Welke vorm van anticonceptie en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madelief28

Welke vorm van anticonceptie en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 22:06

Meiden ik heb ff advies nodig betreffende anticonceptie...

Ik ben de pil eigenlijk een beetje zat..ik vergeet hem echt te vaak, en de zin om wat te gaan doen is er eigenlijk niet wanneer ik de pil slik...Nu al 3 weken niet meer de pil geslikt, en warempel ik krijg weer zin Clown (slik de Marvalon) Een 2e kindje staat nog zeker on hold voorlopig...

nu ben ik dus op zoek naar een andere vorm van conceptie, maar dan wel iets wat er voorzorgt dat de zin blijff Vork ..
Ik lees van alles op het internet betreffende de nuvaring, inplanon staafjes, spiraaltjes...etc etc..

Waar hebben jullie voor gekozen en waarom?
Laatst bijgewerkt door Madelief28 op 05-08-08 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

kannie

Re: Welke vorm van conceptie en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:08

prikpil! vind het helemaal ideaal..eens in de 3 maanden een prikje halen en nooit meer ongesteld! geweldig...

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:12

Ik zit nog steeds aan die ....pil dit houd ik even bij.
Is het trouwens wel goed dat je niet meer ongesteld wordt met die prikpil??

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 22:13

kannie schreef:
prikpil! vind het helemaal ideaal..eens in de 3 maanden een prikje halen en nooit meer ongesteld! geweldig...

die leek mij ook ideaa tot dat ik las die die afgeraden wordt voor mensen die snel zwanger willen worden aangezien het langer duurt om zwanger te worden dan een andere vorm van anticonceptie...Maar goed aan de andere kant, dat duurt zeker nog wel 1,5 jaar voor we uberhaput denken aan nr 2 Clown

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:13

Ik heb gekozen voor de nuvaring. Je hoeft er maar 2x per maand aan te denken (als je hem in doet, en als je hem er 3 weken later weer uit haalt). Je hebt handige hulpjes om je er aan te herinneren (mailservice, sms service en een nuvawekkertje). Ik vind het ideaal. Veel minder hormonen dan de pil en het is niet minder veilig als je aan de diaree bent of hebt overgegeven (wat met de pil wel zo kon zijn). Met het vrijen voel je het niet zitten. Het is erg makkelijk in te brengen en er weer uit te halen (ik heb moeite met tampons, niet met de nuvaring).

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 22:13

shireen schreef:

ja hoor

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 22:14

loveyoutoo schreef:
Ik heb gekozen voor de nuvaring. Je hoeft er maar 2x per maand aan te denken (als je hem in doet, en als je hem er 3 weken later weer uit haalt). Je hebt handige hulpjes om je er aan te herinneren (mailservice, sms service en een nuvawekkertje). Ik vind het ideaal. Veel minder hormonen dan de pil en het is niet minder veilig als je aan de diaree bent of hebt overgegeven (wat met de pil wel zo kon zijn). Met het vrijen voel je het niet zitten. Het is erg makkelijk in te brengen en er weer uit te halen (ik heb moeite met tampons, niet met de nuvaring).

misschien ene hele maffe vraag maar voel je hem ook zitten? Of tijdens het vrijen heb jij of hub er dan geen last van? Koe Vork

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:16

die prikpil lijkt mij ook wel wat maar het vrouwelijk lichaam word niet voor niets ongesteld....

ik ga hier eens ff over informeren bij de HA Knipoog

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:16

Nee, wij hebben er beide geen last van, we voelen hem geen van beide zitten.
En ringsteken is ook nog nooit gelukt. Haha!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:17

shireen schreef:

Dat vraag ik me ook af. Het zijn toch afval stoffen die eruit moeten lijkt mij. En wat als die prikpil faalt (kan altijd natuurlijk, de gewone pil is ook maar 99,9% zeker) hoe weet je dat dan? Op het moment dat je een dikke buik hebt ben je toch te laat.
Ik slik ook de pil en als het echt niet uitkomt, met vakantie ofzo, slik ik wel eens door maar meestal niet meer dan 1 week.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:18

als je niet goed reageert op hormonen, misschien is dan een pessarium wat voor je? De betrouwbaarheid hangt af van het gebruik maar is behoorlijk goed. Al zou ik hem niet aanbevelen als een evt. zwangerschap een absolute ramp zou zijn. Je moet het even leren maar dan heb je tenminste geen hormonen in je lijf.

Je moet er wel even voor naar de rutgerstichting; artsen of gynaecologen kunnen hem meestal niet meer aanmeten.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 05-08-08 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:18

Ben ook terug overgeschakeld van de pil op de nuvaring.
Veel handiger,je kan het niet zo vaak vergeten als de pil,gezonder,...
Heb jaren geleden toen ik 18 was of zo eens meer dan een jaar de prikpil gehad.Het enige dat ik me er van herinner is dat ik er vet van ben geworden en tussentijdse bloedingen kreeg...
Niet echt goede herinneringen dus... Lachen

Ik ben fan van Nuvaring!!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 22:28

Wordt de nuvaring ook vergoed door het ziekenfonds? wordt namelijk bij mijn ziektekostenverzekeraar (Zilveren kruis) niet veel wijzer op de site,,

ik ga over het pressarium eens ff googlen Haha!

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:29

Weet niet hoe dat juist zit in Nederland...woon in België.
Ik betaal iets minder dan 30€ voor 3 ringen hier...

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:30

Ik heb de Mirena spiraal. (http://www.mirena.nl).

IK vind het echt ideaal. Het mag 5 jaar blijven zitten. Ik heb er echt 5 jaar geen omkijken naar!!!!
Wordt door de huisarts geplaatst.
Ik heb er 2 gehad zonder dat ik kinderen heb gehad en denk echt dat als je een kind kan baren een spiraal plaatsen een eitje is.
In de spiraal zit heel weinig hormoon wat er voor zorgt dat er nauwelijks bloed aangemaakt word dus er is zeer weinig mensteruatie. Het hormoon laat de baarmoeder "rusten".
Het word volledig vergoed door verzekering.
Prikpil was bij mij geen optie ivm mogelijke doorbraakbloedingen waar ik met de pil al last van had.
Nadeel Mirena is dat je je mensteruatie niet kan "uitstellen" wat je met de pil wel kan. (maar door mijn doorbraakbloedingen kon ik dat toch niet.)

Steeds meer vriendinnen hebben hem nu ook en zijn er erg enthousiast over.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:32

Ja, ik betaal ook iets minder dan € 30 voor 3 ringen. Het wordt dus niet vergoed, tenminste, niet door mijn ziektekostenverzekeraar.

Madelief28

Re: Welke vorm van anticonceptie en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 22:36

Als ik zo kijk naar een filmpje over het inbrengen van de nuvaring op de nuvaring site, dan vraag ik me echt af of dan sex uberhaupt nog wel mogelijk is Haha! Die ring zit dan toch in de weg? Bloos

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:41

Ik heb ook een mirena spiraaltje. Zit nu 3 jaar.
Ik word niet meer ongesteld. De ongesteldheid bij de pil heeft trouwens ook geen functie hoor... ook met de pil wordt je cyclus stilgelegd immers Haha!
Bij de pil had ik teveel bijwerkingen: stemmingswisselingen, aankomen, geen zin in seks...
De mirena geeft veel minder hormonen af en is heel betrouwbaar: voor mij de oplossing Ja

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 22:43

Wen, doet de ha het inbrengen of een gyn?

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:43

ken er ook velen die de mirena-spiraal hebben, maar allemaal zeggen ze dat het plaatsen zo pijnlijk was. bij één van mijn vriendinnen is hij zelfs na een maand weer verwijderd, omdat ze er zo'n last van had.
die doorbraakbloedingen heb ik in het begin ook gehad ja, bij de prikpil, maar nu al 1.5 jaar gewoon niet meer ongesteld en voel me prima. dat van het niet snel zwanger raken na het gebruik van de prikpil klopt idd. ik ben er ook pas aan begonnen toen ik wist dat ik geen kinderen meer wilde....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:44

Bij mij de HA. Die wist echt wel wat ie deed in mijn geval.
Maar als je toch al bij een gyn loopt...

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:44

Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar de ring zit zeg maar voor je baarmoedermond en het is niet zo dat de penis er tegen aan komt tijdens het vrijen, maar hij gaat er juist langs.

Tenminste, als ik het me het zo goed voor stel Bloos

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:45

@kannie: bij mij was het ook erg pijnlijk... maar ik heb nog geen kinderen gehad. En ik heb een dagje pijn er wel voor over... met de prikpil krijg je ook nog een flinke hoop hormonen binnen.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:46

Ik heb een implanon-staafje! Ben er super-content van, en ik hoef 3 jaar nergens aan te denken!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:46

Ik heb ook wel eens gehoord dat bij een spiraaltje de kans op ontstekingen en/of litteken weefsel veel groter is als bij andere methodes. En als je eierstokken eenmaal onbruikbaar zijn is er ook niet veel meer te doen. En dat zal bij de meeste toch ook geen oplossing zijn.