Het is teveeel.. hoe moet ik dit verwerken ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn__

Het is teveeel.. hoe moet ik dit verwerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 09:26

Hallo mensen ik wil hier even mijn verhaal kwijt.

ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen, maar het begon allemaal in 2007 eind december.
ik was jarig en wij doen met oud en nieuw altijd wafelsbakken, dan komt de hele buurt,familie & vriendin hartstikke gezellig.
maar omdat mijn buurvrouw ziekjes was had ze afgebeld, noujaa was niks mis mee maar vond zo sneu voor haaar dat ze er niet
bij kon zijn dat ik even op bordje wat wafels heb gebracht, maar Bloos! wat schrok ik wist niet dat ze zo ziek was.
ze kon gewoon bijna niet bewegen en zag er gewoon niet uit zo wit vond echt eng, maarja gewoon weer na huis gegaan
en lekker door gefeest.

paar dagen daarna zagen we ineens de ziekenauto voor haar deur staan & dachten echt nee dit is niet goed. maar konden hun niet bereiken, dus afgewacht toen die man thuis kwam
Ze had een hersenvliesontsteking Bloos! (ik wist op dat moment niet wat het inhield en dacht dat wel over zou gaan) maar snachts was het dus thuis heel erg geworden en had mijn buurman de dokter gebeld wel 4 keer over,
maar ze wouden niet komen want vonden het niet erg genoeg tot dat mijn buurvrouw dus thuis in coma is geraakt en ze ineens
met groote spoed naar het ziekenhuis moest ( toen was het ineens wel ernstig en kritiek ) ze bleef maar in coma liggen en was erg onrustig er zat geen vooruit gang in.

op de nacht van dinsdag op woensdag hadden mijn ouders het lig zien branden snachts & hadden dus al zon vermoeden dat het niet goed ging. en ja hoor sochtends kregen we telefoon dat ze na 2 hartaanvallen de 3de niet had overleeefd Huilen Vriendjes zijn?
toen ik dat hoorde ging ik door een hel, ( had nog nooit in mijn leven iemand verloren ) en dan nu meteen een heel belangrijk persoon van mij.
ik kwam er elke dag bijna, ze hielp me met school, ik paste op haar kleinkinderen en gingen dagjes uit en bleef daar slapen enz.

ik heb de dagen t/m de begravenis alleen maar gehuild. vond het zo vreselijk kon haar naam niet normaal uitspreken en kon nergens anders aan denken,
en was zo boos want het is de schuld van de dokters die niet wouden komen ( want dachten dat het een gewone hoofdpijn was ) als hun eerder waren gekomen had ze het misschien wel gehaald . Boos!

de dag van de begravenis was erg zwaar, heb ook niet in de kist gekeken omdat ze volgens mijn ouders er door de coma heel slecht
uit zag en niet te herkennen was, maar er stond een mooie foto op haar kist het was een mooi afscheid maar zoo zwaar en moeilijk .
daarna wist ik er ook niet mee om te gaan hoe moet ik haar verwerken (durfde niet naar haar huis toe want dan werd ik herinnerd aan alles) ik heb toen dus besloten ( niet eens expres ) om te kappen met huilen en gewoon door te gaan met leven het dus eigenlijk van mij afschuiven wat dus heel verkeerd is.

& ik kreeg de kans niet eens om het te verwerken want precies een maand later, overleed mijn Opaa Huilen dit was zo moeilijk
onvoorstelbaar zo kort achter elkaar en mijn vader was ook kapot ( het was zijn vader zijn voorbeeld ) was hele moeilijke tijd,
mijn vader heeft op de begravenis een heel mooi verhaal voorgelezen was echt onder de indruk het was ook een mooi afscheid
en precies hoe hij het had gewilt en mijn Oma was tevreden en zei er nog bij 'zo wil ik ook naar mijn laatste rustplaats gaan'

helaas was dat ook nog nodig ook & ja hoor 2 maanden later overleed mijn Oma Huilen we konden het niet geloven zon fit mens
en nog zo actief en alweer zon belangrijk persoon in ons leven weg Bloos! mijn vader was ineens zijn ouders kwijt iedereen was zijn vaste plek kwijt, niemand kon het begrijpen en Zo snel na elkaar, niet eens omdat mijn oma zoveel verdriet had, die vond het eigenlijk wel fijn nog even alleen doorprutsen. die heeft nog genoten van de laatste 2 maanden.

Ook helaas 3 dagen later volgde mijn tante Huilen het kon gewoon niet meer op het is niet voortestellen hoe dat voelt
iedereeen die naast je langzaam vertrekt soms denk je echt wat doe IK hier nog wel dan. zit nu nog steeds vollop te janken als ik
dit typ. we dachten dan ook wel dat het eindelijk een keer hierbij bleef.

ondertussen heeft ook nog eens de beste vriendin ( moeder van vriendin van mij ) borstkanker en heeft al 4 operaties gehad die allemaal zijn mislukt en waar dus ook hele onzekerheid bij is. zij is haar hele leve heeft ze al allerlei ziektes enz.
me vriendin is daardoor ook gezakt en de man is der werk kwijt dus allemaal heel sneu voor hun Ach gut

& nu is vorige week de vader van een vriendin overleden . Bloos!
het lijkt wel een rage elke maand iemand die overlijdt, het is zoo vreselijk kan het niet in woorden uitdrukken.
maar ik heb het ook al die tijd allemaal weggedrukt en weer verder gegaan heb er dus geeen tijd voor gehad om het te verwerken
en had het druk met school en alles mijn ouders waren enorm druk, maar nu laatste 2 weken heb ik weinig te doen,
zit me te vervelen en voel me echt enorm down, verdrietig en boos. nu komt alles eruit alles komt na boven ik praat er niet over
maar merk dat ik er nu echt kapot aan ga, ben constant gespannen het paardrijden met me paardje lukt niet meer
ik kan niet slapen en ben dus ook enorm moe denk 24 uur alleen maar daar aan. ik wil dit verwerken want wil gewoon weer verder
kunnen met leven en lolmaken maar ik weet niet hoe ben zo kapot dat ik hele dagen huil en niet weet wat ik moet doen
heb het er ook nog nooit over gehad met mijn ouders maar durf het niet vind moeilijk om erover te beginnen.

ik heb 1 vriendin waarbij ik echt alles kan zeggen en dit dus ook, heb der wel eens overgepraat , maar met haar is het zo gezellig
dat ik heb van wil het gezelllig houden en wil er niet over gaan beginnen durf het ook niet, terwijl mijn vriendin er echt open voorstaat en graag naar mij wil luisteren

ik wou dit even van mij afschrijven en misschien kan iemand mij helpen ? ik merk nu pas hoe erg ik iedereeen mis en hoe kapot je er aan kan gaan.
bedankt dat ik het hier mocht neerzetten

xLaus_

Re: Het is teveeel.. hoe moet ik dit verwerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 09:31

jeetje, dat is niet niks zeg.
Probeer er toch met je vriendin over te praten, want dat is wel heel erg goed, hoe gezellig en hoe moeilijk het ook is.
Heel erg veel sterkte Kusje

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 09:33

Jee meid, wat een ellende allemaal! Logisch dat je het even allemaal niet meer weet... Ik kan je alleen vreselijk veel sterkte wensen... Hopelijk komen er over een tijdje weer wat zonnestraaltjes door de wolken... Hou je taai...

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 09:35

xLaus_ : ja dat is ook zo, ik wil het ook echt gaan proberen. dankjewel Lovers

Speedster: wat een lieve woorden dankjewel Kusje .

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 09:41

Wat een narigheid allemaal zeg! Dat is voor ieder mens gewoon teveel in één keer Ach gut
Je bent geen Superwoman en ook je vriendin kan je hier, denk ik, niet genoeg mee helpen.
Wellicht is het verstandig om eens met je huisarts te praten? Dan kan hij/zij je eventueel doorverwijzen naar een therapeut/pshycholoog of wat dan ook.
Het is al stap 1 dat je zelf beseft dat je dit allemaal niet aan kan, maar nu moet je er wel wat aan gaan doen!
Sterkte ermee!
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 20-07-08 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 09:49

ja je hebt gelijk vriendinnen kunnen luisteren en dat is al fijn genoeg, maar kunnen me niet helpen.
het is misschien inderdaad de beste oplossing, ookal vind ik dat heel eng en vooral om die stap te nemen.
dankjewel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 09:55

Heel veel sterkte de komende tijd. Zoals de andere posters al zeggen, niemand kan dit aan. Het is echt teveel tegelijk.
Het enige wat helpt is toch erover praten! Als je liever niet met je familie of vrienden praat ga dan eens langs de huisarts. Ik snap dat praten heel moeilijk is, maar het is de enige manier om het te verwerken.
Als je paardje rijden nu niet lekker gaat, hou het dan even bij bosritjes en lekker knuffelen en poetsen. Natuurlijk is je pony belangrijk, maar dat ben jij zelf ook! Ga niet hier ook nog eens de spanning in opzoeken, dat kan je er niet bijhebben!

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 09:58

brigitta1987: jaa ik krijg inderdaad door ook hier als ik mijn verhaal kwijt kan dat het dan gewoon oplucht, maar zou het heel eng vinden om bij een terapeut te praten.
ga toch denk ik eerst met mijn ouders en vriendinnen proberen.

jaa misschien moet ik inderdaad me paardje even beetje rustig mee doen ( baal der wel enorm van want wil lekker rijden) maar krijg me kop er niet bij en me hele lijf is gewoon gespannen enz.
ik ga het echt proberen want zo trek ik het niet langer.
lig al 3/ 4 dagen alleen maar op de bankt achter de pc

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:08

Eigenlijk heb ik hier geen woorden voor. Ik vind het dan ook erg moeilijk om hierop te reageren want ik kan je niet helpen. Maar toch wil ik je erg veel sterkte en kracht wensen en mocht je je hart willen luchten staat Bokt open voor je!
Ach gut

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:13

jeetje! weet haast niet wat ik moet zeggen... zo veel zo plotseling, en zo snel na elkaar...

heel veel sterkte iig. je zult het altijd zelf moeten verwerken, maar je kan langs je huisarts gaan om hulp er bij te krijgen he...

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 10:18

2misty2 & ikenindi : dankjewel Lovers en het maakt niet uit dat jullie niks weten te zeggen snap het en ben gewoon al dankbaar dat ik even van me af kan schrijven & bedankt Kusje

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:20

jeetje ik schrik hier echt van ..
ik snap hoe je voelt en hoe vreselijk het is . Verdrietig

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:24

Meissie Meissie wat een verhaal. Wordt er stil van. Dit is echt heel veel. Ik zou als ik jou was naar de huisarts gaan om je door te laten verwijzen naar een psycholoog. Dit kan je niet alleen verwerken. En met je vriendin moet je leuke dingen gaan doen en ze zal zeker een hele grote steun zijn. En je pony gewoon lekker knuffelen of naar het bos gaan. En voor de rest denk ik maar niet te veel. Heel heel veel sterkte me pb staat voor je open als je je verhaal kwijt wil.

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 10:30

Dankjulliewel Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:33

loveginger schreef:
brigitta1987: jaa ik krijg inderdaad door ook hier als ik mijn verhaal kwijt kan dat het dan gewoon oplucht, maar zou het heel eng vinden om bij een terapeut te praten.
ga toch denk ik eerst met mijn ouders en vriendinnen proberen.

Dat is ook prima, als je maar praat Lachen En je hoeft echt niet naar een therapeut hoor, je huisarts kan ook naar je luisteren en evt iets meegeven als je slecht slaapt.

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 10:35

oke ja ik ga het eerst eens met mijn ouders over hebben ( die zijn alleennu een week op vakantie) en dan ga ik echt proberen te praten hoe moeilijk het ook is Kusje

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:38

Tjee meis, hoeveel kan een mens hebben....
Heb ook aardig "belangrijke"mensen verloren in mijn leven. (vader-schoonvader-oma-opa -jeugdvriend en kennissen) maar niet in zo'n korte tijd. Van mijn vader was ik 15 jaar (is al een tijdje terug hoor 22 jaar geleden) en wou er ook nooit over praten ( kon het niet)

Dat heeft mij duur komen te staan, de verwerking heeft aardig op zich laten wachten en je probeert zo te overleven. Maar je vergeet daarbij wie je bent en wat je voelt. Geen leuke optie. Mijn raad probeer hoe moeilijk het ook is toch hulp te zoeken. Want de klap komt toch, en beter nu als over x aantal jaren want daar heeft vaak je omgeving niet echt meer een luisterend oor!!

Heel veel sterkte en kracht en een dikke knuf van Claud1 Ach gut

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:39

Poeh hee!
Wat naar allemaal.
Sterkte meid!

RianneEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:41

jeetje carlijn , wat erg alleemaal.
probeer inderdaad met je vriendin erover te praten,
heeel veel sterkte.

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 10:46

claud1 : ja want nu schuif ik het op heel erg bedankt en ga het echt proberen. Lovers

Echt Bedankt iedereeeen Lovers

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:46

Suc6 meissie

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:47

Mijn moeder zegt altijd, je krijgt kracht na alle ellende. Maar of dit ook op jou slaat. Dit is idd wel heel veel. En als je het ene nog niet verwerkt heb, dan komt het volgende. Logich dat het allemaal niet gaat, het is nogal niet niks zeg. Je schrijft dat dit al enorm oplucht, nou hou een dagboekje bij, gooi alles eruit op schrift. En je paardje zou juist jou ontspanning moeten zijn, ga eens met een andere kijk naar hem/haar toe. Ga gewoon leuke dingen doen, lekker poetsen, wandelen, gewoon een blokje om, lekker niks. Dat intensief trainen komt wel, maar nu even niet. Maar geef het ook eens aan bij je ouders, want die hebben ook al die mensen verloren, die voelen zich denk ik ook wel verdrietig. Misschien vinden ze het juist prettig , praat er eens over tijdens de afwas, of tijdens de koffie.
Komt met jou ook echt wel goed, maar het zal even tijd kosten, geeft niks, dat mag.
Heel veel sterkte hoor

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:51

Meid wat een verhaal zeg... Niet te geloven!
Zoals al eerder gezegd: probeer er toch met je vriendin over te praten, dat zal al enorm opluchten!
Verder heel veel sterkte en kracht toegewenst! De zon gaat ooit weer schijnen hoor! Het duurt alleen een tijdje
om zoiets te verwerken en dat doe je best niet op je eentje!

Succes! Ach gut

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 10:52

esmeralda: dankjewel Lovers jullie worden geven steun. een dagboek vind ik misschien ook wel fijn
( mijn vriendin is nu op vakantie, die kan ik elke avond wel een mail sturen met gewoon mijn hele verhaal er in enz )
jaa dat dacht ik dus ook dat ik bij mijn paardje ontspanning kan krijgen maar ik zit zelf zo vast dat , het niet lukt denk inderdaad dat ik het trainen even rustig laat
en lekker van alles ga doen met der , ( heb ook gewoon nergens zin in. ) jaa ik wil ook dat mijn ouders het weten
en hun hebben het er ook moeilijk mee , dat voel ik ze zijn erg veranderd

bedankt iedereeen Lovers

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:20

Carlijn toch Ach gut Lovers
Als er iets is, bij mij kan je ook alles kwijt Ach gut
Als je er mee zit, schrijf het op.. Je kan al je emoties er in kwijt.. zoals jij het wil Ach gut
Houd je taai meiss Kusje