ik ben het thuis echt spuug zat.
zowel me broertje als vader en moeder.
me broertje doet helemaal niks thuis.
is 18 jaar en heeft nog nooit een slag werk gedaan.
als je wat vraagt krijg je antwoord :kk moet ik dan alles doen, tewijl hij nooit iets doet.
nouja laat alleen savond de hond uit meer doet ie niet.
komt om 12uur ze nest uit doet de pc aan en dan tot een uur op 2snachts non stop door.
eten drinken alles achter zijn pc.
maar de afwas wasmachine droger niks zal ie even vullen en aandoen.
me moeder net zo
die staat om 7uur op zet koffie, kijkt tv, 8uur roept ze me pa, geeft koffie aan me pa,
(me ouders hebben een dierenwinkel)
gaat rond 11uur die kan maar is op.
maar van 9 tot 11 zit ze op de kont achter de pc.
vult dus geen vaatwasser, geen wasmachine, niks laat tussen door de hond uit en dat is het.
dan staat ze van 11 tot 18.00uur in de winkel.
alleen achter de kassa, zal niet de blikjes of andere dingen aanvullen.
6uur gaat ze weer naar huis achter de pc of tv.
dan rond een uur of 20.00uur maakt ze het eten
(eten altijd laat ivm bestellingen en een paard dat verzorgt moet worden gaat al jaren zo weet niet beter)
rond een uur of 21.00uur / 21.30 zijn me pa en ik terug van het paard.
en dan gaan we eten. na het eten gaan ze achter de pc en tussendoor nog is koffie zetten.
en dan gaan ze naar bed.
me vader (oke die werkt wel erg hard)
me vader staat om 8uur op.
9uur naar de winkel.
van 9 tot 18.00 in de winkel en 3x in de week naar de groothandel, en boekhouder en dat soort dingen.
om 18.00uur doet hij zijn bestellingen nog rond rijden.
daarna gaat hij door naar het paard.
van het paard gaat ie eten en slapen en dat 6dgn lang.
die is alleen zondag vrij

over me zelf

ik sta tussen 6 en half 7 op.
7.15 de deur uit naar me werk (werk jammer genoeg alleen nog maar sochtens) heeft een rede en die hou ik liever voor me zelf.

dan ben ik rond 11uur klaar,
dan rij ik van me werk door naar me paard voor de eten en medicijnen die ze dus nu krijgt
(ze heeft een peesblessure)
dan ga ik rond half 3 weer weg van stal dan ben ik klaar met me eigen paard en het paard wat ik 7 dgn bij rij,
omdat het meisje bang is voor dr paard en er niet naarom kijkt. niet belangrijk heb ook daar zelf voor gekozen

dan ha ik dus rond half 3 weer naar dan ben ik om 3uur thuis.
dan kan ik dus alles in me eentje doen
de vaatwasser vullen.
de wasmachine vullen
de droger aan zetten.
de hond uit laten.
het huis stofzuigen.
het huis dwijlen.
de kattenbak doen.
kat en hond eten geven smiddag en savond (sochtens doet me moeder ook nog.)
strijken.
boven alles onderhouden.
dat moet dus gedaan zijn voor meouders thuis komen.
nou mag ook wel langer over doen hoor want me ma helpt toch niet met opruimen enzo.
kortom sta thuis er helemaal alleen voor want dan is het 7uur dan ga ik weer richting me paard voor de eten en medicijnen.
en eventueel de andere paarden die ik soms nog bij rij voor die mensen.
dan kom je thuis van je paard dan ga je eten en altijd onder het eten loopt me ma tezeiken dat het een troep is terwijl er zelf nks aan doet.
en me ouders worden boos als ik tegen me broertje zeg dat ie ook wel is ze handen mag laten wapperen.
en me ma verwacht maar dat ik 7dgn in de weer de was doe en de vaatwasser vul en het huishouden doe, dan vindt ze gek dat ik het op zaterdag oversla en zondag zelf mag doen.
ik begin er nu echt klaar mee tezijn.
en als ik ergens komentaar op geef moet ik niet zeiken.
als ze nou is zo op gingen trede tegen me broertje dan sta ik er niet alleen voor.
me broertje is dik en lui kort en krachtig gezegt .

me pa werkt zich tepletter in de winkel en bij het paard voor een ander (hooiballen sleppen en dat soort dingen) kiest ie ook zelf voor weet het maar zie wel me pa ook daardoor achter uit gaan. en als ik dan zeg pa laat ze het lekker zelf doen. dan krijg ik het antwoord : je weet toch als hun het doen dan gebeurt het niet.
nou ja kan zo nog wel uren door gaan.
ik ben het beu en wil zo snel mogenlijk op me zelf.
of wat dan ook
ik wil in ieder geval snel weg bij me ouders.

ik zit iedere avond tejanken en met de vraag waarom sta ik overal alleen voor wat mankeerd me broertje en waarom doet hij over al zo dwars in.
waarom

waarom ik niet.
het leven is oneerlijk

sorry voor het lange verhaal maar moest het van me af schrijven