begin je niks,je noodvoorraad kan ook op zijn omdat veel mensen altijd op het laatste moment komen voor hun depo provera.

dan sta je ook met je rug tegen de muur

van een aantal dingen hebben we altijd wel een aparte voorraad voor uiterste nood,maar dan dingen als insuline ed.
sorry,maar de depo provera valt dan niet onder levens reddende zaken.
erg vervelend,snap ik ook,maar soms kan je er echt niks aan doen als er lange leveringsproblemen zijn

overigens zijn er wel losse ampullen te krijgen

inderdaad hadden ze wel mogen informeren bij apotheken in de buurt,proberen we zelf ook altijd
maar die kampen met hetzelfde probleem

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 22:04

Ik ben ook niet boos ofzo. Vind het niet zo'n ramp.
Maar wist niet dat het kon voor komen. En stond daar nogal van te kijken.
Heb het meisje achter de balie heel erg bedankt dat ze morgen voor me wilde bellen naar de huisarts voor een andere oplossing.

De doktersassistente raadde mij aan om de prikpil de zelfde week te halen als ik hem nodig heb.Anders zou hij thuis maar blijven liggen en dat bleek ook niet helemaal goed te zijn voor de werkzaame stoffen ofzo.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:27

moest vorige week ook om de prikpil. bij mij hetzelfde verhaal. niet meer op voorraad. ze hebben gebeld naar een andere apotheek en daar hadden ze nog. toen kon ik er daar om. vond het ook nogal bijzonder....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:46

hoezo bijzonder kannie?het is nu toch uitgelegd?

en soms bij de ene apotheek gaat het harder dan bij de andere

felicity,je kan gerust je prikpil op tijd halen en thuis bewaren,bij ons liggen ze ook gewoon in de la op kamertemperatuur hoor.
het is juist lastig als je op de laatste dag net aankomt en het is idd op bv

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:51

Wij kregen vorige week 'opeens' 14 stuks binnen, en ja dan gaan eerst de mensen die al het langst wachten. Ben benieuwd wanneer de volgende lading komt... Succes iig!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:53

oh bij ons zijn ze nu gewoon weer te krijgen,informeer eens bij de fabrikant,als het goed is,is het probleem opgelost inmiddels.

ohja er zijn ook depo provera ampullen van 3 ml,die kan je wel leveren,alleen wel met de opmerking op het etiket erbij dat daar maar 1 ml van gespoten hoeft te worden

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:57

Snoevie schreef:
hoezo bijzonder kannie?het is nu toch uitgelegd?

Ik denk dat Kannie dit topic vorige week nog niet gelezen had toen ze aan de balie van de apotheker stond. Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:58

nee,maar je leest denk ik toch het topic een beetje voor je reageert?
en ik vind het raar dat de apotheek dan niet gewoon uitlegt hoe het zit,vind ik zelf wel prettig om scheve gezichten aan de belie te voorkomen

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:47

Kun je niet bij een andere apotheek terecht waar ze wel op voorraad zijn? En laat de huisarts even informeren of het echt uit de handel is/wordt genomen. Uit ervaring weet ik dat sommige medicijnen door de apotheek als 'uit de handel genomen' worden afgedaan maar later blijkt dit niet zo te zijn.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:59

als de fabrikant niet levert aan de groothandel van jouw apotheek kunnen ze dat ook niet aan een andere doen. niet te leveren is niet te leveren(in dit geval dan)
je kan geluk hebben dat ze ergens anders nog een voorraadje hebben omdat het daar minder hard gaat

wij hebben een handig systeem waarbij we kunnen kijken of apotheken in de regio een bepaald middel wel op voorraad hebben

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 13:59

Ik had weer mazzel.
Vanmorgen belde de apotheek netjes terug. En ze had de huisarts gebeld. Die had ze ook niet op voorraad. Maar ze hadden aan apotheek gevonden die ze nog wel had. Moest ik eerst even langs de huisarts een nieuw receptje ophalen en kon hem toen ergens anders ophalen. Ben blij dat ik hem nu toch heb. Was alleen een stukje rijden naar de andere apotheek dat was minder. Maar we hebben hem.

Hoelang kun je die dingen bewaren?

Ik krijg morgen gelijk een nieuw receptje mee.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:13

Er is wat te doen om de prikpil geloof ik...

Verleden week maandag ben ik 'm gaan halen bij de apotheek. Een vriendin die verpleegkundige is 'zet' hem bij mij in. Wordt ik donderdag gebeld door de apotheek of ik 'm al geprikt had. Ja dus. Toen vroegen ze me of ik op de houdbaarheidsdatum had gekeken, uh... nee? Bleek de voorraad bij de apotheek ietwat over de datum te zijn, niet lang overigens.

Nou ja, goed. Ik vertoon geen rare dingen, niet raarder dan anders in elk geval Haha! Ik maak me geen zorgen.

Komt een andere vriendin zaterdag bij mij op visite met het verhaal dat ze haar prikpil (ook depo provera) terug moest brengen omdat er glassplinters in konden zitten! Bloos!

Kortom, er is wat doen om de depo provera geloof ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:14

Ik bel altijd een week van te voren als ik weer heen moet dat ze de prikpil op tijd bestellen. Niet veel mensen gebruiken die hier en dan wordt ie gewoon apart gelegd tot ik een afspraak heb.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:09

oh dat is niet netjes equinecoach!wel dan netjes dat er gebeld is.
op zich kan het weinig kwaad idd,maar de datum hoort gewoon goed te zijn.
hij gaat bij ons zo hard dat de datum altijd vers is,haha

jannie19 dat is heel verstandig,dat raad ik mensen ook altijd aan.

je kan ze bewaren tot zeker de datum die op de verpakking staat

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:33

Wij hebben er vorige week ook ineens een heleboel binnengekregen. Heel veel mensen zaten erop te wachten, en het is natuurlijk ook echt vervelend, maar er is helaas weinig aan te doen. Vorig jaar (of was het het jaar ervoor alweer?) waren er problemen met een bepaald bloeddrukmedicijn. Toen konden we nog originelen leveren, of een lagere sterkte met dubbele dosering, maar dat kan bij de Depo-provera helaas niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:45

nee,maar je hebt wel losse ampullen van 3 ml,waar dan maar 1 ml van gespoten hoeft te worden