Weet niet meer wat ik hiermee aan moet..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Weet niet meer wat ik hiermee aan moet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 23:56

Al vanaf het begin van het schooljaar ben ik vreselijk gestresst, op school gaat het wat prestaties betreft hardstikke goed (haal eigenlijk nooit een onvoldoende), ik weet alleen niet waar ik aan toe ben, ik heb mijn cijfers nog steeds niet van het vorige jaar waardoor ik niet weet of ik die vakken heb afgesloten, ik twijfel over de keuze voor deze opleiding (mbo-paardenhouderij) en ik heb meerdere keren overwogen om over te stappen naar een andere opleiding maar hier kwam ik steeds op terug nadat mensen mij hadden omgepraat..
Sinds eind april kreeg ik een baantje. Ik in het begin natuurlijk hardstikke blij, maar dat was ook ongeveer de zelfde tijd als dat mijn blokstage begon, waardoor ik het drukker kreeg dan ooit. Ik werkte op stage van half 9 tot ± 5 uur, ging daarna snel naar mijn pony, nog even naar m'n vriend en dan aan het werk. Ik had dus vrijwel geen moment rust.. Vanaf toen ging het eigenlijk steeds slechter met me, ik had nergens meer zin in, ik zag altijd op tegen mijn werk en ik was vaak chagarijnig. De enige momenten dat ik een beetje tot rust kon komen wat bij mijn pony en bij mijn vriend (waar ik maar heel weinig tijd voor had).
Na mijn blokstage dacht ik eindelijk een beetje rust te krijgen totdat ik er achter kwam dat mijn baas mij voor het 4 voudige had ingepland als normaal, waardoor ik nog mijn rust niet krijg.
Op het moment gaat het best wel slecht met mij, ik huil best veel en snel, heb sinds mijn baantje vaker "ruzie" met mijn vriend, ben bijna altijd chagarijnig of snel geirriteerd, ik ben altijd moe, ik zie er altijd heel erg tegen op om naar mijn werk te gaan, en zelfs bij mijn vriend en bij mijn pony lukt het me niet om rustig te worden. Het lukt me niet meer om gewoon leuk iets te gaan doen want ik let alleen maar op de tijd omdat ik nog zoveel andere dingen te doen heb.
Ik baal echt heel erg van deze situatie en het is ook nog eens heel slecht voor mijn relatie (die heel erg belangrijk voor mij is), mijn vriend begrijpt heel goed dat ik het druk heb maar dat ik elke dag chagarijnig ben en nooit meer wat leuks met hem kan doen zonder de hele tijd gestresst op de klok te kijken enz. word hem zo langzamerhand ook een beetje teveel..

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik heb meerdere keren aan m'n ouders aangegeven dat het me een beetje teveel word allemaal en dan zeggen ze alleen maar, je moet het zelf weten maar als je je rijbewijs snel wil moet je gewoon accepteren dat je moet werken.. Daar hebben ze opzich wel gelijk in maar ik vind mijn geestelijke en lichamelijke gezondheid belangrijker dan mijn rijbewijs..

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen en daarom zou ik graag wat tips van jullie willen..

Groetjes Hilde

Meisje201

Re: Weet niet meer wat ik hiermee aan moet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 00:02

Hoi Hilde,

Ik herken mezelf wel erg goed in je verhaal.
Hoe moeilijk het misschien ook zal zijn, misschien moet je toch eventjes echt aan jezelf gaan denken.
Een moment rust.
Dan maar wat langer voor je rijbewijs.

Stress en drukte is erg slecht voor je gezondheid, lichamelijk en vooral ook geestelijk.
Slaap je wel voldoende?

Misschien als je ook zo moe bent is het ook handig om een keer langs de arts te gaan om te vragen of je op ijzer geprikt kan worden, vrouwen hebben gemakkelijker kans op bloedarmoede.
En als je moe bent ben je ook sneller geirriteerd en chagerijnig.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 12:48

Mijn slaap schommelt een beetje, de dagen dat ik vroeg moet beginnen slaap ik vaak zo'n 6 à 7 uurtjes en de dagen dat ik wat langer kan slapen probeer ik alles zo'n beetje in te halen..

Ik zit er ook heel serieus over na te denken om maar een stapje terug te doen maar ik vind het zo moeilijk om die keuze te maken. Ik kan het geld heel goed gebruiken dus dat houd me een beetje tegen (al red ik me met minder geld ook wel prima hoor..)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:54

Wat let je om op je baantje je baas te vertellen dat je minder uren wilt werken?

Je zult keuzes moeten maken denk ik. Niets meer niets minder Knipoog

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:05

Wat heb jij voor ouders zeg!! Ik zou toch zeggen dat je gezondheid voor gaat hoor!! Als mijn dochter spontaan begint te huilen en steeds moe is zou ik het bijbaantje zelfs verbieden!!
Ik zou als eerste je baas vertellen dat je minder wilt werken omdat je het gewoon niet aan kan. Je rijbewijs is belangrijk, maar je gezondheid nog veel meer!!
Ik weet niet hoelang je nog je opleiding moet volgen tot je klaar bent, maar volgens mij heeft dat rijbewijs nog wel tijd...

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 15:34

Ik moet nog 1 jaar en dan heb ik m'n opleiding afgerond, hierdoor zit ik daardoor dus ook een beetje in de stress. Ik heb namelijk nog steeds de cijfers van het 1e jaar niet en wat ik ook doe, ik krijg ze gewoon niet!
Mijn baas doet er heel moeilijk over om mij minder uren te laten maken. Ze hebben me heel hard nodig omdat vrijwel iedereen met vakantie gaat en ze dus steeds maar weinig mensen hebben.. Maar ik ga het er denk ik zo snel mogelijk nog maar een keer met hem over hebben..

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:46

Je krijgt je cijfers van het eerste jaar niet? Wat is dat voor een onzin!! Daar zijn ze toch toe verplicht.
Werk jij zwart of op papier?

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:50

paardenhouderij is niet alles en ik kan er over mee praten. ik heb het ook gedaan en er is geen malle moer in teverdienen. je kan beter een beroep kieze waar je wat ik kan verdienen want in de paarden verdien je na genoeg niks voor het harde werk wat je doen moet.

en ben het met frisiangirl eens

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:53

Thnx *voelt zich ineens heul wijs* Tong uitsteken

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 18:32

Ik werk op papier..
Wat de cijfers betreft.. Ik heb echt werkelijk alles al geprobeerd, ben naar de desbetreffende leraren geweest, naar mijn mentor, naar de directeur en zelfs mijn ouders hebben schriftelijk een klacht ingedient bij de directeur en nog heb ik mijn cijfers niet en dus geen duidelijkheid..

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 17:48

Nou ik heb het er vandaag met mijn baas overgehad en hij zegt dat ik pas na de vakantie minder kan gaan werken omdat ze me nu te hard nodig hebben. Dus ik moet nog maar even doorzetten zegt hij..
Ik weet nou echt even niet meer wat ik moet doen, ik twijfel om ontslag te nemen en ergens anders te gaan werken want ik hou het echt niet nog 4 weken vol..

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:54

Wat voor werk zoek je en hoe oud ben je?lijkt me wel dat je goed naar je lichaam moet luisteren!!!!
Neem de rust die je nodig hebt~!!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 17:57

Ik ben 18, ik werk nu in de albert heijn als vakkenvuller en cassiere, wat voor werk ik hierna wil doen maakt me niet zo veel uit, als ik maar redelijk verdien en het niet heel saai is..

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:04

JIJ gaat altijd voor alles. Je lichamelijke en geestelijke gezondheid zijn inderdaad belangrijker dan je rijbewijs.
Misschien kun je eens overleggen met je baas, en aangeven aan hem dat je dit eigenlijk niet zo goed aankunt. Werken is goed, maar niet zoals dit zodat jij jezelf uit gaat putten. Dan raak je alleen nog maar meer in de put, en dat is helemaal niet goed.

En bovendien, je moet kijken welke bij opleiding JIJ je het beste vindt passen. Dan moet je je niet laten ompraten door mensen. Je kunt informatie vragen, en kijken of je dat aanspreekt. Zoniet, moet je verder kijken! Maar dit is niks, dan maak je meer kapot dan je lief is ben ik bang..

Succes ermee!!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 01:11

Zou ook niet zo door blijven lopen, daar krijg je alleen maar last mee. Als Appie Heyn niet in staat is (of wil) om voldoende personeel voor de vakantie in te plannen is dat NIET jouw probleem. Ze spelen in op je verantwoordelijkheidsgevoel want je wil ze waarschijnlijk ergens ook niet laten stikken. Is een trucje. Als je ontslag neemt moeten ze je ook missen, en als je je overwerkt ziek meld ook.

Over je opleiding, dat kan alleen jij beslissen wat je wilt. Neem de tijd om alles op een rijtje te zetten.

Sterkte!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 01:20

Rust nemen, gas terug!!!!! Je loopt jezelf voorbij en als je zo doorgaat zit je straks met een burnout of overspannen thuis......... Dat je ouders dat niet zien gaat mijn pet te boven!! Sterker nog, ik heb vorig jaar zelfs ontslag genomen voor mijn zoon. Hij is bijna 20 maar werkte zich een slag in de rondte. En maar doorgaan en een baas voor wie er nooit genoeg uren in een dag zaten. Toen ie weer eens een keer diep in de nacht nog aan het bermmaaien was op de snelweg tussen de vangrails na een nacht van 3 uurtjes slaap, en na herhaaldelijke gesprekken van hem met zijn baas, heb ik hem midden in de nacht tussen de vangrails weggeplukt en zijn baas gebeld (ja, om een uur of 3 in de nacht) dat het over was en dat ie niet weer kwam!! Gezondheid gaat voor Alles, en dan heb je je rijbewijs maar een jaar later, nou en???

Eerst zorgen dat jij goed in je vel zit en je niet laten opjagen!!!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 15:39

Ik heb het er vannochtend nog een keer met m'n ouders over gehad. Mijn vader begrijpt het opzich nu wel een beetje en ik ga waarschijnlijk deze week nog samen met hem even een gesprekje voeren met mijn baas. (Mijn vader gaat mee omdat ik vrij gemakkelijk over mij heen laat lopen en heel snel niet zo goed meer weet wat ik moet zeggen..) Mijn moeder zegt daarin tegen nog steeds dat ik door moet gaan met werken en dat het nou eenmaal een verplichting is die hoort bij het volwassen worden en dat ik dan mijn vriend maar minder moet zien om mijn rust te krijgen, maar ze vind het wel goed als m'n vader samen met mij naar mijn baas stappen..
Ik ben nou ook weer ziek geworden doordat ik mezelf zo uitput.. Ik ben zo verkouden als het maar kan en ik kan niet eens de 2 trappen af te lopen naar beneden zonder even te moeten gaan zitten.. Ik ben vandaag dus maar lekker thuis gebleven van het werk..

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:13

Fijn dat paps eindelijk het licht ziet.... Mams moet ff beetje beter nadenken nog Knipoog

Beterschap en succes!!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 02:32

De een kan meer hebben qua druk dan de ander, dat is nou eenmaal zo. En ja, ik weet hoe het is om ouders te hebben die zeggen van "kom op, stel je niet zo aan, hoort er gewoon bij". Werkte het maar zo, dan was het leven een stuk simpeler!

Jouw grens is nu royaal gepasseerd, je wordt er lichamelijk ziek van! Dan ben je echt al veel te ver gegaan en nu zegt je lichaam van "ho! Stop! Het is genoeg geweest!" En je lichaam is een betrouwbaarder graadmeter over wat je zelf aankan dan wie dan ook anders!

Fijn dat je vader meewil trouwens! Hoop dat het helpt!

Is mischien een assertiviteitscursus niet iets voor je? Dan leer je je eigen grenzen een beetje te bewaken en ook "nee" te zeggen wanneer dat nodig is.

In elk geval beterschap en sterkte!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 13:44

Bleeegh.. Ben nou echt even bijna helemaal aan het instroten.. Ik kreeg eerst vannochtend een boos telefoontje van mijn baas dat ik hun nit goed op de hoogte hielt omdat ik nog niet had gebeld terwijl ik met de leider van het kassateam had afgesproken dat ik smiddags pas zou bellen om te laten weten of ik me al weer wat beter voelde of niet.
Mijn vriend word zolangzamer hand ook gek van mij nu ik steeds niet meer weet wat ik wil en wat ik moet doen waardoor ik heel shagarijnig ben en ik volgens hem heel erg ben veranderd..
En m'n vader probeert me uit te leggen dat ik positief moet blijven denken (ging dat maar zo makkelijk als dat hij zei..) en dat ik voor mezelf moet bedenken wat ik nou wil werken en dus geld hebben of niet werken en het met minder geld moeten doen..

Ik wil graag werken en een beetje extra geld kan ik ook echt wel gebruiken maar ik voel gewoon dat ik het op dit moment even niet meer aan kan en dat ik gewoon even vakantie moet nemen..

Het liefst ga ik nu even naar m'n vriend om bij hem uit te huilen en het hem ook nog weer voor de duizendste keer te vertellen maar zelfs daar twijfel ik over omdat ik bang dat ik teveel van hem vraag omdat ik iedere dag al bij hem uit huil..

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 14:47

HELP AUB!!!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:15

Wat vind je belangrijker, geld of je gezondheid? Geld is leuk, absoluut, maar je gezondheid lijkt me toch even vooropstaan. Rust dus.

Ik zou zeggen probeer wat ontspannends te gaan doen als dat lukt.

Sterkte!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:27

Meissie, schijt hebben aan alles en NU vakantie nemen of je ziek melden...........

Geld is mooi, maar je gezondheid is belangrijker!!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 17:57

Ik heb nou in ieder geval voor mezelf besloten dat ik een grote stap terug ga doen en even flink ga minderen met werken (ongeveer 4 tot maximaal 6 uur in de week), en als ze het daar niet mee eens zijn stop ik gewoon helemaal bij de albert heijn.
Alleen mijn moeder wil het maar niet begrijpen, ze blijft maar zeggen dat ik als ik het dan toch zou willen zowieso toch niet metteen kan stoppen en dat daar ook wel een periode van bijna 4 weken over heen gaat en ze wil maar niet snappen dat ik me gewoon heel erg rot voel op het moment en dat ik echt tegen de grens van depresief aan zit. Dan zegt ze dat dat niet kan want zij heeft een huishouden met 3 kinderen en een man en ze werkt 21 uur per week + ze is al in de 40 en kan daarom minder hebben (ze is namelijk zelf ook een aantal keren goed depresief geweest), en als ik dan zeg, ik heb een vriend, een pony waar ik voor moet zorgen, een baan waar ik 26 uur per week werk en een opleiding die ik nog af moet maken vind ze nog dat ik dit wel aan zou moeten kunnen..

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:11

Misschien zou je moeder zich eens moeten realiseren dat depressief zijn erfelijk kan zijn???? En dat dat niet leeftijdgebonden is.......... Ach gut