Platte buik, wat is dat nou eigenlijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Platte buik, wat is dat nou eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 22:50

Ja, zoals de titel zegt. Wat is een platte buik nou eigenlijk, of wat vind jij een platte buik?

Vraag komt een beetje vanuit mezelf. Ik heb zelf als je van de zeikant kijkt, net niet dat mijn onderbuik plat is, ik noem mijn buik dus ook niet plat (in ieder geval niet zoals die meisjes van tv Bloos ).

Wat is in jouw opzicht plat?

lesilla

Re: Platte buik, wat is dat nou eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:55

http://media.collegepublisher.com/media ... 3-57-2.jpg

Dit vind ik een platte buik, wat jij hebt vind ik een normale gezonde buik. Zoals ongeveer 90 procent van de gewone dunne meiden heeft. En mooi genoeg dus niks om te klagen.

Vind platte buik ook alleen mooi als je die hebt door te sporten ziet er altijd anders uit

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 22:58

Haha, tja, ik vraag me dat altijd af. Van de voorkant lijkt bijv mijn buik heel plat, maar van de zeikant heb ik net in het midden een soort bobbeltje. Klaag er niet over hoor, maar vroeg me altijd af of dat nou als plat gezien werd of dat plat iets heel anders was.

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:00

Nou, ik heb een platte buik Lachen Ook als je van de zijkant kijkt. Komt niet door te sporten, maar van mezelf.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:02

ik ben wel dun maar heb een buikje, maar my god.. wie niet?..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:06

pinuts schreef:
ik ben wel dun maar heb een buikje, maar my god.. wie niet?..

Inderdaad, mensen die erfelijk geluk hebben, door dieten, en heel veel sporten, en vooral de juiste kleding belichting en tv manipulatie hebben (zoals de meiden op tv)

Wat plat is... dat ligt aan het oog van de mens die ernaar ziet. En volgens mij ook aan het maatje Haha!
Vroeger vond men 42 plat, dan werd het 36 en dan 34 dus naar mijn idee ook tijdsafhankelijk Haha!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 23:08

Haha XD, ik ken zat meiden die wat dikker zijn maar een strakkere buik hebben dan mij Bloos. Dus erfelijk moet het zijn ben ik bang.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:10

Ik weet wel dat mijn buik NIET plat is. Clown
Een platte buik, tsjah, ik ken 1 dinnetje van mij die een hele mooie platte buik heeft, beetje jammer dat ze zo dun verder is dat ze dus ook geen vrouwelijke vormen heeft. Een platte buik en mooie vrouwelijke vormen zie ik maar weinig, en als ik ze zie, ben ik altijd zwaar jaloers. Nagelbijten / Gniffelen

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:14

Mijn buik is wel plat....

als ik hem inhoud Nagelbijten / Gniffelen
Nouja, ik zit er niet zo mee.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:16

Ik vind zelf dat ik wel een redelijk platte buik heb, maar niet zo strak als het plaatje van katiavl. Ik heb gewoon een 'vrouwelijke' buik met het nodige laagje vet. Ja Maar het is niet zo dat je rolletjes kan tellen als ik bijv. zit. (Bedoel ik niet verkeerd voor degene die dat wel hebben Knipoog )

Edits; ik had even moeite met een emoticon. Clown

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:19

mijn buik is altijd wat bol, maar mn rug is hol, dus op zich is mn buik niet dik maar het toont soms wel zo.
maar het is ook maar net hoe je je kleed vaak.

als ik niet eet is mn buik bijvoorbeeld best plat, maar als ik bijvoorbeeld crackers eet dan is ie ineens bol Rolleyes

en als ik een kilo aankom dan vind ik m weer te dik Vork
maar ja het is maar net waar je je focus op legt he.
volgens mij letten anderen er lang niet zoveel op als jijzelf.

by the way, als ik buikspieren aanspan is mn buik helemaal hard maja in het dagelijkse leven doe ik dat niet Tong uitsteken

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:23

ik heb wel echt een buikje, dat zeggen anderen ook tegen mij, en weet ik ook.. maar ja ik hou van frikandellen, patat en ben verslaafd aan chocola en mac donalds. Dus ach, dat ik daarvan een buikje heb lijkt me logisch:)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:25

Ik heb mn buikje altijd gehad, zelfs toen ik pfeiffer had en héél erg was afgevallen, bleef ik een buikje houden. Hoor het ook af en toe hoor, maar ondertussen weet ik dat ie niet weg te krijgen is. Maar schaam me dr echt voor hoor. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:29

Ik las laatst ergens (kan me niet meer voor de geest halen waar) dat dat 'vetbultje' op je onderbuik juist goed is bij een vrouw. Een te strakke buik kan namelijk complicaties opleveren tijdens de zwangerschap.
Ik heb dat bultje overigens ook en m'n vriend vindt t geweldig. Hij vindt het lekker zacht Haha! Mij hoor je dus ook niet klagen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:34

Ach, ik heb ook een beetje een buikje, zou mooier zijn als ie wat 'strakker' was, helemaal plat lukt me toch nooit. Ik vind het ook persoonlijk niet zo belangrijk dat alles 'plat' is, meer dat het strak is, en niet heel blubberig... Vriendin van mij heeft wel een hele mooie strakke buik, maar wanneer je haar van de zijkant ziet is ze echt niet helemaal waterpas-plat hoor, maar omdat ie mooi strak is en vetrol-loos is dat toch mooi Lachen

En dat vetbultje, dat heb je ook nodig, heb ik altijd geleerd bij biologie Tong uitsteken Vrouwen hebben een klein beetje vetreserve nodig voor de weerstand dacht ik.. Als ik lieg, lieg ik in commissie en dan mogen jullie meneer van Dongen aanklagen Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:34

Snoompje schreef:
Ik las laatst ergens (kan me niet meer voor de geest halen waar) dat dat 'vetbultje' op je onderbuik juist goed is bij een vrouw. Een te strakke buik kan namelijk complicaties opleveren tijdens de zwangerschap.
Ik heb dat bultje overigens ook en m'n vriend vindt t geweldig. Hij vindt het lekker zacht Haha! Mij hoor je dus ook niet klagen.

hem zeker ook niet Clown ik heb hetzelfde hoor! echt precies.. plat van voren.. (uhm.. bij m'n buik dus Vork ) maar uhm.. beetje zo bol van de zijkant zo'n beetje bij m'n navel (ik heb het even gecheckt Huilen van het lachen )

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:35

In de oertijd was een vrouw met meer vet ook beter. Want die waren beter bestand tegen alles. En als er een tijd geen of bijna geen eten was, dan ging ze tenminste niet dood. Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:37

Super! Nu weet ik dat ik een zeker een harde winter kan overleven. Terwijl jullie allemaal sterven Huilen van het lachen lang leven onstrak zijn!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:37

Ik heb een beetje een holle rug dus plat lijkt het niet snel Haha! Maar ik ben tevreden en ben absoluutje niet dik.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:42

LZP > MW

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:37

Die foto van Carmen Electra is zoooo gefotosoept Knipoog
Zij heeft echt niet zo'n mega platte buik hoor. Ze heeft een hele mooie vrouwenbuik, met ook een klein boebeltje.
Ben zelf ook heel trots op mijn buik, strak en gespierd en geen boebeltje Knipoog Maar ik doe dan ook veel aan duursporten en krachttraining. Daarbij ben ik verder absoluut niet te dun, heb een gewone ronde kont en heupen Knipoog Kan dus wel, hahaha.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:40

Ik heb een gespierde,strakke buik Haha! Maar ik moet wel zeggen dat ik veel sport. Maar ach ik let daar niet zoveel op. Who cares.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:45

Zwelgje schreef:
Die foto van Carmen Electra is zoooo gefotosoept Knipoog
Zij heeft echt niet zo'n mega platte buik hoor. Ze heeft een hele mooie vrouwenbuik, met ook een klein boebeltje.
Ben zelf ook heel trots op mijn buik, strak en gespierd en geen boebeltje Knipoog Maar ik doe dan ook veel aan duursporten en krachttraining. Daarbij ben ik verder absoluut niet te dun, heb een gewone ronde kont en heupen Knipoog Kan dus wel, hahaha.

Neen hoor Lachen op de trainingsvideo heeft ze dezelfde buik Knipoog
Hangt gewoon af waneer je der ziet of ze veel heeft moeten trainen of niet

Net zoals iedereen, en tuurlijk is die gefotoshopt dat zijn ze allemaal. Maar de buik in de video is gewoon hetzelfde

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:47

ik vind alleen plat bij echt mager, en vind dat dus ook echt nie mooi eerlijk gezegd...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:51

het bobbeltje zijn spieren, heb laatst eens mijn buik bestudeerd Clown vanaf de voorkant isie plat, aan de zijkant zie ik ook een bobbel, blijken na mijn studie spieren te zijn Haha!