Nu heb ik de keuze of ik het onder plaatselijke verdoving wil laten doen of onder narcose. Ik weet dat je die keuze in Nederland normaal gesproken niet krijgt, maar bij mijn tandarts dus wel.

Ok, het dilemma is als volgt:
De verstandskiezen liggen er lastig bij. (diep en scheef) Alleen plaatselijk verdoven is wel mogelijk, maar het gaat dan waarschijnlijk wel langer duren en gewoon lastig zijn. Dit zou dan in 2x gebeuren, dus bijv eerst links 2 en dan rechts 2. Met ertussen 1 a 2 weken tijd. Dit kan deze week nog gebeuren.
Het kan ook onder narcose, dan worden ze er alle 4 tegelijkertijd uitgehaald. Het grootste nadeel hiervan dat dit maar op 1 dag mogelijk is in deze vakantie, een vrijdag, en dat de maandag erop de introductieweek van de universiteit begint waar ik ga studeren. Ik wil dus als het kan wel redelijk fit zijn die maandag en weet niet of dat wel haalbaar is als ik de vrijdag ervoor 4 verstandskiezen heb laten trekken.
Ik heb verder geen panische angst voor prikken, maar onder narcose gaan lijkt me wel fijner, dan merk je er gewoon niks van. Vooral ook omdat de tandarts wel heeft aangegeven dat de kiezen niet makkelijk liggen. Maar aan de andere kant heb ik als ik het in 2x met plaatselijke verdoving laat doen meer tijd om te herstellen.
Dus... wat zijn jullie ervaringen?

Ik weet trouwens dat er over dit onderwerp al eerder topics zijn geweest maar ik kon daarin geen antwoord vinden op deze specifieke vraag.