Laxeermiddel, schadelijk voor darmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Laxeermiddel, schadelijk voor darmen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 20:16

Hoi,

Ik heb gezocht op internet naar de effecten van laxeermiddel op de darmen, maar kan hier eigenlijk weinig over vinden.. Ik weet dat je bij dagelijks gebruik er 'luie' darmen van kunt krijgen, maar het is ook niet de bedoeling om het dagelijks te gebruiken.. Ik bedoel dus eigenlijk wat het effect is op het darmslijmvlies..

Iemand een idee?

SuperSmurf

Re: Laxeermiddel, schadelijk voor darmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:17

Ik neem aan dat het een beetje hetzelfde is als met medicijnen. Met mate dus. Te veel ibuprofen is ook slecht voor je maagwand, denk dat dat met laxeermiddel hetzelfde zal zijn.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 20:27

Dank je voor je reactie.. Maar ja, wat is dan met mate.. Drie keer in de week, zal niet heel schadelijk zijn?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:28

Het hangt ook van het laxeermiddel af. En de reden waarom je het gebruikt.
Langdurig obstipatie is ook slecht voor de darmen. Mijn dochter gebruikt al een jaar dagelijks movicolon en dit kan volgens de huisarts vrij lang zonder schadelijke gevolgen gegeven worden.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 20:32

@Shera: Is Movicolon dan gewoon bij de drogist te krijgen of moet je daarvoor naar de huisarts.? Ik ben aan het lijnen, maar af en toe heb je een dipje, na zo een dipje wil ik het gebruiken.. Dus niet dagelijks..

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:34

kun je dan niet beter een andere oplossing zoeken voor te lijnen?????
je weet toch als je iets te veel gebruikt dat je kan uitdrogen?!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 20:36

Ja, dat weet ik.. Maar het is dus niet voor dagelijks gebruik.. Heb al zoveel dieten geprobeerd en het wil maar niet lukken.. Ken een meisje dat echt erg dik was, en die nu juist aan de magere kant is.. Zij gebruikt ook laxeermiddel..

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:38

Om af te vallen moet je geen laxeermiddel gebruiken! Dat is heel ongezond....
Niet doen dus.
Movicolon wordt door de huisarts voorgeschreven bij obstipatie

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:39

Zoek het probleem in het voedsel wat je eet, dat is veel gezonder dan laxeermiddelen.
2 glazen kiwi/sinaasappelsap (tk bij AH) helpt ook tegen obstipatie Ja
Ook lijnzaad (door de yoghurt) en volkorenontbijtkoek. hebben een laxerende werking.
succes

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:40

Sorry hoor, maar dit klinkt mij in de oren als iets heel anders...de combinatie lijnen en laxeermiddelen gebruiken is iets extremer dan 'gewoon lijnen'! Je schrijft het zelf al: dat meisje is inmiddels aan de magere kant. Trek hieruit alsjeblieft je conclusies en begin er niet aan!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:44

3 keer in de week vind ik niet met mate, dat vind ik erg vaak.. Ook ik vind dit geen verstandig plan. Laxeermiddelen zijn niet bedoeld om af te vallen, daar zijn zat andere mogelijkheden voor. Hierboven heeft iemand al wat andere tips gegeven, hoop dat je hiervoor zult kiezen ipv laxeermiddel..

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 20:45

Dank jullie voor de reacties.. Ik kan idd ook eerst proberen om de laxerende voedingsmiddelen te proberen.. Maar ik snap de gevaren met betrekking tot boulimia, zo ver wil ik het ook echt niet laten komen. Het is meer om me op weg te helpen..

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:48

Ga alsjeblieft geen laxeermiddelen gebruiken om af te vallen. Dat is echt heel erg slecht voor je. Mocht het afvallen op de normale manier echt niet lukken, bezoek dan eens een dieetist, die kan je verder helpen. Begin er echt niet aan.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:48

Om je op weg te helpn zou ik idd toch eerst met de voedingsmiddelen starten. Als het je dan nog niet lukt zou ik naar de huisarts of en dietist gaan. Niet zomaar zelf gaan rommelen met laxeermiddelen.. Je lijf is zoveel waard.. daar moet e niet zelf aan gaan rommelen..!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 20:53

Jullie hebben ook echt wel gelijk.. Het is ook niet de beste manier.. Maar op den duur kun je zo gaan balen van je eigen lichaam, dat je een snelle manier wilt.. Dus vandaar.. En dan kijk in in de profielen van diegene die een reactie hebben geplaatst en zie ik stuk voor stuk mooie, slanke dames.

Maar het is misschien wel een goed idee om eens naar de huisarts of dietist te gaan, om te kijken of dat werkt. Anders is er dus altijs nog een ander (slechter alternatief). Ik wil m'n darmen niet schaden, vandaar mijn vraag ook..

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:58

Geloof me, ik ken dat gevoel van balen van je lichaam. Ja Maar op die manier afvallen is gewoon heel erg slecht voor je spijsvertering, die maak je er kapot mee. In de HK heb je een dieettopic, als je daar de beginpost van leest, kun je zien hoe je gezond en blijvend kan afvallen. Op de manier val je misschien wel snel af, maar heb je het er ook weer snel bij. Wacht, ik zoek even een stukje voor je op. Lachen

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:58

1 troost, ik ben ook zeker geen mooie slanke dame Haha! Ik probeer ook al heel lang af te vallen, maar het wil nog niet echt lukken. En ik weet ook heel goed hoe het is om 'snel' af te willen vallen, ik ging steeds minder eten. Maar geloof me, je wordt e niet gelukkiger van.
Ik zou echt naar een dietist gaan als het je zelf niet lukt!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:04

Als je als gezond mens zonder obstipatie problemen laxeermiddelen gaat gebruken breng je schade aan je darmen toe. Bovendien heb je kans dat voedsel te snel je lichaam verlaat zonder dat de voedingstoffen goed zijn opgenomen dus ook nog kans op vitamine en mineralen gebrek.
Zodat je je minder goed gaat voelen.
Tenslotte los je bestaand vet er echt niet mee op.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 21:06

@ Lindsey: Daar heb je wel gelijk in, maar als je via je voedsel geen energie meer op kan nemen, zal je lichaam de reserves moeten aanbreken en dus het bestaande vet..

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:09

En zul je direct weer aankomen als je dan weer eet, want het lichaam heeft te weinig binnen gekregen, dus gaat het reserves aanleggen van het voedsel dat het daarna binnen krijgt...

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:12

mooi slank... ikke niet hoor. Mijn ervaring is wel dat je met het juiste dieet (geen crash maar gewoon gezond eten en bewegen) goed kunt afvallen. Ik ben ook altijd en eeuwig aan de lijn maar ik vind ook alles lekker

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:14

shera schreef:
Het hangt ook van het laxeermiddel af. En de reden waarom je het gebruikt.
Langdurig obstipatie is ook slecht voor de darmen. Mijn dochter gebruikt al een jaar dagelijks movicolon en dit kan volgens de huisarts vrij lang zonder schadelijke gevolgen gegeven worden.

Ik heb het meer dan 2 jaar gebruikt en mijn MDL arts was daar niet blij mee en moest er snel mee stoppen. Heb er gelukkig geen nadelige gevolgen van ondervonden.

On topic; laxeermiddelen om af te vallen vind ik not done. Je hebt maar 1 lichaam, wees er zuinig op.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:15

Probleem daarmee is TS-er dat je darmen geen belangrijke voedingsstoffen innemen zoals minarelen en vitamines. Alsjeblieft, ga niet afvallen met laxeermiddelen. Dit is uiterst ongezond. Ik schrok behoorlijk van je afwijzende reacties, dit laat eigenlijk al zien dat je de realiteit niet goed meer onder ogen ziet, ga aub met je ha praten, vraag naar een dietiste!
edit; zou er veel voorover hebben om eruit te zien zoals jij.
Laatst bijgewerkt door Onali op 21-07-08 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:15

....Je hebt een probleem meisje.
Als je hier aan kunt denken al ga je de verkeerde kant op!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 21:16

@ Wennie: Waarvoor heb jij het dan 2 jaar gebruikt..?

EDIT: Ik vind jullie reacties echt keilief, maar ben de weg (nog) niet kwijt hoor.. Heb het nog niet gebruikt en heb juist dit topic geopend, om te kijken wat de gevolgen waren..