Ik durf niet uit eten te gaan omdat ik bang ben dat ik buikpijn krijg, durf bijna niet bij andere mensen te eten.
Uitgaan vind ik vreselijk, omdat ik bang ben dat ik buikpijn krijg. Terwijl ik het super leuk vind en echt een feestbeest ben, maar die buikpijn verpest het gewoon. Net zoals nu ik heb besloten eindelijk weer een keer uit te gaan, maar zit al te stressen voor mijn buikpijn -> Gevolg jaja van stressen krijg ik buikpijn dus já ik heb buikpijn.
Ga weer zitten twijfelen of ik wel mee moet gaan, bla bla bang dat mijn vriend eerder naar huis moet voor mij [ he geeft er geen fiets om, maar ík wel] Makkelijke oplossing -> niet mee gaan, maar dat vind ik ook weer oliebol want hallo weer een avond verpest door mijn buik.
Onbekende nieuwe dingen vind ik eng, uitstapjes vind ik eng. Op vakantie gaan éng.
Ik word er echt zo scheitziek van.
Mijn buikpijn 'verpest' gewoon heel mijn leven.
En ja ik weet dat ik me er overheen moet zetten, maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan.
Ik moet leren niet te stressen, want dan is het altijd mis. Maar ik ben gewoon sowieso bang voor nieuwe dingen, dus dat is al moeilijk.
Ik zal er toch mee moeten leren leven want over gaat het toch niet

En ik wil niet een of andere kluizenaar worden.
Ik weet niet wat ik hier mee wil bereiken eigenlijk, gewoon even van me af typen. Misschien mensen die hier ook last van hebben, ik hoop van niet
Dat zijn idd medicijnen die het kúnnen verminderen. En het blijft er al sowieso niet door weg,maar als je een echte aanval hebt helpt ook dat meestal niet. En het is per persoon weer verschillend wat helpt. Dus daar heeft Def ook weer gelijk.
dingen moet gaan eten want dan heb ik geheid veel pijn.
Ik hoef niet te lopen naar het toilet uit schrik dat ik het in mijn broek doe want dat productje ontrekt het water uit je stoelgang waardoor je geen diarree hebt. Verder neem ik soms Spasmomen in, moet je wel een voorschrift voor hebben maar ik zou het niet elke dag innemen want je geraakt er zo immuun tegen! Dit zorgt ervoor dat je minder krampen hebt, kan je innemen als je op uitstap gaat ofzo. Verder beginnen met je grenzen te verleggen, bijvoorbeeld ga eens naar de bakker, als dat goed gaat en je voelt je op je gemak ga je eens naar de stad, daarna ga je eens op daguitstap, tot je je terug zelfzeker voelt.
Helpt ook heel goed! En natuurlijk voldoende rusten... Want als je je moe voelt dan heb je geen kracht om tegen die krampen te vechten en dan ben je gewoon een vod als van het toilet afkomt.
Anders krijg je me niet mee... Heb ook altijd een doosje immodium, spasmomen en sedinal mee op zak + toiletpapier
".