Mijn dochtertje heeft vorige week aan kindervakantieweek meegedaan. De laatste dag, vrijdag dacht ik: wat is ze zich toch aan het krabben op haar hoofd?
Even gekeken, maar kon niets zien, behalve zwarte puntjes, die op donderbeestjes leken.
Nu hebben wij een paar berkebomen in de straat staan en volgens mij komen daar de donderbeestjes uit. Soms hebben we er echt heel veel last van, dus ik dacht in eerste instantie: zal wel niks zijn.
Kind dus weer naar kindervakantieweek, ik naar mijn werk, maar daar kreeg ik toch twijfels. Dus na het werk toch maar naar Kruitvat gegaan en daar schoorvoetend om luizenschampoo en een luizenkam gevraagd.
Blijkt dat ze al heel veel luizenshampoo en lotion verkocht hadden en voornamelijk aan mensen die naar turkeye op vakantie waren geweest.
Nu zijn wij daar niet geweest, we zijn niet verder dan Luxemburg gekomen

Uiteindelijk zeker 15 luizen van het hoofd gehaald. Ze waren na de behandeling met lotion gemakkelijker te vangen. En nu, 3 dagen later zie ik er geeneen meer.
Nu is die lotion 2 weken werkzaam (ook na wassen van de haren). Is het echter verstandig om de haren nogmaals te behandelen binnen die 2 weken?
Er zitten nl. nog eitjes in het haar, die je er maar moeilijk allemaal in een keer uit krijgt. Ik vind dus elke keer weer ergens van die zwarte puntjes.
Zijn die ook door de lotion gedood?
Op school heb ik gevraagd om een nieuwe luizencape (voor zover dat helpt, want die kindertjes zitten wel vaker met hun hoofden dicht bijeen). Vragen ze zich € 10 voor een cape

Ik heb me er dus fijn voor bedankt en op internet gezocht ...en gevonden...voor € 2,50 per stuk + € 0,46 verzendkosten. Ik heb er dus meteen 3 stuks bestled (1 voor de buren, aangezien hun dochter ook luizen had en 2 voor onszelf).
Kennissen hebben dus ook een luizenplaag in huis. Ze komen er blijkbaar niet van af. Het begon met hun dochtertje. Haren behandeld met lotion. Meenden ze dat ze er van af waren, gaan met zijn 5-en in de caravan op vakantie, komen terug en hebben alle 5 luizen. Iedereen dus 2 weken lang met luizenshampoo gewassen. Nu had afgelopen vrijdag hun zoontje dus weer luizen. En dat terwijl ze haar huis van onder tot boven gepoetst heeft, alles meerdere keren op 60 graden gewassen (beddegoed, jassen, kleren, knuffels e.d). Jak, ik moet er niet aan denken.
Gelukkig hebben ze woensdag luizencontrole op school. Ik heb de coordinator al ingelicht, dus dan weten ze dat er extra goed op gelet moet worden.