Zeer pijnlijke wond op boven been. +foto, niet voor zwakke m

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Zeer pijnlijke wond op boven been. +foto, niet voor zwakke m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 19:14

Hee.

Van de een op de andere dag had ik opeens een hele grote wond op de achterkant van mijn rechter bovenbeen, ik vermoed dat dit met paardrijden is losgereden.
Nu ben ik helemaal geen piepert en kan ik heel veel pijn verdragen, maar dit doet echt verschikkelijk veel pijn.
Ik kan niet normaal lopen, en mijn broek blijft elke keer in mijn wond kleven, dus mijn ouders zeiden al je kan er dan overdag maar beter een pleister op doen.
Dus dat heb ik geprobeert maar omdat mijn wond op een buig plek zit laat de pleister elke keer los, ook is het oppervlak van de wond te groot voor een pleister, dus een pleister heeft helemaal geen zin...
Maar omdat de wond op een buig plek zit wil hij niet genezen en scheurt het elke keer open.
Ik ben dus zo bang dat het met die wond de verkeerde kant op gaat, maar ik vind het eigenlijk onzinnig op hiermee naar de dokter te gaan.
Ik maak mijn wond elke dag heel goed schoon met betadine, en snachts slaap ik zonder pyama broek zodat er lucht bij kan komen.
Heeft iemand misschien een idee wat ik er overdag op kan doen? Zodat mijn broek niet in de wond blijft plakken.
Hier is de foto, ik waarschuw: niet voor mensen met een zwakke maag!
http://i173.photobucket.com/albums/w58/ ... o/wond.jpg

Gr Kirsten.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 07-08-08 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nibbit

Re: Zeer pijnlijke wond op boven been. +foto, niet voor zwakke m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:16

Het ziet er uit als een blaar?
Misschien kun je er een stuk gaas op doen?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:17

Ik heb ook een keer zo'n vervelende plek gehad die maar open bleef gaan. Ik heb toen bij de apotheek van die steriele doekjes en een paar rolletjes verband gehaald. Dit deed ik er iedere dag op en ik maakte het iedere dag nog extra schoon met betadine. Als het zo open blijft of als het gaat ontsteken zou ik als ik als ik jou was even naar de dokter gaan..

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:18

oei, dat ziet er niet echt goed uit.
mijn advies is om er betadine gaas op te doen.
die kun je krijgen bij de apotheek, met leukoplast zou je dit vast kunnen plakken of eventueel verband erom heen draaien.
in de nacht zou ik er inderdaad niks opdoen zodat er lucht bij kan.
Betadinegaas heeft het voordeel dat het niet aan de wond blijft plakken, desinfecteerd en zorgt voor genezing.
eventueel kun je ook nog in bad gaan ( als je een bad hebt) met soda of als je er tegen kunt badedas ( ik kan zelf niet tegen badedas vandaar)

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:18

Even langs de apotheek gaan voor goede verbandpleisters. Ze hebben die dingen in allerlei maten en plakken langs de wond aan alle kanten. De pleister kan dan geen kant op.
Als je even langs de huisarts of huisartsenpost gaat, zul je die pleisters waarschijnlijk gewoon op recept kunnen krijgen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 19:20

Nibbit: Een blaar is het denk ik niet.
Aangezien een kappote blaar altijd veel minder zeer deed, maarja ik weet het ook niet zeker.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:24

Even gaan 'winkelen' bij de apotheek.
Zorg voor vette gazen die je er overdag op kunt doen.Deze kleven niet zomaar aan de wond waardoor je het weer open trekt.Probeer de wond ook een beetje met rust te laten.Als het met een paar dagen nog niet mooi aan het helen is zou ik contact opnemen met de huisarts

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 19:26

Maar dat gaasje moet je toch ook vast plakken met zoiets als pleister ofzo?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:31

Met leukoplast kun je dat vastplakken.Dat is dat bruine dunne tape op een rolletje

GranAmor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:39

Ik zou ook gaan voor een steriel gaasje, je kunt dit met leukoplast vastplakken maar dat is zo lastig met er weer afhalen, je kunt ook leukoPOR gebruiken, is een soort papieren tape ook speciaal voor gaasjes ed meer vast te maken

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:45

Ai.. lelijk wondje..
Ik zou het zoveel mogelijk droog laten, dan geneest het het best.. en als je een broek aan moet zou ik er vaselinegaas of betadinegaas op doen,Die plakken niet in de wond..
daar overheen een gaasje en fixeren met een verbandje of een leukoplast oid..

Sterkte ermee

GranAmor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:54

Trouwens, weet je zeker dat het door het doorrijden komt
want ik heb wel eens soortgelijke wondjes op mijn been gehad en dat waren een soor infecties, en die besmettelijk waardoor ik binnen de kortste keren me hele benen vol had zitten, in dat geval zou ik de wond wel goed afdekken, en zalf halen bij de HA

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 19:56

Nee dat het door het rijden komt durf ik niet te zeggen, maar dat vermoed ik omdat er opeens bloed in mijn rijbroek zat.
Dus door het rijden is de wond wel los gegaan zeg maar.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:57

Is een bezoekje aan de huisarts geen idee?

Verder zou ik het goed schoonhouden met betadineshampoo of biotex. Ik zou de wond zoveel mogelijk laten luchten. Ik weet niet hoe hoog de wond zit maar vooral lekker met korte broek lopen zou ik zeggen.

Misschien even 2 dagen niet rijden?

Wat je ook nog zou kunnen doen is tijdens het rijden er een 'ouderwets' maandverband opleggen en vastplakken met leukoplast (schrijf ik dat goed?). Dat maandverband is lekker dik en zacht.

GranAmor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:03

Kir_Ples schreef:
Nee dat het door het rijden komt durf ik niet te zeggen, maar dat vermoed ik omdat er opeens bloed in mijn rijbroek zat.
Dus door het rijden is de wond wel los gegaan zeg maar.

dan raad ik je toch aan even langs de huisarts te gaan, mijn wondjes leken toch wel op die van jou en ik was ook zo eigenwijs om er te lang mee te blijven rondlopen tot het er 2,3,4,5,6,7 werden Tong uitsteken
het bleek een soort krentenbaard te zijn, dacht altijd dat je dat alleen maar in je gezicht kon krijgen maar ik had het dus aan de zijkant van me knie en OOK helemaal doorgereden met rijden..

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:03

Poe ziet er beroerd uit.
Bij de drogist kun je betadine gaasjes krijgen, die blijven niet aan de wond plakken, daarna zou ik het verder afdekken met bv rekverband zodat het niet hindert.

Omdat het ontstoken lijkt is het het beste om 1 maal per dag even een nieuw gaasje erop te doen en verder de wond even goed droog houden, waarschijnlijk is het dan na 1 weekje over.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:05

Heb je ook een foto van verderaf?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:06

zou absoluut naar de huisarts gaan, het is niet gewoon dat je een dergelijke wond krijgt waarvan je niet weet hoe je hem opgelopen hebt die ook nog eens niet wil genezen.
het doet mij denken aan een 'open been' [google daar maar eens op], hoewel dat doorgaans op het onderbeen voorkomt.
maar zeer beslist naar de dokter!
Citaat:
Wat is het?
Een open been of "ulcus cruris" is een wond aan het (onder)been die niet wil genezen. De wond is vaak met een geel beslag of met een korst bedekt. Soms is de wond bedekt met dode huid en bindweefselcellen die een zwart vlies vormen over de bodem ervan.
Open benen komen heel veel voor, vooral bij ouderen die al langere tijd klachten hebben van de doorbloeding van de benen zoals bij diepe spataderen (medische term:‘chronische veneuze insufficientie’) of problemen met de slagaderen. Chronische veneuze insufficientie is de meest voorkomende oorzaak van open been. Deze informatietekst zal zich dan ook vooral hierop richten.

ik zie ook zwarte stukjes op je foto.
er staat niet bij hoelang je het nu hebt?
snap ook niet dat je ouders je niet naar de dokter sturen trouwens...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:08

ik zeg naar de HA er mee, straks zit er verder naar binnen een ontsteking. Gewoon even laten checken, hij kan je adviseren wat je precies moet doen. Het ziet er niet allerdaags uit namelijk.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 20:22

Mijn ouders zijden als je er last van blijft houden moet je er gewoon mee naar de dokter.
Ik heb dit nu vanaf maandag, maar het doet steeds meer pijn.
Mijn moeder heeft pas geleden krentebaard gehad, maar ik heb maar 1 wond die ook 6 keer groter is als een wondje van krentebaard.
Ik denk dat ik zaterdag toch maar even naar de huisarts ga.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:52

het lijkt me dat de beste manier is om een gaasje erover te doen, verband er om heen en proberen stil te zitten met je been recht, hoe lastig het ook is. Nagelbijten / Gniffelen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 22:00

Ik wou eigenlijk morgen weer op mijn beest rijden, maar ik denk dat het een dagje longeren word.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:14

Ik snap niet waarom je niet naar HA bent gegaan, ik zelf had allang bij HA gezeten. Een onverklaarbare wond die heel erg veel pijn doet..

En van HA kun je ook direct horen wat je er op kan smeren/plakken. Je kan dan bij apotheek verband, speciaal gaas, zalf etc krijgen..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 12:58

Dat komt omdat ik absoluut geen aansteller ben, en dingen op het gebied van ziekte het liefst zolang mogelijk uit stel tot het absoluut niet meer kan, ik heb namelijk nog al angst voor doktoren tandartsen enz.
Ik weet dat dit erg dom is, maar morgen ga ik de dokter bellen.
Ik ben de nacht namelijk niet doorgekomen, om 3 uur ben ik het bed al uit gegaan, want alle bewegingen die ik in mijn bed maakte waren pijnlijk.
Bedankt voor jullie reacties. Lachen

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:00

een vet gaasje erop.
en dan een verbandje ofzo er over..
een vet gaasje zorgt er voor dat het niet vast plakt.
de dokter zal je hoogstens een zalfje mee geven maar voor de rest zal hij ook niks kunne doen.