Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:20

Hallo,

het is weer zo ver hoor. Weer een topic van mij Tong uitsteken

Heel leuk hoor, bij je ouders wonen. Maar regels gelden er natuurlijk ook. Nu hebben ze een nieuwe regel om water te besparen! Namelijk max. 7 min. douchen per keer.

Iedereen thuis heeft kort haar, wat snel gewassen is. Ik heb haar tot op ong. voorbij schouderlengte, en ik moet het echt 2x wassen om het goed schoon te hebben. Ik douche om de dag, was per douche beurt mijn haren dus 2x. De rest thuis, douched elke dag, wast 1x zn haar, en is dus snel klaar.

Vanmorgen aan de ontbijt tafel discussie gehad...
Ik zei: de vaatwasser kan ook minder draaien, pak je eigen kopjes van dezelfde dag, dat scheeld ook stukken! (ook met borden en bestek, ik ben niet vies van hun hoor).

Maar nee, hier waren ze het niet mee eens. Ik moest maar leren binnen 7 min. klaar te zijn onder de douche. Maar dit red ik echt niet hoor. Elke keer als ik over de 7 min. kom, staat ze beneden de warme kraan aan te draaien, zodat de douche ijskoud wordt. Belachelijk toch?

Ik wil graag jou/jullie mening hier over horen...

Slotty

Re: Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:24

tja ik vind het wel ver gaan hoor... Als je weet wat een douche gebruikt met een bespaar-kop erop, en een keertje doortrekken op de wc.. Doorstrekken op de wc is geloof ik al 10 liter en met zo'n douchekop is het ook zoiets. Dus waarom bedenken jullie niet iets (erbij) voor het doortrekken? Scheelt weer.
En jij kan dan toch 15 minuten douchen per keer, aangezien jij niet elke dag doucht?

ik vind het echt te ver gaan, vooral dat terugdraaien van de warme kraan. En als je nou doucht als er niemand thuis is? Nagelbijten / Gniffelen

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:25

ik vind dat je ouder groot gelijk hebben. het zijn ten eerste hun regels, en de prijs van warm water is ook niet al te goed koop op jaarbasis. bij ons thuis is dat ook. ik heb ook lang haar, maar 1 keer wassen is bij mij voldoende ( ik heb heel snel vettig haar, dus probeer er zo min mogelijk aan te doen) en ik spoel het af met koud water, ( dan sluiten de porieen dicht en nemen ze minder vet op, dan word het minder vettig.)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:26

vind ik ook wel belachelijk Nagelbijten / Gniffelen
heb zelf ook minstens 10 min nodig voor me haar, heb ontzettend dik haar, moet echt 2x gewassen worden, laat het altijd ongeveer 5 min 'inwerken'

kopjes even snel omspoelen,oke., maar met bestek vind ik ook wel weer wat ver gaan Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:27

Tja, zelf red ik het wel binnen 7 minuten met twee keer haar wassen, maar echt relaxed is het ook niet.
Maar als iedereen elke dag 7 minuten mag douchen en jij maar om de dag doucht, dan zou je kunnen overleggen dat je om de dag max. 14 minuten doucht?

Als zoiets ook niet te bespreken valt dan geloof ik dat ik in jouw situatie in staat zou zijn om mijn ouders een paar Euro per maand te betalen in ruil voor onbeperkt douchen (of bijvoorbeeld max. een kwartier).

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:30

@ slotty, alleen is helaas geen optie... Mn moeders vriend zit in de ziektewet, en is echt altijd thuis. En het banketstaaf is... Ik heb 10 a 12 minuten nodig! Ze doen echt moeilijk... 15 Min. in 1x is voor hun echt te veel.

@ jolanda, ik heb veel haar, en door stress momenteel is het snel vet. Ik was het om de dag, omdat ik niet langer kan wachten. (anders is het echt onverzorgt..)

@ just_kiki, ja... 10 minuten is ook goed. Dan is het te doen. Maar in 7 min. kan ik enkel mn haar wassen (1x) en niet de rest van mn lichaam zeg maar. Lekker dan... Smerig gewoon.
*van het bestek, sorry maar als je alleen brood smeert, wil ik het mes daarna weer gebruiken hoor voor mijn brood.*

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:31

CCCCorine schreef:
Tja, zelf red ik het wel binnen 7 minuten met twee keer haar wassen, maar echt relaxed is het ook niet.
Maar als iedereen elke dag 7 minuten mag douchen en jij maar om de dag doucht, dan zou je kunnen overleggen dat je om de dag max. 14 minuten doucht?

Als zoiets ook niet te bespreken valt dan geloof ik dat ik in jouw situatie in staat zou zijn om mijn ouders een paar Euro per maand te betalen in ruil voor onbeperkt douchen (of bijvoorbeeld max. een kwartier).

Dit is geen optie. Ze willen mij perse leren dat ik in 7 min. kan douche. Nou dat kan ik niet, en bij betalen willen ze niet ontvangen zeg maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:35

Als je dan echt binnen die 7 minuten moet blijven, zit er niets anders op dan een beetje sneller 'doorwerken' Ach gut

's Ochtends heb ik meestal redelijk haast en douche ik in ongeveer 5 minuten (incl. tanden poetsen, 2 keer haar wassen en cremespoeling). Tandenpoetsen en 'lijf' wassen doe ik dan gewoon tijdens de inwerktijd van de cremespoeling. Relaxed is het niet, maar mogelijk is het wel.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:36

Ik vind het een beetje kinderachtig overkomen van ze.

maar misschien zitten ze wel in geldnood?
En dan helpt uiteraard elk beetje.

Je kunt proberen om afspraken te maken met ze, bijvoorbeeld dat je een paar euro betaald elke week om langer te mogen douchen.
Kostgeld vind ik overdreven,maar een bijdrage moet kunnen toch?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:37

Ik vindt dit ook te ver gaan. Water besparen is prima, maar daar kun je ook op een andere manier rekening mee houden. So what als je er eens een keer iets langer onder staat, een volgende keer is het weer wat korter. Ook op andere manieren kan er genoeg bespaard worden. De afwasmachine bijvoorbeeld alleen 's nachts laten draaien en alleen als deze echt helemaal vol zit. Idem voor de wasmachine.

Voor de douche een waterbesparende douchekop erop, tijdens het tandenpoetsen de kraan niet laten lopen, en de wc doortrekken via zo'n waterbesparend systeem.

Toen ik mijn haar langer had, had ik ook ongeveer een kwartier nodig, helemaal omdat ik toen met shampoo én cremespoeling aan de gang moest.

Nu is het een 10 minuten en dan heb ik ook lekker gedoucht en stap je er weer helemaal fris onderuit.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:37

Tip: ga in afrika wonen, kun je de hele dag in een rivier badderen..
Tjeeminee waar maak je je druk om zeg, kun je echt niet in 7 minuten douchen? Naja dan nog een tip: ga op jezelf wonen!

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:38

@ Ts ik vind dit niet kunnen hoor, om er tegenaan te schoppen zou ik savonds om 23.53 gaan douchen en blijven staan tot 00.07. Dan heb je je 14 minuten gehad over 2 dagen.

Uiteraard is het te doen in 7 minuten maar vind persoonlijk dat douchen ook wel een beetje relaxed mag zijn..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:41

pearlie schreef:
Tip: ga in afrika wonen, kun je de hele dag in een rivier badderen..
Tjeeminee waar maak je je druk om zeg, kun je echt niet in 7 minuten douchen? Naja dan nog een tip: ga op jezelf wonen!

Op mezelf is helaas niet mogelijk. Anders had ik het zo gedaan.
Maar is je reactie niet iets overdreven?

@ crossmonster, we zitten niet in geldnood. Het is gewoon 'nieuw'.
@ guccio, ja is wel een idee Tong uitsteken maar ik denk dat zelfs dan de warme kraan beneden aan gaat...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:02

Ach man zeur niet zo, ik mocht maximaal 5 minuten douchen en ik ben blij dat mijn ouders dat mij hebben geleerd. Als ik verhalen hoor dat mensen half uur onder douche staan (of zelfs langer) valt mijn mond echt open.

Zo had ik dus allemaal truukjes ontwikkeld, voor je onder douche stapt maak je eerst je haar nat en doe er alvast shampoo in en heb je je haar al 1x gewassen, doe de douche aan en spoel het direct uit en doe meteen de nieuwe shampoo in (maar ik zie echt niet in waarom het 2x moet)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 11:05

** update'je** net met mn moeder er over gesproken. Maar ze wilt geen partij kiezen...

Ik heb gelijk, omdat ik om de dag douche.
Hij (dr vriend) heeft gelijk omdat er te veel wordt verspild. En het is zijn keuze.

ga zo met hem praten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:06

is 2 keer inzepen zo hard nodig?
Ik heb ook haar tot op de schouder (vroegah erover)
Maar met 1 keer wassen en 1 keer creme spoeling haal ik het makkelijk hoor en is het echt wel zuiver.

Aan de ene kant flauw van ze...maar wat is er allemaal aan deze regel vooraf gegaan?
En wat is je leeftijd?
Dan zou ik gewoon douche geld betalen Lachen Probleem ook opgelost Lachen

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:10

Wat een onzin zeg, je douched nog om de dag ook!
Ik heb zelf ook lang en vooral dik haar. Ik moet gewoon altijd cremespoeling gebruiken anders kan ik het niet borstelen (wel was ik het maar 1 keer, twee ker wassen heeft niet zoveel zin. Zo reinigend is shampoo niet).
Ik snap best wel dat warm water duur kan zijn, maar ga dan zelf ook niet iedere dag douchen Clown

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:14

Toevallig heb ik er van de week over gedacht.Mijn dochter kan rustig een half uur douchen en soms 2x per dag.Het gaat niet alleen om het water maar ook om de energie die gebruikt wordt.Zelf vind ik het ook heerlijk hoor lekker lang douchen maar doe het gewoon niet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:15

Ik vind het niet flauw hoor. Ik heb 3 kinderen en die mogen ook niet ik weet niet hoe lang onder de douche staan. Zolang jij het water niet betaalt, heb je je gewoon aan de regels te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:16

@FlairS
Dat is dus wat ik bedoelde met, wat is er vooraf gegaan aan die regel Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 11:18

runningkawa schreef:
is 2 keer inzepen zo hard nodig?
Ik heb ook haar tot op de schouder (vroegah erover)
Maar met 1 keer wassen en 1 keer creme spoeling haal ik het makkelijk hoor en is het echt wel zuiver.

Aan de ene kant flauw van ze...maar wat is er allemaal aan deze regel vooraf gegaan?
En wat is je leeftijd?
Dan zou ik gewoon douche geld betalen Lachen Probleem ook opgelost Lachen

Ik gebruik geen creme spoeling Knipoog en 2x inzepen is nodig ja.

Leeftijd doet er niet toe denk ik hoor. )f je nou 14 bent of 19 (zoals ik Knipoog )
Douche-geld nemen ze dus niet aan. Wat hier vooraf is gegaan? Helemaal niks, nouja, niks? De vaatwasser is er nu een jaar, en hij kreeg de opgave van verbruikskosten. Hij schrok daar van, en toen kwam dit.

@ rzdlover, ja zo denk ik dus ook....
@ flairs, Een half uur is voor mij te lang. Het is relaxent, en ontspannend maar ik douche omdat ik schoon wil zijn. 2x per dag komt bij mij nooit voor. Ik heb max. 15 min. nodig, om de dag. Maar ze 'doen' zo moeilijk.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:20

Een goede vriendin van me hebben thuis ook douchetijd regels. Per persoon 10 minuten. Opzich goede regel maar het moet wel haalbaar zijn natuurlijk. Hun hebben ook haar tot over de schouders dus je zou zeggen dat het moet kunnen. Het bespaart wel heel veel denk ik!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 11:20

Diablo schreef:
Ik vind het niet flauw hoor. Ik heb 3 kinderen en die mogen ook niet ik weet niet hoe lang onder de douche staan. Zolang jij het water niet betaalt, heb je je gewoon aan de regels te houden.

Wij wonen 12 dagen met zn 4e, en dan 2 dagen met z'n 7e. Het is een groot verschil. Maar dat veranderd voor mij niks. Ik douche om de dag, en de rest elke dag. Sorry maar dan kan je toch beter eerst de 'elke-dag-douche' veranderen?

@marloesrixt, ik heb 7 min. 3 Min. verschil lijkt weinig, maar in 10 min red ik het wel.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:21

Tuurlijk kan dat binnen 7 minuten. Wij hebben allemaal (op mijn man na) lang haar en allemaal kunnen we het in redelijk korte tijd wassen en ja, we zijn allemaal schoon Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:22

Als ze geen douchegeld aannemen maakt leeftijd niet veel uit nee.
Maar anders kan een 19 jarige best wel eens wat betalen...een 14 jarige is toch alweer wat anders...dus ja imo maakt leeftijd wel uit Lachen

2x wassen... dat haal je echt wel in 7 min.
Dat is hetzelfde al 1x wassen en 1x creme spoeling

Je hebt wel gelijk dat de regels gelijk moeten zijn, dus dat als de rest elke dag douched 7 min, dat jij om de dag 15 mag Ja