Hoe blijven jullie in vorm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

Hoe blijven jullie in vorm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 22:34

Ben benieuwd wie er echt mee bezig is om zijn of haar lichaam echt in 'shape' te houden. dus echt platte buik en bespierde benen en armen wil krijgen.
Ik zelf sport op zich best veel, naast het paardrijden maak ik wandelingen met de hond en fiets ik af en toe een avond met een vriendin. Thuis doe ik oefeningen. Wilde eerst op een sportschool maar dat is gelijk weer een soort van verplichting en neemt tijd in beslag. En het wordt pas leuker wanneer je samen gaat natuurlijk maar ik zie het zweten in zo'n hok niet zitten. al heb je natuurlijk wel de nodige apparatuur bij de hand.

Doen jullie thuis ook oefeningen om jezelf sterker/strakker te maken of liever op een sportschool?

Loose

Re: Hoe blijven jullie in vorm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:37

Ik wil eigenlijk buikspieren gaan doen want ben 4 kilo aangekomen deze vakantie en nu wil ik wel even weer een strakkere buik. De rest gaat er hopelijk vanzelf wel af als het 'gewone leven' weer begint. Haha! Ben vandaag trouwens ook even op de crosstrainer geweest. De vorige jaren fietste ik trouwens in totaal 1½ of 2 uur per dag naar school. Dus dat was ook wel goed. Haha!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 22:39

ja fietsen naar school zorgt nog voor de nodige verbranding. ik zit nu op het hbo, dus OV jaarkaart dus gratis met openbaar vervoer. school is ook niet te fietsen maar toch, die 30 km per dag wat ik hiervoor deed is toch verdwenen. ben niet echt aangekomen maar wil wel graag iets wat het vervangt

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:43

Niets bijzonders. Ik kan eten wat ik wil, aankomen doe ik niet. Gespierde armen krijg ik door alleen al mijn dieren te verzorgen (versjouwen van wateremmers etc.) Gespierde benen krijg ik door de vele kilometers die ik fiets naar mijn werk.
Energie over om te sporten heb ik niet, dus een conditie is helaas ook niet aanwezig.

Naar een sportschool gaan vind ik helemaal niets en zou ik ook niet voor kiezen. Als je vaker de auto pakt in plaats van de fiets kom je al een heel eind. En ter afwisseling kun je gaan hardlopen of iets. Sportschool vind ik geldverspilling.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 22:46

ik moest glimlachen toen ik je tekst las paula, je zegt namelijk: Als je vaker de auto pakt in plaats van de fiets kom je al een heel eind. ik weet wat je bedoelt hoor dus t maakt niks uit. ja ik ben ook de hele dag in touw, zit eigenlijk niet vaak te luieren ofzo. ik ben best wel vaak bezig soms kan ik zelfs niet stoppen, dan ga ik nog snel t gras maaien ofzo. Maar echt sporten vraagt van mij ook vaak nog de nodige moeite om mezelf ertoe aan te zetten. maar ben altijd wel blij dat ik daar nog even de tijd voor genomen heb. ik hoop ook met dit topic 'sportgenoten' te vinden zodat we mekaar een beetje kunnen pushen om toch nog door te gaan of te beginnen met wat sporten of oefeningen Knipoog

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:10

wat ik doe is minstens om de dag wat buikspieroefeningen en beetje opdrukken....ik wandel met de hond en af en toe gaan we ook hardlopen...ik let op wat ik eet en wil eigenlijk ook wat meer fietsen...maar als ik straks weer naar school ga is dat toch al minimaal een half uur per dag...verder er voor zorgen dat het geen verplichting wordt..want dan werkt het bij mij al niet meer...en af en toe sta ik wel op zo'n step aparaat wat mijn moeder heeft...maar nou is eigenlijk mijn vraag ook aan jullie wat het effect nou is van dat stepapparaat want ik wil bijvoorbeeld geen dikke kuiten krijgen ofzo..maar soms heb ik wel het idee dat dat stepding zich daar op richt...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:30

Hollybolly schreef:
ik moest glimlachen toen ik je tekst las paula, je zegt namelijk: Als je vaker de auto pakt in plaats van de fiets kom je al een heel eind. ik weet wat je bedoelt hoor dus t maakt niks uit. ja ik ben ook de hele dag in touw, zit eigenlijk niet vaak te luieren ofzo. ik ben best wel vaak bezig soms kan ik zelfs niet stoppen, dan ga ik nog snel t gras maaien ofzo. Maar echt sporten vraagt van mij ook vaak nog de nodige moeite om mezelf ertoe aan te zetten. maar ben altijd wel blij dat ik daar nog even de tijd voor genomen heb. ik hoop ook met dit topic 'sportgenoten' te vinden zodat we mekaar een beetje kunnen pushen om toch nog door te gaan of te beginnen met wat sporten of oefeningen Knipoog

Haha oeps, was er niet helemaal bij! Maar met de auto kom je toch een heel eind? Duizenden kilometers kun je er mee maken. Schijnheilig

Nee maar zonder gekheid, misschien kun je aan Start to Run gaan doen?
[HK] Start to run

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:34

Ik sport minstens 3x per week in de sportschool.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:36

Ik moet iedere dag een half uur heen en terug fietsen. Daarnaast ben ik zoiezo een actief persoon met veel energie, dus beweeg ik echt veel in huis.
En ja, van shoppen blijf je ook best in vorm. Huilen van het lachen
Gewoon goed en gezond eten (Alhoewel ik al een tijd lang niets gegeten heb..), en niet zo moeilijk doen om een keer heen en weer te lopen.
De sportschool helpt wel, maar daar heb ik helaas niet echt tijd voor. Nagelbijten / Gniffelen

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:37

Ik rijd graag paard, fiets overal naartoe (lang leve de leeftijdsgrens voor autorijden en het geldgebrek voor een scooter Nagelbijten / Gniffelen ) en ik hou ook van hardlopen. In shape ben ik niet echt, maar dat vind ik niet zo erg. Ik ben meer een levensgenieter Huilen van het lachen

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:58

Ik fiets heeel veel: 3x in de week naar stage fietsen wat 50 minuten heen fietsen is en 50 minuten terug. 2 dagen naar school wat 30 minuten heen en 30 terug is, daarnaast fiets ik nog is elke dag naar mn pony wat 20 minuten heen en 20 minuten terug is. En in de avond doe ik zo'n 2-3 keer in de week 45 minuten hardlopen Lachen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:01

Leuk leuk leuk.

Naast het feit dat ik dagelijks 2 paarden rijd probeer ik zoveel mogelijk per fiets te doen ipv de auto Haha!

Maandag, Woensdag en Zaterdag ben ik ongeveer een uur aan het cardioen bij mijn ouders thuis, dit houd in roeien, buikspieren, fietsen en hardlopen.
Dinsdag en Zondag ga ik naar de sportschool, hier doe ik het rugfitcentrum van Dr. Wolf, daarnaast steppen, hardlopen op de band, fietsen en rugspieren trainen.
Donderdagavond volg ik pilates op de sportschool.
Vrijdagavond volg ik buik / rug groep op de sportschool.....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:01

Ik rij nu nog 2 paarden de hele week maar straks nog maar 2 dagen in de week. Verder loop ik elke dag een half uur met de honden (hoef ze zelf maar 1 x uit te laten). Ik fiets wel naar school maar dat is 10 minuutjes. Ik doe schoonmaakwerk 2 x in de week en dat helpt denk ik ook wel. Verder neem ik zo vaak mogelijk de trap (woon in een appartement) en vooral proberen weinig te snoepen en vet te eten.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 17:03

Werken in de paarden en gezond eten. Simpel. Haha!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 17:06

eh.. niet?
haha nah ik wil af en toe nog wel een een eindje gaan joggen.. verder vreselijk hard uit gaan (ja dan drink je wel, wat niet gezond is.. maar ik stuiter zo hard, dat ik ook best wel spieren aant trainen ben hahaha).
Als ik denk van hmm nou wordt ik weer te dik ga ik letten op wat ik eet/ minder snoepen.
en veel naar de paarden helpt ook echt wel!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 18:13

miep1979 schreef:
Leuk leuk leuk.

Naast het feit dat ik dagelijks 2 paarden rijd probeer ik zoveel mogelijk per fiets te doen ipv de auto Haha!

Maandag, Woensdag en Zaterdag ben ik ongeveer een uur aan het cardioen bij mijn ouders thuis, dit houd in roeien, buikspieren, fietsen en hardlopen.
Dinsdag en Zondag ga ik naar de sportschool, hier doe ik het rugfitcentrum van Dr. Wolf, daarnaast steppen, hardlopen op de band, fietsen en rugspieren trainen.

Wow! heb jij ze wel op een rij, hahaha... echt elke dag volop sporten. Dat je daar tijd voor hebt, of maak je er gewoon tijd voor? ik vind het echt heel knap hoelang doe je dat al?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 18:14

mountainbike, stripaerobic en ga nu rollerskien

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 18:22

Citaat:
Als ik denk van hmm nou wordt ik weer te dik ga ik letten op wat ik eet/ minder snoepen.
en veel naar de paarden helpt ook echt wel!

Ik las pas nog dat paardrijden een heel goede sport is om in vorm te blijven; ook door alles eromheen (met je paard wandelen, uitmesten en het verzorgen etc.) En er stond ook dat je met een uur paardrijden heel veel caloriëen verbrand (neem aan dat ze dan wel een redelijk intensief uur bedoelen; niet alleen stappen Knipoog ) Dus dat hebben we al in ons voordeel Haha!

Sinds ik mijn brommer heb (en ik dus ietsie luier geworden ben Clown ) heb ik als leefregel voor mezelf om toch iedere dag iets aan beweging te doen. Dus op de dagen dat ik niet naar de paarden ga, pak ik meestal de fiets in plaats van de brommer. Nu in de vakantie moet ik daar wel op letten, want toen ik nog stage liep (4 dagen in de week) ging ik altijd op de fiets naar het station. Verder eet ik nauwelijks fastfood en drink ik bijna geen frisdrank, wat volgens mij ook helpt. Daar staat tegenover dat ik wel veel kan snoepen Tong uitsteken En dat was het wel, ik ben niet zo'n sportschooltype.

Citaat:
En ja, van shoppen blijf je ook best in vorm.

Ja volgens mij is dat echt zo! In mijn vakantie zat ik vlakbij Antwerpen waar ik geloof ik zes keer naartoe ben geweest. Zes lange middagen lopen en shoppen... volgens mij waren we echt afgevallen Haha! En onze portemonnees ook...

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 18:26

Ik niks ja paardrijden doe ik als sport. Clown
Voor de rest moet ik eten eten eten wil ik in vorm blijven. Clown

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 19:27

Paula schreef:
Hollybolly schreef:

Haha oeps, was er niet helemaal bij! Maar met de auto kom je toch een heel eind? Duizenden kilometers kun je er mee maken. Schijnheilig

Nee maar zonder gekheid, misschien kun je aan Start to Run gaan doen?
[HK] Start to run

hardlopen.. hmmm leek me nooit leuk maar dit is wel een leuke manier natuurlijk om op te starten. het starten met hardlopen is altijd het moeilijkst. Doe jij hieraan mee? is het je gelukt om door te gaan?

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:23

Hihi ik ben eigenlijk altijd al in vorm geweest Haha!
Ik sport elke dag sowieso.Lange afstanden skeeleren,fietsen naar de paarden.In de winter komt schaatstraining erbij.En gezond eten probeer ik ook zovaak mogelijk te doen.

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:13

Helaas krijg ik dat niet echt voor elkaar. Scheve mond

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:57

Hollybolly schreef:
miep1979 schreef:
Leuk leuk leuk.

Wow! heb jij ze wel op een rij, hahaha... echt elke dag volop sporten. Dat je daar tijd voor hebt, of maak je er gewoon tijd voor? ik vind het echt heel knap hoelang doe je dat al?

Huilen van het lachen de laatste keer dat ik het checkte stonden ze allemaal nog keurig in het gelid Pling

Het is wel een kwestie van plannen en tijd opofferen.
Vanwege mijn gezondheid moet ik wel sporten, dus dan heb je er ook meer voor over. Een avondje bankhangen is er voor mij niet bij, want sporten en paarden hebben voorrang Knipoog Ik vertrek s'morgens om 8 uur richting werk, soms kom ik tegen 5 uur uit mijn werk even thuis, over het algemeen is het rond 22.00 / 22.30 dat ik thuis ben na mijn sportactiviteiten en lesklanten Bloos

Het thuis sporten doe ik anderhalf jaar en de sportschool is er 6 weken geleden bij gekomen. Mijn vriend (hebben nog niet heel lang verkering) is zondag voor de 1ste keer een dag meegeweest in Miep style, dat houd in huidhouden doen, sportschool 2 uur knallen en vervolgens 2 paarden rijden en verzorgen, hij is zelf ook dagelijks aan het sporten maar zei tegen mij in de auto op de terugweg, ik heb niets anders dan zoveel respect voor je, dat je dit allemaal kunt opbrengen en nou snap ik maar al te goed dat je soms de energie niet meer kunt opbrengen om een was op te vouwen etc.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:07

Ik loop bijna elke dag hard, als ik er tijd voor heb 2x per dag.
Doe ook 1 of 2x per dag buikspiere traine en opdrukken.
Verder gewoon gezond eten en niet teveel snoepen Lachen
Loop ook vaak n half uur tot een uur met de hond, of ga een stukje met m fietse Lachen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:33

5x per week paardrijden, proberen zoveel mogelijk met de fiets overal heen te gaan en verder goed opletten wat ik eet. Dus zo gezond mogelijk en niet teveel snoepen.