hersentumor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsefan08

hersentumor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 15:46

maandag heeft mijn vader te horen gekregen dat hij een hersentumor heeft Verdrietig Ik heb al wat op internet zitten zoeken maar daar word je niet vrolijk van. En ik weet ook niet of al die sites te vertrouwen zijn.

Nu ben ik dus benieuwd wie er nog meer met mensen die dicht om jullie heen staan dit hebben meegemaakt. Wat voor soort behandelingen ze kregen en of ze eraan zijn gestorven? en wat voor soort type het was(1,2,3,4) enz. enz.

ps: ik weet niet of het hier goed staat.

CM_

Re: hersentumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:50

Ik denk dat je jezelf niet moet gaan gekmaken door op internet te gaan lezen.

Er zijn enorm veel soorten tumoren.

Het beste kun je dit aan de arts van je vader vragen.

Je vader heeft er ook niks aan als jij helemaal gek word van alle enge verhalen Ach gut

Verwen je vader maar wat extra, en probeer er met elkar over te praten, verder afwachten wat de arts zegt.

Heel erg veel sterkte.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:55

Inderdaad jezelf niet gek maken met dingen opzoeken. Elke patient is anders.

Wacht de onderzoeken af en laat het allemaal op je afkomen. veel vragen stellen aan de doktor!

Niet op internet!

Heel veel sterkte!

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:40

wat een ontzettend naar bericht. Heel veel sterkte!

Ik heb 3 collega's die een hersentumor kregen (over een periode van 15 jaar).

2 zijn succesvol geopereerd en leven weer zoals ze voor die tijd deden.

Bij 1 is het niet operabel. Toen het werd ontdekt was de tumor al zo groot als een golfbal en dachten de artsen dat het een snel groeiende tumor was. Ze kreeg toen een levensverwachting van 3 maanden. inmiddels weten we dat het een zeer langzaam groeiende tumor is die er waarschijnlijk al zat vanaf haar babytijd. Nu 10 jaar verder leeft ze nog steeds, is ze getrouwd en heeft ze kinderen gekregen. Maar de tumor groeit door, er is niets aan de te doen. Ze heeft er veel hoofdpijn van. En de angst dat op een dag functies uit gaan vallen (zoals haar zicht)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:42

dat is geen leuk nieuws. sterkte!

crossmonster schreef:
Ik denk dat je jezelf niet moet gaan gekmaken door op internet te gaan lezen.

Er zijn enorm veel soorten tumoren.

Het beste kun je dit aan de arts van je vader vragen.

Je vader heeft er ook niks aan als jij helemaal gek word van alle enge verhalen Ach gut

Verwen je vader maar wat extra, en probeer er met elkar over te praten, verder afwachten wat de arts zegt.

Heel erg veel sterkte.

amen!

idd, door verhalen van internet wordt je gek, want je vist alleen het allernegatiefste er uit...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:42

Britt, wat verschrikkelijk! Ik wens jou, je vader en je moeder en broertje erg veel sterkte in de komende tijden!

Maar ga jezelf niet gek maken door dingen op i-net op te zoeken. Laat de informatie maar van de artsen komen, hun weten precies hoe of wat en kunnen het veel beter en duidelijker uitleggen hoe het in het geval van je vader zit!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:44

Gut, wat rot voor jullie. Ik wens jullie alle sterkte.

Er is niet een soort hersentumor. De onderverdeling 1,2,3,4 die jij opsomt is van een bepaald type, nl het glioblastoom. Maar je weet niet of je vader dat type heeft.

Laat je niet gekmaken door het internet. Elke patient en elke tumor zijn uniek, de enige die jullie goede informatie kan geven zijn de artsen die jouw vader behandelen. Als jullie echt willen weten of er nog mogelijkheid op definitieve genezeing is, hoeveel kans daarop is enzovoort, dan moet je dat rechtuit aan de dokter vragen.

Veel sterkte in deze moeilijke tijd!

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:45

Jeetje dat is niet niks om zomaar even te horen.
Ik ga met de rest mee, laat je niet gek maken door de enge verhalen van internet, jij hebt hier niks aan, en je vader al helemaal niet.
Heel veel sterkte de komende zware tijd voor jou, je vader en de rest van het gezin.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:47

Ik sluit me bij de anderen aan. Geen tumor is hetzelfde, en de plaats waar die tumor zit, de behandelbaarheid en het soort, dat kan alleen de arts vertellen, en geen website op internet.
Heel veel sterkte voor jou en je familie!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:00

Allereerst heel veel sterkte komende tijd. En ik raad je inderdaad af om op internet te gaan zoeken. Er zijn hier zoveel varianten van, je kunt het beste met de arts van je vader praten. Of met je vader zelf.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:06

Tumor betekent zwelling en zegt dus niets over de kwaadaardigheid of goedaardigheid. Er zijn vele soorten goedaardige en kwaadaardige tumoren in het hoofd mogelijk. Ook kunnen tumoren weer uitzaaiingen van elders zijn. Behalve goedaardig of kwaadaardig is ook de lokatie van belang. Soms kan een goedaardige tumor heel kwaadaardig zijn door de lokatie waar hij zit. Oftewel er is moeilijk wat van te zeggen en internet is alleen handig als je weet wat je moet zoeken en je goed kan wegen wat je vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:18

Lieve meid laat je niet gekmaken door wat je op internet leest... Ik sluit me aan bij de mensen boven me; er zijn zó veel verschillende plekken waar een tumor kan zitten, er zijn veel verschillende soorten, en veel verschillende prognoses.
Niet meteen van het ergste uitgaan, hopelijk is de tumor van je vader goed te behandelen, misschien zelfs wel met een operatie helemaal weg te krijgen...
Praat erover met elkaar, vraag zijn eigen arts zo veel mogelijk informatie, en laat je niet gekmaken door negatieve verhalen van anderen.
Natuurlijk zijn er mensen die overleden zijn aan een hersentumor, het zou naief zijn om dat te ontkennen. Maar wist je dat er ook heel veel mensen van genezen, of zelfs mét aanwezige tumor nog heel lang en met goede kwaliteit van leven door kunnen?

Niet de hoop opgeven meis, ik duim heeeeel hard voor je dat het allemaal goed komt. Heel veel sterkte voor jullie.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:26

Mijn oma stond op het punt om een nieuwe heup te krijgen toen er werd vastgesteld dat ze 'nog iets anders' had. Ze kreeg namelijk steeds meer uitvalsverschijnselen, ze kon haar arm en been eigenlijk niet meer gebruiken en moest in een rolstoel. Toen bleek dat ze een meningeoom (zit tussen het hersenvlies geloof k) had ten grote van zeker een flinke golfbal en die had er dus al een tijdje. Dit was in eerste instantie goedaardig (2 % kans op kwaadaardig) en ze hebben haar toen ook geopereerd en 99% weggehaald. Het weefsel werd onderzocht en toen bleek dat zij dus bij die 2% zat Verdrietig Nu zijn we in afwachting wanneer de bestralingen gaan beginnen maar ze kan alweer schrijven en lopen gaat ook steeds beter.
Oftewel ook niet echt een verhaal wat over rozen gaat helaas..
Kijk eens op deze site: http://www.neurochirurgie-zwolle.nl/ Is de site van het ziekenhuis in zwolle waar mijn oma is geopereerd en hier kan je veel informatie vinden over verschillende tumoren.
Als je nog meer wilt weten hoor k t wel! Maar wacht vooral de onderzoeken van de artsen af en laat je niet gek maken Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:34

Jeetje wat een rotnieuws zeg.. heel veel sterkte Ach gut

Mijn tante heeft een hersentumor gehad, bij haar is het verwijderd. Hoe ver de tumor was durf ik echt niet te zeggen.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:10

Wat een rotnieuws horsefan. Zo'n bericht is zo enorm schrikken. Mijn moeder is aan een hersentumor (glioblastoom) overleden, maar dat zegt niks voor jouw vader. Je weet nu verder nog niks, dus ga van het beste uit. Wie weet valt het reuze mee! Pas als je meer weet over het soort tumor is het zinvol om verder te lezen. Ik heb indertijd ook veel info verzameld (was nog voor internet, dus een stuk lastiger dan nu) en veel van gedachten gewisseld met deskundigen. Ik vond het heel prettig om goed geïnformeerd te zijn. Dan kun je ook beter met artsen overleggen en keuzes maken.

Het staat hier nu heel rationeel, maar ik heb het er heel moeilijk mee gehad. Het is gewoon iets ontzettend heftigs, ook al omdat mensen van karakter kunnen veranderen. Heel veel sterkte en je mag me gerust pb-en.

En vergeet niet te genieten met je vader! Leef in het hier en nu. Wij hebben met mijn moeder ook nog ontzettend veel pret gehad, om nooit te vergeten!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:13

Een vriend van mij heeft een hersentumor gehad..7 jaar lang! 3x zijn schedel gelicht! En verder alles wat je je maar kan bedenken (chemo, bestralingen) Hij heeft gevochten als een beer.. 7 jaar lang!! Met up and downs..maar hij bleef altijd positief! Helaas heeft ie het gevecht in 2006 verloren Huilen Heel veel sterkte! Ik heb niet alleen hem verloren aan kanker maar ook mijn moeder (longkanker)

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 20:24

morgen word hij verder onderzocht in het UMC..echt zo spannend. De spanning maakt je gewoon kappot!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:56

Veel sterkte, hou ons op de hoogte!

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:57

heel veel sterkte!!!

en laat je niet gek maken hoor!!!

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:08

Mijn moeder heeft een hersentumor gehad, waar ze aan geopereert is en chemo voor heeft gehad. Dat was allemaal succesvol verlopen en ze heeft er daarna ook weinig last meer van gehad. Helaas kreeg ze 2 jaar later een andere vorm van kanker in haar botten waar ze wel aan overleden is. Maar niet alle gevallen zijn dus uitzichtloos. Zo als hierboven al gezegd is er zijn veel soorten en het ligt er maar net aan op welke plek het zit, of het te opereren is etc.
Ik wens je in ieder geval veel sterkte de komende tijd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:41

Laat je niet gek maken hoor Ach gut

Op internet lees je de meest enge dingen, je kunt het best afwachten wat de arts ervan gaat zeggen.

Bij mijn moeder hebben ze in 2005 een hersentumor gevonden en die heeft ze nog steeds. Ze gaat regelmatig voor een scan, ze houden de tumor scherp in de gaten, maar tot nu toe is hij nog niet gegroeid *afkloppen*

In elk geval sterkte!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:49

hoe gaat het nu met hem?

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:19

jeetje wat een rotnieuws zeg! de moeder van mijn beste vriend heeft ook een hersentumor gehad! Zij heeft een strijd van 12 jaar gehad. Met ups en Downs. Ze is 3 keer geopereerd en heeft meerdere malen chemo gehad Ze heeft altijd enorm gevochten maar helaas heeft zei vorig jaar de streid opgegeven.

Maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat het bij iedereen zo gaat Lachen Ik hoop dat het voor jullie gunstig uitpakt! In elk geval heel erg veel sterkte de komende tijd Lachen! Enne mijn pb box staat altijd open Lachen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:26

Ellendig nieuws is dat he Ach gut Ik hoop dat t uiteindelijk allemaal goed komt met je paps.
Mijn schoonma heeft een hersentumor. Het is een goedaardige tumor maar zit wel op een 'gevaarlijke' plek.
Ze moet ieder half jaar in de scan en als hij te groot groeit gaan ze hem verwijderen.. Nu is dat nog niet nodig want door de operatie kan er iets geraakt worden waardoor bijv. haar gezicht wat gaat hangen en als t nog niet dringend is willen ze dat zo lang mogelijk uitstellen.
Ze heeft ook bepaalde medicijnen en als ze uitvalsverschijnselen zou krijgen, moet ze direct contact opnemen met de artsen.

Iig sterkte voor jullie allemaal!

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 17:11

me vader heeft waarschijnlijk een gliamatoom in type 3 of 4... Verdrietig Maar het zit wel op een plek waar je het goed kan behandelen.